Connect with us

Tech

„Stry” to najsłodsza gra wideo lata: nareszcie bądź kotem

Published

on

„Stry” to najsłodsza gra wideo lata: nareszcie bądź kotem

To może iść tak szybko. Rudy kot domowy radośnie wędruje z trzema włochatymi towarzyszami po swoim terytorium, które natura już dawno odebrała człowiekowi, gdy nagle zardzewiała fajka rozrywa go do innego świata. Koniec z jasnym światłem słonecznym i delikatnym powiewem wiatru – kiedy kot odzyskuje łapy, znajduje się na środku podziemnego wysypiska śmieci. Za sąsiednimi drzwiami nie ma promienia słońca, ale przynajmniej kolorowe migające światła: otwiera się cyberpunkowy świat w stylu Blade Runner. Jest zamieszkana przez wiejskie roboty, które naśladują ludzi lub zostały przez nich zaprogramowane, aby ich naśladować, i to dopiero się okaże.

Ale gdzie są ludzie? Dzieci-roboty spryskują ściany „RIP Humans”. W miarę postępów w grze kociak dowie się, czy gatunek już wyginął, i wkrótce nie będzie sam. W poszukiwaniu sposobu na powrót na powierzchnię ożywia maleńkiego drona, który stracił pamięć lub ma uszkodzoną pamięć. Ta urocza mała maszyna przedstawia się jako B-12, nawiązując do francuskiego studia deweloperskiego Blue Twelve Studio, które wprowadza swoją pierwszą grę z „Zabłąkanym”.

Nowatorski robot robi na drutach poncza kablowe

Odkąd pierwsze sceny przygód Miserable Cat zostały pokazane prawie dwa lata temu podczas oficjalnej premiery nowej konsoli Play Station 5, oczekiwania pozostały niezmienne – przed premierą 19 lipca był to oficjalnie najpopularniejszy tytuł wszechczasów. Platforma gier Steam. Wynikało to również z wyglądu, ale przede wszystkim ze względu na kontrolę bohatera. Dlaczego jest tak mało gier z perspektywy zwierząt? Młode niemieckie studio Mooneye wysłało wilka, aby ścigał się w „Lost Ember” w 2019 roku, również poszukując zaginionej cywilizacji; „Maneater”, w którym wyglądasz jak żarłacz biały, osiągnął w 2020 roku status kultu. Potem staje się chudy.

Być może „Błąd” to zmienia, ponieważ odkrywanie miasta na kocich łapkach jest tak zabawne w kojący sposób, że właściwa fabuła szybko staje się drugorzędna. Deweloperzy z Montpellier, którego kot Murtaugh był główną inspiracją gry, musieli być tego świadomi, unikając zbyt skomplikowanej rozgrywki czy przesadnych dialogów w „Braku”.

READ  iPhone 14 Pro: nowy wygląd, stary kolor

Niemal zawsze gracze mogą iść do przodu we własnym tempie, wspinać się po dachach miasta, rozwiązywać małe łamigłówki lub podejmować się zadań dla robotów z ich bardzo ludzkimi potrzebami. Jedna z nich jest trochę zmarznięta, potrzebuje płaszcza z warkoczem, zrobionym na drutach przez robota babci. Inny chce grać na gitarze, ale nie ma nuty. Nie ma problemu dla kota, który może komunikować się z mieszkańcami miasta za pomocą B-12.

Annapurna Interaktywna

Mała przerwa przy stole bilardowym w barze robota

Idealna gra dla początkujących

Jednak nadrzędnym celem pozostaje droga na powierzchnię, gdzie kiedyś żyła górna warstwa ludności i stamtąd transportowała swoje odpady do warstw niższych. Organizmy, które miały pożreć odpady, zamieniły się teraz w groźnych dręczycieli wielkości jeża, których od czasu do czasu trzeba się pozbyć sprytnymi manewrami. W tych punktach wymagane jest trochę wrażenia z gry, ale ogólnie „Błąd” nie przytłoczy ludzi, którzy nigdy nie trzymali konsoli w rękach.

