Connect with us

sport

Powrót Terzica do drugiego ogniwa? Henke udziela porad

Published

on

Eden Terzic Był asystentem trenera Lucien Favre Borussia Dortmund. Po zwolnieniu 38-latek awansował na stanowisko głównego trenera w swoim klubie sercowym BVB. Z wielkim sukcesem w końcu wygrał BVB pod Terziciem Plik DFB-Bocal I kwalifikował się do tego Liga Mistrzów.

Naprawdę nie ma lepszego świadectwa. Ale Terzic ogłosił, że w przyszłym sezonie wróci do drugiego członka kadry Dortmundu – jako asystent Marco Rose. (Niemiecka tabela ligowa i wyniki)

Michael Henke, obecny dyrektor sportowy Ingolstadt Football Club, może to zrozumieć. Zawsze pracował jako asystent trenera od 1989 roku. Były dwa wyjątki: w 2005 roku był głównym trenerem 1. FC Kaiserslautern przez cztery i pół miesiąca, aw 2006 roku przez pięć miesięcy na tym samym stanowisku w 1. FC Saarbrücken. Henke spędził swój najbardziej udany czas jako asystent Ammara Hitzfelda Borussia Dortmund w Bayern Monachium.

ja Sport 1-Wywiad, 64-latek opowiada o pracy asystenta trenera, Terzic.

Sport 1: Panie Henk, jak ważne jest stanowisko asystenta trenera?

Michael Henke: Chciałbym rozszerzyć misję o zespół coachingowy. Lubię brać przykład, kiedy byłem asystentem trenera w Borussii Dortmund w 1989. Byłem tylko Horst Koppel i ja. Nie mieliśmy trenera fitness, nawet później pod okiem Ottmara Hitzfelda. Nie ma też trenera bramkarzy. Podzieliliśmy pracę. Dziś w klubie jest stosunkowo dużo pracowników, choć zawsze jest niedoceniane, że musi działać. Powinien być harmonijny. Asystent trenera odgrywa ważną rolę w pracy zespołu nadzorującego, ponieważ często nie ma on w ogóle głowy, by odpowiednio wszystkim zarządzać. To jeden plus oprócz innych bardzo ważnych kwalifikacji.

Najważniejsze wydarzenia ligi niemieckiej Niedziela od 9:30 w Bundeslidze Pur w telewizji SPORT1

Sport 1: Możesz wytłumaczyć Dlaczego Eden Terzic miałby chcieć wkrótce wrócić do drugiego łącza?

Hencke: Nie znam go osobiście, ale myślę, że to bardzo dobrze, jak sobie z nim radzi. Dobrze radził sobie w mediach, nawet w momencie, gdy sprawy BVB nie układały się dobrze. Oczywiście zespół też to zauważył. Okazało się to zaskakująco dla kogoś stosunkowo nowego w tej pracy. Mogę tylko spekulować, dlaczego nigdy więcej nie będzie miał problemu jako asystent trenera. Dzięki swojemu doświadczeniu jako głównego trenera, Terzic może czuć, że musi trochę bardziej wypełnić swój zestaw narzędzi, aby naprawdę być zdolnym do pracy jako główny trener.

READ  Taśma na żywo Formuły 1: kolejne śledztwo Hamiltona

– Terzic mógł tylko wygrać.

Sport 1: Czy tytuł i kwalifikacje do Ligi Mistrzów to za mało?

Hencke: Tak, ale nie należy zapominać o jednej rzeczy. Terzic prawie tylko wygrywa. Nie mam na myśli tego w obraźliwy sposób. Zawodnicy od początku mu ufali, bo byli zadowoleni z odejścia Favre – mówię to bardzo ostrożnie. Po prostu nie chcę kojarzyć tego z Favre, który moim zdaniem jest świetnym trenerem i gościem. Ale szczerze? Często zdarza się taka sytuacja, w której żołnierze są zmęczeni starym trenerem. A wtedy asystentowi jest stosunkowo łatwo zostać szefem, ponieważ gracze w pełni mu ufają i wspierają. Oczywiście musisz przedstawić wyniki, ale ten efekt odgrywa rolę w podświadomości. Być może Terzic zdawał sobie sprawę, że warunki we Frankfurcie lub za granicą są bardzo różne. Potem ma nową drużynę i nie ma piłkarzy, których już znał jako asystenta trenera. Mogą to być gry umysłowe, w których mówi: „Poczekam i zechcę się czegoś nauczyć, zanim naprawdę poczuję dojrzałość bycia menadżerem w innym miejscu na dłuższą metę, poza moim sercem klubem Borussia Dortmund”. (Tabela ligi niemieckiej)

Sport 1: Co jest najważniejsze w nowoczesnym zestawie trenera asystenta? A przede wszystkim lojalność?

