Connect with us

Tech

Testowanie: Copeland DAC215 – przetwornik cyfrowo-analogowy z przedwzmacniaczem lampowym

Published

on

Testowanie: Copeland DAC215 – przetwornik cyfrowo-analogowy z przedwzmacniaczem lampowym
Likehifi.de-Debütant Copland aus Kopenhagen erfrischt unseren Testalltag mit einem ganz besonderen Gerätekonzept: Top-End DAC trifft auf analoge Röhrenvorstufe mitsamt Kopfhörerverstärker. Der Copland DAC215 hat uns auf jeden Fall neugierig gestimmt.

Synergia spektralna

W samą porę na rozpoczęcie sezonu piłkarskiego i nowego sezonu w teatrach niemieckojęzycznych redakcja test dźwięku premierowy nastrój. Bo w tym numerze po raz pierwszy w historii redakcji mamy wizytę duńskiej firmy Ziemia gliniarzy. Bardzo niewiele osób zna Coplanda na lokalnej scenie hi-fi, mimo że firma pracuje nad potężnymi, dobrze zaprojektowanymi głośnikami od lat 80. XX wieku.

Produkcję, mówiąc ściślej, rozpoczęto w 1984 roku w imieniu Ole Møllera, który w tym czasie był jeszcze związany kontraktem z Ortofonem na opracowanie niskoszumnych wzmacniaczy. Wraz ze swoją rosnącą pasją do systemów wzmacniających Muller w końcu postanowił zrobić coś na swój sposób i założył firmę Copeland.

Dzięki Copland CTA15 zakład w końcu wprowadził swój pierwszy produkt krajowy. Dzięki potężnemu samochodowi rurowemu o mocy 24 W (W) Copeland szybko znalazł wielu fanów na północnoeuropejskiej scenie hi-fi. Od samego początku firma przywiązywała dużą wagę do jednej z wielkich duńskich zalet: projektowania produktów. Kanciasty i prosty język projektowania o ponadczasowej elegancji jest tak samo cenny, jak rozpoznanie Kopenhagi wtedy, jak i teraz.

W 1990 roku nawiązali współpracę ze szwedzką firmą Xena Audio, która następnie na blisko dekadę zajęła się produkcją urządzeń na licencji firmy Copland. Mniej więcej w tym czasie Morten Simonson z Philips R&D Holland dołączył do Copeland i odegrał kluczową rolę w produkcji pierwszego odtwarzacza CD. Ale chociaż cyfrowe przetwarzanie sygnału było od tego czasu drugą ostoją Copelanda, jego rdzeniem zawsze była produkcja i sprzedaż solidnych głośników stereo.

Konstrukcja DAC215 nawiązuje do lat 70., a co za tym idzie złotej ery audiofilów – podświetlany na zielono przełącznik włącza się na czerwono, gdy głośnik jest wyłączony

Kaczka Copeland 215

Wraz z pierwszym przedstawicielem Test Copland w AUDIO TEST i Likehifi.de, firma jest zobowiązana do zamknięcia szeregów między obiema kompetencjami. ponieważ w Copeland DAC215 To przetwornik cyfrowo-analogowy (DAC) z wbudowanym wzmacniaczem lampowym i wzmacniaczem słuchawkowym pracującym w klasie A. Na pierwszy rzut oka DAC215 Copelanda to nie tylko dość szczególne podejście, jeśli chodzi o konfigurację sprzętową, jeśli chodzi o wzajemne powiązania między czystym wzmocnieniem analogowym a konwersją cyfrową.

READ  Telegram: aktualizacja zawiera menedżery pobierania i inne funkcje

Jeśli chodzi o projekt produktu, urządzenie jest nieco poza linią i oczywiście jest zgodne z oryginalnym językiem projektowania Kopenhagi. Po otwarciu opakowania trzymamy w rękach kanciastą kostkę, która nie odpowiada szerokości zwykłego stojaka o wymiarach ok. 11,5 cm (cm) wysokości i 20 cm x 28 cm wysokości.

Wygląd przetwornika cyfrowo-analogowego Copeland DAC 215 natychmiast przypomina kultowe projekty produktów z lat 70-tych. Nasza próbka testowa ma klasyczny panel przedni ze szczotkowanego aluminium w kolorze srebrnym, który jest również dostępny w kolorze czarnym jako alternatywa. Z drugiej strony z przodu znajdują się szerokie otwory wentylacyjne, które zapewniają również szeroki widok na wydarzenia z tyłu i są pięknie zorganizowane wokół dwóch lamp EC88, które również są podświetlane na czerwono po włączeniu maszyny.

