Connect with us

Economy

Wiadomość DHL „Nie mogliśmy dostarczyć paczki” może kosztować 700 euro

Published

on

Klienci, którzy aktualnie otrzymują SMS o spóźnionej paczce, powinni być ostrożni. za tym oszustwem. Ofiary zgłaszają straty w zakresie trzycyfrowym.

Dortmund – Czarny piątek dobiegł końca, a świąteczne interesy są tuż za rogiem: dla DHL, Hermes, DPD & Co. oznacza to, że biznes wysyłkowy jest w pełnym rozkwicie. Dla klientów, którzy właśnie coś zamówili i oczekują paczki, ważne jest, aby zachować ostrożność, ponieważ obecnie istnieje szczególnie utrudniony krążący oszustwo.

Firma wysyłkowa i odbiorcza DHL International GmbH
Główne biuro bon
część Grupa Deutsche Post DHL
Znaczenie DHL Skrót od inicjałów nazwisk założycieli firmy Adriana Dalseya, Larry’ego Hillbloma i Roberta Lynna

Ostrzeżenie o wiadomości DHL za spóźnioną paczkę: to oszustwo!

W związku ze zbliżającym się okresem świątecznym wielu klientów, którzy na przykład zamówili prezenty przez Internet, chce oczywiście wiedzieć, czy paczka dotrze na czas. wiadomość typu „Nie mogliśmy dziś dostarczyć paczki. Proszę odwiedź…” lub „Twoja przesyłka została opóźniona. Teraz potwierdzasz dostawę…”, zachęca do kliknięcia.

Ale takie kliknięcie może być drogie. Ponieważ oszuści skorzystali również z boomu paczkowego spowodowanego Czarnym Piątkiem i Bożym Narodzeniem i wprowadzili tę tandetną wiadomość do obiegu. Jednak stojące za nimi fałszerstwo ma tragiczne konsekwencje.

ten Centrum doradztwa konsumenckiego w Hamburgu Zgłosiłem już kilka ofiar, które otrzymały informację o dostarczeniu SMS-em i ostatecznie otrzymały trzycyfrowy rachunek. Klienci, którzy obecnie zamawiają coś za pośrednictwem DHL lub innej firmy kurierskiej, powinni zachować ostrożność (Więcej Ostrzeżenia w RUHR24).

Pakiet SMS od DHL and Co.: klienci tracą 700 euro

Ponieważ, jak twierdzą rzecznicy konsumentów, oszustwa DHL SMS służą jedynie do kradzieży danych osobowych i przejęcia telefonu. Jeśli klienci oczekujący pakietu klikną wiadomość, dzieje się co następuje: Na smartfonie zostaje zainstalowane złośliwe oprogramowanie, które następnie co sekundę wysyła wiadomości SMS.

READ  „Sprzecznie z wartościami”: BASF sprzedaje udziały w dwóch spółkach joint venture w Chinach

Duże badanie czytelników w RUHR24

RUHR24 chce wiedzieć. Zapraszamy do wyrażenia swojej opinii. Lepiej, jeśli weźmiesz udział w ankiecie bezpośrednio, a na koniec zapewnisz sobie szansę na wygraną.

Ostatecznie koszt SMS-a poniesie ofiara. Jeśli nie masz stałej stawki za SMS, na koniec miesiąca możesz spodziewać się rachunku za telefon komórkowy w wysokości kilkuset euro. Niektóre ofiary, które schroniły się w poradni konsumenckiej, zgłosiły po tym oszustwie rachunki przekraczające 700 euro.

Oszuści często wykorzystują wiadomości od DHL, aby uzyskać dostęp do danych i pieniędzy klientów (awatar).

© Ole Spata, Oliver Berg / dpa; Kolaż: RUHR24

Jeśli klient szybko zauważy oszustwo, możliwe, że jest już za późno. Ponieważ, jak wskazuje Centrum Doradztwa Konsumenckiego, usługodawcy w porę blokują dotknięte nią karty SIM. Musisz jednak uiścić opłatę za wszystkie SMS-y, które zostały wysłane do tego momentu. Ponieważ ładowanie trwa kilka sekund, nadal może być drogie.

DHL SMS to oszustwo: tak powinny zrobić ofiary

Kiedy wiosną i latem 2021 r. krążył potok oszukańczych wiadomości SMS, Krajowy Urząd Kryminalny Dolnej Saksonii zalecił ofiarom następującą sztuczkę pierwszej pomocy: Jeśli przypadkowo klikniesz łącze i zainstalujesz złośliwe oprogramowanie na smartfonie, tryb samolotowy należy natychmiast aktywować. Pomoże to uniknąć dalszych uszkodzeń.

Aby pozbyć się złośliwego oprogramowania, klienci mogą również wykonać następujące czynności:

  • Uruchom ponownie smartfon w trybie awaryjnym. Dzięki temu możliwe jest wyszukiwanie nowo zainstalowanego oprogramowania. Złośliwe oprogramowanie można następnie znaleźć i usunąć.
  • W celu zwiększenia bezpieczeństwa należy zresetować telefon do ustawień fabrycznych. Ale bądź ostrożny: ryzykujesz utratę wszystkich danych.

Kliknięcie w niewłaściwy pakiet SMS-ów może kosztować nawet 700 euro – nie akceptuj oszustwa

Jednak ofiary tych ataków spamowych nie muszą ponosić kosztów oszustwa. „Każdy, kto otrzyma wysoki rachunek od swojego dostawcy usług mobilnych w wyniku ataku phishingowego, powinien nie tylko go zapłacić, ale także się bronić” — radzi Julia Rehberg z Consumer Center Hamburg.

