Economy
Przegląd prasy / zainteresowanie, gospodarka, rynki kapitałowe, sektory
DJ PRESSESPIEGEL / ODSETKI, GOSPODARKA, RYNKI KAPITAŁOWE, SEKTORY
Powiązane tematy ekonomiczne z mediów, opracowane przez Dow Jones Newswires.
PANDEMIA COVID-19 – Andrea Ammon, prezes Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC), uważa, że koniec pandemii koronawirusa nie jest jeszcze widoczny i odrzuca nadzieję na odporność stada. „Nie dotyczy to innych chorób wirusowych, takich jak grypa”, powiedział Ammon w wywiadzie dla Handelsblatt. „W związku z tym myślenie życzeniowe polega na tym, że ta epidemia w końcu zniknie. Przynajmniej nie w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat”. (Handelsblatt)
Leki na COVID-19 – Unia Europejska zapewniła dostawę pół miliona jednostek nowo opracowanych leków Covid opartych na przeciwciałach. Jak wynika z odpowiedzi Komisarz UE ds. Zdrowia Stelli Kyriakides na pytanie parlamentarne posła FDP Moritza Koernera, Komisja Europejska zawarła szczegółowe umowy z trzema firmami farmaceutycznymi na zapewnienie leczenia przeciwciałami monoklonalnymi, takimi jak Augsburger Allgemeine w sprawie wcześniejszego listu do raport. „Kontrakty przewidują, że produkty można kupić po otrzymaniu (warunkowego) zatwierdzenia UE lub krajowego zatwierdzenia awaryjnego” – powiedział komisarz UE. (Augsburger Allgemeine)
Płace minimalne – Przewodniczący Niezależnej Komisji ds. Płacy Minimalnej Jan Zelius pozytywnie odniósł się do planu nowego rządu federalnego, aby podnieść płacę minimalną do 12 euro, ale zalecił jej stopniową podwyżkę. „To decyzja leżąca w najlepszym interesie wielu pracowników i osobiście uważam, że jest w porządku” – powiedział były dyrektor handlowy RWE. (Handelsblatt)
HEDGEFONDS – Wraz z umacnianiem się gospodarki po blokadzie w 2020 r. rośnie również zainteresowanie aktywnych inwestorów. Szczególnie w Europie można zaobserwować wiele nowych ataków funduszy hedgingowych na spółki giełdowe. Jak wykazała analiza firmy konsultingowej Alvarez & Marsal, liczba kampanii wzrosła o jedną czwartą. Ale w „ojczyźnie” aktywistów, w Stanach Zjednoczonych, rozwój zwalnia. (Handelsblatt)
Umowy handlowe – Federalne Stowarzyszenie Handlu Hurtowego, Handlu Zagranicznego i Usług Dirk Gandora uznał, że plany rządu federalnego dotyczące nowych umów handlowych są niewystarczające. Zaangażowanie w wolny handel w ramach Porozumienia Sojuszniczego to dobry znak. „Ale uczynienie standardów społecznych i etycznych warunkiem wstępnym wszystkich transakcji biznesowych nie jest właściwym wnioskiem” – powiedział. Nie należy używać konwencji, aby wszędzie chcieć nieść swoje wartości. (Handelsblatt)
Handel emisjami CO2 w UE – Polska chce „głośno” domagać się zakończenia „niekontrolowanego” handlu emisjami dwutlenku węgla na czwartkowym szczycie Rady Europejskiej. Czas położyć kres „praniu środowiska politycznego”, jak napisał premier Polski Mateusz Morawiecki w gościnnym artykule dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Według Morawieckiego, unijny system handlu uprawnieniami do emisji powinien być systemem handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla, który zapewnia rozsądny ekonomicznie i społecznie akceptowalny sposób ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Jednak certyfikaty dwutlenku węgla szybko stały się narzędziami finansowymi w rękach zamożnych inwestorów. (Frankfurter Allgemeine Zeitung)
