Connect with us

entertainment

Prawdziwy kryzys dopiero nadejdzie: czeskie kina po pandemii Corony

Published

on


Czterdziesty siódmy rok Letniej Szkoły Filmowej w Uhersku Hradiszti |  Zdjęcia: Khalil Baalbaki, Radio Czech

Nie tylko kina w Czechach zostały ponownie otwarte. W tym roku festiwale filmowe mogą również odbywać się w trybie twarzą w twarz. W ubiegłym tygodniu w Uhersku Hradiszti / węgierskim Hradeszu zakończył się 47. rok Letniej Szkoły Filmowej. Dyrektor programowy Jan Gillick wyjaśnia, dlaczego tego lata w kinach pojawia się nadpodaż filmów:

Po pierwszej fali Corona producenci kontynuowali produkcję nowych filmów. Dystrybutorzy również nie przerywali swojej działalności i nadal kupowali filmy z najważniejszych festiwali filmowych organizowanych w formie wirtualnej – takich jak Berlinale. Tak więc materiał jest dostępny, ale nie był wcześniej w kinach”.

Jan Gillick |  Zdjęcie: Letnia Szkoła Filmowa w Uherskim Hradesztu

Po ponownym otwarciu kin w czerwcu, zapełniono je mnóstwem nowych filmów. Taka sytuacja może trwać do jesieni. Może do świąt, mówi Celik w wywiadzie dla lokalnego radia czeskiego na marginesie Letniej Szkoły Filmowej. Ponieważ światowy handel filmowy zignorował kryzys Corona tak bardzo, jak to możliwe i pchnął go do granic możliwości:

Jeśli chodzi o duże jarmarki i festiwale, niektóre z nich znów odbywają się w trybie frekwencji, jak Cannes, a nawet prawie niewiele się zmieniło. Jeśli chodzi o zakupy i sprzedających przedmioty, sprawy potoczyły się tak samo, jak w poprzednich latach. To było bardzo dziwne, nikt nie mówił o epidemii. Słowa „Covid” lub „pandemia” były prawie zabronione. Agenci próbowali sprzedawać swoje filmy tak, jak robili to w przeszłości”.

Można by pomyśleć, że obecna nadpodaż w kinach jest dla widzów wielką pokusą. Ale są ostrożni:

Tytuł Zdjęcia: Rene Volvic, Radio Czech

„Widownia nie jest jeszcze na pierwotnej mszy. Cotygodniowe statystyki otrzymujemy od Stowarzyszenia Dystrybutorów Filmowych, więc wiemy, że liczby nie są tak wysokie, jak przed pandemią. Różne czynniki odgrywają tutaj rolę. Ludzie często boją się skontaktować się z innymi gośćmi. Ponadto obowiązują pewne ograniczenia. Korona jest w mocy. Mówiąc najprościej, w miesiącach letnich jest mniej widzów niż zwykle, ale filmów jest więcej”.

Filmy pędzące przez kina

READ  „Nie rozumiem, dlaczego krzywa uczenia się dla ludzi jest tak płaska”.

W rezultacie wiele filmów po prostu przeleci przez kina i nie osiągnie liczby widzów, które byłyby ekonomicznie opłacalne, dodaje Gillick. Według jego słów, tylko prawdziwe filmy, czyli filmy dla widzów, odnoszą w tej chwili prawdziwy sukces. Oprócz znanych światowych produkcji są to także filmy czeskie, takie jak komedie „Mateki” Wojciecha Moraveca czy „Pervok, Chambon, Tikka Karel” Patrika Hartla.

