Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Rozpoczęcie HYVIA: utworzenie spółki joint venture wodorowej: współpraca Renault i Plug Power | Wiadomość

?? Renault i Plug Power znalazły „HYVIA”

?? Spółki joint venture są w 50% własnością partnerów
?? Pierwsze pojazdy zaplanowano na koniec 2021 r

Współpraca została ogłoszona na początku roku, a teraz koncern samochodowy Renault i Plug Power realizują swoje plany i tworzą joint venture.

Premiera „HYVIA”

Nazwa wspólnego przedsiębiorstwa, będącego w równym stopniu własnością obu partnerów, to „HYVIA”, która składa się z „HY” oznaczającego wodór i łacińskiego słowa „VIA”, co oznacza „drogę”. Nazwa mówi wszystko, ponieważ obie firmy postrzegają HYVIA jako „nowy sposób na mobilność niskoemisyjną”.

W szczególności HYVIA powinna być odpowiedzialna za „opracowanie i wprowadzenie rozwiązań mobilności wodorowej pod klucz w sensie całego ekosystemu”, zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym Renault. W związku z tym nacisk zostanie położony na lekkie samochody dostawcze wyposażone w silniki na ogniwa paliwowe, stacje ładowania i dostarczające odnawialny wodór. Ponadto spółka joint venture ma na celu również zajęcie się utrzymaniem i zarządzaniem flotami samochodowymi. .

Samochody Renault na ogniwa paliwowe wyjadą na drogi do końca 2021 r

Harmonogram wydaje się napięty: pierwsze trzy samochody na ogniwa paliwowe, które będą oparte na Renault Master, zostaną wprowadzone do Europy już pod koniec 2021 roku.

Renault posiada już technologię E-TECH, którą uzupełni zintegrowana technologia wodorowa HYVIA. W tym kontekście producent liczy na zwiększenie zasięgu auta do 500 km, a także skrócenie czasu ładowania do trzech minut. Według Renault, wodorowe ogniwa paliwowe są „właściwym rozwiązaniem energetycznym”, aby rozwiązać problem zasięgu i czasu tankowania, zwłaszcza w przypadku lekkich samochodów dostawczych.

Rządzi Francuz

Długoletni dyrektor generalny Renault, David Holderbach, podobno kieruje HYVIA. Francuz od prawie 20 lat pracuje dla producenta samochodów w obszarach strategii, produktów i sprzedaży międzynarodowej.

Nowo założona firma będzie miała siedzibę w Villiers-Saint-Frédéric, gdzie również będą zlokalizowane zespoły badawczo-rozwojowe. Ponadto planowane są trzy kolejne lokalizacje, które również znajdują się we Francji. W komunikacie prasowym podano, że samochody benzynowe Renault Master będą produkowane w fabryce Batelli.

READ  Online i bezpośrednio: Coraz więcej producentów marek sprzedaje bezpośrednio klientom końcowym

Mieszanka zielonej energii w centrum uwagi

Dla prezesa Renault, Luca de Meo, HYVIA to nie tylko okazja do zwiększenia działalności operacyjnej. „Jako pionier w dziedzinie nowych źródeł energii i europejski lider rynku elektrycznych lekkich samochodów dostawczych, grupa Renault dąży do osiągnięcia bardziej ekologicznej mieszanki na rynku do 2030 r., tworząc HYVIA. To wspólne przedsięwzięcie integruje cały ekosystem wodoru mobilność, od pojazdów po architekturę, infrastrukturę i gotowe usługi dla klientów. Rozwój tej pionierskiej technologii pozwoli nam wzmocnić naszą bazę przemysłową i rozwinąć nowe działania o wartości dodanej we Francji w tym obiecującym sektorze” – powiedział dyrektor generalny cytowany komunikat prasowy.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Więcej informacji o Renault SA

Źródło obrazu: Plug Power Inc. , FotograFFF / Shutterstock.com