Hencke: dokładnie. Nadal widzę to na górze. Musi to zostać ponownie zagwarantowane w BVB, gdy pojawi się nowy szef wraz z Marco Rose. W przeszłości zawsze tak było dla mnie, że asystent trenera powinien być w stanie robić to samo, co trener, przenosząc wszystko na zewnątrz. Wiąże się to z dużym wysiłkiem i stresem. Jego asystent może pracować bardziej potajemnie, a to z kolei ma swoje zalety, aby osiągnąć określone zmiany i cele. Zespół natychmiast zauważa, że ​​występują problemy między szefem a jego asystentem trenera.

Sport 1: Czego potrzebuje asystent trenera?

Hencke: Musi być na najwyższym poziomie technicznym i umieć zarządzać w tle, co jest również ważne w dzisiejszych czasach. Tak więc zespół składa się z całej kadry nadzorczej, w tym działu medycznego. Asystent trenera powinien sobie z tym bardzo dobrze radzić w sensie trenera prowadzącego.

„Myślę, że to dobra kombinacja”.

Sport 1: Czy trener powinien mieć tylko jednego asystenta? Czy praca w dużym zespole nie jest przeszkodą?

Hencke: W FCI mamy asystenta trenera i drugiego, który jest jednocześnie analitykiem. Myślę, że to dobra kombinacja. Mamy również trenera fitness i trenera bramkarzy. Osobiście lubię napięty zespół treningowy, ponieważ łatwiej jest stworzyć ten rytm. Wtedy w Bayernie nie było dobrze.

READ  Igrzyska Olimpijskie 2022: Doping w łyżwiarstwie figurowym! Valieva (15 lat) dostała koktajl narkotyków

Zostań królem wskazówek w Niemczech! Zarejestruj się teraz, aby zagrać w grę predykcyjną SPORT1

Sport 1: Musisz to wyjaśnić …

Hencke: W tym czasie odpowiadałem za analitykę pod kierunkiem Jürgena Klinsmanna i byłem trochę poza zespołem. Klinsmann współpracował z dużym zespołem opartym na modelu amerykańskim, nad którym też pracował. Moim zdaniem to nie poszło gładko. Jasne, w tamtym czasie była to nowa rzecz, ale chłopaki mogli nie pasować.

Eden Terzic krzyczy z całej radości po zwycięstwie w Pucharze BVB nad RB Lipsk © Zdjęcie

Sport 1: Zlikwidowano Eden Terzic w Eintracht FrankfurtTeraz powinno Tottenham Hotspur Zainteresuj się tym. Czy rozumiesz, że to wszystko pozostawia go obojętnym? Czy nie powinien go teraz złapać?

Hencke: Nie. Zdobył reputację stałego asystenta trenera. Prawdopodobnie zajęło mi to zbyt dużo czasu na karierę głównego trenera. Jestem wystarczająco samokrytyczny. Ale tak nie jest w przypadku Terzica, który jest jeszcze młody w tej dziedzinie i pracował jako główny trener tylko przez kilka miesięcy. Później dostanie kolejną szansę, nawet jeśli na razie pozostanie asystentem trenera. Jedno jest pewne: możesz przejść bardzo wcześnie. Czasami trzeba od razu skorzystać z okazji, jak prawdopodobnie myśli Hansi Flick, pracując jako trener reprezentacji. Ale niekoniecznie musisz być tak niecierpliwy, jak się wydaje Julian Nagelsmann.

Sport 1: co przez to rozumiesz?

Hencke: Z Nagelsmannem możesz też powiedzieć „Człowieku, wciąż masz czas”. Ale jeśli chciał to zrobić, to był jego wybór. Oczywiście gra swoją rolę w swoim wymarzonym klubie i może myśli, że ma teraz tylko tę szansę i powinien ją wykorzystać. Ale Terzic nie ma tego problemu.

„Nie żałowałem tego kroku”.

Sport 1: Czy to źle, że zostałem trenerem 1. FC Kaiserslautern w 2005 roku? Zawiedli, klub się w to wkręcił 2. Liga z.

Hencke: Absolutnie nie było mowy, żeby to było złe. To była dla mnie świetna okazja, ponieważ właśnie skończyłem grać w jednym z najbardziej tradycyjnych klubów w Niemczech. Zdawałem sobie sprawę z trudności zadania. Było wiele powodów, dla których się nie udało. Ale nigdy nie żałowałem tego posunięcia, mimo że nie mogłem skorzystać z tej okazji, jestem wystarczająco samokrytyczny, ale musiałem to wykorzystać i robić to w kółko. Jeśli odnosisz sukcesy w FCK, to jest to świetna praca dla trenera.