W dobrym kocim stylu mały bohater nie może spaść, a przez większość czasu gracze muszą tylko nacisnąć jeden przycisk – chyba że chcą głośno miauczeć między nimi, ocierać się o nogi robotów lub drapać pazurami o stare kanapy. Mimo dosłownie niskiej wysokości upadków, nie ma tu nudy, także dlatego, że deweloperzy, wspomagani odpowiednim akompaniamentem na poziomie głośności, od samego początku tworzą atmosferę medytacyjną, gdzie ostrożna ciekawość determinuje to, co się dzieje, tylko bardzo sporadyczne warsztaty. Jak wyobrażasz sobie życie kota.

Na nowej konsoli Sony przygoda przebiega płynnie i bez czasów ładowania, więc niewiele osób stoi na drodze do zanurzenia się w obecności kotów. Po dwóch długich nocach grania nawet najbardziej skrupulatni gracze powinni zobaczyć i zrobić to wszystko. Słowo „Błąd” kończy się, gdy jest najpiękniejsze.

Ocena: 4 na 5 punktów

zabłąkany Play Station 4, 5 i PC: 30€

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

RT Benchmark: Ray tracing w Diablo IV zjada FPS na śniadanie

Published

on

RT Benchmark: Ray tracing w Diablo IV zjada FPS na śniadanie

Ray tracingowi wbudowanemu w Diablo IV w patchu 1.3.5 czasami towarzyszą znaczne spadki wydajności. Testy porównawcze karty GeForce RTX 4070 w rozdzielczości WQHD pokazują do 63 procent mniej klatek na sekundę, a wpływ na czas wyświetlania klatek jest większy.

Nowe ustawienia śledzenia promieni

Diablo IV umożliwia precyzyjne dostrojenie śledzenia promieni przy użyciu czterech nowych opcji graficznych lub ustawień wstępnych, które dostosowują ustawienia śledzenia promieni do znanych ustawień jakości. W przypadku poniższych testów porównawczych ComputerBase zawsze korzystał z dobrze znanych ustawień Ultra w WQHD, a także ręcznie konfigurował ustawienia śledzenia promieni.

Nowe opcje śledzenia promieni w menu graficznym Diablo IV wraz z łatką 1.3.5
Nowe opcje śledzenia promieni w menu graficznym Diablo IV wraz z łatką 1.3.5

Oprócz opcji cieni RT (wyłączone, niskie, średnio wysokie) i odbić RT (wyłączone, niskie, wysokie), możesz także określić, czy belki powinny uwzględniać liście (włączone, wyłączone) i cząstki (włączone, wyłączone ) . .

Testy porównawcze GeForce RTX 4070

Poniższe testy porównawcze zostały zbudowane na Ryzen 9 7950X3D z kartą GeForce RTX 4070 12 GB (sterownik 551.86). Podobnie jak w przypadku testów technologii Diablo IV z lata 2023 r., jako scenę odniesienia wykorzystano wycieczkę z punktami orientacyjnymi po „Yelesnej”.

Wyniki mówią same za siebie: nawet ustawienie cieni/odbić na Niskie powodowało znaczny spadek czasu wyświetlania klatek o 35 procent, a także spadek liczby klatek na sekundę o 15 procent. Wpływ wizualny na scenę uchwyconą na zdjęciu jest niewielki. Zmienia się to na drugim poziomie, który ustawia cienie RT na „średnie”, co ma wyraźny wpływ na cienie rzucane przez narożniki domów lub niektóre większe kostki brukowe. Jednak wpływ na liczbę klatek na sekundę jest ewidentny i wynosi 33 procent, a czas renderowania klatek jest nawet o połowę krótszy w porównaniu z wyłączonym RT.