READ  Indeks giełdowy: Obawy o chińską gospodarkę spychają DAX na minus

Na przykład klienci, którzy padli ofiarą oszustwa związanego z pakietami, muszą poprosić swojego dostawcę o szczegółową fakturę. Należy również zbierać zrzuty ekranu, aby udowodnić oszustwo. Dzięki temu możesz udowodnić, że SMS-y są wysyłane automatycznie co sekundę.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego oferuje bezpłatne centrum formularz wiadomości Aby móc wnieść sprzeciw. Poszkodowani klienci mogą wykorzystać zebrane dowody, aby złożyć skargę na policję.

SMS Parcel Fraud wchodzi do kolejnej rundy: DHL i Centrum Konsumenckie udzielają porad

Ponieważ nie jest to pierwszy raz, kiedy DHL był zaangażowany w oszukańcze plany, dział kurierski opublikował również wskazówki, jak wypowiedzieć wojnę takim oszukańczym atakom. Klienci pakietów powinni być lepiej chronieni przed kradzieżą. Konduktor doradza:

  • Przede wszystkim należy zawsze zadać sobie pytanie, czy w ogóle oczekujesz paczki i aktywowałeś powiadomienie SMS. Jeśli tak, sprawdź, czy dany sprzedawca wysłał potwierdzenie wysyłki.
  • Sprawdź dokładnie nadawcę. Często okazuje się, że nie pochodzi z dhl.de. Prawdziwym nadawcą jest: DHL Paket. Prawidłowe linki prowadzą do http://mailing.dhl.de/… lub https://nolp.dhl.de/… lub https://www.paket.de/pkp/…
  • Jeśli chcesz mieć pewność, że śledzenie przesyłek jest bezpieczne, możesz po prostu ręcznie wprowadzić swój numer przesyłki do DHL pod adresem: http://www.dhl.de.

Jak stwierdził DHL i inni dostawcy usług kurierskich, oszuści wykorzystują nie tylko SMS-y do pozyskiwania danych i pieniędzy swoich klientów, ale także e-maile. Zła rzecz w fałszywych wiadomościach e-mail: fałszywe wiadomości e-mail wyglądają zwodniczo na prawdziwe. Cyberprzestępcy tak precyzyjnie dostosowują projekt wiadomości spamowych do ich pochodzenia, że ​​trudno je odróżnić od tych, które dostarczają usługi kurierskie.

To samo dotyczy tutaj: klienci powinni zawsze spojrzeć na nadawcę lub sprawdzić, dokąd prowadzi link. Jeśli wygląda to na podejrzaną stronę internetową lub adres e-mail, radzimy zachować ostrożność i najlepiej nie klikać w link.

READ  1 listopada: Rotacja pracowników rządowych i elektryczność dla gospodarki | boty informacyjne

Lista ocen: © Sebastian Gollnow / dpa, DHL, kolaż: RUHR24

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Published

on

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Manchen Traumwagen erkennt man erst auf den zweiten Blick. Der Caddy z VW Należy do tej kategorii. Nie dlatego, że jest ekskluzywny. Jednak jako rozwiązanie wszechstronne łączy w sobie zalety szerokiej gamy koncepcji pojazdów.

Serwis od

Notatki prawne

*Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnych indywidualnych emisji CO2 i, w stosownych przypadkach, zużycia energii elektrycznej w nowych samochodach można znaleźć w „Oficjalnym podręczniku zużycia paliwa”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobile Trauhand GmbH . www.dat.de.

VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise

Das ist er: Caddy piątej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, jako kompaktowy kombi z wysokim dachem, przemawia jednocześnie do rodzin, poszukiwaczy przygód, amatorów ciężarówek i dealerów – zapewniając stabilny popyt i odpowiednio wysokie ceny użytkowania. Mówi się, że nasz pokazany na zdjęciu samochód firmy Kuhn+Witte w Buchholz/Nordheide z zaczepem do przyczepy, PDC, podgrzewanymi siedzeniami, aluminiowymi felgami i klimatyzacją kosztuje sporo, ale według standardów rynkowych 28 625 euro. Koncepcja działania modelu produkowanego w Polsce jest ściśle oparta na Golf 8 & Co, opiera się na platformie MQB-evo z Wolfsburga.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Inklusive aller Extras kostete unser Fotofahrzeug neu laut Schwacke-Datenbank rund 37.000 Euro.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Viel Platz für die Passagiere und ein XL-Kofferraum sind Kaufargumente.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert

Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Reduziertes Cockpit mit schönem Dreispeichenlenkrad. Die sonstigen Kunststoffe wirken eher robust.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.

Carawao

Z łatwością sprzedaj swój samochód online po najlepszych cenach

Najlepsze ceny od zweryfikowanych kupujących – Osobiste porady – Bezstresowe leczenie z bezpłatnym zestawem!

Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.

Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.

Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich

So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.

Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.

Stärken

  • Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
  • Moderate Unterhaltskosten
  • Vielfältige Ausstattungsoptionen

Słabości

  • Basisausstattung sehr karg
  • Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
  • Strammes Preisniveau

Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck

Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Durch das nutzwertige Konzept sind Gebrauchsspuren typisch. Mängelfrei sind auch junge Exemplare nicht immer.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.

Bildergalerie

Kamera

Gebrauchter VW Caddy im Test

Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.

READ  Strajki - Weiterstadt - Zakończenie tygodniowego strajku kierowców na stacji paliw przy autostradzie - Gospodarka
Continue Reading

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Porsche Luxury Collection: te 911-tki będą sprzedawane w ciężarówkach
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Rafinerie UE nagle kupują więcej rosyjskiej ropy

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Trending