Connect with us

science

Utrata zapachu w COVID-19: przyczyna została zidentyfikowana – praktyka lecznicza

Published

on

Utrata zapachu w COVID-19: przyczyna została zidentyfikowana – praktyka lecznicza

Rozszyfrowane są krótko- i długoterminowe mechanizmy utraty węchu w COVID-19

Jednym z najczęściej zgłaszanych objawów COVID-19 jest utrata węchu lub utrata węchu. Jednak pozostaje niejasne, jakie mechanizmy wykorzystuje wirus SARS-CoV-2, aby spowodować utratę węchu. Zostało to zilustrowane w bieżącym badaniu.

Naukowcy z Instytutu Pasteura, Narodowego Centrum Badań Naukowych, Uniwersytetu Paryskiego i Sieci Szpitali Ogólnych w Paryżu (AP-HP) zbadali mechanizmy, które mogą prowadzić do krótko- i długoterminowej utraty węchu w SARS-CoV – 2. Głównymi przyczynami są uporczywe stany zapalne nabłonka i węchowego układu nerwowego. Wyniki odpowiednich badań zostały opublikowane w czasopiśmie.Nauki medycyny przejściowej„Został wydany

Wiele osób odczuwa objawy spoza układu oddechowego

Chociaż COVID-19, wywoływany przez wirusa SARS-CoV-2, jest przede wszystkim chorobą układu oddechowego, u wielu zakażonych wirusem występują objawy spoza układu oddechowego. Obejmuje to nagłą utratę węchu u ludzi. Jednak dokładny powód tego pozostawał niejasny.

Na przykład podejrzewano, że tymczasowy obrzęk szczelin węchowych blokuje przepływ powietrza, które przenosi cząsteczki zapachu do neuronów węchowych (znany zatkany nos, który występuje z przeziębieniem), powodując utratę zmysłu węchu. On tłumaczy.

Przeanalizowano mechanizmy utraty węchu związane z COVID-19

W obecnym badaniu zespół badawczy przeanalizował teraz przyczyny utraty węchu związane z COVID-19 na podstawie skanów pacjentów z COVID-19 i testów uzupełniających na modelu zwierzęcym. W związku z tym SARS-CoV-2 infekuje neurony czuciowe i powoduje zapalenie nabłonka i węchowego układu nerwowego. Ponadto u osób z długotrwałym brakiem węchu można wykryć przetrwałe zapalenie nabłonka i węchowego układu nerwowego, a także uporczywą obecność wirusa w nabłonku węchowym.

Ponadto w kontekście zakażenia SARS-CoV-2 z anosmią związana jest chronologia następujących punktów:

  1. Rzęski przenoszone przez neurony czuciowe są tracone. Te rzęski umożliwiają neuronom czuciowym odbieranie cząstek węchowych;
  2. Rozprzestrzenianie się wirusa w neuronach czuciowych.
  3. Zakłócenie integralności nabłonka węchowego (narządu zmysłów), związane z apoptozą (śmiercią komórki);
  4. Wirus rozprzestrzenia się w opuszce węchowej, która jest pierwszą mózgową stacją przekaźnikową w układzie węchowym;
  5. Zapalenie i wirusowe RNA w różnych obszarach mózgu.
READ  Główny lekarz Bad Birker zaleca szczepienie zdrowego ramienia po udarze | Weimar

„Zaobserwowaliśmy, że SARS-CoV-2 nie tylko infekuje neurony czuciowe, ale także wpływa na nerw węchowy i ośrodki nerwów węchowych w mózgu” – wyjaśnia Pierre-Marie Lido z Instytutu Pasteura.

Mark dodał: „Zgodnie z naszymi wynikami utrata węchu w COVID-19 może utrzymywać się przez kilka miesięcy u niektórych pacjentów, a utrzymywanie się objawów klinicznych można przypisać przetrwałemu wirusowi i węchowemu zapaleniu śluzówki”. Lecuit, Kierownik Zakładu Biologii Infekcji w Instytucie Pasteura.

