Economy
Weekendowy przegląd Ekonomia i polityka / 23. i 24 października 2021
DJ WEEKEND Przegląd Ekonomii i Polityki / 23. i 24.10.2021
Najważniejsze wiadomości gospodarcze i polityczne z weekendowego programu Dow Jones Newswires.
Kierunek w niedzielę: Union Stability – wygrywają imprezy na światłach
Wygląda na to, że związek osiągnął dno sondażu. Zgodnie z niedzielnym trendem, który instytut sondażowy INSA opracowuje co tydzień dla Bild am Sonntag, CDU i CSU osiągnęły 20 procent, czyli o jeden punkt procentowy więcej niż w poprzednim tygodniu. Z drugiej strony socjaldemokraci tracą jeden punkt, ale wyraźnie nadal są najsilniejszą partią z 27 proc. Obie partie sygnalizacji świetlnej, FDP (14 proc.) i Partia Zielonych (17 proc.) mogły otrzymać po jednym punkcie procentowym. Podobnie jak w poprzednim tygodniu AfD osiągnęła 11 proc., a lewica pozostała na poziomie 4 proc. Pozostałe partie zagłosują w tym tygodniu 7 proc. (-2).
Habek wzywa do odwagi, by zadłużyć się
Współprzewodniczący Partii Zielonych Robert Habeck chce, aby Niemcy i Unia Europejska uzyskały w przyszłości więcej pożyczek na sfinansowanie walki ze zmianami klimatycznymi. W rozmowie z Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) powiedział, że również w tym celu należy wykorzystać możliwości Ustawy Zasadniczej. Ponadto sektor publiczny musi mieć możliwość zaciągania pożyczek, aby pomóc firmom finansować inwestycje klimatyczne. Jeśli chodzi o Unię Europejską, ostrzegł, że zbyt jastrzębia polityka oszczędnościowa może pomóc „liberalnej i demokratycznej Europie pchnąć się w otchłań”.
Volker Wesing (FDP): „Nie ma alternatywy” dla Traffic Light Alliance
Sekretarz generalny FDP Volker Wesing wykluczył fiasko negocjacji koalicyjnych dla Traffic Lights Alliance. „Porażka nie wchodzi w grę. Nie ma realnych alternatyw dla tej koalicji rządowej” – powiedział Weising w gazecie Neue Osnabrücker Zeitung (NOZ). Polityk FDP podkreślił, że chce „sformować Sojusz na rzecz Postępu i Modernizacji”. Wesing podkreślił, że ochrona klimatu jest również ważną kwestią programu rozwoju gospodarczego.
Politycy sygnalizacji świetlnej wzywają do zawarcia nowego porozumienia UE-USA w sprawie danych
Przedstawiciele SPD, Zielonych i FDP zaapelowali o nowe rozporządzenie dotyczące przekazywania danych do USA po tym, jak Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) unieważnił poprzednią umowę o ochronie danych UE-USA „Tarcza Prywatności” w lipcu 2020 r. SPD Forum Wiceprezes powiedział, że ekonomista Matthias Machnig z Handelsblatt powiedział, że bezproblemowa i prawnie bezpieczna transmisja danych „ma ogromne znaczenie dla konkurencyjności firmy”. Tak więc jedną z głównych trosk nowego rządu federalnego powinna być „aktywna” praca na szczeblu europejskim i międzynarodowym w celu opracowania rozwiązania zgodnego z RODO, które umożliwia innowacje. Wiceprzewodniczący Grupy Zielonych Konstantin von Knots powiedział, że Komisja Europejska i rząd federalny „są odpowiedzialne za ostateczne rozwiązanie tego pilnego problemu i wypracowanie rozwiązania z niezbędnym rozwiązaniem”. Moritz Korner, eurodeputowany z FDP, powiedział, że firmy potrzebują pewności prawnej, a „nie ma listka figowego do ochrony danych”, takich jak porozumienia „Safe Harbor” i „Privacy Shield”, które zostały zniesione przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości.
