Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Uczniowie liceum Wilds w wymianie cyfrowej z Polską, Portugalią i Włochami

Kontynuuj projekt „Erasmus +” cyfrowo: uczniowie szkół średnich Paula Debeller i Nikita Wagner oraz nauczyciele Andy Grootsmaker i Tanja Grunge (po lewej).

© hri

Licealiści z Wildshowsen udowadniają, że wymiana międzynarodowa jest możliwa również cyfrowo. Zamiast makaronu we Włoszech był teraz makaron przed ekranem.

Pizza i makaron przed ekranem odbyły się bezpośrednio w Kampanii. Paula Depler, Nikita Wagner i jej koledzy z Wilderness School of Grammar wyobrazili sobie zupełnie inny projekt spotkania z włoską młodzieżą w gimnazjum „Pietro Paulo Parsons” w Ariano Irbina. Trzeci tydzień wyjazdu zaplanowano na połowę kwietnia ze szkołami partnerskimi projektu w Warszawie (Polska) i Almadzie (Portugalia) we Włoszech w ramach unijnego programu „Erasmus +”.

Ale po wizytach w Strasburgu i Portugalii spotkanie musiało zostać przeniesione do Internetu z powodu epidemii koronowej. Debeler i Wagner należą do grupy 30 licealistów z miasta powiatowego, którzy od września 2019 roku poświęcają część swojego wolnego czasu projektowi UE „Footprints – Where We Came From Gdzie idziemy? ”(Ślad – skąd przybywamy? Dokąd idziemy?).

Tydzień włoski miał teraz odbywać się cyfrowo i był całkowicie zdominowany przez zwyczaje żywieniowe krajów uczestniczących. Ponadto w pierwszym dniu młodzież otrzymywała regularne posiłki z rodzinnych krajów. Polscy uczniowie wymieniali bajgle (pierogi nadziewane mięsem i kapustą) i bułeczki portugalskie w samouczkach wideo, uczniowie Wildshos High School trzeciego dnia podawali z regionalnej kuchni placki ziemniaczane, szparagi i jarmuż. Chociaż chciała spróbować swojego ulubionego dania we Włoszech, Paula Depler była zachwycona oryginalnym przepisem na włoską lasagne i chce go wkrótce spróbować.

Wymiana kulinarna z pewnością ma poważne podłoże. „Celem projektu było rzucenie światła na przeszłe, obecne i przyszłe nawyki żywieniowe oraz uświadomienie sobie różnic kulturowych” – wyjaśniło dwóch autorów nadzorujących, Thanja Grunge i Andy Grootsmaker.

Studenci studiowali również historię żywności. „Rzymianie znali już coś w rodzaju„ ulicznego jedzenia ”- mówi Nikita Wagner. „Niedawno archeolodzy odkryli go podczas wykopalisk w Pompejach” – powiedział 18-letni licealista.

READ  Wirus koronowy w okrężnicy: szczepionka ogniskowa

Tym razem oczy Groatsmaker’a zabłysły. Łaciński ekspert wyjaśnia: „Wizyta w Pompejach byłaby jedną z głównych atrakcji naszej podróży. Ariano Irbino znajduje się kilka kilometrów na wschód od miejsca w Zatoce Neapolitańskiej, gdzie Pompeje i Herkulanum zostały pochowane podczas erupcji Wezuwiusza w 79 roku naszej ery.

Kronke i Grootsmaker chwalili zaangażowanie uczniów i nabyte umiejętności cyfrowe. „Aranżacje do wideokonferencji po prostu nie muszą być całkowicie haniebne w porównaniu do spotkań w świecie zawodowym i cyfrowym” – wyjaśnił Grunge. „Ta manipulacja mediami cyfrowymi jest idealnym produktem do życia zawodowego” – podkreślił Grootsmaker.

Oczywiście były też kontakty osobiste dla uczniów szkół średnich. Nikita Wagner miał szczęście, że na początku projektu pojechał do Portugalii. 18-latek z radością powiedział: „Udało mi się pogłębić przyjaźń, którą tam zawarłem”. Laura Depler odkryła ekscytujące podobieństwo podczas wymiany. „Wszyscy pochodzimy z różnych krajów i jesteśmy do siebie bardzo podobni” – powiedział 15-latek.

Kolejne spotkanie w maju będzie gospodarzem Wildshower, które powinno być cyfrowe. Mamy nadzieję, że wszyscy będą mogli ponownie spotkać się osobiście na gali zamykającej w Polsce w październiku.