Test: Copeland DAC215
Połączenia DAC 215 są bardzo wysokiej jakości. Copeland ogranicza się tutaj do podstawowego, łatwego w zarządzaniu sprzętu, co jest całkiem adekwatne. W końcu DAC otrzymał nawet wejście analogowe

Cyfrowy …

Copeland DAC215 jest obsługiwany za pomocą dwóch eleganckich obrotowych przełączników wyboru, po raz kolejny podkreślając wspomnienia melomanów z lat 60-tych i 70-tych. Tutaj można ustawić zwykłe dwa parametry: regulację głośności i wybór źródła. DAC ma cztery z nich: dwa wejścia optyczne, dwa wejścia koncentryczne i jedno USB. Dodatkowo sygnał analogowy może być powtórzony przez przedwzmacniacz za pośrednictwem wejścia liniowego.

DAC 215 wskazuje częstotliwość próbkowania sygnału wejściowego za pomocą sześciu małych diod umieszczonych pomiędzy przełącznikami obrotowymi, które stykają się ze względu na powolny moment obrotowy. Częstotliwości próbkowania 44,1 kHz (kHz) i 48 kHz oraz DSD są pokazane po lewej stronie, a trzy współczynniki x2, x4 i x8 w prawej kolumnie, co ostatecznie zapewnia pozostałe częstotliwości próbkowania do 384 kHz.

Co prowadzi nas do technicznych cech Copland DAC215. Jak wspomniano wcześniej, umożliwia to konwersję sygnałów PCM do 384 kHz przy 32-bitach, oprócz DSD128. Jednak referencyjny chip adaptera ESS Sabre typu ES9018 osiąga wspomniane wartości szczytowe tylko przez USB. Optycznie i przez przetwornik przetwornik „tylko” osiąga 192 kHz.

Nawiasem mówiąc, ref ES9018 działa w trzech różnych konfiguracjach: quad mono, 8 mono i stereo dual, wykorzystując bardzo sprytny wariant obwodu, który znamy z symetrycznych torów kablowych. Ponieważ doprowadzony sygnał jest czterokrotnie przesuwany w fazie i przeciwfazie dla każdego kanału i ponownie modulowany na końcu ścieżki sygnału. W ten sposób sygnały zakłócające, które docierają do drogi, kończą w opozycji fazowej, znosząc się.

READ  Cotygodniowy przegląd i prognoza: Kratos wymaga szybkich kart graficznych, które są rzadko dostępne

Spotkania analogowe

Po konwersji sygnał jest ostatecznie przekazywany do wbudowanego wzmacniacza lampowego. Jak wspomniano wcześniej, jest on oparty na klasycznych lampach ECC 88, 6DJ8 lub 6922. Ten stopień wzmocnienia ostatecznie osiąga maksymalną moc wyjściową 8,5 V przy nominalnej impedancji 100 omów lub 5 omów na wyjściu słuchawkowym RMS, co odpowiada moc 640 miliwatów (megawatów).

Wrażenie robią także kulty oceaniczne. Wyjście analogowe DAC ma stosunek sygnału do szumu (SNR) ponad 120 dB (dB) przy THD poniżej 0,004%, a wzmacniacz ma stosunek sygnału do szumu (SNR) 90 dB oraz męski THD poniżej 0,02%. Podczas gdy przetwornik cyfrowo-analogowy o zakresie częstotliwości od 20 Hz do 20 kHz znajduje się bardziej w linii środkowej, subwoofer działa od 20 Hz do 100 kHz, co jest zbyt ambitne dla ludzkiego słuchu.

Nawiasem mówiąc, cały wzmacniacz można w razie potrzeby ominąć, dzięki czemu sygnał jest przekazywany bezpośrednio z przetwornika cyfrowo-analogowego do odpowiedniego wyjścia sygnału. W tym celu na froncie urządzenia znajduje się mały przełącznik między gniazdem słuchawkowym 6,3 mm a regulacją głośności, który świeci na czerwono, gdy głośnik jest wyłączony, a na zielono, gdy aktywne jest wzmocnienie.