Brama do mózgu

Ponadto ważnym odkryciem badania jest to, że uszkodzenie neuronów węchowych może stanowić bramę dla wirusów do mózgu, co jest również możliwym wyjaśnieniem, dlaczego niektórzy chorzy mają problemy psychologiczne (zaburzenia lękowe i depresyjne) oraz dolegliwości neurologiczne. (Upośledzenie funkcji poznawczych, podatność na choroby neurodegeneracyjne).

Wpływ na test

Innym nieoczekiwanym odkryciem badania było to, że „wymazy z nosogardła przy użyciu standardowego RT-qPCR mogą być negatywne, nawet jeśli wirus jest nadal obecny w tylnej części jamy nosowej, w nabłonku węchowym”, zgodnie z raportem zespołu badawczego. Należy to wziąć pod uwagę podczas badania osób z anoreksją. (fp)

Informacje o autorze i źródle

Ten tekst jest zgodny z wymogami specjalistycznej literatury medycznej, wytycznymi medycznymi i aktualnymi badaniami oraz został zbadany przez lekarzy.

Nadmuchany:

  • Gilherme Dias de Milo, Françoise Lazarini, Sylvain Levallois, Charlotte Outfour, Vincent Michel, Florence Larousse, Benjamin Ferrillaud, Caroline Aparicio, Sebastian Wagner, Gilles Giusi, Laurien Querguat, Etienne Cornobis, Flora Donati, Thomas Yucelaire Emmanuel Rose, Dominique Salmue, Mark Liquette, Pierre-Marie Lido: Utrata węchu związana z COVID-19 jest związana z przetrwaniem wirusa, zapaleniem ludzkiego nabłonka węchowego i infekcją mózgu u chomików. W: Science Translational Medicine (veröffentlicht 03.05.2021), sciencemag.org
  • Instytut Pasteura: COVID-19: Odkrywanie mechanizmów anosmii w perspektywie krótko- i długoterminowej (veröffentlicht 12.05.2021), Pasteur

ważna uwaga:
Ten artykuł ma jedynie charakter ogólny i nie powinien być używany do autodiagnozy lub samoleczenia. Nie może zastąpić wizyty u lekarza.

READ  Konsekwencje korony: Za mało pieniędzy na długoterminową opiekę nad wirusem Covid?
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

science

Kiedy śnieg topnieje, dni stają się dłuższe

Published

on

Kiedy śnieg topnieje, dni stają się dłuższe

Ponieważ lód topnieje w wyniku zmian klimatycznych, masa na Ziemi rozkłada się inaczej. Spowalnia to proces rowerowy, a dni stają się dłuższe – minimalne, ale mierzalne. Efekt może wkrótce stać się większy niż efekt Księżyca.

Rotacja Ziemi zmienia się. Ponieważ Księżyc przyciąga Ziemię pomimo swojej mniejszej masy – odczuwamy to w postaci pływów – ruch naszej planety nieco zwalnia. Rotacja Ziemi nie jest wielkością stałą. Jest wiele czynników, które mogą to zmienić. Nawet jeśli liście opadną jesienią, wywierają one wpływ. W tym przypadku obrót nieznacznie przyspiesza, ponieważ w krótkim czasie spada duża masa. To jakby kręcić się łyżwiarzem. Jeśli pociągnie ramiona do wewnątrz, przyspieszy. W fizyce nazywa się to zasadą zachowania momentu pędu.

Naukowcy z ETH Zurich przywieźli do domu nowego zawodnika, który trwale zmienia rotację, powodując wyprostowanie ramion ziemskiej łyżwiarki figurowej: zmiany klimatyczne. Powoduje to topnienie lodowców na Grenlandii i Antarktydzie. Woda płynie z regionów polarnych do oceanów świata – zwłaszcza do tropików. „Powoduje to przesunięcie masy, które wpływa na obrót Ziemi” – wyjaśnia Benedikt Soja, profesor geodezji kosmicznej na Wydziale Spraw Obywatelskich i Środowiskowych oraz Geomatyki w ETH Zurich.