READ  Akcje nieruchome: włoska gwiazda z „cudownym lekarstwem” jest bardzo krępująca

Sport 1: Czy praca asystenta trenera była Twoją wymarzoną pracą?

Hencke: Pytano mnie o to wiele razy. „Dlaczego nadal to robisz, masz też cechy, by być głównym trenerem” – wielu mi to powiedziało. Ale podczas mojej pracy jako asystent trenera nigdy nie czułem się zobowiązany do robienia czegokolwiek innego. Zawsze byłem zadowolony z wykonywanej pracy, co było również zasługą zaangażowanych szefów, którzy dawali mi niezbędną swobodę i traktowali mnie bardzo poważnie. Jako asystent trenera zawsze byłem w stanie działać i czułem, że w pełni czerpię z tego korzyści. A co może być lepszego niż satysfakcjonująca jazda rano do pracy? Terzic też może tak myśleć.

Najważniejsze jest to, że było naprawdę dobrze.

Sport 1: Jaką radę dałbyś panu Terzicowi, gdyby do ciebie zadzwonił?

Hencke: Potrzebuję kilku podstawowych informacji, ale powiem mu, że wciąż ma dużo czasu i za trzy, cztery lub pięć lat nie będzie tak stary, by zostać głównym trenerem. Ze względu na jego obecne dowody pracy w trudnej sytuacji klubowej ze skomplikowanym zespołem z tak wieloma gwiazdami – w przeciwnym razie nie mieliby tych zadrapań. Najważniejsze jest to, że wykonał naprawdę dobrą robotę. Będzie to trwało, nawet jeśli od kilku lat nie zadziała na pierwszej linii frontu. Gdyby czuł się dobrze w Dortmundzie, nie musiałby teraz robić nic więcej. Chciałbym mu to powiedzieć.

Sport 1: Czy zagraniczne kraje i tak przyjdą wcześniej?

Hencke: Trudny temat. Możesz też szybko spalić. Terzic zdobył wiele szacunku w Niemczech. Każdy w klubach go zna i może go sklasyfikować. Na zewnątrz nadal jest pusty i nie będzie miał dobrej reputacji, jeśli trafi teraz do Tottenham Hotspur.

Sport 1: Czy nie mogło być napięcia w interakcji z Rose? Terzic zdobył już tytuł z BVB, ale Rose jeszcze nie jest.

Hencke: To interesująca kombinacja, która może okazać się trudna. Bardzo ważne będzie, abyś w pełni się zgodził i określił obszary odpowiedzialności przed rozpoczęciem wspólnej pracy. Wtedy każdy powinien się tego trzymać. Ale to jest oczywiście ekscytująca sytuacja, która nie stanowi całkowitego problemu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

sport

Według Rosberga Verstappen jest „poza torem”!

Published

on

20:15

Jutro więcej!

Z tym żegna się Stephen Ellen (Twitter: Umieść tweeta) na dzień z baru Formuły 1 na żywo. Dziękujemy za udział w piątek w Monako. I chciałbym wrócić w sobotę, kiedy nadejdzie czas na pierwsze wielkie wydarzenie weekendu: kwalifikacje na Circuit de Monaco. Zobaczymy się później!


20:14

Dzisiejsze fakty

Najważniejsze fakty dotyczące piątku Formuły 1 w Monako: tutaj w naszej galerii do przeglądania. Szybka wskazówka na koniec długiego dnia treningowego.


19:54

Bottas zirytowany serią awarii w Alfie Romeo

Po raz czwarty z rzędu Valtteri Bottas nie ukończył piątkowego treningu. Tym razem zbłąkany MGU-K powstrzymał go – i zapłacił mu mandat za przekroczenie prędkości za start. „MGU-K nadal działał i nie mogłem go spowolnić, mimo że jechałem na ograniczniku”, wyjaśnia. „Nieznany numer!”

Bottas opisuje fakt, że był w stanie przejechać tylko część pierwszej sesji treningowej jako „pecha” i mówi: „Już zamknąłem [Teamchef] Unikalny [Vasseur] Powiedziałem, że będę w Baku dopiero w piątek wieczorem. Nie sądzę, że możemy sobie teraz pozwolić na zbyt wiele wypadków, ponieważ sezon jest długi.

Ale w konkretnym przypadku był to „inny problem” niż poprzednie wady. „Nie mogliśmy tam wiele zrobić. Ale w Monako potrzebujesz każdego okrążenia, a przy dużym natężeniu ruchu nie możesz uzyskać wielu czystych okrążeń przed kwalifikacjami”.