Adapter przetwornika cyfrowo-analogowego Copland DAC 215 z subwooferem lampowym i wzmacniaczem słuchawkowym jest dostępny w kolorze srebrnym i czarnym.
Adapter przetwornika cyfrowo-analogowego Copland DAC 215 z subwooferem lampowym i wzmacniaczem słuchawkowym jest dostępny w kolorze srebrnym i czarnym. (Zdjęcie: ATR – Audio Trading)

Copeland DAC w teście audio: synergia elektryczna

Amnesia Scanner to fiński duet z Berlina, który w zeszłym roku wydał trzeci album w swojej karierze dla berlińskiej wytwórni PAN z „Tearless”. Trudno, jeśli nie niemożliwe, zaklasyfikować muzykę Amnesia Scanner do gatunku muzycznego. Jeśli je wymyśliłeś, może się nazywać „Experimental Doomstep” lub „Industrial Pop Horror”. W międzyczasie można oczywiście umieścić opisy estetyczne.

Surrealistyczne mroczne elektroniczne brzmienia, z pomieszanymi formalnymi i częściowo abstrakcyjnymi rytmami, spotykają się z syntetycznym wokalem i brutalnymi, fuzzowymi gitarami. W najlepszym razie muzykę z pewnością można określić jako „pełne spektrum”. Ponieważ w nieco optymistycznym zakresie częstotliwości słyszalnych 16Hz-20kHz, dwóch Berlińczyków z wyboru pokrywa prawie wszystko. Skanery utraty pamięci pracują z dynamicznymi niuansami. Tak więc muzyka jest doskonała do recenzowania urządzenia takiego jak Copland DAC215. Ponieważ z jednej strony potrzebujemy bardzo ostrej rozdzielczości i precyzji po stronie cyfrowej, z drugiej strony zależy nam na nieco łagodniejszej dynamice i skupieniu z części analogowej.

READ  Mozilla wydała wersję 122 przeglądarki Firefox z obsługą klucza dostępu

Szef i filtry

I to jest dokładnie to, co zapewnia nasza próbka testowa, szczególnie w połączeniu z montowanymi na podłodze głośnikami Rotel Amp i Triangle. Muzyka, do której uzyskujemy dostęp przez sieć przy 96 kHz, jest bardzo bogata w pigmenty dźwiękowe, a jednocześnie nie jest zbyt ostra ani przesadzona w wysokich tonach. Wręcz przeciwnie – wzmacniacz lampowy zapewnia dźwięk w odpowiednim dotyku, przyjemnie zaokrąglając sygnał cyfrowy u góry i dając pełne nasycenie niskich tonów średnich.

Jeśli ustawimy wzmacniacz na obejście i zasilimy Rotela bezpośrednio z DAC-a, dźwięk na górze jest dla nas zbyt ostry. Może się to jednak różnić w zależności od muzyki, o czym dowiedzieliśmy się na przykład podczas testów z muzyką fortepianową. W każdym razie warto dodatkowo przetworzyć oba wyjścia Copeland DAC215, aby w razie potrzeby można je było łatwo przełączać. Należy jednak bardzo uważać na rozmiar, ponieważ przy bezpośrednim wyjściu DAC jest on domyślnie stosunkowo wysoki.

We współpracy z dostawcą usług bezprzewodowych, takim jak Canton Smart Connect, oba tryby różnią się mniej, w szczególności dźwięk tuby traci swój urok. Jednak musimy również przyznać, że analogowy cyfrowy/bezprzewodowy cyfrowy tor sygnału jest również nieco dziwacznym ustawieniem, które chcemy zarezerwować bardziej jako uruchomienie testowe w tym teście.

Cena i dostępność

Cena przetwornika Copland DAC215 D/A ze wzmacniaczem lampowym wynosi 2200 € (sugerowana cena detaliczna). Wykończenia kolorystyczne: czarny i srebrny. Produkty Copeland są dystrybuowane i sprzedawane w Niemczech przez ATR — handel głosem.

stronie internetowej: www.audiotra.de

Uwaga: ta recenzja pojawiła się po raz pierwszy w Wersja testowa dźwięku 06/2021

▶ Przeczytaj tutaj: Cabasse The Pearl Keshi 2.1 Recenzja – inteligentny system głośników

Audio Test Edition 05/2022 Czasopismo przeglądu gramofonu słuchawkowego

+++ Nowa wersja AUDIO TEST będzie dostępna w sklepach od 1 lipca 2022 roku lub można ją bez problemu zamówić w domu:www.heftkaufen.de/audio-test

Lub zamów od razu subskrypcję i otrzymaj magazyn na czas i prosto do domu:www.heftkaufen.de/abo-audio-test +++

Testowanie: Copeland DAC 215 – przetwornik cyfrowo-analogowy z subwooferem lampowym i wzmacniaczem słuchawkowym