Diablo IV 1.3.5 – WQHD, ustawienia ultra

    • GeForce RTX 4070 – Wyłącz RT
      Efekty RT są wyłączone

    • GeForce RTX 4070 – RT i I
      Niskie cienie/odbicia

    • GeForce RTX 4070 – RT II
      Cienie/odbicia są średnie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT a III
      Cienie/odbicia są wysokie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT i IV
      Cienie/odbicia wysokie/wysokie + liście/cząsteczki

    • GeForce RTX 4070 – Wyłącz RT
      Efekty RT są wyłączone

    • GeForce RTX 4070 – RT i I
      Niskie cienie/odbicia

    • GeForce RTX 4070 – RT II
      Cienie/odbicia są średnie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT a III
      Cienie/odbicia są wysokie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT i IV
      Cienie/odbicia wysokie/wysokie + liście/cząsteczki

READ  Wewnątrz, aby zmienić aplikację Outlook

Jednostka: Klatki na sekundę (FPS)

Zwiększanie efektów RT nie skutkuje już wyraźną przewagą w zrzutach ekranu, ale nadal znacznie zmniejsza wydajność.

RT/Niskie odbicia/Niskie cienie (WQHD, Ultra)
RT/Niskie odbicia/Niskie cienie (WQHD, Ultra)
Średnie/wysokie cienie/odbicia RT (WQHD, Ultra)
Średnie/wysokie cienie/odbicia RT (WQHD, Ultra)
RT/wysokie odbicia/wysokie odcienie (WQHD, Ultra)
RT/wysokie odbicia/wysokie odcienie (WQHD, Ultra)
Odcienie RT/wysokie odbicia/wysokie+ listowie/cząsteczki (WQHD, Ultra)
Odcienie RT/wysokie odbicia/wysokie+ listowie/cząsteczki (WQHD, Ultra)

Jasne, wynik wizualny może się różnić w zależności od sekwencji gry, ale biorąc pod uwagę spadek wydajności, ray tracing w Diablo IV będzie musiał być używany z zachowaniem proporcji – nawet na GeForce RTX 4000, który jest obecnie najpotężniejszą kartą do gier Seria GPU pod kątem ray tracingu. Na Radeonie RX 7800 XT liczba klatek na sekundę spada z „RT off” do „RT max”, co nie jest zaskoczeniem, nie tylko o 63, ale o 78 procent, a czasy klatek wynoszą -86 procent.

Czy ten artykuł był interesujący, pomocny, a może jedno i drugie? Zespół redakcyjny docenia wszelkie wsparcie ze strony ComputerBase Pro i wyłączonych programów blokujących reklamy. Więcej o reklamie w ComputerBase.

Continue Reading

Tech

Kometa 12P/Pons-Brook przelatuje nad nocnym niebem w Pein

Published

on

Kometa 12P/Pons-Brook przelatuje nad nocnym niebem w Pein

ból. Astronomowie z Payne ze szczególnym zainteresowaniem przyglądają się obecnie nocnemu niebu: Kometa 12P/Pons-Brook przechodzi obecnie blisko Ziemi i można ją dość łatwo obserwować przy użyciu odpowiedniego sprzętu. „Włączyliśmy go do programu na długi czas, ponieważ jest bardzo interesujący, ponieważ ma bardzo piękną strukturę ogona z turbulencjami” – mówi Wolfgang Meyrich z Astro-Stammtisch Peine.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Niestety, komety nie da się zobaczyć bez pomocy wzrokowych; nawet przez lornetkę widać jedynie słabą kropkę. „Niestety, podobnie jak w przypadku zdjęć w mediach, nie da się tego zobaczyć przez lornetkę” – mówi Merikh. Jego stały współlokator, Rainer José, dostarczył PAZ zdjęcie komety na nocnym niebie Peina, które wykonał przy użyciu specjalnego sprzętu. „Zrobiłem to zdjęcie z mojego obserwatorium w Tilget za pomocą teleskopu i kamery astronomicznej” – wyjaśnia.

