Connect with us

Economy

Siedem tradycyjnych szwajcarskich marek nie jest już „Swiss Made” jako takie.

Published

on

Siedem tradycyjnych szwajcarskich marek nie jest już „Swiss Made” jako takie.

Tradycyjna szwajcarska czekolada Toblerone będzie w przyszłości produkowana na Słowacji. Łączy całą gamę szwajcarskich produktów wytwarzanych za granicą.

23.06.2012, 19:5023.06.2012, 20:05

Materac Dennisa

Archeologia

Jedna z najsłynniejszych szwajcarskich czekoladek, Toblerone, częściowo przenosi swój zakład produkcyjny. Batonik Matterhorn będzie w przyszłości produkowany również na Słowacji. Międzynarodowa grupa spożywcza Mondelez potwierdziła to w środę. Watson ma już pomysł na nowy projekt:

Szczyt Krivan na Słowacji nie różni się zbytnio od Matterhornu.

Szczyt Krivan na Słowacji nie różni się zbytnio od Matterhornu.Zdjęcie: shutterstock/montaż Watson

Wraz ze zmianą produkcji skończyła się ponad 100-letnia tradycja, w której Toblerone był produkowany w Bernie i sprzedawany na całym świecie. Tym samym Toblerone straciło prawo do ozdabiania etykietą „szwajcarska mleczna czekolada”. To dotyczy czekolady wyprodukowanej w 100 procentach w Szwajcarii.

Jednak zapowiedź marki Mondelez nie była zaskoczeniem. W ostatnich latach produkcja wielu produktów uznawanych za „szwajcarskie” została zlecona na zewnątrz, jak pokazują poniższe przykłady.

Czekolada Lindt

Złote króliki Lindt są produkowane w Niemczech.

Złote króliki Lindt są produkowane w Niemczech.Zdjęcie: kamień węgielny

Chociaż Lindt & Sprüngli nadal produkuje batony czekoladowe w swoich fabrykach w Kilchberg nad Jeziorem Zuryskim, wiele jej produktów jest wytwarzanych w fabrykach za granicą. Na przykład w Niemczech, Włoszech, Francji czy Austrii. Należą do nich znane marki, takie jak Lindor, Excellence czy Hello.

Albo złotego, czekoladowego zajączka wielkanocnego. Jest produkowany w Niemczech. Z piłkami Lindor sprawy się komplikują: czerwone piłki pochodzą ze Szwajcarii, a czarne z Włoch.

Klienci nie mają nic przeciwko. „Konsumenci postrzegają Lindt jako szwajcarską markę, nawet jeśli produkt pochodzi z zagranicy” – powiedział ekspert ds. marki Stefan Vogler. „Opinia”. Marka jest tak silna, że ​​kusi nawet szwajcarskich czekoladowych patriotów.

W przeciwieństwie do „szwajcarskiej czekolady mlecznej” logo „Maître Chocolatier Suisse” nie jest chronione. W związku z tym większość konsumentów może nawet nie wiedzieć, że czekolada może pochodzić z zagranicy.

READ  Wysyłka - Rostock - Hans Seil do tej pory ze 111 statkami: bez ogrodzeń i testów - ekonomiczna

Pasta do zębów Elmex

Must-have w każdym szwajcarskim spa: pasta do zębów Elmex.

Must-have w każdym szwajcarskim spa: pasta do zębów Elmex.Zdjęcie: KEYSTONE

Szwajcarska pasta do zębów również nie jest już produkowana w Szwajcarii. Elmex został opracowany 60 lat temu przez Basel Gaba we współpracy z Instytutem Stomatologii Uniwersytetu w Zurychu i od tego czasu jest produkowany we własnym zakładzie firmy w Therwil. Nawiasem mówiąc, Gaba to skrót od „Golden Pharmacy Basel”, która została założona w 1638 roku i jest jedną z najstarszych lokalnych nazw biznesowych.

W 2004 roku amerykański gigant dóbr konsumpcyjnych Colgate-Palmolive połknął Gaba Internationals AG. Produkcja Elmexu była kontynuowana w Szwajcarii przez kolejne osiem lat, a następnie w 2012 roku zła wiadomość: cała produkcja została przeniesiona do Świdnicy w Polsce.

Zegarki Swatch

Sklep Swatch na Bahnhofstrasse w Zurychu.

Sklep Swatch na Bahnhofstrasse w Zurychu.Zdjęcie: kamień węgielny

Prawie żadna kategoria produktów nie korzysta z etykiety „Swiss Made”, tak jak zegarki. Aby to osiągnąć, co najmniej 60 procent kosztów produkcji zegarków musi zostać poniesionych w Szwajcarii.