Göring-Eckardt (Zieloni) wzywają do obniżenia kosztów energii za niskie płace
Przewodnicząca grupy parlamentarnej Partii Zielonych Catherine Goering-Eckhardt wzywa do szybkiego wsparcia państwa dla osób o niskich zarobkach w radzeniu sobie z rosnącymi kosztami energii. „Potrzebujemy krótkoterminowej pomocy dla wszystkich, którzy są szczególnie dotknięci rosnącymi kosztami energii z powodu niskich dochodów”, powiedział Goering Eckhardt z Bild am Sonntag. Widać wyraźnie, że lider grupy parlamentarnej skrytykował podwyżkę czwartej stawki Hartza zadecydowaną przez socjaldemokratów w obecnym rządzie o 3 euro w styczniu 2022 roku. To w efekcie oznacza obniżkę.
CDU w Nadrenii Północnej-Westfalii wybiera Hendrika Wösta na nowego lidera partii
Unia Chrześcijańsko-Demokratyczna Nadrenii Północnej-Westfalii rozpoczęła przekazywanie władzy od Armina Lascheta do Hendrika Fusta. Na sobotniej konwencji partii stanowej w Bielefeld urzędujący sekretarz ds. transportu West został wybrany na nowego przewodniczącego Chrześcijańskich Demokratów w najludniejszym stanie z prawie 98,3 procentami poparcia. Sam Laschet zaproponował Wüsta na swojego następcę na początku października – jako lidera partii i premiera.
Szef MAE wzywa Niemcy do odgrywania bardziej aktywnej roli w ochronie klimatu
Tuż przed rozpoczęciem Światowej Konferencji Klimatycznej w Glasgow szef Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA) Fatih Birol wezwał Niemcy do dalszych działań na rzecz ochrony klimatu na całym świecie. „Myślę, że byłoby bardzo dobrze, gdyby Niemcy stały się bardziej aktywne na arenie międzynarodowej, aby stworzyć większy impet dla ochrony klimatu, zwłaszcza w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej” – powiedział Birol dla Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS). Chodzi nie tylko o pomoc finansową, ale także o dyplomację. Ma nadzieję, że przyszły minister spraw zagranicznych Niemiec zajmie się ochroną klimatu podczas spotkań ze swoimi zagranicznymi odpowiednikami. Jednocześnie Birol zaapelował do przyszłego niemieckiego rządu federalnego o szybszą rozbudowę odnawialnych źródeł energii i sieci elektroenergetycznych oraz podjęcie międzynarodowych kroków w celu zamknięcia szkodliwych dla klimatu elektrowni węglowych.
Arabia Saudyjska, największy światowy eksporter ropy, chce być neutralny dla klimatu za 40 lat
Arabia Saudyjska, największy światowy eksporter ropy, od prawie 40 lat dąży do neutralności klimatycznej. Saudyjski książę koronny Mohammed bin Salman powiedział w nagranym przemówieniu w sobotę, że jego kraj nie chce produkować żadnych dodatkowych gazów cieplarnianych „do 2060 roku”. Powinno to być możliwe dzięki „podejściu do gospodarki opartej na obiegu węgla”. Książę koronny ogłosił to na kilka dni przed rozpoczęciem globalnego szczytu klimatycznego.
Seehofer (CSU) pokazuje, jak rozumie polskie ogrodzenie graniczne
W rozmowie z Bild am Sonntag (Bams) federalny minister spraw wewnętrznych Horst Seehofer (CSU) wyraził zrozumienie, że polski rząd buduje ogrodzenie na granicy z Białorusią. „Uzasadnione jest chronienie granic zewnętrznych w taki sposób, aby zapobiec niewykrytym przekroczeniom granicy na zielonej granicy” – powiedział gazecie Seehofer. „Jeśli chcesz się zarejestrować, musisz spełnić wymagania i zostać zweryfikowany.”