Wykluczono jednak dystrybutorów małych i średnich filmów – takich jak Stowarzyszenie Czeskich Klubów Filmowych (Asociace českých filmových klubů, AČFK), które organizuje Letnią Szkołę Filmową w Uherské Hradiště. Każdego roku dostarcza do czeskich kin zaledwie od pięciu do siedmiu filmów, głównie z sektora dokumentalnego. Organizacje takie jak on stają się coraz bardziej wybredne w kupowaniu nowych filmów w czasach pandemii, donosi Gillick. Ale ze względu na swój niewielki rozmiar ma obecnie pewne zalety w porównaniu z wynajmami średniej wielkości:

Tytuł Zdjęcia: Michaela Danilova, Radio Czech

“Mali dystrybutorzy, którzy mają dużo filmów na stanie, teraz po prostu muszą je pokazywać w kinach. Ponieważ mają zobowiązania umowne i zobowiązania wobec agenta sprzedaży. Wtedy łatwo pojawia się sytuacja, że ​​po prostu trzeba pokazywać filmy w kinach. Tak się dzieje za cenę, którą widzowie wolą tylko tytuły. Najbardziej znane. Jednak ponieważ jesteśmy tak mali, możemy ulec tej sytuacji i, jak na ironię, skończyć życie lepiej niż przeciętni lub więksi pożyczkodawcy.”

W ciągu jednego roku między latem 2020 a latem 2021 AČFK pokazał tylko jeden film w kinach, polską produkcję „Boże Ciało” w reżyserii Jana Komasy. Taśma trwała tylko 14 dni, dopóki blokada ponownie nie zamknęła kin. W tym przypadku współpraca z portalami wideo na żądanie (VoD) stała się jeszcze ważniejsza. Na stronach Aerovod czy DaFilms widzowie mogą odpłatnie oglądać filmy w kinie domowym. AČFK oferował nawet prywatne podglądy online, aby stworzyć nieco świąteczny nastrój, mówi Gillick:

Aerofood

READ  Czy książę Harry uciekł po 20 minutach?

„Udostępniliśmy filmy na VoD, ponieważ nie chcieliśmy ich więcej blokować. Przynajmniej kilka osób powinno cię zobaczyć. Chcieliśmy też kontynuować działalność związaną z wypożyczaniem. byśmy zginęli, zarówno psychicznie, jak i w zakresie zarządzania.Współpraca opierała się na bardzo precyzyjnej i szczegółowej komunikacji z Aerovod. Nasza kampania PR była specjalnie ukierunkowana na istniejące 14-dniowe okno, aby dostarczyć doskonałą ofertę VoD.Więc włożyliśmy wiele pracy i wysiłku w to.Ale rzeczywiste zainteresowanie publiczności pozostaje fundamentalne i niezastąpione w filmach House of art jest taki, jak te, które mamy”.

Co z tego, że w wyniku pandemii zainteresowanie tego widza na stałe oddaliło się od kina i zmieniło się zachowanie widzów? Jílek podkreśla, że ​​kino domowe i usługa VoD są bardzo popularne. Nie oznacza to świetlanej przyszłości dla dystrybucji kinowej:

“Publiczność jest do tego przyzwyczajona, na przykład Aerovod odnotował znaczny wzrost. Ale jeśli spojrzymy na czynsz, to nie zastępuje sprzedaży z dystrybucji kinowej. VoD nie jest dla nas opłacalne, a ekonomicznie to tylko sposób na zawiązanie dziury. Na przykład film “Boże Ciało” dotarł do 4000 widzów w ciągu 14 dni w kinie. Przy normalnym przebiegu liczba ta wynosiłaby 15 000. Jednak nasz dochód z tego filmu na VoD podczas drugiej korony fali było znacznie mniej niż to, co można było osiągnąć w kinach”.

Konkurencja ze strony serwisów streamingowych

Według statystyk Stowarzyszenia Dystrybutorów Filmowych liczba odwiedzających kina w Czechach w 2020 roku wyniosła 288 000. W roku przed Coroną 2019 było ich jeszcze prawie 534 000. W tym czasie sprzedaż spadła z 2,6 miliarda koron ( 100 mln koron).euro) do 906 mln koron (35,6 mln euro), czyli około 65 proc.