Dzięki DAC215 duński producent sprzętu hi-fi Copeland bez wątpienia zaprezentował się doskonale. Połączenie przetwornika cyfrowo-analogowego i wzmacniacza lampowego okazuje się źródłem doskonałej synergii elektroakustycznej – precyzja ostrego ostrza spotyka się tutaj z analogowym dopracowaniem. A wszystko to w typowej duńskiej elegancji z doskonałym wykonaniem.

jakość odtwarzania 93%

Sprzęt / Przetwarzanie 95%

Łatwość użycia 90%

cena wydajność80%

Zalety

  • Zaokrąglony dźwięk o wysokiej wierności
  • Znakomite wykonanie

93%Kaczka Copeland 215

Ocena czytelnika:0 Dźwięki)

0%

Źródła obrazu:

  • Testowanie: Copeland DAC215: Auerbach Verlag
  • Testowanie: Copeland DAC215: Auerbach Verlag
  • Copeland DAC 215 Srebrny Czarny: ATR – Audio Trading
  • Testowanie: Copeland DAC215: Auerbach Verlag
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

2000 lat świetlnych stąd: czarna dziura odkryta w Drodze Mlecznej

Published

on

2000 lat świetlnych stąd: czarna dziura odkryta w Drodze Mlecznej

Stan na: 16 kwietnia 2024 r. o 13:05

Według standardów astronomicznych jest to bardzo blisko: badacze namierzyli czarną dziurę odległą o 2000 lat świetlnych. Byli zaskoczeni niezwykłymi rozmiarami odkrycia w centrum Drogi Mlecznej.

Niesamowite ruchy oscylacyjne gwiazdy zwróciły uwagę badaczy z Europejskiego Obserwatorium Południowego (Eso) na nieznaną wcześniej masywną czarną dziurę w Drodze Mlecznej. Esso powiedział, że jest to największa gwiazdowa czarna dziura znana dotychczas w naszej galaktyce. Masa czarnej dziury zwanej „Gaia BH3” jest około 33 razy większa od masy naszego Słońca. Gwiezdne czarne dziury znalezione dotychczas w Drodze Mlecznej ważą średnio 10 razy więcej niż masa Słońca, a największa znana wcześniej czarna dziura, Cygnus X-1, ma masę około 21 mas Słońca.

Z gwiazd powstają gwiezdne czarne dziury. Esso zacytowała wypowiedź astronoma Pascuala Panozzo: „Nikt nie spodziewał się znaleźć czającej się w pobliżu masywnej czarnej dziury i jeszcze jej nie odkryto”. „Tego rodzaju odkrycia dokonuje się tylko raz w swoim życiu badawczym”. Według Iso czarna dziura znajduje się niezwykle blisko Ziemi, w odległości 2000 lat świetlnych. Rok świetlny odnosi się do odległości, jaką światło pokonuje w ciągu jednego roku, czyli 9,46 biliona kilometrów.

Gwiazda towarzysząca wyznacza badaczom drogę

Naukowcy dokonali tego odkrycia w gwiazdozbiorze Orła podczas obserwacji obserwacji europejskiej sondy Gaia. Gwiazda towarzysząca czarnej dziurze została wprawiona w swego rodzaju ruch opadający przez swojego masywnego towarzysza i było to zauważalne. Misja Gaia Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), która rozpoczęła się w 2013 roku, ma na celu zarejestrowanie pozycji, ruchów, odległości i jasności prawie dwóch miliardów ciał niebieskich.

Po przypadkowym odkryciu naukowcy wykorzystali Ekstremalnie Wielki Teleskop ESO w Chile i inne obserwatoria naziemne, aby potwierdzić odkrycie i dokładniej obliczyć masę Gaia BH3. Według informacji do badań wykorzystano należący do ISO „Very Large Telescope” znajdujący się na pustyni Atakama w Chile. Składa się z czterech oddzielnych teleskopów, które można ze sobą połączyć.

READ  Cotygodniowy przegląd i prognoza: Kratos wymaga szybkich kart graficznych, które są rzadko dostępne

Czarne dziury absorbują światło

Czarne dziury to obiekty o tak silnej grawitacji, że nawet światło nie może uciec. Gwiezdne czarne dziury, takie jak BH3, powstają, gdy duże gwiazdy o masie kilkukrotnie większej od masy naszego Słońca eksplodują jako supernowe pod koniec swojego istnienia, a pozostała gwiazda zapada się.