Kometa jest już głęboko na zachodzie

Jeśli chcesz obserwować kometę, pojawia się kolejna trudność: „Wieczorem, kiedy zaczyna się zmierzch nautyczny, kometa jest bardzo daleko na zachodzie i musisz znać drogę po gwiaździstym niebie, aby znaleźć 12P/Pons-Brock przez lornetkę” – wyjaśnia Merikh. Kometa z każdym dniem coraz bardziej zagłębia się w zachodni horyzont, a po zmianie czasu krótsze okno czasowe sprawi, że będzie trudniej ją wykryć.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Jörg Unricht z Obserwatorium Wallgarten w Gifhorn odkrył, że do tej pory prawie nikt nie zauważył obecnej komety, która odwiedza ją raz na 70 lat. „12 P/Pons-Brooks, które ma średnicę około 30 kilometrów i którego gejzery gazu i pyłu powodują wybuchy jasności, jest uważane przez niektórych astrologów-amatorów za starszego brata słynnej Komety Halleya” – mówi. Jednak Einricht woli opisywać ją jako swojego młodszego brata, ponieważ Kometę Halleya można łatwo dostrzec gołym okiem. Ale stanie się to ponownie nie wcześniej niż w 2061 roku.

READ  Ogromna zaleta dostępności, realizmu i równowagi

Następną kometę będzie można obserwować w październiku

Sprawy mogą stać się jeszcze bardziej interesujące dla opinii publicznej w październiku, kiedy oczekuje się, że następna kometa znajdzie się w zasięgu wzroku Ziemi. „To ma ogromny potencjał, aby być widocznym nawet bez pomocy wizualnych” – mówi Miric z pewnością. Plan zakłada otwarcie obserwatorium w Peiner Ratsgymnasium dla publiczności 19 października i odpowiednie wyświetlenie komety. Jednak głównym warunkiem jest, aby się z tym zgodzić: „Komety są nieprzewidywalne i w każdej chwili mogą zmienić swoją strukturę. „Mogą stać się jaśniejsze, rozbić się i wpaść w Słońce” – zauważa astronom-amator. Najlepszym tego przykładem to kometa Shoemaker Levi 9, która rozpadła się w lipcu 1994 r. „Sam mogłem ją obserwować przez mój teleskop” – mówi Meyrich, który wciąż jest pod wrażeniem tego doświadczenia.

Wskazówka: szukaj ciemnych miejsc

Ostatnią kometą, która zbliżyła się do Ziemi, była C/2022 E 3 w styczniu i lutym ubiegłego roku, która zbliża się do Ziemi tylko co 50 000 lat. Niebo było jednak wówczas bardzo zachmurzone, więc obserwacje były trudne i wymagały odrobiny szczęścia. Jörg Unricht ma kilka rad dla zainteresowanych laików: należy unikać miejsc i dlatego należy unikać oświetlenia. Jeśli to możliwe, najlepiej jest patrzeć na nocne niebo poza obszarami zaludnionymi, aby zobaczyć komety lub meteory z dala od zanieczyszczeń świetlnych.

Brzęczeć

Continue Reading

Tech

Zupełnie nowy ekran główny: iOS 18 ma być czymś wielkim

Published

on

Zupełnie nowy ekran główny: iOS 18 ma być czymś wielkim

10 czerwca Apple udostępni pierwsze wersje iOS 18. Według doniesień może to być „najbardziej ambitna aktualizacja w historii” systemu operacyjnego iPhone'a. Duże zmiany zajdą między innymi na ekranie głównym i kilka nowych funkcji sztucznej inteligencji.

Apple ogłosiło, że tegoroczna konferencja deweloperów rozpocznie się 10 czerwca. Nie spodziewamy się niesamowitego nowego sprzętu, takiego jak zeszłoroczne okulary do transmisji danych Vision Pro, ale nadal może to być ekscytująca konferencja dla programistów. Dawno temu pojawiła się kompleksowa aktualizacja iOS i według doniesień może to być „najbardziej ambitna aktualizacja w historii”.

„To będzie Az pewnością I„Niewiarygodne” („To byłoby absolutnie niewiarygodne”), powiedział w ogłoszeniu szef marketingu Apple Greg Joswiak. AI oznacza sztuczną inteligencję (AI), jak powiedział Mark Gurman w „Bloomberga„To wyraźna wskazówka, że ​​nadchodzący system operacyjny iOS 18 dla iPhone’a będzie skupiał się na odpowiadających im innowacjach.

