Connect with us

Economy

Silne zyski cenowe: z weekendowym optymizmem

Published

on

Silne zyski cenowe: z weekendowym optymizmem


Raport rynkowy

Stan: 15.10.2021 22:36

Czy na giełdach w końcu jest złoty październik? Wall Street gwałtownie wzrosła w ostatnim tygodniu handlu. Indeks DAX odnotował największy tygodniowy wzrost od marca.

Inwestorzy odzyskali optymizm i odsunęli na bok czynniki destrukcyjne, takie jak wysokie ceny energii, presja inflacyjna i problemy z łańcuchem dostaw. Miliardowe zyski z amerykańskich banków zwiększyły nadzieje na silny sezon sprawozdawczy w USA. Ponadto nagły wzrost sprzedaży detalicznej w USA rozwiał niedawne obawy gospodarcze.

Perspektywa wyższych zysków spółek pchnęła w piątek Wall Street jeszcze dalej. Dow skoczył o ponad jeden procent do prawie 35 300 punktów i zbliżył się do swojego rekordowego poziomu 35 631 punktów, który osiągnął w połowie sierpnia. W ujęciu tygodniowym amerykański indeks wartości benchmarku zyskał 1,6 proc. Szerszy indeks S&P 500 wzrósł w piątek o 0,75 proc. Technologia Nasdaq zyskał 0,6 proc.

Szczególnie poszukiwane były akcje banków. Akcje Goldman Sachs wzrosły o 3,8 procent i znalazły się na czele indeksu Dow Jones. „System bankowy ma się dobrze i jest świetnym filarem gospodarki” – powiedział Josh Wynne, menedżer portfela w Hennessy Funds. Błyskotliwe transakcje związane z obrotem akcjami i fuzjami przyniosły latem amerykańskiemu bankowi inwestycyjnemu Goldman Sachs zaskakująco wysoki zysk w wysokości 1 miliarda dolarów. Goldman Sachs zarobił w trzecim kwartale prawie 5,4 miliarda dolarów, o 60 procent więcej niż latem pandemii w poprzednim roku.

Bank wkracza teraz w rekordowy rok. Dzięki boomowi w obrocie akcjami i innymi papierami wartościowymi po pierwszych dziewięciu miesiącach zyski wyniosły już 17,7 mld USD. Dar Al Mal przejął już ponad rok.

Mam nadzieję na dobry sezon reporterski

Pozytywny początek sezonu sprawozdawczego w USA daje inwestorom nadzieję na wyższe zyski spółek. Strateg rynkowy Neil Wilson z Markets.Com powiedział, że bilanse głównych amerykańskich banków i innych firm wskazują, że duże firmy mogą nadal odnotowywać wzrost zysków pomimo rosnących kosztów.

Pozytywne sygnały ekonomiczne z handlu detalicznego w USA

Do dobrego nastroju przyczynił się również fakt, że we wrześniu amerykańscy detaliści zwiększyli sprzedaż pomimo wąskich gardeł. Wzrósł o 0,7 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Z drugiej strony ekonomiści spodziewali się spadku o 0,2 proc. Według wstępnych danych, zaufanie konsumentów było w październiku nieco poniżej oczekiwań. „Boże Narodzenie będzie prawdziwym testem łańcucha dostaw” – powiedział Joseph Wynn, zarządzający funduszem.

DAX nadal rósł w ślad za towarzyskim Wall Street. Niemiecki indeks wiodący zamknął się na plusie trzeci dzień z rzędu i wyniósł niecałe 15 600 punktów. Handlowcy mówili o spokojnym nastroju na rynku. W ujęciu tygodniowym niemiecki indeks wiodący zyskał 2,5 proc. To najlepszy tydzień na giełdzie od siedmiu miesięcy.

