Connect with us

entertainment

Urodzony 125 lat temu – Douglas Circus – Filmy Bezwarunkowa czułość

Published

on

Reżyser Douglas Circus na niedatowanym zdjęciu (imago / Archiwum AF / Mary Evans)

Zamożna wdowa z wyższej klasy średniej i jej młodszy ogrodnik zakochują się w sobie i gorszą otoczenie. W 1955 roku Douglas nakręcił Circus All That Heaven Allows z Jane Wyman i Rockiem Hudsonem. Ale jak to często bywa w przypadku Sirka, Niebo skąpi swoich bohaterów: dzieci wdowy nie tolerują związku niezgodnego z ich statusem. Mieszkańcy małego miasteczka plotkują o związku z country clubem – bohaterka Jane Wyman spotyka się z pogardą i wrogością.

W latach 50. Douglas Circus został mistrzem hollywoodzkiego melodramatu. Bogata kolorystyka technikoloru i wyrafinowana dramaturgia światła wyolbrzymiają zmagania i tęsknoty swoich bohaterów. W tym, na co pozwala niebo, jest zimowe światło natury, które opowiada o bezwładności społeczeństwa we wszystkich jego niuansach – iw całym jego pięknie. Sirk doprowadza sztuczność światów zbudowanych przez studio do skrajności, a estetyka jego filmu staje się szkłem powiększającym to, co sprawia, że ​​jego bohaterowie zawodzą: różnice klasowe, rasizm, związki patriarchalne i nietolerancyjne moralności seksualne. Sam cyrk tak widzi swoich bohaterów:

„Właściwie wszyscy moi bohaterowie mają zepsutą naturę. Lub, jak to opisuję po angielsku, „rozszczepianie postaci”.

Ucieczka z nazistowskich Niemiec

Douglas Circus, urodzony w Detlev Cirque 26 kwietnia 1897 roku w hamburskiej dzielnicy Eimsbüttel, był odnoszącym sukcesy reżyserem teatralnym i dyrektorem artystycznym w Niemczech — do czasu, gdy narodowi socjaliści zakończyli jego karierę teatralną: bandyci z SA zakłócali jego antynazistowskie produkcje teatralne. Przez jakiś czas cyrk znalazł pracę w Ufie, a tutaj zamanifestował się jego instynkt aktorski i ton melodramatu: w trzech filmach zamienił Zarę Linder w śpiewającą gwiazdę.

W 1937 roku cyrk skorzystał z wyjazdu za granicę, aby uciec z żoną żydowską, aktorką Hildą Gary, i ostatecznie uciekł do Stanów Zjednoczonych. Detlev Circus staje się Douglas Circus. W rozmowie z Eckhartem Schmidtem Cirque łączy swoje niemieckie doświadczenia z twórczością amerykańską.

READ  „HIP: detektyw z morderczym IQ”: serial kryminalny w ARD Mediathek | NDR.de - Kultura

– Przedstawiłem całą serię badań amerykańskiej klasy średniej w Ameryce. Ponieważ wciąż pamiętam klasę średnią z czasów Hitlera jako grunt, na którym osiadły dyktatury, prawda?

Scena z filmu

Leander i Karl Martell odwiedzili go w 1937 w Douglas Circus „La Habanera” (imago / United Archives)

Choć pogląd Douglasa Circus na amerykańskie społeczeństwo jest surowy, jego współczucie dla bohaterów, którzy desperacko próbują wydostać się z sytuacji, jest równie wielkie. W „Tradycji życia” w niemieckim „Tak długo, jak istnieją ludzie”, opowiada o młodej kobiecie, która w 1959 r. uwewnętrzniła rasizm swojego środowiska, przed powstaniem Amerykańskiego Ruchu Praw Obywatelskich. Jako jasnoskóra córka wyrzeka się swojej czarnej matki:

„Nie mogę żyć jako osoba kolorowa, wolałbym umrzeć”.

„Jin, nie wiesz co…”

„Chcę mieć szansę w życiu”.