Decyzja o członkostwie CDU – Krótko przed sfinalizowaniem decyzji o członkostwie CDU w sprawie przywództwa partii wnioskodawca Frederick Merz wypowiedział się przeciwko dopuszczeniu bazy partyjnej do głosowania na kolejnego kandydata CDU na kanclerza. „Decyzja o członkostwie w takich kwestiach personalnych prawdopodobnie pozostanie wyjątkiem” – powiedział. Opowiadał się jednak za bardziej popularnym udziałem w „rzeczywistych sprawach”. Jeśli zostanie wybrany, Merz ogłosił, że „porozmawia z prezesem CSU Marcusem Soderem” o około 2 kwestiach strukturalnych. (Funke Media Group)
Tokenizacja – zwiększone kodowanie aktywów ma potencjalnie katastrofalne konsekwencje dla rynku kapitałowego i bankowości jako „najbardziej potencjalnie destrukcyjnej innowacji opartej na blockchain”. Według badania przeprowadzonego przez Roland Berger i Keyrock, od 2030 r. można by uzyskać roczne oszczędności w wysokości 4,6 mld euro na obrocie akcjami. (gazeta giełd)
CHINY – Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, powiedział w wywiadzie, że przemysł samochodowy na całym świecie nie docenia wyzwania ze strony Chin i postępu, jaki dokonuje się w Chinach. Można to porównać do fali importu z Japonii w latach 80. i 90. XX wieku. „Myślę, że zobaczymy coś podobnego dla chińskich producentów samochodów”. (czasy finansowe)
Fintechy – W przypadku firm fintechowych duża fala konsolidacji ma nadejść za dwa do trzech lat, mówi w wywiadzie dyrektor finansowy N26, Jan Kemper. Tak więc celem każdej organizacji powinno być mocne zakotwiczenie na swoich podstawowych rynkach za pomocą solidnych produktów, wprowadzenie firmy na giełdę i posiadanie waluty przejęcia, aby móc konsolidować, a nie konsolidować. (gazeta giełd)
Wszystkie oświadczenia są bez gwarancji.
Skontaktuj się z autorami: [email protected]
DJG / uxd / sha
(koniec) Dow Jones Newswires
16 grudnia 2021, 01:23 ET (6:23 GMT)
Prawa autorskie (c) 2021 przez Dow Jones & Company, Inc.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Dlaczego może to stać się problemem
Naciska
Wypłata pieniędzy z supermarketu jest wygodna i nieskomplikowana oraz cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Może to stanowić problem dla rynków.
Wypłata pieniędzy podczas zakupów staje się coraz bardziej popularna. Coraz więcej klientów korzysta z usług nie tylko supermarketów, ale także aptek i sklepów z artykułami metalowymi. Korzyść jest oczywista: oszczędzisz sobie wizyty w bankomacie i będziesz mógł przechowywać gotówkę podczas zakupów.
Z reguły można wypłacić do 200 euro. Jedyną rzeczą, która różni się w zależności od sprzedawcy, jest wartość zakupu, po której oferowana jest usługa. O ile w 2019 r. rynki wypłaciły klientom około 2,23 mld euro, o tyle w 2023 r. przekroczyły one już 12,3 mld euro. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Handlowych EHI.
Klienci otrzymują płatność, mimo że płacą kartą
Paradoksalny może wydawać się fakt, że coraz więcej klientów wypłaca pieniądze podczas zakupów. Przecież ludzie coraz mniej płacą monetami i banknotami. „Popyt rośnie również ze względu na zmniejszenie liczby bankomatów” – wyjaśnia niemieckiej agencji informacyjnej DPA Horst Rutter, autor badania EHI. Ponadto w Niemczech nadal jest wielu miłośników gotówki, którzy nie chcą płacić kartą. Z raportów wynika, że szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie wiele banków zamknęło swoje oddziały i zlikwidowało bankomaty, coraz ważniejsze staje się wypłacanie pieniędzy z supermarketów. skupiać się Cytat z działów korporacji.