Wielkie wahania XX wieku

Obliczenia naukowców wykazały, że związany z klimatem wzrost długości dnia zmieniał się dramatycznie na przestrzeni XX wieku: od 0,31 milisekundy na stulecie (1960–1980) do 1 milisekundy na stulecie (1920–1940). „Wahania te odzwierciedlają zmieniający się udział zmian temperatury powierzchni Ziemi, topnienia lodu, zmian w magazynowaniu wody na lądzie i wzrostu poziomu morza, które miały miejsce w XX wieku” – napisali autorzy.

W ciągu pierwszych dwóch dekad XXI wieku badacze obliczyli, że związany z klimatem średni wzrost długości dnia wynosił 1,33 milisekundy na stulecie — to więcej niż miało to miejsce w całym XX wieku, a zatem statystycznie istotne. Według modeli komputerowych wzrost wartości wynika w dużej mierze z topnienia lodu na Grenlandii i Antarktydzie. Zdaniem zespołu badawczego, jeśli rozwój sytuacji będzie się utrzymywał, zmiany klimatyczne będą miały pod koniec stulecia większy wpływ na rotację Ziemi niż Księżyca.

READ  Dlatego egzotyczne owoce są idealnym superfoodem na odchudzanie

Wpływ na podróże kosmiczne

W tym samym czasie w ramach drugiego badania zespół zbadał wpływ na procesy podziemne. Naukowcy odkryli, że zmienia się oś obrotu Ziemi. Oznacza to, że punkty przecięcia osi obrotu z powierzchnią Ziemi ulegają przesunięciu. Są to punkty, które znamy z globusa – w których zapewne masz jeszcze gdzieś kurz – bo przechodzi przez nie zawieszenie piłki.

Są małe, w tempie kilkudziesięciu metrów na sto lat. To jednak pokazuje, że my, ludzie, „mamy większy wpływ na naszą planetę, niż zdajemy sobie sprawę” – podsumowuje ekspert w dziedzinie geodezji Soga. Co to oznacza w praktyce wyjaśnia na przykładzie podróży kosmicznych. „Nawet jeśli obrót Ziemi zmienia się powoli, efekt ten należy wziąć pod uwagę podczas nawigacji w kosmosie — na przykład, jeśli chcesz wylądować sondą kosmiczną na innej planecie” – mówi Soga. Nawet niewielkie odchylenie rzędu jednego centymetra od podłoża może ze względu na ogromne odległości przerodzić się w odchylenie rzędu setek metrów. „W przeciwnym razie ukierunkowane lądowanie w kraterze na Marsie nie byłoby możliwe”.

Linki/badania

Ten temat w programie:Aktualny MDR | 15 lipca 2024 | 22:00

uwagi

Ciąża…

Pokaż wszystkie

Pokaż wszystkie

Pokaż wszystkie

Aktualności

Więcej na ten temat

Continue Reading

science

Otępienie neurodegeneracyjne – to największy czynnik ryzyka

Published

on

Otępienie neurodegeneracyjne – to największy czynnik ryzyka
  1. Strona główna
  2. doradca
  3. zdrowie

Naciska

Szacuje się, że w 2050 r. liczba osób cierpiących na demencję wzrośnie do 2,8 miliona. © Andrew Brooks/Imago

Różne czynniki sprzyjają demencji. Jednak według badania jeden z tych czynników jest nadal uważany za największy czynnik ryzyka.

Coraz więcej osób w Niemczech cierpi na demencję. Obecnie na choroby neurologiczne cierpi 1,8 mln osób, a według szacunków w przyszłości może być ich więcej. Oczekuje się, że do 2050 r. liczba osób dotkniętych tą chorobą wzrośnie do 2,8 miliona. Chociaż byście tego chcieli W przyszłości badacze będą mogli powstrzymać chorobę Alzheimera dzięki nowemu podejściu terapeutycznemuJednak na razie postęp choroby można jedynie spowolnić. Również Czynniki ryzyka demencji są zawsze w centrum badań.