Wzmocnij plany sygnalizacji świetlnej

Sprawę ułatwiło porozumienie w Niemczech o rozpoczęciu negocjacji w sprawie utworzenia koalicji sygnalizacji świetlnej. Ekonomiści i analitycy postrzegają artykuł badawczy SPD, Zielonych i FDP jako dobre podejście do reform gospodarczych w największej gospodarce Europy. „Fakt, że hamulec zadłużenia pozostaje w mocy, podwyżki podatków są wykluczone, a inwestycje w nowoczesną, cyfrową i przyjazną klimatowi gospodarkę są pozytywnym sygnałem dla całej trójki na przyszłość Niemiec” – powiedział Jochen Stanzel, obserwator rynku z CMC. Rynki.

Bitcoin po raz pierwszy od połowy kwietnia przekroczył granicę 60 000 USD na platformie handlowej Bitstamp. Najwyższy poziom w historii to niecałe 65 000 dolarów. „Inwestorzy mogą widzieć lepszą ochronę przed inflacją w złocie cyfrowym niż w złocie fizycznym” – napisali w komentarzu analitycy LBBW. Tylko w tym miesiącu Bitcoin zyskał na wartości około 37 procent. W tym samym okresie złoto wzrosło aż o 2,5 procent.

Obecnie w szczególności ceny energii, a także efekty nadrabiania zaległości związane z koroną powodują ciągłą presję inflacyjną. Według analityka Timo Emdena z Emden Research, motorami ostatniego rajdu Bitcoina są również spekulacje na temat zatwierdzenia pierwszego funduszu giełdowego opartego na kontraktach terminowych w USA. Według Bloomberga, amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd jest gotowa zezwolić na handel pierwszymi kontraktami ETF futures na bitcoiny w USA od przyszłego tygodnia.

Ceny ropy nadal rosły w piątek. Dziś cena baryłki North Sea Brent (159 litrów) po raz pierwszy od października 2018 r. przekracza 85 USD. Baryłka amerykańskiej ropy West Texas Intermediate (WTI) kosztowała ponad 82 USD.

READ  Aldi wycofuje ze swojej oferty całe kategorie produktów

Z powodu gwałtownego wzrostu cen gazu i węgla nie widać też pogorszenia koniunktury na rynku ropy. Ponieważ ropa naftowa może być wykorzystywana tylko na ograniczoną skalę jako alternatywa dla innych źródeł energii, na rynku ropy naftowej coraz częściej występują niedobory energii. Zdaniem ekspertów przyczyną wzrostu cen są wąskie gardła po stronie podażowej i okresowy wzrost popytu.

Chiny: miliardowy handel LNG w USA?

Eksporterzy gazu z USA mogą skorzystać na globalnym kryzysie energetycznym: Według poinformowanych źródeł, największe chińskie firmy prowadzą zaawansowane rozmowy z amerykańskimi eksporterami w sprawie wielomiliardowego kontraktu na dostawy skroplonego gazu ziemnego (LNG). Wiele osób zaznajomionych z tą sprawą powiedziało Reuterowi, że negocjuje ją co najmniej pięć firm, w tym państwowy Sinopec i China National Offshore Oil Corporation (CNOOC). Wartość transakcji może sięgnąć dziesiątek miliardów dolarów.

„Oczekujemy, że kontrakty zostaną podpisane przed końcem roku” – powiedział jeden z uczestników z Pekinu. „Przesyłki w USA są teraz atrakcyjne”. Po stronie amerykańskiej negocjacje toczą się głównie z Cheniere Energy i Venture Global. Wtajemniczony powiedział, że sam Sinopec może przewidzieć dostawy przekraczające cztery miliony ton rocznie. Firmy początkowo nie chciały komentować, gdy zostały o to poproszone.

Kryzys chipowy nadal ciąży na europejskim rynku samochodowym. Według ACEA liczba rejestracji nowych samochodów we wrześniu spadła o 23 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, do 718 598 sztuk. Jest to najniższa wartość we wrześniu od 1995 roku. Główną przyczyną jest niedobór półprzewodników.

Największe rynki motoryzacyjne w Unii Europejskiej, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii odnotowały we wrześniu dwucyfrowe spadki procentowe. Od stycznia do września ACEA odnotowała wzrost o 6,6 proc. do 7,5 mln pojazdów w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, który został obciążony epidemią Corony.