Klientom łatwiej jest znaleźć miejsce, w którym można otrzymać gotówkę. Usługa jest także wolna od dodatkowych opłat – w przeciwieństwie do bankomatów innych banków. Portal potwierdza, że banki oszczędzają pieniądze, kontynuując demontaż maszyn i tym samym zmniejszając koszty eksploatacji maszyn. Finanse.net. Usługa jest przydatna także dla sprzedawców detalicznych. Zwiększasz sprzedaż, pozyskujesz nowych klientów i wzmacniasz swój wizerunek. Badanie potwierdza jednak, że w dłuższej perspektywie usługa ta może wpędzić rynki w kłopoty Instytut Badań Handlowych EHI.
Brak wystarczających środków w kasie rynkowej
Jeśli więcej osób będzie nadal wypłacać pieniądze, a jednocześnie mniej klientów będzie płacić gotówką, „w niektórych przypadkach sprzedawcom detalicznym będzie trudno w pełni utrzymać tę usługę i zaspokoić popyt” – wyjaśnia autor badania Horst Rutter: „Wtedy będzie trzeba Kupowanie gotówki od dostawców.” Udział gotówki w całkowitej sprzedaży spadł o dwa punkty procentowe do 35,5 proc. w 2023 r. Jednocześnie sprzedaż płatności kartami wzrosła do 61,8 proc., czyli 300 mld euro, czyli – jak wynika z badania – krytycznego limitu zostaje osiągnięty, gdy wskaźnik obrotu gotówkowego spadnie poniżej 25%.
Może to oznaczać, że sklepy nie zawsze są w stanie to zrobić, szczególnie rano, gdy punkty kasowe są puste. Wydawanie pieniędzy klientommówi Horst Rutter. Do tego dochodzą opłaty transakcyjne. Za każdą wypłatę rynki muszą zapłacić od 0,1 do 0,2 procent kwoty wypłacanej bankom. W 2023 roku firmy zapłaciły bankom 17,23 mln euro, co oznacza wzrost o 25,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Klienci mogą spotkać się z ograniczeniami
„Handel nie uważa tej rekompensaty za uzasadnioną, ponieważ obsługa gotówkowa oznacza ulgę dla sektora bankowego. Daje mu to możliwość demontażu większej liczby bankomatów i obniżenia kosztów”. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe W zeszłorocznym oświadczeniu. Horst Rutter spodziewa się, że w przyszłości usługa będzie podlegać ograniczeniom dla klientów. Jedną z możliwości jest na przykład ustalenie dolnego górnego limitu kwot wypłat. Sami handlowcy nie widzą jeszcze żadnego problemu. A oni nadal krytykują.
Chcesz cennych wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze?
W biuletynie „Clever Save” Merkur.de w każdy czwartek znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy.
Rossman na przykład nie widzi ograniczeń w podaży, ale nie chce kupować dodatkowej gotówki. Z drugiej strony konkurencyjny DM „byłby z radością, gdyby banki zniosły opłatę za pobranie kwoty płatności”. Brama Finanse.net Podejrzewa się, że dużym dyskontom i sieciom supermarketów uda się zakończyć model opłatowy. Docelowo w interesie banków leży zmniejszenie liczby bankomatów. Niezależnie od tego, co stanie się dalej, jest mało prawdopodobne, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali oferowania w przyszłości.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny
Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!
Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.
Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.
Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“
Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.
Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.
Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.
Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej
Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.
Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.
Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach
Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.
Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:
- Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
- Mercedes EQS 450+: 753 km
- Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
- SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
- Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
- Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
- Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
- BMW iX xDrive50: 633 km
- SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
- BMW i7 xDrive60: 625 km
Model Tesli
Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.
W punktach startowych znajdują się także inne modele, które obiecują zasięg ponad 700 km – m.in. Peugeot E-3008 w wersji 700 km, VW ID.7 Pro S (również 700 km) czy zmodyfikowane Porsche Taycan. W związku z tym maksymalny zasięg zapowiadanego Opla Grandlanda, podobnie jak Peugeota 3008, prawdopodobnie wyniesie około 700 kilometrów.
Dostęp ma wiele czynników
O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.
Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne
Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.
Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).
Ecotest: tak mierzy ADAC
W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.
Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.
Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:
- BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
- Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
- Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
- Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
- Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
- BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
- Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
- Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
- Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
- Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
- Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
- Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.
A na autostradzie?
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de