Connect with us

Economy

Wąskie gardła w transporcie: chaos kontenerowy podnosi ceny w Niemczech

Published

on

Teraz bałagan globalnych kontenerów dotarł także do niemieckich sklepów.

Poważne wąskie gardła w ruchu towarowym stawiają wielu detalistów, również w Niemczech, w niepewnej sytuacji. Aby zapełnić sklepy dla biznesu w drugiej połowie roku, będą musieli pilnie zamówić towary z Azji.

Problem: Obecnie prawie nie ma dostępnych kontenerów transportowych! to raporty”Handelsblatt”.

Innymi słowy: każdy, kto nie zabezpieczył pojemności kontenerów na początku i na dłuższą metę, będzie miał trudności.

Konsekwencje: wyższe koszty transportu! W ciągu roku kupcy musieli zapłacić ponad czterokrotnie za standardowy 40-stopowy kontener na rynku spotowym.


Rynek jest teraz jak zbiornik z rekinami, mówi Patrick Zahn, prezes Kik „Widzimy również, że nasz towar nie został odebrany pomimo umów, ponieważ inny klient jest skłonny zapłacić więcej”.

Co to również oznacza: ceny wzrosną dla klientów w Niemczech!

„Nastąpi nieunikniony wzrost cen detalicznych” – przewiduje szef Kik, którego firma importuje większość asortymentu z Azji. „To atak na nasz model biznesowy”.

Kontenerowy chaos z efektem dominaتأثير

Jedną z przyczyn obecnego kryzysu jest światowy handel w Stanach Zjednoczonych: skoro tak wiele dzieje się w Coronie 2020, wydaje się, że wielu Amerykanów nadrabia zakupy. W ostatnim czasie sprzedaż detaliczna wzrosła o 28,1 proc. w porównaniu do ubiegłego roku!

Stany Zjednoczone są również na czele chaosu kontenerowego przed portami, zwłaszcza Seattle, gdzie raporty mówią, że port jest obecnie przepełniony importowanymi towarami.

Obecnie pięć procent całkowitej pojemności kontenerowców na całym świecie czeka na obsługę przed portami. Stwarza to efekt domina: łańcuchy dostaw są niestabilne — a konsumenci też to odczuwają.

Masowy wstrząs w Stanach Zjednoczonych już dawno dotarł do największego niemieckiego węzła importowego i eksportowego, portu w Hamburgu.

W Rotterdamie puste kontenery nie są już wysyłane ze względu na ogromne zatłoczenie na miejscu. Innymi słowy: są przerwy w procesie operacyjnym. Poinformowała o tym szwajcarska firma żeglugowa Kuehne + Nagel w swoim globalnym atlasie logistycznym portów Antwerpii i Bremerhaven.

► Międzynarodowe trasy kontenerowe zostały całkowicie wykolejone, gdy czwarty co do wielkości port na świecie w Yantian (Shenzhen/prowincja Guangdong) w południowych Chinach zawiesił prawie cały ruch towarowy między 25 a 31 maja, aby powstrzymać epidemię koronawirusa.

problem: Prawie 90 procent całego chińskiego eksportu elektroniki jest wysyłane przez port Shenzhen w pobliżu Hongkongu.

Od tego czasu sąsiednie porty Hongkongu i Nansha zostały „wyjątkowo zakłócone” – co oznacza poważne opóźnienia, a statki oczekują na czas do trzech dni.

Sprytne manewry niektórych firm żeglugowych wypełniły tam miejsca magazynowe po brzegi, a 62 kontenerowce czekały na kotwicy w środę, aby rozładować swój ładunek.

Globalny efekt domina spowoduje wzrost cen w Niemczech.

„Niedobór frachtu i pojemności kontenerów ma ogromny wpływ na niemiecki handel” – potwierdza Handelsblatt Raoul Rossmann, szef sieci aptek Rossmann. Jest przekonany, że „gwałtowny wzrost kosztów wysyłki z pewnością doprowadzi do wyższych cen detalicznych”.

Instytut Gospodarki Światowej w Kilonii szacuje, że tylko w tym roku uszkodzone łańcuchy dostaw będą kosztować niemiecką gospodarkę około 25 miliardów euro.