„Imitacja życia” z Laną Turner i Sandrą Dee to najbardziej udany film cyrkowy w Hollywood. W 1959 wrócił do Europy, gdzie nadal sporadycznie występował w teatrze. Nie chce robić więcej filmów. W 1987 roku zmarł w swoim domu spokojnej starości w Lugano w Szwajcarii.

Uwielbiany przez pisarzy i reżyserów

Mistrza melodramatu podziwiają reżyserzy nowego francuskiego filmu Nouvelle Vague – i Rainer Werner Fassbinder, o którym powie, że nakręcił najczulsze filmy, jakie zna. Czułość tkwi w absolucie, który sprawia, że ​​postacie cyrkowe tęsknią i kochają.

Jak w „Written on the Wind” z Rockiem Hudsonem i Lauren Bacall. Jest żoną jego przyjaciela z dzieciństwa, potomka Dynastii Naftowej. Biedny chłopiec musi jej jednak powiedzieć:

„Muszę ci powiedzieć, co do ciebie czuję, Lucy, próbowałem odkąd się poznaliśmy. Od tamtej pory cię kocham.”

„Och Mitch”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

entertainment

Ulrich Tokur krytykuje ARD za zmniejszenie wydatków na Tatort

Published

on

„Te gigantyczne urządzenia stają się coraz bardziej referencyjne”

Ulrich Tukur szczerze opisuje ten dylemat w wywiadzie dla t-online: „Powietrze się przerzedza, pieniądze spadają i jest coraz trudniej”. Co to dokładnie oznacza, nadal nie jest jasne. Zapytany mieszkaniec Hesji staje się prostszy – a przede wszystkim nie pozostawia dobrych włosów, jeśli chodzi o regulowanie nadawców. „Ci giganci stają się coraz bardziej autoreferencyjni”, mówi Tukur o nadawcach o ARD i ZDF, które często są wyśmiewane jako podobne do urzędników, i dodaje: „Muszą spełniać pełne świadczenia emerytalne pracowników”.

Ulrich Tukur: Jako Felix Moreau jest aktywny w HR od 2010 roku. (Źródło: HR / Katrin Denkewit)

To jest powód, dla którego wydaje się coraz mniej pieniędzy na dobre filmy. Wielokrotnie nagradzany aktor narzeka na kulturę wydatkową nadawców publicznych: „To bardzo mały procent, który wciąż wpływa na tak zwaną sztukę”. Dowiedz się więcej o tle: Jak wynika z najnowszego raportu rocznego, tak ARD i ZDF wydają swoje pieniądze.

Murot przed zakończeniem „miejsca zbrodni”? Wskazówki Tukura

Oto jak Tukur również opowiada o swojej przyszłości „Tatort”. 64-latek, którego urodziny są za kilka tygodni, sygnalizuje koniec swojego zaangażowania w ARD. Mówi o „dwóch lub trzech latach” – i wkłada do ust liczbę 65. W końcu w tym wieku urzędnicy, podobnie jak komisarze, powinni móc przejść na emeryturę i cieszyć się emeryturą.

Ulrich Tukur nakręci kolejną „scenę zbrodni” z Florianem Gallenbergerem. Produkcja rozpocznie się zimą, tłumaczy aktor t-online. I jest pewien, że „rzecz naprawdę ma wszystko”. Nie ujawnił dokładnie, co go czeka w roli śledczego LKA Felixa Morota. Po prostu dużo: to najlepszy scenariusz, jaki przeczytał od czasu „Born in Pain”. „Scena Zbrodni” 2014 roku została nagrodzona m.in. Złotą Kamerą i Nagrodą Grimme.

READ  "Zamaskowany tancerz": Ten Świetlik to gwiazda Broadwayu - TV
Continue Reading