Podpis: Jakub Skočdopole, Czeskie Radio

Zwłaszcza mniejsi dystrybutorzy i ich programy niszowe polegają teraz na powrocie widzów do kin. Gillick mówi:

W tej chwili cierpią także filmy średniej wielkości, a nie tylko małe produkcje dokumentalne i artystyczne. Zobaczymy, jak to się stanie w najbliższych miesiącach, aż do jesieni. Nasze niszowe filmy gromadzą na każdym wydarzeniu tylko niewielką widownię. Przy 150 wyświetleniach możemy uzyskać łącznie 3000 odwiedzających, co odpowiada średnio 20 odwiedzającym na wyświetlenie. Często są to imprezy społecznościowe w klubach filmowych w małych miejscowościach, gdzie operatorzy oprócz pokazu prezentują dyskusje lub program. W ten sposób agregujemy naszą liczbę widzów dla wielu spektakli w małych kinach w kraju. Gdyby ich tam nie było, nie zdobylibyśmy naszych numerów”.

Dla ekspertów pozostaje kwestią otwartą, czy ludzie będą tłumnie wracać do kin po okresie świątecznym lub po zakończeniu pandemii – czy też w przyszłości kina będą odwiedzane tylko przez prawdziwych kinomanów. Celik jest ostrożnym optymistą, że obecny rozwój nie jest ani kompletny, ani nieodwracalny:

“Ludzie, którzy chcą cieszyć się filmem w dużym formacie, chodzą do kina, bo chcą doświadczyć dla niego naturalnego środowiska. A teraz jest to wciąż ten wielki ekran. Jest bardzo prawdopodobne, że takich osób będzie coraz mniej z powodu Ale może to również doprowadzić do rozwoju Opposite, w którym ludzie będą tęsknić za kinem po tym czasie, gdy usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix, były używane głównie w telewizji.

Ilustracje: Tumisu, Pixabay, CC0

Po zamknięciu koła w kinie nadal będą się poruszać dość wolno, podsumowuje Jílek tego lata. Trwałe skutki, jakie kryzys Corona w końcu wywrze na dystrybutorów filmowych i działalność kinową, są nadal niejasne i staną się widoczne dopiero w ciągu najbliższych dwóch lat:

„Wtedy będzie to naprawdę walka o sferę kultury. Dopiero okaże się, kto przetrwa ze swoim budżetem, pieniędzmi projektowymi, wsparciem rządowym lub komercyjnym. Następne dwa lata będą kluczowe nie tylko dla naszych małych dystrybutorów, ale także dla festiwale filmowe. Zobaczymy, czy aktorzy kultury żyją i jak przetrwają. Ponieważ wciąż jesteśmy w szoku, z którego powoli wychodzimy. Wielu wciąż jest uzależnionych od starego finansowania. Prawdziwy kryzys nastąpi dopiero w 2022 r. i 2023.”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

„Niebieska kobieta” Strobla to coś więcej niż powieść MeToo

Published

on

Frankfurt nad Menem. Niemiecka Nagroda Książkowa 2021 trafi do pisarki Ange Ravik Strobel. Jury ogłosiło to w poniedziałek we Frankfurcie nad Menem. Strobel została uhonorowana za powieść „Blaue Frau”. Nagroda dla najlepszej powieści niemieckojęzycznej roku została przyznana 25 000 euro.



    Autorem jest Ravik Strobel.


© Sebastian Julnow
Autorem jest Ravik Strobel.

Pozostałych pięciu zawodników otrzyma po 2500 euro każdy. Ceremonia wręczenia nagród w Kaisersaal w Römer City Hall na dzień przed otwarciem Targów Książki we Frankfurcie była transmitowana na żywo.

Początkowo młoda kobieta była w rozpaczliwym stanie: odurzyła się likierem w obcym mieszkaniu w obcym kraju, drzwi były zamknięte i wyobrażała sobie, jak będzie zeznawać w sądzie w Helsinkach. Ma nadzieję, że zadrżą ręce związanych mężczyzn. Młoda kobieta, która nosi trzy imiona – Nina, Sala, Adina – przeżywa traumę i doświadcza oderwania od świata, co ilustruje pierwszy rozdział powieści Antje Ravik Strobel „Niebieska kobieta”.

Na ponad 420 stronach 47-letni pisarz opowiada historię MeToo o kobiecie szukającej sposobu na dalsze życie po tym, jak została zgwałcona. Blue Woman dotyczy również struktur władzy w związkach, instytucjach i państwach. Chodzi o władzę i mentalny podział między Wschodem a Zachodem, związek między pieniędzmi a władzą oraz wyzysk ludzi w rzekomo zjednoczonej Europie 2004 roku.