Detaliści, których to dotyczy, już przygotowują swoich klientów. Marcus Dickman, dyrektor zarządzający sprzedawcy rowerów Rose Bikes, wątpi: „To będzie miało wpływ na biznes świąteczny”. Przewiduje również w „Handelsblatt”: „Uzyskamy ogromny wzrost cen”.

READ  Blockchain bezużyteczny?: Fan kryptowalut staje się największym krytykiem: Matematyk wymienia prawdziwą wartość Bitcoina | Wiadomość
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

AstraZeneca zarabia miliardy na sprzedaży (ale bez zysku) ze szczepionki przeciw Covid

Published

on

Brytyjska Szwedzka Firma Farmaceutyczna AstraZeneca W pierwszej połowie 2021 roku zarobiła 1,2 miliarda dolarów ze sprzedaży swojej szczepionki. Firma poinformowała, że ​​do ponad 170 krajów dostarczono około 319 milionów paczek, w tym około 97 milionów w Unii Europejskiej. AstraZeneca sprzedaje szczepionkę po kosztach – bez zysku.

AstraZeneca opracowała swoją szczepionkę we współpracy z Uniwersytetem Oksfordzkim i jest jednym z wiodących producentów na świecie. Całkowite przychody firmy wzrosły o około jedną czwartą do 15,5 miliarda dolarów w pierwszej połowie 2021 roku Wielka Brytania Szczepionka miała kluczowe znaczenie dla kampanii szczepień, która została szybko wdrożona.

AstraZeneca planuje również osiągnąć długoterminowy wzrost poprzez przejęcie amerykańskiej firmy biotechnologicznej Alexion. Ten „kamień milowy” umożliwi firmie lepszą pozycję w dziedzinie immunologii i chorób rzadkich, mówi prezes firmy Pascal Soriot. AstraZeneca sfinalizowała przejęcie Alexion o wartości 39 miliardów dolarów kilka dni temu, co czyni ją największym przejęciem w historii firmy farmaceutycznej.

Jednak zwiększone wydatki i dobrowolne zobowiązanie grupy do niezarabiania na szczepionce na koronawirusa wywierają presję na marże. W sumie zyski spadły z 756 milionów dolarów w zeszłym roku do 550 milionów dolarów. Analitycy mieli niższą sprzedaż na poślizgu, ale spodziewali się wyższych zysków.

Wraz z zamknięciem wielomiliardowego przejęcia Alexion w lipcu, AstraZeneca również zaktualizowała swoje cele na bieżący rok, zgodnie z oczekiwaniami. W związku z tym sprzedaż w bieżącym roku powinna wzrosnąć w niskim przedziale dwudziestu procent. Zysk na akcję skorygowany o efekty specjalne powinien wzrosnąć wyraźniej: w tym przypadku planowany jest wzrost z 5,05 USD do 5,40 USD.

READ  Blockchain bezużyteczny?: Fan kryptowalut staje się największym krytykiem: Matematyk wymienia prawdziwą wartość Bitcoina | Wiadomość
Continue Reading

Economy

Odżywianie – Teterow – Schlachthof Teterow: operatorzy inwestują miliony więcej – Ekonomia

Published

on

Teterow (dpa/mv) – Firma przetwórstwa mięsnego Danish Crown będzie nadal inwestować w jedyną dużą ubojnię w Meklemburgii-Pomorzu Przednim w Teterowie (powiat Rostock). Dyrektor zarządzający Danish Crown Teterower Fleisch GmbH powiedział w czwartek, że na nadchodzący rok podatkowy zostanie przeznaczonych 2,5 miliona euro. Duńczycy, uważani za jednych z największych europejskich rzeźników bydła, przejęli Teterow w 2017 roku. Od tego czasu zainwestowano 10 milionów euro, powiedział Rohlov. W 2019 r. zaprzestano uboju trzody chlewnej ze względu na koszty.

