Connect with us

Economy

Silne zyski cenowe: z weekendowym optymizmem

Published

on


Raport rynkowy

Stan: 15.10.2021 22:36

Czy na giełdach w końcu jest złoty październik? Wall Street gwałtownie wzrosła w ostatnim tygodniu handlu. Indeks DAX odnotował największy tygodniowy wzrost od marca.

Inwestorzy odzyskali optymizm i odsunęli na bok czynniki destrukcyjne, takie jak wysokie ceny energii, presja inflacyjna i problemy z łańcuchem dostaw. Miliardowe zyski z amerykańskich banków zwiększyły nadzieje na silny sezon sprawozdawczy w USA. Ponadto nagły wzrost sprzedaży detalicznej w USA rozwiał niedawne obawy gospodarcze.

Perspektywa wyższych zysków spółek pchnęła w piątek Wall Street jeszcze dalej. Dow skoczył o ponad jeden procent do prawie 35 300 punktów i zbliżył się do swojego rekordowego poziomu 35 631 punktów, który osiągnął w połowie sierpnia. W ujęciu tygodniowym amerykański indeks wartości benchmarku zyskał 1,6 proc. Szerszy indeks S&P 500 wzrósł w piątek o 0,75 proc. Technologia Nasdaq zyskał 0,6 proc.

Szczególnie poszukiwane były akcje banków. Akcje Goldman Sachs wzrosły o 3,8 procent i znalazły się na czele indeksu Dow Jones. „System bankowy ma się dobrze i jest świetnym filarem gospodarki” – powiedział Josh Wynne, menedżer portfela w Hennessy Funds. Błyskotliwe transakcje związane z obrotem akcjami i fuzjami przyniosły latem amerykańskiemu bankowi inwestycyjnemu Goldman Sachs zaskakująco wysoki zysk w wysokości 1 miliarda dolarów. Goldman Sachs zarobił w trzecim kwartale prawie 5,4 miliarda dolarów, o 60 procent więcej niż latem pandemii w poprzednim roku.

Bank wkracza teraz w rekordowy rok. Dzięki boomowi w obrocie akcjami i innymi papierami wartościowymi po pierwszych dziewięciu miesiącach zyski wyniosły już 17,7 mld USD. Dar Al Mal przejął już ponad rok.

Mam nadzieję na dobry sezon reporterski

Pozytywny początek sezonu sprawozdawczego w USA daje inwestorom nadzieję na wyższe zyski spółek. Strateg rynkowy Neil Wilson z Markets.Com powiedział, że bilanse głównych amerykańskich banków i innych firm wskazują, że duże firmy mogą nadal odnotowywać wzrost zysków pomimo rosnących kosztów.

Pozytywne sygnały ekonomiczne z handlu detalicznego w USA

Do dobrego nastroju przyczynił się również fakt, że we wrześniu amerykańscy detaliści zwiększyli sprzedaż pomimo wąskich gardeł. Wzrósł o 0,7 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Z drugiej strony ekonomiści spodziewali się spadku o 0,2 proc. Według wstępnych danych, zaufanie konsumentów było w październiku nieco poniżej oczekiwań. „Boże Narodzenie będzie prawdziwym testem łańcucha dostaw” – powiedział Joseph Wynn, zarządzający funduszem.

DAX nadal rósł w ślad za towarzyskim Wall Street. Niemiecki indeks wiodący zamknął się na plusie trzeci dzień z rzędu i wyniósł niecałe 15 600 punktów. Handlowcy mówili o spokojnym nastroju na rynku. W ujęciu tygodniowym niemiecki indeks wiodący zyskał 2,5 proc. To najlepszy tydzień na giełdzie od siedmiu miesięcy.

Wzmocnij plany sygnalizacji świetlnej

Sprawę ułatwiło porozumienie w Niemczech o rozpoczęciu negocjacji w sprawie utworzenia koalicji sygnalizacji świetlnej. Ekonomiści i analitycy postrzegają artykuł badawczy SPD, Zielonych i FDP jako dobre podejście do reform gospodarczych w największej gospodarce Europy. „Fakt, że hamulec zadłużenia pozostaje w mocy, podwyżki podatków są wykluczone, a inwestycje w nowoczesną, cyfrową i przyjazną klimatowi gospodarkę są pozytywnym sygnałem dla całej trójki na przyszłość Niemiec” – powiedział Jochen Stanzel, obserwator rynku z CMC. Rynki.