Japoński gigant samochodowy Toyota będzie nadal produkować mniej niż pierwotnie planowano z powodu braku chipów. Grupa spodziewa się teraz wyprodukować 850 000 do 900 000 pojazdów na całym świecie w listopadzie. Tak naprawdę Japończycy planowali na ten miesiąc wyprodukować milion aut, także by nadrobić zaległości z września i października, które były obciążone brakiem chipów. Toyota zamierza trzymać się obecnego celu produkcyjnego na rok podatkowy 2021/22 (na koniec marca) dziewięciu milionów pojazdów.

Grupa modowa Hugo Boss z większym optymizmem patrzy na cały rok. Oczekuje się, że w 2021 r. sprzedaż skorygowana o różnice kursowe będzie o 40 procent wyższa niż w roku poprzednim. Hugo Boss wcześniej zakładał wzrost od 30 do 35 procent. Zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) powinien teraz wynosić od 175 do 200 milionów euro. W 2020 roku Hugo Boss zarobił 1,9 miliarda euro i zarobił minus 236 milionów euro zysku EBIT. W trzecim kwartale sprzedaż skorygowana o różnice kursowe wzrosła o 42 procent do 755 mln euro. Akcje Bose wzrosły o 1,1 proc.

Tymczasem akcje Virgin Galactic spadły aż o 20 procent. Firma wykonująca loty kosmiczne przesunęła o miesiąc komercyjne uruchomienie swojej usługi kosmicznej zaplanowane na połowę 2022 roku. Firma miliardera Richarda Bransona straciła na giełdzie około jednej piątej swojej kapitalizacji rynkowej.

Seria problemów z nieprawidłowo działającym Boeingiem 787 „Dreamliner” trwa. Jeden z dostawców zgłosił, że około 787 komponentów nie zostało prawidłowo wyprodukowanych, poinformował producent samolotów. Boeing przyznał się do występowania wad w tytanowych elementach samolotu, które Leonardo nabył od MPS. Jednocześnie Boeing potwierdził, że zgodnie z wcześniejszymi informacjami nie ma obaw o bezpieczeństwo maszyn w locie. Ewentualne ulepszenia floty 787 będą koordynowane z FAA.

Europejska konkurencja Airbus dał z siebie wszystko dla swoich maszyn. Rzecznik poinformował, że Airbus, podobnie jak jego amerykański konkurent, kupił produkty włoskiej firmy MBS. Dotyczy to jednak tylko technologii powierzchni części aluminiowych, a nie części tytanowych, takich jak Boeing.

Akcjonariusze Rio Tinto musieli pogodzić się z dzisiejszymi spadkami cen, ponieważ górnik spodziewa się teraz niższych wolumenów produkcji wielu surowców niż wcześniej. Powodem jest opóźnienie rozruchu nowych kopalń z powodu braku siły roboczej w Australii Zachodniej. Już w połowie lipca Rio Tinto dostrzegło ryzyko dla niektórych wcześniej przewidywanych wielkości produkcji i dostaw.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Baywie grozi niewypłacalność – przeglądy prasy i podstawowe informacje o sytuacji

Published

on

Baywie grozi niewypłacalność – przeglądy prasy i podstawowe informacje o sytuacji

Firma zajmująca się handlem produktami rolnymi Baywa AG stoi w obliczu kryzysu. Od czasu publikacji raportu restrukturyzacyjnego cena akcji spadła. Rolnicy odczuwają skutki jako klienci i inwestorzy. Informacje zwrotne i tło:

Niedziela, 21 lipca 2024 o 9:51

Czas czytania: 6 minut

Baywa AG opublikowała w piątkowy wieczór po zamknięciu giełdy specjalny komunikat, w którym zwróciła się o sporządzenie raportu restrukturyzacyjnego. W rezultacie w poniedziałek rano akcje Baywy tymczasowo spadły o około 35%. Następnie we wtorek akcje ponownie spadły i rano spadły do ​​najniższego poziomu od 2009 roku.