Strobel potraktował temat z „egzystencjalną siłą i poetycką precyzją”, orzekło w poniedziałek jury Niemieckiej Nagrody Książki. „Historia usamodzielniania się kobiet rozszerza się na odzwierciedlenie konkurujących ze sobą kultur pamięci w Europie Wschodniej i Zachodniej oraz różnic we władzy między płciami”.

Strobel, który zdobył już wiele nagród literackich, umiejętnie zmieniał poziomy i sceny czasu. Adina leci z czeskiego ośrodka narciarskiego Harrachov do Berlina, gdzie zostaje uchwycona przez dominującego i błyskotliwego fotografa Rickie, który wkrótce wysyła ją na szkolenie do Uckermarku, gdzie przy granicy z Polską za funduszem powstanie centrum kulturalne.

READ  Schlager: Beatrice Egli inspiruje fanów Zee na początku trasy

Jedna zbrodnia zmienia wszystko, Adina ucieka do Finlandii. W hotelu, w którym wykonuje niepewną pracę, poznaje profesora Leonidsa, posła do Parlamentu Europejskiego z Estonii. W związku ze starszym mężczyzną najpierw eksploduje nadzieja. Życie psychiczne bohaterów często znajduje odzwierciedlenie w opisach przyrody. Liryczne klipy z tajemniczymi spotkaniami z niebieską kobietą w porcie w Helsinkach przecinają i odwracają fabułę. Tożsamości narratora i bohatera coraz bardziej się zacierają.

„Niebieska kobieta” to także powieść rozwojowa. Podczas czytania pojawia się pytanie, w jaki sposób Adina może uwolnić się od ról narzucanych jej przez różnych mężczyzn, a także społeczność gejowską otaczającą fotografa Ricky’ego. Czy „Ostatni Mohikanin” jest wyjściem? Tak Czeszka opisywała się w rozmowach jako nastolatka – odnosząc się do tego, że jest ostatnią miejscową nastolatką w swojej wiosce, a ton nadają turyści narciarscy z Niemiec i Rosji. Jako Mohikanin czuje się silna, wolna i niezależna.

Poczdamska pisarka pracowała nad Błękitną kobietą przez osiem lat, otrzymując stypendium w Los Angeles i Helsinkach. Niewykluczone, że sama spotkała urzędników kulturalnych, którzy byli wzorami dla niekiedy przerysowanych bohaterów powieści. To, co wyróżnia Blue Woman, to sposób, w jaki Strobel łączy indywidualną walkę zgwałconej kobiety i jej drogę do usamodzielnienia się z fundamentalnymi pytaniami o nadużywanie władzy i wyzysk w Europie.

Więcej od RP ONLINE

Jury nominuje nominację do Niemieckiej Nagrody Książkowej

Te 20 powieści zostało nominowanych do Niemieckiej Nagrody Książkowej

Średniowieczny MeToo

Continue Reading

entertainment

Jenny Elvers: „Doprowadził mnie do granic możliwości”

Published

on

Jenny Elvers staje przed zadaniem położnika-położnika w serii raportów SAT.1 „Die Herzblut-Task”.

Raport celebrytów do służby. Ale tym razem nie są w drodze jako aktorzy, komicy czy modele. Jenny Elvers (49), Wayne Carpendale (44), Jorge Gonzalez (54), Faisal Kawusi (30), Patricka Lindnera (61) i Lily Baker (45) odbywa szkolenie w zakresie pielęgniarstwa szpitalnego w ramach programu SAT.1 “Misja bicia serca – gwiazdy pielęgniarstwa”. Towarzyszą pielęgniarkom w ich codziennej pracy przez cztery tygodnie, a także pomagają sobie. Każda gwiazda jest umieszczana na innej stacji. Jenny Elvers przechodzi przez wzruszające sceny na oddziale położniczym, ale popycha ją emocjonalnie do granic możliwości.

Jenny Elvers i jej syn Paul mają jedno serce i jedną duszę. Na powyższym filmie możesz zobaczyć, jak Paweł zmieniał się na przestrzeni lat.

