Connect with us

Top News

Polska ma problem z transportem – części rozwiązania mogą niepokoić Niemcy

Published

on

Nie tylko w Niemczech, ale także na ulicach walczących z wieloma rzeczami. W Polsce też są problemy – i najważniejszy środek transportu. Kraj chce podjąć środki zaradcze.

Warszawa – same Niemcy nie mają problemów z polityką transportową: in Polska * Towary są obecnie bardzo rzadko przewożone koleją i wodą. Zostało to ustalone przez Najwyższą Kontrolę (Najviyassa Ispa Controlly) w zeszłym roku. Trend wyraźnie wskazuje w złym kierunku.

Ponieważ dynamika znacznie wzrosła w długim okresie. Około 75% przewożonych tu towarów odbywa się za pośrednictwem sieci drogowej. Na ponad 300 kilometrach wielkość ruchu towarowego wzrosła czterokrotnie w latach 2011-2018. Z klimatycznego, środowiskowego i ekonomicznego punktu widzenia rozwój ten jest w Polsce coraz bardziej krytykowany.

Przyczyną tego niepożądanego wzrostu jest niska konkurencyjność drogiego i wolnego kolejowego ruchu towarowego w Polsce. Problemem jest tutaj mała gęstość i losowy rozkład węzłów. Jest to postrzegane jako główna przeszkoda w rozwoju przewozów pośrednich w Polsce. Nawigacja krajowa – w gruncie rzeczy Polska ma długą tradycję – przez ostatnie kilkadziesiąt lat była zaniedbywana.

Polska: Większy drogowy ruch towarowy – ważna trasa przebiegająca przez cały kraj

Niektóre inne warunki mogą nie być takie złe. Biorąc pod uwagę długość sieci kolejowej, dróg wodnych i położenie geograficzne, Polska ma dobrą pozycję wyjściową, aby przewozić więcej ładunków koleją i wodą: Terytorium Narodowe jest jednym z najważniejszych europejskich szlaków handlowych i głównym szlakiem transportowym między Azją a Europa. Raport Rady Zarządzającej RP podkreśla wagę Polski. Dwa korytarze transportowe, RCF 5 i RCF 8, znajdują się w Polskim Centrum Planowania Transportu. Republika Czeska * I Słowacja. RCF 8 służy do transportu z Azji do Europy.

Możliwości rozwoju dostrzega się przede wszystkim w lepszych połączeniach z kolejowym transportem towarowym, żeglugą śródlądową i transportem drogowym. Również prędkość pociągów towarowych powinna zostać znacznie zwiększona. Prędkość pociągów pośrednich wynosi obecnie średnio 30 km/h, natomiast prędkość regularnych pociągów towarowych to tylko 25 km/h. Na przykład w Niemczech wartości te są wielokrotnie wyższe. Powoduje to więcej czasu i więcej kosztów – dlatego pociąg do tej pory był mniej atrakcyjny.

READ  Kościół w Polsce: koniec kolan

Zwiększenie prędkości pociągów towarowych ma nastąpić przede wszystkim poprzez modernizację sieci kolejowej. Z pomocą finansową Brukseli – na przestrzeni lat poczyniono ogromne inwestycje w tym obszarze. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek dróg, które mogą poruszać się z prędkością od 80 do 120 km/h, wzrósł o 45,7 proc. Kolejnym ważnym elementem jest praktyczny transport poza granice południowe. Potrzebne są tu ulepszenia w punktach transferowych. A infrastruktura nie kończy się na granicach państwowych, ale jest odpowiednia dla międzynarodowego transportu kolejowego.