Zatrudniająca około 24 000 pracowników monachijska spółka zajmująca się handlem produktami rolno-energetycznymi ogłosiła, że ​​raport restrukturyzacyjny ma na celu poprawę „napiętej sytuacji finansowej”.

Komentatorzy w gazetach i portalach giełdowych widzą zmowę ze strony wyższej kadry kierowniczej. Trudna sytuacja finansowa stała się już jasna. Wybór dźwięków:

FAZ: Rockweed powinien zasiadać w radzie nadzorczej Baywy

the Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Komentarze na temat kryzysu pod tytułem „Baiwa House of Cards”. Zaledwie 15 miesięcy temu dyrektor generalny Klaus Lutz pożegnał się z Baywa AG bilansem otoczonym złotem. Lutz w dalszym ciągu „rozbudowuje” spółkę Green AG, dotychczas ograniczającą się do lokalnego handlu produktami rolnymi, w międzynarodową grupę o obrotach rzędu 27 miliardów euro, która sfinansowała ekspansję pożyczkami. Jego następca i wieloletni towarzysz Marcus Bollinger wspierał go „najlepiej, jak mógł”. „W czasach rosnących stóp procentowych firma założona w 1923 roku wygląda jak domek z kart w środku burzy” – napisał FAZ. Rada nadzorcza, w której zasiadają prezes rolników Joachim Rockwed i europosłanka CSU Monika Hollmayr, „biernie obserwuje, co się dzieje”. Musi działać teraz, ocenia FAZ. Nowy początek na czele Rady wydaje się nieunikniony.

DSW: Dotknięci rolnicy jako klienci i inwestorzy

Wiceprezes Niemieckiego Towarzystwa Ochrony Kolekcjonerów Papierów Wartościowych (DSW), prawniczka Daniela Bergholt z Monachium, szczególnie zaniepokojona jest inwestorami z sektora rolnego. „BayWa jest firmą prywatną: wielu tamtejszych rolników jest zarówno klientami, jak i akcjonariuszami. Akcje BayWa często stanowią ważną część oszczędności emerytalnych” – powiedziała. W komunikacie prasowym.

READ  Niemiecki detalista zakończył działalność: wszystkie oddziały są teraz zamknięte

Towarzystwo Opiekuńcze uruchomiło zatem serwis informacyjny dla wszystkich akcjonariuszy i obligatariuszy. Możesz bezpłatnie zarejestrować się w kancelarii prawnej Bergdolt jako regionalnym biurze DSW w Bawarii, a będziesz informowany o bieżących wydarzeniach i środkach. W tym celu należy wysłać e-mail na adres [email protected] lub zadzwonić pod numer 089/38665430.

Handelsblatt: Lutz rządzi

the Handelsblatt Dociekał przyczyn niedoli: w 2023 roku BayWa musiała ogłosić pierwszą w historii grupy porażkę. Szczególnym problemem ze względu na wysokie stopy procentowe jest wysoki poziom zadłużenia. Ponadto nie doszła do skutku planowana sprzedaż przynoszącej straty działalności w zakresie handlu energią słoneczną.

Długi te wynikają w dużej mierze z kadencji byłego dyrektora generalnego Klausa Josefa Lutza, który do wiosny 2023 roku kierował spółką ograniczającą się do handlu produktami rolnymi i przekształcił ją w konglomerat. Menedżer rozwijał się na całym świecie dzięki kredytowi, a przede wszystkim zbudował biznes energii odnawialnej jako drugi filar grupy.

Ale za kadencji Lutza Baiwa dokonywała również wykupów w branży rolnej: firma stała się większościowym właścicielem dużych nowozelandzkich plantatorów jabłek Turners and Growers, którzy prowadzą jej gospodarstwa na całym świecie.

W walce o władzę z Lutzem, która obejmowała także podejrzenia dotyczące potencjalnych naruszeń zasad compliance, zwyciężył obecny dyrektor generalny Markus Bollinger, ponieważ ufają mu właściciele spółdzielni. „Ale rada nadzorcza dała jasno do zrozumienia, że ​​oczekuje od Bollingera postępów w restrukturyzacji w tym roku” – napisał Handelsblatt.