Oprócz gwiezdnych czarnych dziur istnieją tak zwane supermasywne czarne dziury, które przypuszcza się, że istnieją w centrach prawie wszystkich galaktyk. Te czarne dziury mogą mieć masę miliardów razy większą od masy naszego Słońca. Najbardziej masywny w naszej galaktyce jest Sagittarius A* w centrum Drogi Mlecznej, którego masa jest około cztery miliony razy większa od masy Słońca. Pochodzenie i metoda powstawania supermasywnych czarnych dziur nie są jeszcze w pełni poznane.

Continue Reading

Tech

Co nowego w WhatsApp: aktualizacja zapewniająca większą ochronę danych

Published

on

Co nowego w WhatsApp: aktualizacja zapewniająca większą ochronę danych

Nowe aktualizacje WhatsApp czasami przynoszą więcej, czasem mniej ekscytujące rzeczy. Jednakże wprowadzono teraz funkcję ochrony danych, którą zdecydowanie należy aktywować.

Większa ochrona danych w WhatsApp? Jest to dopuszczalne. Według Chipa przynajmniej dla pewnej grupy beta testerów iOS. Przed udostępnieniem nowej aktualizacji wszystkim użytkownikom należy ją dokładnie przetestować. Jest to nowa funkcja ochrony danych, którą „WA Beta Info” oferuje również na swoim koncie X.

Oznacza to, że mogą Podgląd linku Jest dezaktywowany. Optymalne, ponieważ zewnętrzni dostawcy nie mają już dostępu do adresu IP odpowiedniego użytkownika, który chce udostępnić link swoim kontaktom.

w filmie: WhatsApp jest teraz otwarty dla innych komunikatorów – i to właśnie przynosi nowe prawo cyfrowe UE

Koniec z podglądami linków, do których zaglądają zewnętrzni dostawcy

Nowa funkcja ochrony danych jest dostępna w wersji beta systemu iOS 24.7.10.76 i nowszych Wybrani użytkownicy WhatsApp dostępny. Po aktywowaniu nowej funkcji WhatsApp nie będzie już wyświetlać podglądu udostępnianych linków.

Jeśli funkcja nie jest aktywowana, nadal można wysyłać linki z podglądami. Ta funkcja ma na celu poprawę prywatności użytkowników, dając im większą kontrolę nad tym, czy linki wysyłane w ich rozmowach są automatycznie przeglądane. Jeśli tak, mogą to zrobić witryny stron trzecich Interakcje Ścieżka.

Często zawiera podgląd linków Metadane Takie jak adresy IP, które mogą pochodzić z witryn internetowych osób trzecich w celu śledzenia działań użytkowników w Internecie. Jeśli tego nie chcesz lub chcesz temu zapobiec, możesz w końcu dobrowolnie zdecydować i podjąć decyzję, przynajmniej w wersji beta Prywatność Lepsza ochrona.

Treści te pochodzą od dostawców zewnętrznych, takich jak Facebook, Instagram lub YouTube. Włącz spersonalizowane reklamy i treści, a także dostawców spoza standardu CMP, aby wyświetlać te treści.
Continue Reading

Tech

Pierwszorzędny koncert harfowy w Bayreuth

Published

on

Pierwszorzędny koncert harfowy w Bayreuth

Pierwszorzędny koncert harfowy w Bayreuth

w

Zdjęcie: Miasto Bayreuth

Około 40 uczniów harfy wystąpi razem jako duża orkiestra harfowa podczas koncertu w niedzielę 21 kwietnia o godzinie 17:00 w sali balowej Freiheitshalle Hof. Lekcje gry na ukulele odbywają się w Miejskiej Szkole Muzycznej w Bayreuth, Hofer Symphoniker Music School, a także w Miejskiej Szkole Muzycznej i Okręgowej Szkole Muzycznej w Bambergu. Christine Liebrand Kugerl, Ruth Montsert i Susanne Schumm ćwiczyły program ze swoimi uczniami. W koncercie weźmie udział także dwójka uczniów skrzypiec ze szkoły muzycznej Orkiestry Symfonicznej w Hof oraz zespół taneczny „Pas de Chat” z Teatru Young Hof. Centralnym punktem niemal godzinnego koncertu dla całej rodziny jest „Blue Planet” harfistki Inge Frimout-Hei. Inspiracją dla kompozytora do powstania tego dzieła były fotografie belgijskiego astronauty Dirka Freimuta. Młodzi muzycy w wieku 6-15 lat wnoszą do muzycznego życia obrazy krajobrazów i zjawisk atmosferycznych na Błękitnej Planecie. Zgłoszenie jest bezpłatne!

READ  Darmowe gry od dzisiaj z 89-procentową zniżką na gry akcji? [Update]
Continue Reading

Trending