Więcej ekscytujących tematów zdrowotnych znajdziesz w bezpłatnym biuletynie 24vita, na który możesz zapisać się tutaj

Zapobieganie demencji: pięć ważnych czynników ryzyka, które powinieneś znać

Naukowcy z University College London przeprowadzili analizę w poszukiwaniu największego czynnika ryzyka demencji. W tym celu przeanalizowali dane z 27 różnych publikacji na temat pacjentów z demencją na przestrzeni 68 lat (od 1947 do 2015). Ich wyniki Zostań Został on opublikowany w czasopiśmie specjalistycznym Lancet Zdrowie Publiczne opublikowany. Oprócz czynnika genetycznego zespołowi badawczemu udało się początkowo zidentyfikować pięć ważnych czynników zwiększających ryzyko rozwoju choroby neurodegeneracyjnej:

  • Cukrzyca
  • otyłość
  • wysokie ciśnienie krwi
  • palenie
  • poziom edukacji

Choroby neurologiczne:

Według informacji ekspertów, Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych Choroba neurodegeneracyjna, w której dochodzi do utraty komórek nerwowych i ich funkcji, a uszkodzenia są tak poważne, że mózg nie jest w stanie ich już kompensować. Do najczęstszych chorób neurodegeneracyjnych zalicza się demencję i chorobę Parkinsona.

Demencja: Naukowcy odkryli główny czynnik ryzyka

Nawet jeśli istnieje wiele czynników ryzyka, które mogą sprzyjać demencji, naukowcom udało się zidentyfikować jeden główny czynnik ryzyka w 27 badaniach, który utrzymuje się przez cały okres do dziś: wysokie ciśnienie krwi (nadciśnienie), więc nadal jest uważane za największy. Czynnik ryzyka demencji. .

READ  Zajmuje tylko 2 minuty: prosta sztuczka, która natychmiast zmniejsza ryzyko cukrzycy typu 2

Patologicznie wysokie wartości ciśnienia krwi uznawane są za jedną z tzw. chorób układu krążenia. Ta kategoria dotyczy serca i naczyń krwionośnych. Zdaniem lekarza Nahida Moghadama, psychiatry i głównego autora badania, te czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego wymagają bardziej ukierunkowanych interwencji w przyszłych wysiłkach na rzecz zapobiegania demencji.

Artykuł ten zawiera jedynie ogólne informacje na dany temat zdrowotny i dlatego nie jest przeznaczony do autodiagnostyki, leczenia ani przyjmowania leków. W żadnym wypadku nie zastępuje to wizyty u lekarza. Nasz zespół redakcyjny nie ma prawa odpowiadać na indywidualne pytania dotyczące schorzeń.

Continue Reading

science

Psycholog ostrzega: YouTube uczy „Pokolenia Alpha” – dlaczego jest to problem?

Published

on

Psycholog ostrzega: YouTube uczy „Pokolenia Alpha” – dlaczego jest to problem?

ostrzega psycholog

YouTube uczy Pokolenia Alfa – dlaczego jest to problem

Wczoraj, 18 lipca 2024 | 20:54


YouTube uczy pokolenia Alpha – dlaczego stanowi to problem

Pokolenie Alfa dopiero dorasta: pierwsze dzieci tego pokolenia urodziły się w 2010 r., a ostatnie w 2024 r. Psycholog Nicole Hanisch przeprowadziła pogłębione badanie psychologiczne, badając współczesne dzieci. W wywiadzie opowiadasz o najważniejszych wynikach.

Jak się mają dzisiejsze dzieci? Z jakimi wartościami i ideałami się wychowali i czym różnią się od poprzednich pokoleń? Firma badawcza InnerSense, we współpracy z Wiesmann Research and Consulting, zbadała Pokolenie Alpha w dogłębnym badaniu psychologicznym i znalazła odpowiedzi na te pytania.