SZ: To są najwięksi wierzyciele

the Gazeta południowoniemiecka Spojrzał na wierzycieli Baiwy. Największymi posiadaczami są DZ Cooperative Bank, Landesbank Baden-Württemberg (LBBW) i Unicredit, które pozyskały kredyt konsorcjalny o wartości 2 miliardów euro, którego termin spłaty przypada na wrzesień 2025 roku.

Monachium Mercur: kilka kryzysów jednocześnie

Zdaniem grupy przyczyną słabej działalności jest przede wszystkim spadek cen w branży modułów fotowoltaicznych Monachium Merkury. Ceny zostałyby obniżone o połowę w 2023 r. Nadwyżka mocy produkcyjnych w produkcji ogniw słonecznych w Chinach doprowadziła do globalnego nadmiaru, a następnie spadków cen.

Rolnictwo w dalszym ciągu boryka się z ekstremalnymi warunkami pogodowymi, kontynuuje Mercur, powołując się na wcześniejsze informacje z BayWa. Straty w zbiorach i składki ubezpieczeniowe naliczone, zwłaszcza w Nowej Zelandii, w wyniku huraganu Gabriel, zmniejszyłyby wynik. Warunki pogodowe spowodowały także straty w handlu zbożem. Dodatkowo niższe ceny nawozów będą miały negatywny wpływ na działalność rolniczą w 2023 roku. Niższe ceny zbóż w efekcie taniego importu z Ukrainy przełożyły się na niższy popyt na nawozy.

Dodatkowo, po podwyżce stóp procentowych prawdopodobnie nastąpi załamanie w budownictwie mieszkaniowym w Niemczech. Spadek liczby pozwoleń na budowę od 24 miesięcy z rzędu przekłada się wyraźnie na spadek popytu na materiały budowlane. Według Stephena Mechtera, generalnego przedstawiciela i szefa działu konstrukcyjnego monachijskiej firmy BayWa AG, największy kryzys w branży budowlanej od 50 lat można przezwyciężyć jedynie poprzez transformację – twierdzi gazeta.

Finanz.net: Analitycy zawieszają rekomendację

W poniedziałek inwestorzy sprawili, że ich akcje spadły aż o 35%. Na koniec notowań pozostało około -28%. Pisze Finanzen.net. Gazeta traci teraz 7,39% do 15,04 euro za pośrednictwem XETRA. Analitycy z Warburg Research i prywatnego banku Metzler zawiesili teraz swoją ocenę.

Fakt, że grupa powołała do zarządu eksperta ds. restrukturyzacji, będzie prawdopodobnie zauważalny w codziennej działalności, powiedział finanzen.net ekspert z Warburga, Oliver Schwarz. Na przykład wyprzedaż Solar Trade może zakończyć się nagle. Ponadto dostawcy mogą nalegać na płatność z góry, a refinansowanie może stać się droższe.

Borsenzitung: Teraz kolej na banki-wierzycieli

the Gazeta Al Borsa Uważa, że ​​„Baiwa znajduje się w kryzysie egzystencjalnym”. Wraz z publikacją raportu o restrukturyzacji mocno zadłużona grupa handlu rolnego Baywa zrzekła się sterów przedsiębiorstwa, jak podała gazeta Börsenzeitung, prosząc o dalsze komentarze. Teraz kolej na banki-wierzycieli. Raport restrukturyzacyjny opublikowany przez zadłużoną grupę handlu rolnego jest przyznaniem, że zarząd osiągnął swoje granice, jeśli chodzi o restrukturyzację spółki. Jak podaje gazeta „Porsenszeitung”, instytucje kredytowe obawiają się, że członek Monachium SDax wkrótce nie będzie w stanie terminowo spłacać swoich zobowiązań.