Oczekiwania Jenny Elvers zostały przekroczone

Trening w szpitalu wymagał wiele od aktorki i prezenterki. Powiedziała w sobotę 1: „Oczekiwałam ciężkiej pracy, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. To też się wydarzyło. Emocjonalnie pchnęło mnie to do granic możliwości i zabrało mnie trochę na ludzki poziom”. Jenny Elvers zaczęła o 6 rano i była szkolona przez swoją nauczycielkę Sandrę. Blondynka była między innymi odpowiedzialna za pomiar ciśnienia i temperatury krwi pacjenta. 49-latek badał dzieci, potrząsał nimi i owijał je. dla mamy Paweł Elvers (20) Zadanie serca.

Najbardziej emocjonalne przeżycie Jenny Elvers: „Pozwolić dziecku odejść po kilku dniach bólu”

Praca z noworodkami to dla wielu bardzo fajny pomysł. Jenny Elvers również znalazła wiele w swojej nowej roli, aby być „naprawdę, naprawdę uroczą”. Jednak gwiazda reality TV również musiała doświadczyć ciosów losu, które trafiają w serce. Na przykład, co mówisz świeżo upieczonej matce bliźniaków, kiedy jedno dziecko żyje, a drugie nie żyje? Gratulacje i kondolencje w jednym zdaniu? – pyta Jenny Elvers. Dlatego zajmowanie się noworodkiem wymaga nie tylko „wielkiej wrażliwości”, ale także „historii wokół niego”.

READ  Love Storm: Czy Maga Hans właśnie to wykorzystała?

Podczas stażu nastąpił kolejny przełomowy moment dla aktorki. Noworodek przeszedł już odstawienie leku. Urząd ds. Młodzieży od lat próbował bezskutecznie podjąć działania przeciwko rodzinie dziecka. Dla Jenny Elvers było to „straszne” doświadczenie: „Pozwól dziecku odejść po tym, jak dziecko zostało ranne kilka dni później”.

Jenny Elvers jest „wdzięczna” za zdrowie syna

W przeszłości Jenny Elvers często wcielała się w rolę pielęgniarki, występując w serialach takich jak „Nicola”. W serialu „Weterynarz dr Mertens” zagrała rolę przebiegłej asystentki dr Mertensa. Mertens (Elżbieta Lans, 50). Była więc „bardzo podekscytowana” swoimi zadaniami w szpitalu. Ale nie była lepiej przygotowana: „To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, naprawdę nic!” Ponieważ była pielęgniarką, Jenny Elvers jest jej wdzięczna: “Jestem wdzięczna, że ​​pozwolono mi uczestniczyć w tym projekcie. Jestem też wdzięczna, że ​​mój syn jest zdrowy. Dopiero w szpitalu naprawdę zdajesz sobie sprawę, jak bardzo powinieneś doceniać takie rzeczy.”

„Misja pasji i troski – gwiazdy w trosce” zostanie wyemitowana w SAT.1 w poniedziałek o godz. 20:15 18 października 2021 r.

Wayne Carpendale jest również na początku „Zadania Die Herzblut” jako opiekun i jest zdecydowanie wdzięczny za zdrowie swojego syna. Na poniższym filmie możesz zobaczyć małych szaleńców grających kapitana ze swoim słynnym ojcem.

© BUNTE.de
Continue Reading

entertainment

Aktualne wskazówki dotyczące strumieniowania z biblioteki multimediów ARTE/COP26, BioNTech, Amos Oz, serii filmów Kieślowski

Published

on

Strasburg (OTS) –

Światowy Szczyt Klimatyczny – Wielkie Wyzwanie
Po trzech latach dotkliwej suszy, latem 2021 r. Europa nawiedziła ulewne deszcze i pożary. Czy klimat jest szalony? Szczyt klimatyczny w Glasgow znajduje się pod ogromną presją sukcesu: czy uda się osiągnąć na czas cele, które sobie wyznaczył? W ramach programu „Światowy Szczyt Klimatyczny – Wielkie Wyzwanie” zespół ARTE spogląda wstecz na 30-letnie światowe konferencje klimatyczne, oceniając i szukając odpowiedzi na najbardziej palące pytania. W samą porę na COP26 w Bibliotece Mediów ARTE dostępnych jest kilka filmów dokumentalnych, dokumentalnych i reportaży dotyczących palącej kwestii ochrony klimatu.