Do pokolenia alfa zalicza się wszystkie osoby urodzone po 2010 r. W badaniach pokoleniowych pokolenie plasuje się bezpośrednio po pokoleniu Z (urodzonym w latach 1995-2009) i przed pokoleniem Beta (od 2025 r.). Na potrzeby niniejszego badania przeprowadzono obszerne wywiady z 48 dziećmi w wieku od 9 do 14 lat. W badaniu wzięło także udział 30 rodziców dzieci w tym samym wieku. Aby uzyskać jak największy rozkład w doborze przedmiotów, do badania wybierano rodziny z całych Niemiec, charakteryzujące się szerokim rozpiętością dochodów rodziny i wykształcenia rodziców.

reklama

„Chcieliśmy dowiedzieć się, co naprawdę napędza to pokolenie, jakie są jego motywacje i jak wygląda ich codzienne życie. Można tego dokonać jedynie poprzez badanie jakościowe” – mówi w wywiadzie internetowym psycholog Nicole Hanisch, która kierowała badaniem. FOCUS. Zatem wyniki byłyby w dużej mierze zgodne z wynikami badań ilościowych dotyczących tego pokolenia.

W wywiadzie online FOCUS psycholog przedstawiła najbardziej ekscytujące wnioski z bieżących badań:

Pani Hanisch, jaki wynik badania najbardziej Panią zaskoczył?

reklama

Nicole Hanisch: Byłem bardzo zaskoczony tym, jak mocno dzieciaki z Pokolenia Alfa żyją bez ograniczeń. Dorastają w świecie nieograniczonych możliwości, w którym prawie nie znają żadnych ograniczeń. Nie mają stałych struktur w codziennym życiu i nie tolerują frustracji. Dlatego wiele dzieci ma trudności z rozwojem samoświadomości.

Jakie wrażenie wywarli na Tobie rodzice tego pokolenia?

Hanish: Rodzice wykształcili w sobie kulturę, w której chcą dać swoim dzieciom jak najwięcej. Starają się, aby ich dzieci były otwarte na wszystkie możliwości i zapewniały im wszystko, co najlepsze – czy to smartfony, tablety, zabawki czy ubrania. Harmonia i empatia należą do najsilniejszych ideałów wychowawczych tego pokolenia rodziców, co oznacza, że ​​niechętnie wchodzą oni z dziećmi w konflikty, rzadko wyznaczają jasne granice i nie zmuszają dzieci do robienia rzeczy, których nie lubią, np. regularnych prac domowych . W miarę możliwości unika się konfliktów i nieporozumień z dziećmi; Celem jest utrzymanie przyjaznych relacji z dziećmi.

To pokolenie rodziców, którzy w pewnym stopniu uczą się na odległość, ponieważ prawdziwa interakcja z dziećmi jest dla nich stresująca i dlatego w pewnym stopniu zlecają ją podmiotom zewnętrznym.

Czy edukacja jest zlecana na zewnątrz?

Hanish: Tak. Z jednej strony zaskakujące jest, jak mocno media są obecnie zintegrowane jako trzeci element relacji między rodzicami a dziećmi. Media takie jak Toni Box, oprogramowanie do animacji lub formaty YouTube są specjalnie wykorzystywane przez rodziców jako pomoce w uspokajaniu, prowadzeniu i odwracaniu uwagi dzieci.

Z drugiej strony, wśród rodziców można dziś zauważyć tendencję do delegowania podstawowych zadań edukacyjnych instytucjom zewnętrznym, takim jak przedszkola czy szkoły.

Jakie konkretne przykłady zauważyłeś zmiany w rodzinach w porównaniu z poprzednimi pokoleniami?

Hanish : Dobrym przykładem są posiłki. Coraz rzadziej zdarza się, że dzieci jedzą to samo, co ich rodzice. Wiąże się to również z faktem, że obecnie dzieciom coraz częściej pozwala się na samodzielne decydowanie o tym, czego chcą. Oznacza to, że w wielu rodzinach każdy może teraz jeść, co mu się podoba i kiedy chce, więc wspólne posiłki stają się coraz rzadsze. Rodzice starają się zrównoważyć wszystkie potrzeby, aby panowała pełna harmonia. Podczas posiłków łatwo zauważyć, jak rodzice starają się unikać konfliktów z dziećmi.

Czy konflikty są ważne dla rozwoju dziecka?