Miejsce w pierwszej dziesiątce powinno być możliwe dla Alfa Romeo, ranking Bottas.


19:49

Ricardo: Jak doszło do wypadku?

Jak kierowca McLarena Daniel Ricciardo doznał wypadku podczas drugiego wolnego treningu? A więc: „Może chcieliśmy o wiele więcej konfiguracji i przezwyciężyliśmy to. Nie zdajesz sobie z tego sprawy, dopóki tego nie wypróbujesz. I jest na moim pierwszym [fliegenden] Wycieczka się odbyła.

Stało się to „szybko”, kontynuuje Ricciardo. „Wciąż próbowałem ratować samochód, ale faktycznie straciłem go na początku zakrętu 13. Poczułem, że samochód oddala się ode mnie. Nie mogłem go wtedy utrzymać”.

Żałuje, że ominął praktycznie całą drugą jednostkę. „Ale nic mi nie jest i jutro znów będziemy gotowi. To był dobry poranek, więc będziemy na tym opierać” – mówi Ricciardo. Lando [Norris] Sprzedawał się dobrze w drugiej sesji treningowej. Więc tak, nadal możemy się oprzeć.”


19:25

Tsunoda: Kolejne ostrzeżenie, a potem kara!

Kierowca AlphaTauri, Yuki Tsunoda, otrzymał czwarte ostrzeżenie w obecnym sezonie Formuły 1 w Monako. Kolejne ostrzeżenie automatycznie spowoduje zmianę dziesięciu pozycji z powrotem w sieci. (Zadzwoń do naszego aktualnego przeglądu punktów karnych tutaj!)

Jak dotąd Tsunoda została zauważona przez „niepotrzebne spowolnienie” w Melbourne i zatrzymanie Sebastiana Vettela w tym samym miejscu oraz zatrzymanie Charlesa Leclerca w Bahrajnie. W Monako duński kierowca złapał Kevina Magnussena, który musiał przejechać prosto przez port.

„Normalnie nie przyznałbyś takiej kary za utrudnianie wolnego treningu, ale ten incydent był wystarczająco poważny” – powiedział Steward. [eine Verwarnung] wymawiać.”

Tsunoda nie widzi sytuacji tak wyraźnie, jak komisarze ds. sportu i mówi: „Z mojego punktu widzenia jest [die Hafenschikane] Jedyne miejsce, w którym można kogoś minąć. I trudno jest nikogo przepuścić”.


19:15

Wideo: Moment, w którym Vettel był zszokowany w basenie

„To był błąd”, mówi Sebastian Vettel. „W tym momencie nie powinienem był na to wpaść”. „Myślę, że tam też miałem trochę szczęścia. Moje tętno zdecydowanie wzrosło”.


19:07

Russell mówi, że Mercedes jest „naprawdę trudny w prowadzeniu”

Nawet George Russell nie wydaje się być pod wrażeniem poziomu Mercedesa w Monako w piątek. Mówi, że samochód jest „naprawdę trudny w prowadzeniu”. „Te pojazdy są zamontowane bardzo sztywno. Nie jest łatwo pchać samochód do granic możliwości na torze ulicznym. To jedna z największych trudności”.

Z drugiej strony Ferrari z łatwością pokonuje bariery. „Widzieliśmy to już w Imoli” — mówi Russell. „Oczywiście gra dla nich w tej chwili i nie jestem pewien, czy możemy wypełnić tę lukę”.

Oczywiście Mercedes spróbuje poprawić konfigurację Silver Arrow z dnia na dzień. „Ale naprawdę nie wiem, co jeszcze możemy zrobić z samochodem” — mówi Russell. „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ułatwić sobie życie, nabrać pewności siebie. Nie czuję się źle po piątku, ale mogłoby być lepiej”.


19:00

Hamilton: Zbiórka jest „inna” niż wcześniej

W Barcelonie Mercedes był lepszy niż kiedykolwiek w sezonie 2022. Ale w Monako skok powrócił. Co więcej, zdaniem Lewisa Hamiltona, efekt jest „przeciwny do tego, czego doświadczyliśmy wcześniej”. Wyjaśnia: „Teraz dzieje się to również przy niższych prędkościach, więc nie jest aerodynamiczny. Prawdopodobnie pogarszają go wyboje na torze”. Musiał „walczyć”, aby dostać rundę. – I nie pamiętam, żeby było tak wcześniej. Twoje oczy prawie wystają z głowy.

Dlatego Hamilton przygotowuje się do pozycji pomocnika: „Zgodnie z oczekiwaniami nie jesteśmy tu tak szybcy jak Ferrari czy Red Bull. W tej chwili musimy starać się wyprzedzić McLarena”.