Bitcoin po raz pierwszy od połowy kwietnia przekroczył granicę 60 000 USD na platformie handlowej Bitstamp. Najwyższy poziom w historii to niecałe 65 000 dolarów. „Inwestorzy mogą widzieć lepszą ochronę przed inflacją w złocie cyfrowym niż w złocie fizycznym” – napisali w komentarzu analitycy LBBW. Tylko w tym miesiącu Bitcoin zyskał na wartości około 37 procent. W tym samym okresie złoto wzrosło aż o 2,5 procent.

Obecnie w szczególności ceny energii, a także efekty nadrabiania zaległości związane z koroną powodują ciągłą presję inflacyjną. Według analityka Timo Emdena z Emden Research, motorami ostatniego rajdu Bitcoina są również spekulacje na temat zatwierdzenia pierwszego funduszu giełdowego opartego na kontraktach terminowych w USA. Według Bloomberga, amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd jest gotowa zezwolić na handel pierwszymi kontraktami ETF futures na bitcoiny w USA od przyszłego tygodnia.

Ceny ropy nadal rosły w piątek. Dziś cena baryłki North Sea Brent (159 litrów) po raz pierwszy od października 2018 r. przekracza 85 USD. Baryłka amerykańskiej ropy West Texas Intermediate (WTI) kosztowała ponad 82 USD.

READ  Raport rynkowy: DAX jest o krok od rekordowego maksimum

Z powodu gwałtownego wzrostu cen gazu i węgla nie widać też pogorszenia koniunktury na rynku ropy. Ponieważ ropa naftowa może być wykorzystywana tylko na ograniczoną skalę jako alternatywa dla innych źródeł energii, na rynku ropy naftowej coraz częściej występują niedobory energii. Zdaniem ekspertów przyczyną wzrostu cen są wąskie gardła po stronie podażowej i okresowy wzrost popytu.

Chiny: miliardowy handel LNG w USA?

Eksporterzy gazu z USA mogą skorzystać na globalnym kryzysie energetycznym: Według poinformowanych źródeł, największe chińskie firmy prowadzą zaawansowane rozmowy z amerykańskimi eksporterami w sprawie wielomiliardowego kontraktu na dostawy skroplonego gazu ziemnego (LNG). Wiele osób zaznajomionych z tą sprawą powiedziało Reuterowi, że negocjuje ją co najmniej pięć firm, w tym państwowy Sinopec i China National Offshore Oil Corporation (CNOOC). Wartość transakcji może sięgnąć dziesiątek miliardów dolarów.

„Oczekujemy, że kontrakty zostaną podpisane przed końcem roku” – powiedział jeden z uczestników z Pekinu. „Przesyłki w USA są teraz atrakcyjne”. Po stronie amerykańskiej negocjacje toczą się głównie z Cheniere Energy i Venture Global. Wtajemniczony powiedział, że sam Sinopec może przewidzieć dostawy przekraczające cztery miliony ton rocznie. Firmy początkowo nie chciały komentować, gdy zostały o to poproszone.

Kryzys chipowy nadal ciąży na europejskim rynku samochodowym. Według ACEA liczba rejestracji nowych samochodów we wrześniu spadła o 23 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, do 718 598 sztuk. Jest to najniższa wartość we wrześniu od 1995 roku. Główną przyczyną jest niedobór półprzewodników.

Największe rynki motoryzacyjne w Unii Europejskiej, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii odnotowały we wrześniu dwucyfrowe spadki procentowe. Od stycznia do września ACEA odnotowała wzrost o 6,6 proc. do 7,5 mln pojazdów w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, który został obciążony epidemią Corony.

Japoński gigant samochodowy Toyota będzie nadal produkować mniej niż pierwotnie planowano z powodu braku chipów. Grupa spodziewa się teraz wyprodukować 850 000 do 900 000 pojazdów na całym świecie w listopadzie. Tak naprawdę Japończycy planowali na ten miesiąc wyprodukować milion aut, także by nadrobić zaległości z września i października, które były obciążone brakiem chipów. Toyota zamierza trzymać się obecnego celu produkcyjnego na rok podatkowy 2021/22 (na koniec marca) dziewięciu milionów pojazdów.

Grupa modowa Hugo Boss z większym optymizmem patrzy na cały rok. Oczekuje się, że w 2021 r. sprzedaż skorygowana o różnice kursowe będzie o 40 procent wyższa niż w roku poprzednim. Hugo Boss wcześniej zakładał wzrost od 30 do 35 procent. Zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) powinien teraz wynosić od 175 do 200 milionów euro. W 2020 roku Hugo Boss zarobił 1,9 miliarda euro i zarobił minus 236 milionów euro zysku EBIT. W trzecim kwartale sprzedaż skorygowana o różnice kursowe wzrosła o 42 procent do 755 mln euro. Akcje Bose wzrosły o 1,1 proc.