Na wodach z północy na południe Polski – ale istnieje ryzyko konfliktu z Niemcami

Koncentrując się na RCF5, Polska planuje silne ożywienie żeglugi krajowej. Po upadku muru w 1989 r. żegluga krajowa w Polsce całkowicie znieruchomiała. Stare łodzie nie nadają się już do użytku, a infrastruktura musi zostać całkowicie odnowiona. Warunki są znacznie lepsze przy około 4000 kilometrów dróg wodnych. Jednak tylko 10 procent z nich nadaje się obecnie do przewozu ładunków. Również tutaj szczególne znaczenie mają połączenia północ-południe E30 i E40 od ​​Bałtyku do południowych sąsiadów. Trasa transportu wodnego E70 biegnie z Europy Zachodniej do Rosji przez Visa.

W szczególności w przypadku Niemiec realizacja Zamówienia na żeglugę krajową z planowanego portu kontenerowego ze Świnoujścia na Śląsk, a przede wszystkim pogłębianie, nie jest pozbawiona kontrowersji. Strona polska dąży do poszerzenia rzeki granicznej, co umożliwia regularną handlową żeglugę krajową. Strona czeska jest również bardzo zainteresowana tą ekspansją. Czechy mają przecież możliwość wysłania towarów na północ do portów Morza Bałtyckiego.

Polska chce wzmocnić krajową żeglugę – niemieckie grupy ekologiczne biją na alarm

Po stronie niemieckiej istnieją spore obawy dotyczące ekspansji Odry, zwłaszcza ze strony grup przyrodniczych i ekologicznych. Planowane intensywne ingerencje w strukturę koryta rzeki i otaczającego krajobrazu dotyczą przede wszystkim Brandenburgii. Wciąż pozostają pytania dotyczące wpływu na akweny i ryzyka powodzi. Sojusz z udziałem Bund Naturschutz ostrzegał jako ostatni „Niedopuszczalne zniszczenia ekosystemów”, „wysuszenie powodziowe” – i ryzyko powodzi po obu stronach ujścia.

READ  Brandenburgia chce podjąć działania przeciwko poszerzeniu polskiej Odry

Jednocześnie jednak w Poczdamie zwrócono uwagę na to, że odrzańska lokalizacja Sweat z pewnością może skorzystać z nowej drogi wodnej wraz ze swoim przemysłem. Połączenie z Morzem Bałtyckim przez Odrę byłoby bardzo przydatne dla innych gałęzi gospodarki Brandenburgii. * Merkur.de to oferta IPPEN.MEDIA.

Aleksandra Fedorska

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Kontrowersje aborcyjne w Polsce: podzielony rząd

Published

on

Kontrowersje aborcyjne w Polsce: podzielony rząd
[–>

Polens Parlament hat einen neuen Ausschuss mit einer ungewöhnlichen Zusammensetzung: 25 seiner 27 Mitglieder sind Frauen. Dabei liegt der Frauenanteil im Sejm nur bei dreißig Prozent. Es handelt sich um einen Sonderausschuss mit einem einzigen Thema: der Liberalisierung des Abtreibungsrechts. Mit diesem Versprechen sind die Parteien der Koalition von Ministerpräsident Donald Tusk im vergangenen Jahr in den Wahlkampf gezogen. Angesichts der außergewöhnlich hohen Wahlbeteiligung unter jungen Frauen war das vermutlich ein Faktor, weshalb die nationalkonservative PiS von der Macht verdrängt werden konnte.

[–>

Aber mit der Verwirklichung des Versprechens tut sich die Regierung schwer – und das liegt nicht daran, dass Staatspräsident Andrzej Duda sein Veto gegen jede Lockerung des Abtreibungsrechts angekündigt hat. Die Koalition selbst ist sich nicht einig.

[–>

In keiner anderen Frage tritt so klar zutage, wie groß die weltanschauliche Spannbreite des Bündnisses ist: Sie reicht von antiklerikalen Linken bis zu konservativen Katholiken im Parteienbündnis Dritter Weg des Parlamentspräsidenten Szymon Hołownia. Das Abtreibungsrecht ist die größte Gefahr für den Zusammenhalt der Regierung.