READ  „Satysfakcjonująca gra!” - Głosy na scenie Werder Brema w Paderborn!
Continue Reading

sport

McLaren umieszcza logo Senny na samochodzie Formuły 1

Published

on

12:36

Zdjęcia z pierwszego piątku w galerii

Formuła 1 wystartowała w piątek w Monako i nasza galeria otrzymała pierwsze tego dnia dekoracje. Zapraszam do sprawdzenia nastroju, w jakim Sebastian Vettel, Mick Schumacher & Co. byli na torze – a my stale dodajemy kolejne zdjęcia z naszych zdjęć ze sportów motorowych!


Zdjęcia: F1: Grand Prix Monako 2022



12:27

Konferencja prasowa: Wynoś się!

I to wszystko na konferencję prasową Formuły 1 przed Grand Prix Monako. Dobre półtorej godziny pozostało do rozpoczęcia treningu, który od 2022 r. będzie nie w czwartek, ale w piątek – nawet jeśli kilka serii pomocniczych rozegrano już wczoraj w Monako.


12:25

Dlaczego Carlos Sainz miałby być cierpliwy?

Jak dotąd Carlos Sainz nie stał się jednym z Ferrari F1-75. Jak chce poprawić swoją sytuację? Sainz mówi, że chce wykorzystać czas na przygotowania w symulatorze i „spędzić czas z inżynierami”, który jest ograniczony przez napięty kalendarz wyścigów.

„Może powinienem być cierpliwy” – mówi Sainz. „Tak jest w Formule 1: niektóre samochody pasują do ciebie lepiej niż inne. Ale będę cierpliwy i mam nadzieję, że w pewnym momencie będziecie do siebie pasować”.


12:19

deszcz czy nie?

Prognoza pogody na Grand Prix Monako przewiduje deszcz w niedzielę. Co myślą o tym kierowcy? „Lepiej zajmijmy się tym w sobotni wieczór” – mówi Fernando Alonso. „Możesz wtedy zmienić swoją odpowiedź w zależności od tego, czy jesteś kandydatem, czy nie”.

„Nawet w deszczu wyprzedzanie może być trudne, ponieważ pojazdy są tak szerokie”, dodaje Carlos Sainz.


12:16

Alonso mówi, że Monako ma swoje miejsce

„W Monako nie ma wyprzedzania, więc powinno to być poza kalendarzem”. Jest to teoria dotycząca Grand Prix Monako Formuły 1, której Fernando Alonso nie podziela. Na konferencji prasowej powiedział: „Monako powinno być w kalendarzu. Wyprzedzanie jest też trudne w Singapurze, w Budapeszcie czy w Barcelonie. Przed DRS wyprzedzanie było trudne na wielu drogach. Ale nie było dyskusji, czy te drogi powinny mieć musi być wzięty z kalendarza musi wziąć.”

„Tu w Monako potrzeba zupełnie innego wysiłku w każdym zakątku, a to jest wyjątkowe w kalendarzu. To jest coś wyjątkowego”.

READ  „Satysfakcjonująca gra!” - Głosy na scenie Werder Brema w Paderborn!


12:13

Max Verstappen: Tempo w Red Bullu?

Po trzech zwycięstwach z rzędu i P1 w klasyfikacji kierowców F1: czy „pęd” jest teraz widoczny w Red Bullu? „Niezupełnie. Szczęście też jest tego częścią”, zaprzeczył Max Verstappen na konferencji prasowej.

„W Hiszpanii nie osiągnęliśmy prędkości na jednym okrążeniu, a ja mam Charlesa w wyścigu [Leclerc] On też odjechał. Musimy zobaczyć, jak ściga się na podstawie rasy. Oczywiście zawsze ważne jest, aby wziąć jak najwięcej punktów”.

W Monako trzeba „występować na jednym okrążeniu”, mówi Verstappen. „To często była wada, którą mieliśmy do tej pory. Ferrari powinno tu dobrze wyglądać. Ale nigdy nie wiadomo. Przede wszystkim potrzebujemy dobrej równowagi. Potem zobaczymy”.


12:08

Carlos Sainz chce budować na poziomie P2 w Monako

W 2021 roku Carlos Sainz zdobył swoje pierwsze podium Ferrari Formuły 1 na P2 w Monako. Teraz mówi: „Mam nadzieję, że zadziała [dieses Jahr] podobny lub lepszy. Czas na wspólne spędzenie weekendu. „Ponieważ w ostatnim czasie wielokrotnie widziano kosztowne błędy.