Online pod adresem arte.tv/klimawandel (https://anws.co/b8wUd/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6-5f3ae3325f7e%7%).

Z prędkością światła po szczepionkę – BioNTec
Medyczni małżonkowie Ugur Sahin i Özlem Türeci mają wieloletnie doświadczenie w dziedzinie technologii mRNA ze względu na ich pracę w dziedzinie immunologii i badań nad rakiem, co jest warunkiem wstępnym do opracowania szczepionki przeciwko Covid-19. Michael Schindhelm zagląda za kulisy kopalni złota w Moguncji i w swoim filmie dokumentalnym podkreśla, jak BioNTech poszukuje szczepionki przeciwko Sars-Cov-2.

Online od 20 października (https://www.arte.tv/de/videos/103509-000-A/mit-lichtspiegel-zum-impfstoff/). Przejdź na presse.arte.tv (https://anws.co/b8wUf/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6-5f3ae3325f7e%7D).

Prototypowy człowiek – wielki błąd w medycynie

Kobiety żyją dłużej niż mężczyźni, ale pozostają w tyle, jeśli chodzi o opiekę medyczną: otrzymują mniej diagnoz i dłużej czekają na leczenie niż mężczyźni. Dokument w ekscytujący i uderzający sposób rzuca światło na mechanizmy prowadzące do zaniedbania kobiet w sektorze zdrowia.

Online do 14 grudnia. (https://www.arte.tv/de/videos/102997-000-A/prototyp-mann-der-grosse-irrtum-der-medizin/)

Amos Oz: Czwarte okno
tablica postaci
Amos Oz jest uważany za najważniejszego pisarza w Izraelu i był żydowskim sumieniem swojego pokolenia. Zmarł w 2018 roku w wieku 79 lat. Kiedyś tak podsumował temat swoich prac: Nieszczęśliwe rodziny. Ale jego praca to także historia rozwoju społecznego i politycznego Izraela.

Online od 20 października (https://www.arte.tv/de/videos/092124-000-A/amos-oz-das-vierte-fenster/). Awans na presse.arte.tv (https://anws.co/b8wUi/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6-5f3ae3325f7e%7D)
Na początku sezonu literackiego ARTE umieszcza w sieci szeroką gamę programów z grupą „Focus on Literature: Works, Authors, and Controversies” (https://anws.co/b8wUj/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6- 5f3ae3325f7e%7D)”.

READ  Kate Merlan zdradza swoją obrzydliwą randkę z Dannym Lidtke

Dom na skarpie
Japoński serial opowiada o japońskiej Risaku, która prowadzi spokojne życie z mężem i trzyletnią córką. Nagle zostaje powołana na członka ławy przysięgłych w procesie o zabójstwo dziecka, który radykalnie zmienia jej pogląd na macierzyństwo. W miarę postępu procesu Risako rysuje coraz więcej paraleli między historią oskarżonej matki a jej przeszłością i kwestionuje jej sytuację życiową.

Online do września 2022 r. (https://www.arte.tv/de/videos/RC-021502/das-haus-am-hang/)

Filmy Krzysztofa Kieślowskiego
Jeden z najwybitniejszych polskich filmowców – Krzysztof Kieślowski zmarł 25 lat temu. ARTE wyświetla trzy ze swoich filmów wyłącznie online: „Krótki film o morderstwie” i „Miłosny film krótkometrażowy” z Dziesięciu Przykazań, a także „Potencjalna szansa”.

Online do lutego 2022 r. (https://www.arte.tv/de/videos/RC-021573/die-filme-von-krzysztof-kieslowski/)

Kontakt z mediami:

Manuel Schonung | [email protected] | +33 3 90 14 2009
Michael Kress | [email protected] | +33 3 90 14 2163

Oryginalna treść: ARTE GEIE, przekazana przez aktualności
Oryginalna wiadomość: https://www.presseportal.de/pm/9021/5048733

Continue Reading

Trending