Rozwiązanie 3: Baywa jest „zbyt duża, aby upaść”

Nieprzyjemne konsekwencje czekają na akcjonariuszy i wierzycieli Redakcja 3. Może wystąpić ryzyko obniżenia kapitału, w tym podwyższenia kapitału lub restrukturyzacji strony pasywnej. Ale jasne jest również, że Baywa jest „zbyt duża, aby upaść” – mówi komentator Stock3. Z pewnością będzie to kontynuowane, ale w jaki sposób w perspektywie krótkoterminowej pozostaje dużym znakiem zapytania.

Mówi się, że do końca 2023 r. Baiwa będzie zadłużona na 5,5 miliarda euro. Stało się to problemem w związku ze wzrostem stóp procentowych. Po poniedziałkowym ogłoszeniu cena akcji spadła o jedną trzecią, do poziomu pomiędzy 13,80 a 14,90 euro. Największym akcjonariuszem jest Bayerische Raiffeisen-Beteiligungs-AG z 33,8%, a za nim plasuje się państwowa spółka zależna Volks- und Raiffeisenbanken. Spółka nie ujawniła początkowo tożsamości biegłego ani terminu udostępnienia raportu restrukturyzacyjnego. Według kręgów finansowych ma to być firma konsultingowa Roland Berger.

ogłoszenie:

Aby w pełni wykorzystać możliwości tej witryny, włącz JavaScript w swojej przeglądarce

Aby przeczytać ten artykuł, potrzebujesz najwyższej subskrypcji agrar

O naszych subskrypcjach

Continue Reading

Economy

Producent popełnia ogromny błąd – produkt sprzedawany jest w Edece i Rewe

Published

on

Producent popełnia ogromny błąd – produkt sprzedawany jest w Edece i Rewe
  1. tz
  2. konsument

Naciska

Piwo bezalkoholowe to idealne rozwiązanie na ugaszenie pragnienia. Jednak jeden z producentów ostrzega obecnie przed jednym ze swoich napojów. W sześciopakach znajdują się fałszywe butelki.

Kassel – Szczególnie w gorące letnie dni zimne piwo jest szczególnie popularne po treningu, na zakończenie dnia lub w towarzyskim gronie przy grillu. Jeśli wolisz unikać alkoholu, możesz zdecydować się na wersję bezalkoholową, ponieważ w supermarkecie jest duży wybór.

Konsumenci muszą jednak obecnie zachować ostrożność: alkohol przedostaje się do rzekomo bezalkoholowego napoju. Producent udostępnia informacje nt On pamięta Ostrzega wcześniej.

Pilne wycofanie piwa bezalkoholowego: Nieprawidłowa zawartość w produkcie bezalkoholowym

Dotknięte piwo nosi nazwę „Hirsch Non-Alcoholic” i pochodzi z firmy HirschBrauer Honer GmbH z siedzibą w Wurmlingen w Badenii-Wirtembergii. Firma pisze w A komunikat prasowy: „Niektóre sześciopaki oznaczone jako „Hirsch Alcohol Free” mogą zawierać butelki piwa zawierającego alkohol lub nasz produkt „Hirsch Hefe Weisse” z datą przydatności do spożycia 25 stycznia 2025 r.”.

Dotyczy następującego produktu:

Hirsch biały bezalkoholowy
Honor browaru Hirsch
25.01.2025
Sześciopakowe pudełka

Browar Hirsch informuje klientów o wycofaniu piwa – butelki, których to dotyczy, są również sprzedawane w supermarketach

Konsumenci powinni zwracać uwagę na reklamy umieszczone na butelkach podczas otwierania pudełek zawierających sześciopaki. „Możesz wymienić nieprawidłowo zapakowane butelki na zewnętrzne opakowanie alkoholu bezalkoholowego Hirsch na nowy towar w sklepie, w którym produkt został zakupiony, lub zwrócić cenę sprzedaży.”

Piwo sprzedawane jest w sklepie internetowym Hirsch Brewery Honer. Można go również dostać w wielu sklepach z napojami, zwłaszcza w Badenii-Wirtembergii. Nawet w dużych sieciach supermarketów, m.in edicanetto i RoyJest na półce.

