Chociaż Pepco jest jedną z największych sieci handlowych w Europie, nikt w Niemczech ich nie zna. Wcześniej nie było tu oddziału. To się teraz zmieniło. W czwartek w Centrum Handlowym Boulevard Berlin w Steglitz otworzył się pierwszy niemiecki sklep Pepco. W pobliżu „szczotka do piwa”. Na powierzchni handlowej o powierzchni 550 m2 zapewniono odzież, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki i artykuły dekoracyjne.
Firma powstała w Polsce pod koniec 1999 roku. Obecnie jest w 78,8% własnością Steinhof International Holdings, globalnej grupy meblarskiej. Pepco jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od marca 2021 roku. Grupa działa przede wszystkim na rynkach Europy Wschodniej – z dużym sukcesem.
Od października do marca sprzedaż Grupy Pepco wyniosła 2,4 miliarda, czyli o 17,3 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie w całej Europie otwarto 202 nowe oddziały Pepco, z czego 84 na zachodnich rynkach Austrii, Włoch i Hiszpanii.
Wczesna ekspansja w NRD
Jego firma niedługo będzie miała o wiele więcej sklepów Otwarte w Niemczech Wschodnich, powiedział Aleksander Sikitse. Następny otworzy się w Chemnitz. Obecnie z siedzibą w Berlinie. Według Pepco prowadzi rozmowy z kilkoma firmami Operatorzy centrów handlowych I inni właściciele ziemscy.
Istnieją logiczne powody, dla których detalista początkowo kieruje się ku wschodnim landom: krótkie drogi dostaw do istniejących Centra logistyczne W Europie Wschodniej, powiedział Cikaidze.
Pepco jest również pośrednio dotknięte rosyjską inwazją na Ukrainę, ponieważ z tym krajem sąsiadują ważne obszary handlowe. Według niedawnego raportu firmy, wojna powoduje „przemiany i nieprzewidywalność”.
Ze swojej strony organizacja „hojnie przekazała dwóm organizacjom charytatywnym” pomoc ludziom na granicy z Ukrainą i Polską. Istnieją również programy pomocy dla dotkniętych pracowników.
Asortyment skierowany jest do rodzin: obok misek, sztućców i innych przyborów kuchennych znajdzie się odzież dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Na próżno poszukuje się artykułów markowych, większość produktów pochodzi od marek własnych.
ten Ceny są stosunkowo niskie. Kwoty bez miejsc po przecinku są nietypowe. Oprócz euro na metce oznaczone są również inne waluty, takie jak polski złoty czy czeskie korony. Powiedział, że ta klasyfikacja nie różni się w zależności od kraju. Mieć to Korzyści cenowe dla niemieckich konsumentów .