Kijów oferuje Europejczykom większe dostawy gazu
Na tle gwałtownego wzrostu cen energii Kijów zapewnił Europejczykom znaczny wzrost dostaw gazu. Szef Rady Bezpieczeństwa i Obrony Ukrainy Ołeksij Daniłow powiedział dziennikarzom, że Kijów ma obecnie kontrakt z Rosją na transport 40 mld m sześc. gazu tranzytem. Ale dzisiaj możemy zaoferować naszym europejskim przyjaciołom dodatkowe 55 miliardów metrów sześciennych gazu”. 55 mld metrów sześciennych odpowiada rocznej przepustowości niedawno ukończonego na Bałtyku gazociągu Nord Stream 2. Ukraina jest jednym z zagorzałych przeciwników niemiecko-rosyjskiego rurociągu, który według Moskwy jest „niebezpieczną bronią geopolityczną”.
Brytyjskie Ministerstwo Skarbu ogłasza wielomiliardowe inwestycje w transport
Aby lepiej połączyć resztę kraju, brytyjskie Ministerstwo Skarbu zapowiedziało miliardy dolarów na inwestycje w projekty transportowe poza Londynem. Jak poinformowało ministerstwo, w sobotę rząd zamierza przeznaczyć w kolejnym budżecie łącznie 7 mld funtów (8,3 mld euro). Chce spełnić ważną obietnicę wyborczą złożoną przez premiera Borisa Johnsona.
IfW: Fala przeziębienia i grypy może kosztować nawet 30 miliardów euro
Ekonomiści ostrzegają, że w nadchodzących miesiącach wzrosną koszty gospodarcze ciężkiego przeziębienia i grypy. Jeśli w tym sezonie wystąpi szczególnie duża liczba chorób układu oddechowego, na przykład między październikiem 2017 r. a kwietniem 2018 r., może to spowodować straty gospodarcze sięgające 30 miliardów euro. Jest to oparte na szacunkach Kilońskiego Instytutu Gospodarki Światowej (IfW) dla świata w niedzielę (WamS).
Premier Hans (CDU) wzywa do zakończenia sytuacji epidemicznej
Premier Kraju Saary Tobias Hans (CDU) opowiedział się za zakończeniem sytuacji epidemicznej i uzasadnił powszechne złagodzenie sytuacji w swoim kraju. „Z zadowoleniem przyjmuję postępy Ministra Zdrowia. Epidemia jeszcze się nie skończyła, ale straciła swój horror z powodu szczepień. Musimy to wziąć pod uwagę” – powiedział w niedzielę Hans der Bild.
RKI: Siedmiodniowy wskaźnik infekcji w całym kraju wzrósł do 106,3
Częstość występowania nowych infekcji koronowych w całym kraju przez siedem dni nadal rośnie. Jak poinformował w sobotę rano Instytut Roberta Kocha (RKI), wartość wzrosła do 106,3. W związku z tym w ciągu jednego dnia zarejestrowano 13 732 nowych infekcji. Liczba zgonów w Niemczech w związku z zakażeniem Corona wzrosła o 23 do 95 100.
Austria ogłasza możliwość zamknięcia tylko dla osób niezaszczepionych
Austriacki rząd postanowił zaostrzyć środki Corona dla osób nieszczepionych. Jeśli więcej niż 600 łóżek intensywnej opieki zostanie zajętych przez pacjentów z koroną, w przyszłości zostaną nałożone ograniczenia dotyczące wyjścia dla osób bez ochrony przed szczepieniami, rząd ogłosił w piątek wieczorem, według agencji informacyjnej APA.
Skontaktuj się z autorem: [email protected]
DJG / DJN / AFP / cln
(koniec) Dow Jones Newswires
24 października 2021, 11:30 ET (15:30 GMT)
Prawa autorskie (c) 2021 przez Dow Jones & Company, Inc.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
Naciska
Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.
Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.
Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.
Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami
Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.
Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.
Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę
Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”
Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.
Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji
Co sprawia, że zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.
Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.
wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Czy browar tego nie docenił?
Naciska
Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.
Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.
Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium
To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.
Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.
(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)
Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim
W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.
Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.
Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.
Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji
Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a
Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.
Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80.
twórca
Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.
Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.
Typ ludowy
Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.
Pełna chata: sześciomiejscowa Mazda CX-80.
twórca
CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.
Duży bagażnik
Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.
A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.
Napęd na cztery koła jest standardem
Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.
Wyluzowany: CX-80 ma skromne, przytulne wnętrze, podobne do mniejszego CX-60.
twórca
Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.
Ceny od 55 350 euro
CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de