Sainz podkreśla jednak, że jego zaufanie do Monako jest nienaruszone. Jego główny plan na wyścig miejski: „Tutaj musisz zachować spokój i być tam, kiedy to ma znaczenie”.


12:02

Ostatnia runda konferencji prasowej

Pojawił się w Monako. A teraz rozpoczyna się czwarta i ostatnia runda konferencji prasowej, w tym z Mickiem Schumacherem. Oczywiście zabieramy je ze sobą na taśmę na żywo!


11:56

Sebastian Vettel „nie ma jeszcze rozmów” do 2023 r.

2023 nie jest jeszcze problemem dla Sebastiana Vettela i Astona Martina. „Nie rozmawialiśmy jeszcze”, mówi Vettel. „To się zbliża, ale obecnie staramy się ulepszyć samochód. Jesteśmy blisko przywiezienia dwóch paczek do Barcelony. Masz więc inne rzeczy do zrobienia na fabryka już teraz.”

Po tym Vettel mówi, że nie podobała mu się reakcja na aktualizację swojego zespołu. Zmodyfikowany Aston Martin AMR22 jest czasami określany jako „edycja Red Bull”. Vettel: „To, co zostało powiedziane, po części było nieprawdziwe i niesprawiedliwe”. Był szczególnie zdenerwowany sposobem, w jaki projektant Aston Martin, Dan Fallows, osobiście został zaatakowany. „Nie sądzę, żeby to było słuszne”, mówi Vettel.

READ  Jack Miller (10.) w szale: „Grupa pełna klaunów” / MotoGP


11:49

Dlaczego kierowcy w Monako siedzą wyżej w samochodzie?

„W pewnym sensie chcesz usiąść trochę wyżej” – mówi Sebastian Vettel. Monako lubi ten tor. Widok z bolidu Formuły 1 2022 i tak jest gorszy, więc „nieznaczna” regulacja pozycji siedzącej pomaga uzyskać lepszy przegląd.

Ale jak wysoko w kokpicie jest Vettel? „Ale nie masz dużej swobody”, wyjaśnia. „Mówimy tutaj o dwóch lub trzech milimetrach”.


11:47

Valtteri Bottas: Czy Alfa Romeo zaskoczy Cię w Monako?

„Jeśli myślisz o naszej mocy przy niskiej prędkości, to tak, powinno być dobrze. Ale jest tutaj tak wiele innych czynników, że wszystko powinno być idealne”, mówi Valtteri Bottas. Przynajmniej sugeruje, że Alfa Romeo może być świetną postacią w Monako.

Poprzednia forma jego pojazdu, Bottas, zdobył punkty w pięciu z sześciu wyścigów i zdecydowanie „zachęca”, mówi Bottas. „Czuję i widzę motywację w zespole” – dodaje.


11:41

Dlaczego Lando Norris pomija PK

Lando Norris z McLarena nie weźmie udziału w konferencji prasowej, aby w pełni wyzdrowieć z zapalenia migdałków. „Zakładamy, że jest wystarczająco sprawny, by jeździć”, mówi zespół. „Mamy wyjątek na konferencję prasową, aby mógł przygotować się do prowadzenia go najlepiej, jak potrafi”.

Pierwsze bezpłatne szkolenie zaplanowano w Monako o godzinie 14.00.


11:38 rano

Sebastian Vettel: Nowy Aston Martin nie jest jeszcze przekonany

Kierowca Aston Martin Sebastian Vettel jest pierwszym zapytanym o aktualizację Barcelony na konferencji prasowej. Mówi o „wielkiej sprawie” i mówi: „Jeszcze nie widzieliśmy dużego wzrostu wydajności, ale wiele się nauczyliśmy. Spodziewaliśmy się więcej w kwalifikacjach, wyścig był w porządku”.

Niewiele więcej oczekiwano, gdy zmodyfikowany samochód został po raz pierwszy użyty. „Najważniejszą rzeczą było zrozumienie lokalizacji samochodu wraz z aktualizacją” – mówi Vettel. „Uważamy, że samochód ma duży potencjał w tym innym kierunku, inaczej byśmy go nie przerobili”.


11:30

Sergio Perez: Sytuacja w Red Bullu jest „jasna”

O tym, czy hierarchia zespołu była również dyskutowana podczas dyskusji w Red Bullu. Sergio Perez został zapytany, czy ma takie same szanse na wygraną jak Max Verstappen. Odpowiedział: „To całkiem jasne. Nie było potrzeby tego mówić. To jasne, inaczej by mnie tu nie było”.