[–>[–>

Deshalb hat es nach der Regierungsübernahme Monate gedauert, bis das Thema überhaupt auf die Tagesordnung des Parlaments kam. In den Abstimmungen vor der Einsetzung des Sonderausschusses am Freitag voriger Woche war dann fraglich, ob die eigentlich deutliche Mehrheit des Regierungslagers hält. Aus der Koalition gibt es vier unterschiedliche Gesetzesentwürfe.

[–>

Es war vereinbart, dass alle vier zur weiteren Debatte an den Sonderausschuss überwiesen werden. Doch klar war auch, dass etliche Abgeordnete des Dritten Wegs da nicht mitmachen würden. Das Regierungsbündnis ist nur knapp an einer Abstimmungsniederlage und damit an einer schweren Koalitionskrise vorbeigeschrammt.

READ  Gorąca scena: Kobiety z przygotowań do turnieju Tresner SC w Polsce

[–>

Wie die PiS ein strenges Abtreibungsrecht weiter verschärfte

[–>

Polen hatte schon eine sehr restriktive Gesetzgebung zur Abtreibung, bevor die PiS 2015 an die Regierung gekommen ist. Erlaubt waren sie seit 1993 nur bei Gefahr für Leben und Gesundheit der Schwangeren, bei einer schweren Behinderung oder unheilbaren lebensbedrohlichen Erkrankung des Fötus sowie bei Schwangerschaften, die die Folge einer Vergewaltigung oder von Inzest waren. Diese Regelung war ein schwer umkämpfter Kompromiss zwischen katholischen Kräften, die nach dem Ende des Kommunismus mit seiner relativ lockeren Regelung zur Abtreibung deren vollständiges Verbot wollten, und Liberalen.

[–>[–>

Zufrieden war mit dieser Einigung kaum jemand, aber des gesellschaftlichen Friedens wegen wollte daran lange keine Partei rütteln. Dabei klafften gesetzliche Regelung und Realität weit auseinander: Die Zahl der legalen Abtreibungen lag meist bei etwas mehr als tausend pro Jahr, während soziologische Forschungen nahelegten, dass zwischen einem Viertel und einem Drittel der polnischen Frauen einmal im Leben einen Schwangerschaftsabbruch vornehmen lässt – sei es illegal oder im Ausland.

[–>

Mit dem Regierungsantritt der PiS wurde der Kompromiss von 1993 infrage gestellt. Abtreibungsgegner aus dem Umfeld der Partei sammelten eine halbe Million Unterschriften für ein vollständiges Abtreibungsverbot. Von einem ersten Versuch, das Abtreibungsrecht zu verschärfen, ließ die PiS im Herbst 2016 aber unter dem Eindruck wochenlanger Demonstrationen rasch ab. Die Partei war in einer schwierigen Lage: Sie wurde vom harten Kern ihrer Anhängerschaft unter Druck gesetzt, Abtreibungen zu verbieten; gleichzeitig wusste die PiS-Führung, wie unpopulär ein solcher Schritt bis weit in die eigene Wählerschaft hinein war.

READ  Berliński policjant całuje bezdomnych - potem atakuje! - BZ Berlin

[–>

Also schob die PiS die Entscheidung dem von ihr kontrollierten Verfassungsgericht zu. Das urteilte im Oktober 2020, Abtreibungen wegen Schädigung des Fötus seien selbst dann verfassungswidrig, wenn das Kind nicht lebensfähig ist. In den Tagen danach gingen in ganz Polen Hunderttausende auf die Straßen, es waren die vermutlich größten Proteste seit dem Systemwechsel 1989. Diese Emotionen beruhigten sich seither nicht mehr, da es nach dem Urteil des Verfassungsgerichts mehrere Todesfälle Schwangerer gab, denen sogar in einer medizinischen Notlage der Abbruch verweigert wurde.

[–>[–>

Liberalisierung – oder eine Rückkehr zum alten Kompromiss?