„Chcemy pozycjonować się szerzej w Tetero” – powiedział Rohlov. W chlewniach, które stały się puste, mięso zwierząt gospodarskich jest krojone i dzielone znacznie częściej niż wcześniej. „Teraz sami przetwarzamy około 70 procent wołowiny, w 2017 roku było to tylko 20 procent”. W efekcie około 200 mężczyzn i kobiet będzie nadal zatrudnionych. Nie ma już umów o pracę. Na przykład współpracują z siecią steków, aby zapewnić, że skóry Uckermärker są przetwarzane na skóry ze świadectwem pochodzenia.

Obecnie Teterower ubija i przetwarza około 110 000 sztuk bydła rocznie, w tym duże ilości do standardów ekologicznych. Zwierzęta pochodzą od rolników z Saksonii-Anhalt, Brandenburgii, Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Polski. Towary mrożone są eksportowane do Francji, Hiszpanii, Włoch, Chin itp. Powiedziała, że ​​oddzielenie od sekcji świń, które jest powszechne w rzeźni, nie wpływa na eksport wołowiny do Chin. Po pojawieniu się afrykańskiego pomoru świń Chiny przestały importować wieprzowinę z Niemiec.

© dpa-infocom, dpa: 210729-99-591922 / 2

READ  TV Triumph: Lachette, Schulze i Burbock - Dwóch przeciwko jednemu
Continue Reading

Economy

Nadpodaż: Volkswagen może kupić Europcar

Published

on

Stan: 28.07.2021 22:11

Wypożyczalnia samochodów powinna wkrótce ponownie stać się częścią imperium Volkswagena: Volkswagen odkupuje Europcar za 2,5 miliarda euro. Wieczorem francuska firma przyjęła ofertę z Wolfsburga.

Prezes Volkswagena, Herbert Diess, faktycznie chciał zmniejszyć i zmniejszyć grupę z jej dwunastoma markami. Firma z Wolfsburga porzuciła niedawno większość luksusowej marki Bugatti.

Nieznacznie zwiększono szerokość opętania

Ale teraz Diess chce ponownie rozszerzyć imperium VW – o wypożyczalnię samochodów. W ramach konsorcjum z zarządzającym aktywami Atestor i największym importerem VW w Holandii, Pon Holdings, VW nabywa Europcar. Oferta została zwiększona o jeden cent do 50 centów na akcję. Odpowiada to około 2,5 miliarda euro.

Obie strony zgodziły się teraz na umowę. Wieczorem Europcar ogłosił, że przyjmie ofertę. Rada Nadzorcza VW zatwierdziła transakcję.

Z Europcar do wiodącego dostawcy mobilności

Umowa ma sens również z punktu widzenia Volkswagena. Prezes VW Diess ogłosił, że Europcar powinien odgrywać kluczową rolę w tworzeniu platformy dla mobilności. Wiodąca europejska wypożyczalnia samochodów posiada rozległą sieć terminali na lotniskach, dworcach kolejowych i w centrach miast. „Zarządzając swoją nowoczesną flotą i rozległą siecią stacji, Europcar pomoże Volkswagenowi szybciej osiągnąć ambitne cele w zakresie rozszerzania usług mobilności” – wyjaśnił Dies. Klienci coraz częściej korzystają z formularzy subskrypcji i car-sharingu jako alternatywy dla własnego samochodu.

Volkswagen jest już zaangażowany w car sharing pod marką WeShare i oferuje usługi ride-hailing z Moia. Praca ta zostanie rozszerzona w ciągu najbliższych kilku lat. Grupa chce przekształcić się z producenta klasycznych samochodów w konglomerat technologiczny, który oprócz pojazdów zarabia na oprogramowaniu i usługach cyfrowych.

Ożenił się ponownie po rozwodzie 15 lat temu

Europcar był już własnością Volkswagena pod koniec lat 90-tych. W 2006 roku firma z Wolfsburga sprzedała wypożyczalnię samochodów, ponieważ nie była już odpowiednia dla jej podstawowej działalności. Podczas pandemii Corona Europcar wszedł w najgorszy kryzys w swojej historii. Francja i Hiszpania musiały pomóc w pożyczkach awaryjnych. Główny akcjonariusz Europcar Eurazeo odszedł. Aby przetrwać, wypożyczalnia samochodów zmniejszyła swoją flotę pojazdów o prawie połowę.

READ  Aktywna: Kia EV6 - już siedząca

Continue Reading

Trending