READ  Karl-Heinz Rummenigge kpi z graczy PVB Marco Reusa i Matsa Hummelsa i odradza Erlingowi Haalandowi

A Perez wyraźnie nie czuje się komfortowo z pytaniem: jego mowa ciała mówi, że nie chce rozmawiać na ten temat, ale i tak robi to, nie mówiąc zbyt wiele.

Przedłużenie kontraktu poza 2022 nie zostało jeszcze omówione. „Teraz to nie jest najwyższy priorytet” – mówi Perez. „Podpisanie umowy z Helmutem nigdy nie jest łatwe [Marko] i Christian [Horner] Aby to zrobić, ale na pewno wkrótce się tym zajmiemy.”


11:21 rano

Monako „najgorszy tor” dla nowych samochodów Formuły 1

Sergio Perez uważa, że ​​Monako będzie „prawdopodobnie najgorszym torem dla nowych samochodów” w Formule 1. Ponieważ samochody stają się większe i nie są tak dobre jak ich poprzednicy, zwłaszcza przy niższych prędkościach. „Widok z kokpitu też jest gorszy” – mówi Perez. „Więc możemy zobaczyć więcej błędów”.

George Russell dodaje: „Być może będziesz musiał być trochę bardziej ostrożny podczas pierwszej sesji treningowej, ponieważ bolidy są naprawdę niskoprofilowe i bardzo sztywne”.


11:17

George Russell: Mercedes „odwrócił bieg wydarzeń”

Kierowca Mercedesa George Russell uważa, że ​​problemy techniczne wczesnych etapów sezonu 2022 to historia zespołu Silver Arrows. Na konferencji prasowej powiedział: „Odwróciliśmy bieg wydarzeń. W pierwszych pięciu wyścigach naprawiliśmy problemy. Teraz jest to naprawione i możemy skupić się na wydajności. Ale mamy za sobą pięć wyścigów. Dobrze widzieć, że mamy teraz stabilny zestaw auta do zabudowania.”

Atmosfera w zespole jest jednak dobra. Ale: „Morale nigdy nie spadło. Zawsze wierzyliśmy w znajdowanie osiągów. Po prostu wiedzieliśmy: to nie stanie się z dnia na dzień. Pokonywanie problemu w zaledwie pięciu wyścigach jest wciąż imponujące. Brackley i Brixworth ciężko pracowali, aby znaleźć rozwiązania i jestem za to wdzięczny.

Continue Reading

sport

Nürburgring 2022 taśma na żywo: czwartkowa oś czasu

Published

on

23:53

1 w dół, 3 w drogę

To był pierwszy dzień 50. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring! Jutro znów spotykamy się prosto z ringu. Do tego czasu dobranoc!


24-godzinny tor Nürburgring 2022: Najważniejsze punkty treningu nocnego

Najlepsze sceny z drugiej sesji kwalifikacyjnej 50. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring


23:43

Nauka jest kapryśna!

Sesje zakończone, wciąż najlepsza pora dnia z Rowe-BMW #98 (Catsburg/Edwards/S. van der Linde/Wittmann). Najważniejszą wiadomością jest to, że w dniu otwarcia nie było żadnych poważnych wypadków. Zespoły będą teraz przygotowywać pojazdy na piątek.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć raport z treningu nocnego.

1. Rowe-BMW #98 (Catsburg / Edwards / S.van der Linde / Wittmann) – 8: 14,771
2. Walkenhorst-BMW #101 (Krognes / Soucek / Trogen / J. Müller) +1.165
3. HRT Mercedes #12 (Marciello / Ellis / Stolz) +1,405
4. Audi Car Group #22 (Haase / N. Müller / Niederhauser / Rast) +3.108
5. Schubert-BMW #20 (Krohn/Sims/Klingmann/Krütten) +3.121


23:31

ostatnie minuty

Chociaż na szczycie osi czasu niewiele się dzieje, nadal istnieje odosobniony dramat. Phoenix-Audi #5 (V. Kolb / Stippler / Feller / K. van der Linde) minął start/metę z dołkiem, w tym samym czasie Black-Falcon-Porsche #11 (Harkema / T. Müller / Nagelsdiek / Scheerbarth ), trzecie miejsce w klasie Cup2, w dywizji Hohe Acht po awarii technicznej.


23:15

czy jest coś jeszcze?

Czasy na szczycie wydają się wypalone. W większości kierowcy obowiązkowe kursy odbywają się w ciemności. Jednak wciąż są pewne ulepszenia. Christopher Mies w Audi Group Car #24 (P. Kolb / Drudi / Mies / Niederhauser) właśnie ukończył P15 i ustanowił najlepszy czas w siódmym sektorze. Lub, jak lubią mawiać komentatorzy transmisji na żywo: fioletowy.