Hanish : Tak, ponieważ podczas konfliktów dzieci mogą mieć doświadczenia graniczne i często stają przed wyzwaniem. Z psychologii rozwojowej wiadomo, że dzieci doświadczają granic, gdy osiągają swoje granice: To jestem ja – a to nie ja. Jeśli dzieci dorastają bez walki, ponieważ po prostu odebrano im opór, mają problemy z rozwojem samoświadomości. Nie da się tak naprawdę siebie poznać. Te dzieci szukają. Szukasz siebie i szukasz ograniczeń. Nie musisz już o nic walczyć. Z tego też powodu na przykład gry walki są tak popularne w grach lub dlatego przy tworzeniu grup, na przykład dziewcząt i chłopców, poszukuje się wyraźnych rozgraniczeń.

Jak dużo wolności mają dzieci z pokolenia alfa? Coraz więcej rodziców zwraca się w stronę inteligentnych zegarków, których można również używać do śledzenia swoich dzieci.

Hanish : Tak, te zegarki są bardzo popularne, ale wielu rodziców kupuje także telefony komórkowe swoim dzieciom już od najmłodszych lat, aby wiedziały, gdzie się znajdują i miały do ​​nich dostęp. Dlatego dzieci czasami zostawiają telefony komórkowe w domu lub próbują wyłączyć funkcję śledzenia. Zawsze są to pierwsze rzeczy, których się uczą, ponieważ czasami dzieci nie chcą, żeby ktoś je obserwował. Możesz także po prostu zapytać dzieci, co robią i dokąd idą. Ale jeśli nie podobają ci się odpowiedzi, pojawi się konflikt – a wielu rodziców chce tego uniknąć. Wolą kontrolować interakcję.

Więcej podstawowych informacji na temat rodzicielstwa


Czy badane dzieci wydawały się Państwu szczęśliwe?

Hanish : Nie wyglądają na naprawdę szczęśliwych. Mimo że zapewnia się im wiele, mają wybór i swobodę w podejmowaniu decyzji, nadal są głodni emocjonalnie. Wracając do przykładu z jedzeniem: dzieciom zapewnia się to, co im się podoba – ale tak naprawdę chcą móc jeść z rodzicami. Tęsknią za kontaktami i rozmowami z rodzicami. Co sprawia, że ​​relacje są zauważalne. Empatia to ideał, za którym podąża wielu rodziców. Jednak w wielu rodzinach nie praktykuje się prawdziwego współczucia.

Co masz na myśli?

Hanish Empatia powstaje w wyniku interakcji. Ucząc dzieci przyjmowania innego punktu widzenia. Ktoś inny chce innych rzeczy niż Ty i znowu wracamy do tematu granic: jeśli ktoś nie wskaże mi swoich granic, tracę to doświadczenie i tę perspektywę. Korzystanie z mediów również odgrywa tutaj rolę. Nawet gdy dzieci są w domu, nie mają już tak częstego kontaktu z rodzicami. Kiedyś czytano to na głos, ale dziś skrzynka Tony’ego jest włączona. Kiedyś ludzie razem gotowali i pieczyli, a dziś dzieci dowiadują się o tym w serwisie Sally’s Baking World na YouTube.

Co z tego wynika?

Hanish : W rezultacie mamy pokolenie, które ma wiele możliwości, ale otrzymuje niewiele wskazówek i wsparcia od swoich rodziców. Dzieci i młodzież mają niewielkie poczucie rzeczywistości i ograniczeń narzucanych innym. Z jednej strony brakuje im samoświadomości, a z drugiej umiejętności radzenia sobie z innymi. Nie nauczyli się, jak dobrze radzić sobie z trudnościami i frustracjami. Są dobrze wyposażeni w technologię i ideały. Ale nie są dobrze przygotowani na to, co nadchodzi.

Czy można powiedzieć coś pozytywnego o Pokoleniu Alfa?

Hanish : To pokolenie bardzo kosmopolityczne i tolerancyjne. Dziś już w dzieciństwie mocno uczy się różnorodności.

READ  Główny lekarz Bad Birker zaleca szczepienie zdrowego ramienia po udarze | Weimar
Continue Reading

Trending