Swatch Group zbudowała całą swoją firmę wokół tej szwajcarskiej produkcji. Nic dziwnego, spowodował to wyciek ze środowisk pracowniczych w 2019 roku Adresy. Jak się okazało, niektóre tarcze zegarków Swatch Group zostały wykonane w Tajlandii – w tym napis „Swiss Made”.

Firma zapewniała wówczas, że była to „marginalna część portów”, które były produkowane za granicą.

Maggie

Legendarna przyprawa Maggi jest produkowana w Niemczech.

Legendarna przyprawa Maggi jest produkowana w Niemczech.Zdjęcie: Shutterstock

Maggi AG została założona w 1886 roku przez Juliusa Maggi w Cham ZG. W tym samym roku wprowadzono pierwszą zupę błyskawiczną i legendarną przyprawę Maggi. Po II wojnie światowej Maggi została przejęta przez Nestlé w 1947 roku.

Tak więc helwecka wersja sosu sojowego istnieje od bardzo dawna. Sos przyprawowy do warzyw zawsze był wytwarzany w Niemczech, a dokładniej w Singen.

READ  „Walka z niedostateczną populacją”: Musk sarkastycznie komentuje doniesienia o bliźniaczych ojcostwach

Tomasz

Plakat historyczny do filmu Thommy's Senf (1947).

Plakat historyczny do filmu Thommy’s Senf (1947).Zdjęcie: Wikimedia

Sytuacja jest podobna do Tommy’ego. W 1907 r. Fritz Tommy Schad zaczął sprzedawać musztardę w Szwajcarii – w tym czasie była jeszcze robiona z kamionki. Potem, w 1934 roku, pojawiła się wielka innowacja: musztarda w tubkach, rodzaj, którego wcześniej nie używano do pakowania żywności. W tym samym roku „i” stało się literą „y”, aby lepiej sprzedawać produkty na arenie międzynarodowej. W 1951 roku oferta została poszerzona o majonez – był to pierwszy majonez wyprodukowany przemysłowo w Europie. Firma jest własnością Nestlé od 1971 roku.

Chociaż w zakładzie produkcyjnym w Bazylei wciąż produkuje się tysiące ton majonezu i musztardy, produkty Thomy są również produkowane w Neuss w Niemczech. A od 2020 roku ketchup Thomy jest produkowany w Polsce.

Mała Szwajcaria: W 2017 roku, po wejściu w życie ustawy Swissness, Thomy-Mayo musiała usunąć krzyżyk szwajcarski ze swoich tub, ponieważ zbyt wiele przetworzonych jaj pochodziło z zagranicy.

sugus

SUGUS, SU-SU-SUUGUS. Każdy, kto kiedykolwiek doświadczył lat 80., będzie teraz miał chwytliwy ton. Dla młodszych pokoleń voila:

Legendarny szwajcarski deser pochodzi od Sucharda, producenta czekolady z Neuchâtel. W 1929 roku ówczesny dyrektor Suchard szukał alternatywy dla wyrobów czekoladowych, gdyż kakao było wówczas prawie za drogie. Znalazł to, czego szukał w Krakowie, gdzie polska filia firmy wyprodukowała na licencji soczyste cukierki do żucia. W 1931 Sugus wszedł na rynek w Szwajcarii.

Dziś Sogos należy do amerykańskiej firmy Wrigley. Który z kolei należy do grupy Marsa. A Sugus nie jest już produkowany w Szwajcarii. Ale we Francji.

Czekolada Ogórkowa

1/9

Czekolada Ogórkowa

Źródło: Stefan Zimmermann

To dlatego Chińczycy nie lubią szwajcarskiej czekolady

Może Cię to również zainteresować:

Prognoza burzy powinna chronić przed zniszczeniem i katastrofą. Ale nie zawsze jest to dokładne – są ku temu powody.

READ  Niemcy na tle swoich europejskich sąsiadów

Każdy, kto chciał polegać na radarze i prognozach opadów deszczu w ciągu ostatnich kilku dni, sam to zauważy: nie zawsze można było dokładnie przewidzieć, gdzie i kiedy będzie Szwajcaria przeżywa burze z piorunami i ulewne deszcze. Do tej pory konsekwencje były stosunkowo nieszkodliwe: niektóre doniczki i wypieki zostały powykręcane, a miejscami w lasach dochodziło do ścinania drzew.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Niemcy na tle swoich europejskich sąsiadów
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Polska ogranicza lekcje języka dla mniejszości niemieckiej

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  Daimler dzieli się wiadomością: Daimler nabiera tempa

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Trending