entertainment

Góry Nienawiści: Obchody rocznicy były tak piękne – Góry Nienawiści

Published

on

Pogoda prawie dopisała z okazji 50. rocznicy powstania rejonu Hasberg. Ponieważ słońce świeciło prawie cały dzień, ale nie było chmur ani niczego innego, co sprawiało, że tereny targowe w Królewcu były bardzo ciepłe. Z tego powodu wizyta prawdopodobnie nie spełniła oczekiwań. Jednak ci, którzy uczestniczyli w programie, nie byli rozczarowani i mogli zaopatrzyć się w przydatne informacje w różnych kioskach klubowych i federacyjnych w okolicy. Do tego pyszne kulinarne przysmaki w różnych sytuacjach i nikt nie musiał umierać z pragnienia. Festiwal powiatowy otworzył w porze lunchu na dużej scenie na rynku przed ratuszem w Królewcu przez dyrektora powiatu Wilhelma Schneidera, który przybył do Regiomontanusstadt na rowerze, a także kilku burmistrzów i ich zastępców w zgromadzeniu z różnych stron . Już nie w stroju rowerowym, ale w eleganckim garniturze, urzędnik powiatu przywitał wszystkich gości, w tym przede wszystkim przyjaciół z gmin partnerskich powiatu we Francji, Polsce i Szwecji: „Jesteśmy żywą i nowoczesną dzielnicą i chcemy to pokazać na naszych jubileuszowych obchodach!” Oddając swoją twórczą siłę w służbie regionu przez ostatnie 50 lat i chcąc kontynuować to w przyszłości, wyjaśnił treść i harmonogram festiwalu oraz oddał głos burmistrzowi Królewca Klausowi Pettenbrunn. Podziękował wszystkim uczestniczącym klubom oraz za to, że Królewiec, który ładnie ubrał się na ten festiwal, został wybrany na miejsce obchodów rocznicy dzielnicy.

READ  Bauer sucht Frau: Objawienie Geralda i Anny Heiserów - Secesja
Continue Reading

entertainment

„Zdejmij ubranie i jęcz”: Elias Mubarak był dyskryminowany ze względu na płeć

Published

on

„Rozbierz się i jęcz”
Elias Mubarak cierpiał z powodu dyskryminacji seksualnej

Sceny intymne na planie są zwykle niewygodne dla uczestników i wymagają dużej dozy finezji. Aktor Elias Mubarak wspomina niepokojące doświadczenie, które sprawiło, że jego kolega płakał. Dziś nie można już tego tolerować.

Aktor Elias Mubarak w przeszłości został poddany seksizmowi w filmie, z którym teraz będzie sobie radził inaczej. „Musiałem sfilmować scenę seksu, a reżyser powiedział wcześniej: »Zdejmijcie im ubrania i płaczcie«” – powiedział 40-latek gazecie Bild. Pamiętam, jak mój kolega płakał po tym i ja też byłem bardzo zdenerwowany. „Nie może już tolerować tego dnia. Oczywiście ma teraz inne nastawienie”, ale niestety takie rzeczy nadal się zdarzają. Może częściej” – powiedział Mubarak.

W rozpoczynającym się w czwartek filmie Liebesdings Aniki Decker M’Barek („Fack ju Göhte”) gra gwiazdę filmową, ściganą na każdym kroku przez fanów, paparazzi i dziennikarzy w Berlinie. Ciężko walczy o utrzymanie w tajemnicy swojego życia prywatnego – i zakochuje się w młodej aktorce teatralnej. Mubarak powiedział Bildowi, że zauważenie go zajęło dużo czasu.

Zna inne czasy. „Kiedy doradzono mi zmianę nazwiska, ponieważ nigdy mi się to nie uda”. W tym czasie niemiecka telewizja była cała biała. „Po prostu w niemieckiej telewizji nie było osób o innym kolorze skóry lub pochodzenia imigracyjnego”. I wtedy nie spodziewał się, że „wszystko będzie dla mnie takie wspaniałe”.

Zapytany, czy często jest niedoceniany, czy niedoceniany, Mubarak odpowiedział: „Oczywiście. Ale to dobrze, kiedy jestem niedoceniany. To oczywiście najlepsza taktyka dla mnie.

Mubarak przyznał się do błędów w wywiadzie. „Jestem w świetnym nastroju. Staram się nad tym popracować”. Coraz więcej mówi do siebie: „Wolałbyś raczej milczeć”. Ponieważ przez większość czasu nie jest to warte późniejszych emocji.

READ  Baumschlager Eberle wygrywa Toruń / Europejskie Centrum Filmowe - Architektura i Architekci - Aktualności / Ogłoszenia / Aktualności
Continue Reading

Trending