Producent informuje o pilnym wycofaniu piwa. Napój bezalkoholowy, który nieprawidłowo zawiera alkohol. (Awatar) © Svetlana Iakusheva/Imago

Inne produkty, których nie dotyczy wycofanie

Producent udziela pełnej aprobaty dla innych produktów: „Pojedyncze butelkowane butelki z asortymentu „Hirsch Hefe Weisse” (z alkoholem) nadają się do spożycia lub mają typową jakość, a deklaracja pojedynczej butelki odpowiada również zawartości butelki .” Jedynie opakowanie zewnętrzne z napisem „Hirsch Alcohol Free” zawiera podrobione butelki.

READ  „Wynajem socjalny” we Francji: samochody elektryczne już od 54 euro miesięcznie

Aktualnie jest też pilny Zadzwoń do kiełbasek w Edece, w najgorszych przypadkach istnieje ryzyko zatrucia krwi. Konsumenci powinni również: Kupując ser, należy zachować ostrożność: producent ostrzega, że ​​w jednym z produktów znajdują się bakterie. (Progresywny)

Continue Reading

Economy

Czy Smart Roadster powróci jako samochód elektryczny?

Published

on

Czy Smart Roadster powróci jako samochód elektryczny?

Adelmann, oficjalny dyrektor generalny Smart Europe, powiedział Autocar, że opcją jest ożywienie małego Smart Roadstera jako samochodu elektrycznego w celu poszerzenia gamy modeli marki. „Jeśli zbudujemy roadstera, możecie być pewni, że będzie on bardzo kompaktowy – na pewno dwumiejscowy” – powiedział.

W Europie Smart sprzedaje obecnie E-SUV nr 1 i powiązane z nim SUV-y coupe nr 3 – oto nasz aktualny raport dotyczący napędu tego modelu. Większy model SUV-a nr 5 ma zostać wypuszczony na rynek w przyszłym roku, jego badanie pokazano na kwietniowym salonie Auto China, a wstępne zdjęcia i dane dotyczące wersji seryjnej stały się znane w czerwcu. Smart nadal pracuje nad elektrycznym następcą oryginalnego Smarta – Fortwo. Aby obniżyć koszty w segmencie małych samochodów, Smart twierdzi, że będzie musiał dzielić platformę z innym producentem.

Gdy ta podstawowa gama modeli elektrycznych będzie już dostępna, marka będzie mogła zacząć „przekierowywać uwagę na bardziej dynamiczne i smuklejsze oferty” – stwierdził Autocar w raporcie. Wielkie ale: w przypadku tak kompaktowych pojazdów ceny i marże są zwykle tak niskie, że zyski (lub nawet próg rentowności) można osiągnąć tylko w dużych ilościach – problem, z którym Smart już się boryka w przypadku następcy Fortwo. Modele specjalistyczne dla entuzjastów ekonomii są bardzo trudne w realizacji, zwłaszcza w segmencie minivanów i minivanów.

Sam Smart również wie to ze swojej historii: zaledwie po trzech latach budowy Smart Roadster pierwszej generacji nie był sukcesem ekonomicznym ówczesnego DaimlerChrysler AG. Wysokie ceny, minimalne rabaty i nieprzekonująca motywacja doprowadziły do ​​spadku popytu. Do końca produkcji na początku listopada 2005 roku wyprodukowano 43 000 egzemplarzy, z czego około 11 000 nie zostało wówczas jeszcze sprzedanych.

To, że Adelmann jest w dalszym ciągu tak otwarty na pomysł nowego Roadstera, może wynikać także z jego „bardzo emocjonalnego związku z tym samochodem”, jak sam mówi – Smart Roadster był kiedyś pierwszym samochodem jego firmy.

READ  Niemiecki detalista zakończył działalność: wszystkie oddziały są teraz zamknięte

autocar.co.uk, Archive.org (Artykuł o zakończeniu produkcji w 2005 roku)

Continue Reading

Trending