22:44

Kara przeciwko Walkenhurst

Walkenhorst-BMW #102 (J. Müller / M. von Bohlen / Tuck / Schmidt-Staade) będzie musiał wystartować do wyścigu od końca pierwszego seta. Ale to nie jest kara za wcześniejszy wypadek z Huberem Porsche #25 (Thyssen/Rader/N. Menzel/Kern). Naruszenie przekroczyło maksymalną prędkość zgodnie z Kodeksem 60, która wynosi pięć kilometrów na godzinę.

BMW M4 GT3 było już jednym z samochodów wstępnie zakwalifikowanych do TQ2. Zobaczymy, czy kiedykolwiek zostanie rozwiązany problem. Oto wcześniejsza kolizja.


22:22

Wykrzyknik KTM

KTM X-Bow GT2 po raz kolejny zasługuje na swoją reputację jako samochód grozy GT3. Numer 116 (Kofler / Siljehaug / Hofer / Heinemann) 4.614 sekundy za liderem na dziesiątym miejscu.


22:13

Krytyka Octane126 i co jest w środku

W komunikacie prasowym przed wyścigiem szwajcarski zespół Ferrari Octane126 skarżył się między innymi na nieuczciwą ocenę bilansu osiągów (BoP). Rozmawialiśmy z zespołem i przyjrzeliśmy się ocenom Ferrari 488 GT3 w ciągu ostatnich dwóch lat. Analizę Heiko Stritzke można znaleźć tutaj. Artykuł zawiera również ciekawe informacje ogólne na temat przebudowy pojazdu.


21:51

Kod 60 pozostaje w Wippermann

Poprawa czasu nie jest obecnie możliwa, ponieważ w Wippermann nadal trwa odzyskiwanie przypadkowo zadanego Porsche #25 Huber Porsche. Więc jest tam faza Code 60.


21:43

BMW jest zadowolone, ale…

„Jak dotąd wszystko wygląda dobrze dla BMW” – mówi Sheldon van der Linde z flagowego modelu Rowe-BMW #98. „Ale myślę, że karty pojawią się dopiero jutro. M4 dobrze się czuje i jest prawdopodobnie najlepszym samochodem, jakim kiedykolwiek jeździłem. W ciągu ostatnich dwóch tygodni poczyniliśmy pewne postępy. Atmosfera na Twilight jest świetna W Brünnchen można poczuć zapach grilli i zobaczyć wentylatory – co jest czymś Cudownym.”


21:33

Wiadomość o odejściu Hyundaia Elantra TCR

Mark Basing wyjaśnia, dlaczego jego kolega z zespołu, Manuel Lauk, opuścił tor na początku treningu w Hyundaiu Elantra TCR #830 na torze Grand Prix: „Lewe przednie zawieszenie pękło w szykanie NGK. ”.


21:28

Awaria w Weberman

Huber-Porsche #25 (Thyssen/Rader/N. Menzel/Kern) zderzył się z Walkenhorst-BMW #102 (J. Müller/M. von Bohlen/Tuck/Schmidt-Staade) w Wippermann, zawrócił i uderzył w przegrodę na . Jazda Porsche się skończyła i Ben Tack może kontynuować jazdę BMW. To było klasyczne nieporozumienie. Tak chciał wejść, Ryder zamknął drzwi.


21:19

BMW trio pęka dumnie

Luca Stolz wysadza trio BMW z przodu i zajmuje trzecie miejsce z numerem 12 HRT-Mercedes (Marciello/Ellis/Stolz).


21:15

Trening jest teraz w toku

Po burzliwej fazie początkowej sytuacja się uspokoiła i zespoły pracują nad swoim programem. Czasy sektorów nadal migają na różowo na ekranie czasu, ale trio BMW nr 98 Rowe, 101 Walkenhorst i 20 Schubert jest na prowadzeniu. Pierwszym ścigającym jest Porsche Dynamic #28 (Englehart/Cairoli/Lidogar/Braining).


20:59

Teraz trzy BMW są z przodu

Jednak czwarte miejsce Astona Martina nie trwało długo, ponieważ Jesse Krohn poprawił się na trzecie na kole Schubert-BMW #20 (Krohn/Sims/Klingmann/Krütten). Na szczycie jest teraz trio BMW.


20:57

Aston Martin w P4

Popraw za pierwszym razem w górnym polu. Maxim Martin umieścił TF Sport Aston Martin #90 (Sörensen / Thiim / Pittard / Martin) na czwartym miejscu. Jego najlepsza przerwa czasowa dla Rowe-BMW nr 98 (Katsburg/Edwards/S. Van der Linde/Wittmann) wynosi 4,144 sekundy.

Continue Reading

Trending