Tymczasem akcje Virgin Galactic spadły aż o 20 procent. Firma wykonująca loty kosmiczne przesunęła o miesiąc komercyjne uruchomienie swojej usługi kosmicznej zaplanowane na połowę 2022 roku. Firma miliardera Richarda Bransona straciła na giełdzie około jednej piątej swojej kapitalizacji rynkowej.

Seria problemów z nieprawidłowo działającym Boeingiem 787 „Dreamliner” trwa. Jeden z dostawców zgłosił, że około 787 komponentów nie zostało prawidłowo wyprodukowanych, poinformował producent samolotów. Boeing przyznał się do występowania wad w tytanowych elementach samolotu, które Leonardo nabył od MPS. Jednocześnie Boeing potwierdził, że zgodnie z wcześniejszymi informacjami nie ma obaw o bezpieczeństwo maszyn w locie. Ewentualne ulepszenia floty 787 będą koordynowane z FAA.

Europejska konkurencja Airbus dał z siebie wszystko dla swoich maszyn. Rzecznik poinformował, że Airbus, podobnie jak jego amerykański konkurent, kupił produkty włoskiej firmy MBS. Dotyczy to jednak tylko technologii powierzchni części aluminiowych, a nie części tytanowych, takich jak Boeing.

Akcjonariusze Rio Tinto musieli pogodzić się z dzisiejszymi spadkami cen, ponieważ górnik spodziewa się teraz niższych wolumenów produkcji wielu surowców niż wcześniej. Powodem jest opóźnienie rozruchu nowych kopalń z powodu braku siły roboczej w Australii Zachodniej. Już w połowie lipca Rio Tinto dostrzegło ryzyko dla niektórych wcześniej przewidywanych wielkości produkcji i dostaw.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Published

on

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Manchen Traumwagen erkennt man erst auf den zweiten Blick. Der Caddy z VW Należy do tej kategorii. Nie dlatego, że jest ekskluzywny. Jednak jako rozwiązanie wszechstronne łączy w sobie zalety szerokiej gamy koncepcji pojazdów.

Serwis od

Notatki prawne

*Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnych indywidualnych emisji CO2 i, w stosownych przypadkach, zużycia energii elektrycznej w nowych samochodach można znaleźć w „Oficjalnym podręczniku zużycia paliwa”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobile Trauhand GmbH . www.dat.de.

VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise

Das ist er: Caddy piątej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, jako kompaktowy kombi z wysokim dachem, przemawia jednocześnie do rodzin, poszukiwaczy przygód, amatorów ciężarówek i dealerów – zapewniając stabilny popyt i odpowiednio wysokie ceny użytkowania. Mówi się, że nasz pokazany na zdjęciu samochód firmy Kuhn+Witte w Buchholz/Nordheide z zaczepem do przyczepy, PDC, podgrzewanymi siedzeniami, aluminiowymi felgami i klimatyzacją kosztuje sporo, ale według standardów rynkowych 28 625 euro. Koncepcja działania modelu produkowanego w Polsce jest ściśle oparta na Golf 8 & Co, opiera się na platformie MQB-evo z Wolfsburga.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Inklusive aller Extras kostete unser Fotofahrzeug neu laut Schwacke-Datenbank rund 37.000 Euro.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Viel Platz für die Passagiere und ein XL-Kofferraum sind Kaufargumente.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert

Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Reduziertes Cockpit mit schönem Dreispeichenlenkrad. Die sonstigen Kunststoffe wirken eher robust.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.

Carawao

Z łatwością sprzedaj swój samochód online po najlepszych cenach

Najlepsze ceny od zweryfikowanych kupujących – Osobiste porady – Bezstresowe leczenie z bezpłatnym zestawem!

Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.

Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.

Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich

So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.

Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.

Stärken

  • Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
  • Moderate Unterhaltskosten
  • Vielfältige Ausstattungsoptionen

Słabości

  • Basisausstattung sehr karg
  • Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
  • Strammes Preisniveau

Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck

Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Durch das nutzwertige Konzept sind Gebrauchsspuren typisch. Mängelfrei sind auch junge Exemplare nicht immer.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.

Bildergalerie

Kamera

Gebrauchter VW Caddy im Test

Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.

READ  Kryzys kredytowy: dr. Dom Nouriel Roubini: Tak nisko upadnie giełda podczas następnej recesji | biuletyn Informacyjny
Continue Reading

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Raport rynkowy: DAX jest o krok od rekordowego maksimum
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Zmiana strukturalna: rozwój Łużyc w sposób odpowiedni dla wnuków

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Trending