[–>

Vor diesem Hintergrund wurde die Abtreibung zum Wahlkampfthema für alle Parteien, die die PiS ablösen wollten. Die Vorstellungen innerhalb der neuen Regierung gehen jedoch weit auseinander. Während eine Mehrheit im Dritten Weg für eine Rückkehr zum Kompromiss von 1993 eintritt, wollen Tusks Bürgerplattform und die Linke die Abtreibung bis zur zwölften Schwangerschaftswoche erlauben; ihre Gesetzesentwürfe unterscheiden sich darin, wie weit sie die Liberalisierung treiben wollen.

[–>

Hołownia spricht sich angesichts der Zerrissenheit seines Bündnisses in dieser Frage für ein Referendum aus. Der Sejm, in dem Männer über 50 stark überrepräsentiert sind, sei offensichtlich konservativer als die Gesellschaft, argumentiert er. Außerdem könne Präsident Duda das Ergebnis eines Referendums nicht ignorieren.

[–>[–>

Allerdings hat der Präsident schon deutlich gemacht, dass er ein Referendum nicht zulassen werde. Ohnehin ist klar, dass eine Neuregelung vor dem Ende seiner Amtszeit im Sommer 2025 nicht in Kraft treten kann.

[–>

Doch zeigen Umfragen, dass die Wähler der Regierungsparteien erwarten, dass sie schon jetzt mit der Verwirklichung ihres Versprechens beginnen. Nicht zu handeln ist keine Option für sie. So versuchen sie nun, Zeit zu gewinnen – zunächst mit einer breiten gesellschaftlichen Debatte, die der Sonderausschuss des Sejm mit öffentlichen Anhörungen anstoßen will.

READ  Policja w Stuttgarcie monitoruje zakaz pokazów koron „myślenia bocznego” - SWR

Continue Reading

Top News

Wiec w Norderney: Ogromna obecność policji chroniąca kierownictwo SPD | NDR.de – Aktualności – Dolna Saksonia

Published

on

Wiec w Norderney: Ogromna obecność policji chroniąca kierownictwo SPD |  NDR.de – Aktualności – Dolna Saksonia

Stan na: 19 kwietnia 2024 r. o 13:08

Kanclerz Olaf Scholes udał się w piątek do Norderney w ramach konferencji – dużej operacji policyjnej. Na wyspie wschodniofryzyjskiej odbyło się spotkanie czołowych polityków SPD.

Rzecznik policji powiedział, że do ochrony tłumu wysłano kilkuset funkcjonariuszy policji. Za akcję odpowiadał komisariat policji Aurich/Wittmund, który był wspierany przez służby ratunkowe z sąsiednich wydziałów, policję wodną, ​​policję ds. zamieszek i policję federalną. Na spotkanie przybyło ponad 70 członków SPD do Bundestagu z Dolnej Saksonii i Nadrenii Północnej-Westfalii, w tym liderzy partii Lars Klingbeil i Saskia Esken. W konferencji na wyspie wschodniofryzyjskiej uczestniczyli minister obrony Boris Pistorius, minister zdrowia Karl Lauterbach, minister pracy Hubertus Heil, przewodniczący komisji parlamentarnej Rolf Mützenich i przewodniczący Bundestagu Barbel Baas.

filmy

1 minuta

Po powtarzających się wyborach federalnych Angela Hohmann obejmuje mandat w niektórych częściach Berlina. Już się tego nie spodziewała. (02.12.2024) 1 min

SPD na Norderney – kontrole tożsamości i zakazy

Arich zauważył, że według policji było to „znacznie bardziej zauważalne” dla wyspiarzy i urlopowiczów. SPD) określiła to wydarzenie jako „wielkie wydarzenie”, oczekując go „z entuzjazmem i radością”, kanclerz Scholes i pozostali członkowie rządu złożyli swoje nazwiska w złotej księdze miasta Norderney.