Nie ma w tym nic dziwnego, skoro Apple jest pod presją działania, a konkurencja smartfonowa dała się wyraźnie poznać. Najdalej posunęły się urządzenia Google Pixel 8, Samsung przypuścił atak na sztuczną inteligencję w swojej serii Galaxy S24, a Xiaomi i inni producenci smartfonów również wyprzedzają Apple.

Zainwestował miliardy w sztuczną inteligencję, ale Apple nadal potrzebuje pomocy

Spółka prawdopodobnie nie będzie jednak polegać na własnych zasobach. Apple pracuje nad własnym modelem dużego języka (LLM), który będzie nosił nazwę „Ajax” i według Bloomberga co roku wpompowuje w ten projekt 1 miliard dolarów. Również Ogłoszenia o pracę Jest to wyraźny sygnał. Ostatnio powiedziano”MacPlotki„Według badaczy sztucznej inteligencji firmy Apple nastąpił znaczny postęp w wykorzystaniu pamięci flash iPhone'a w programach LLM. W lutym dyrektor generalny Apple Tim Cook potwierdził te wysiłki i ogłosił, że szczegółowe informacje zostaną przekazane w dalszej części roku. W grę wchodzi oddzielny dyplom MBA, ale nie jeszcze nie odgrywają żadnej roli.

READ  Ziemia odbiera wideo kota za pomocą wiązki lasera z odległości 31 milionów kilometrów

Istnieją doniesienia, że ​​Apple chciałoby współpracować z Google lub Microsoftem, według „Dziennik Wall Street„Mówi się, że prowadzone są rozmowy z Baidu Group, aby móc oferować funkcjonalność sztucznej inteligencji w Chinach. Wszystko jest jasne. „9 do 5Mac„Potem nic.

Dużo wsparcia dla Siri

Nawet bez LLM iOS 18 powinien otrzymać szereg nowych funkcji AI. MacRumors podsumował, co może być:

  • W Apple Music można tworzyć listy odtwarzania na podstawie danych wprowadzonych przez użytkownika. Może to być między innymi określony nastrój w aplikacji Zdrowie w sekcji „Dobrostan psychiczny”.
  • Użytkownicy mogą uzyskać pomoc AI podczas pisania na stronach lub tworzenia slajdów w Keynote.
  • Programiści mogą uzyskać pomoc w pisaniu kodu AI w Xcode.
  • Wyszukiwanie Spotlight wspomagane sztuczną inteligencją jest bardzo realistyczne.
  • Cyfrowy asystent Siri może w naturalny sposób odpowiadać na wiadomości lub prowadzić rozmowy przy pomocy sztucznej inteligencji. Generalnie można go lepiej dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika (personalizacja).
  • Dzięki integracji skrótów użytkownicy powinni mieć możliwość automatyzacji złożonych lub wieloetapowych zadań za pomocą poleceń głosowych.

„Największy remont ekranu głównego od lat”

Chociaż niektóre funkcje sztucznej inteligencji mogą być zarezerwowane dla nadchodzących modeli Pro z nowym chipem A18, radykalna zmiana projektu prawdopodobnie nastąpi we wszystkich urządzeniach z systemem iOS 18. Gorman i inni znawcy zakładają, że użytkownicy poniżej iOS 18 będą mogli dostosować ekran główny to znacznie więcej niż obecnie.

Informacja z „Plotki” Zgodnie z tym powinna istnieć możliwość m.in. umieszczania ikon aplikacji i widżetów w dowolnym miejscu ekranu. Użytkownicy mogą także mieć możliwość wyboru różnych odstępów między elementami, a nawet zmiany rozmiaru ikon. Nie jest to nic specjalnego dla użytkowników Androida, ale według MacRumors w przypadku iOS aktualizacja może być „największą zmianą ekranu głównego od lat”.

READ  OpenAI prezentuje system zamiany tekstu na obraz DALL-E 3
Continue Reading

Trending