Konferencja SPD: Koncentracja na usługach publicznych, państwie opiekuńczym i Europie

Grupy stanowe Dolnej Saksonii/Bremy i Nadrenii Północnej-Westfalii to dwie największe grupy stanowe SPD, liczące 28 deputowanych z Dolnej Saksonii i Bremy oraz 49 deputowanych z Nadrenii Północnej-Westfalii. Wiosenna konferencja w Północy skupi się na usługach publicznych, państwie opiekuńczym i Europie. Liderzy stanowych komisji parlamentarnych postulowali m.in. utworzenie nowego specjalnego funduszu. Rząd potrzebuje więcej pieniędzy nie tylko na bezpieczeństwo zewnętrzne, ale także wewnętrzne – napisali przywódcy w swoim stanowisku. Ponadto żądają więcej pieniędzy na silne państwo opiekuńcze, konkurencyjną gospodarkę, zrównoważone emerytury i zrównoważony system opieki zdrowotnej. Z tego powodu przywódcy partii państwowych chcą także zreformować pułap zadłużenia, wprowadzić specjalny podatek dla bogatych i podnieść podatki od bardzo wysokich dochodów.

Ten temat w projekcie:

NTR 1 Dolna Saksonia | Regionalny Hanower | 19 kwietnia 2024 | 6:30 rano

Słowa kluczowe dla tego artykułu

SPD

logo NTR
Continue Reading

Top News

Zatrzymany w Polsce: Putin rzekomo planował zamach na Zełenskiego | Polityka

Published

on

Zatrzymany w Polsce: Putin rzekomo planował zamach na Zełenskiego |  Polityka

Nächster Schlag gegen das Agenten-Netzwerk des Kreml: Polen hat einen mutmaßlichen Spion verhaftet, der ein Attentat auf Ukraine-Präsident Wolodymyr Selenskyj vorbereitet haben soll.

Der Mann namens Pawel K. habe den Kreml-Geheimdiensten bei der Planung des Anschlags geholfen, hieß es von den polnischen Ermittlern. Der ursprüngliche Tipp kam dabei aus der Ukraine: Die dortige Generalstaatsanwaltschaft hatte die polnischen Behörden alarmiert und umfangreiche Beweise vorgelegt.

Wichtigen Flughafen ausspioniert

Die Staatsanwaltschaft wirft ihm vor, dass er sensible Informationen über den Flughafen Rzeszow im Süden Polens ausgespäht und an Russland gegeben habe.

► Der Airport ist seit Beginn des russischen Großangriffs auf die Ukraine von zentraler Bedeutung. Denn: Über diesen Airport reisen alle westlichen Politiker, die nach Kiew wollen. Selenskyj und andere ukrainische Spitzenpolitiker nutzen ihn ebenfalls für Besuche im Westen.

Direktflüge aus der Ukraine sind nicht möglich, weil der Luftraum wegen der Russen-Angriffe gesperrt ist.

Auch Deutschlands Wirtschaftsminister Robert Habeck (Grüne, Mitte) reiste am Mittwoch über den Flughafen Rzeszow in die Ukraine

Foto: IMAGO/photothek

Laut den Ermittlern wurde Pawel K. am Mittwoch verhaftet. Ihm drohen bei einer Verurteilung bis zu acht Jahre Haft.

Am gleichen Tag klickten im fränkischen Bayreuth die Handschellen: Die Deutsch-Russen Dieter S. (39) und Alexander J. (37). sollen für den Kreml US-Stützpunkte ausgespäht und Anschläge auf militärische Transportwege geplant haben.

Laut Generalbundesanwalt soll sich Dieter S. bereit erklärt haben, Sprengstoff- und Brandanschläge auf Militär-Infrastruktur und Industriestandorte zu begehen. Sein Ziel: die militärische Hilfe von Deutschland an die Ukraine zu sabotieren!

READ  Sylwester w Polsce 2023: Oto co oferują Świnojci, Kolberg i Mistroy nad polskim Bałtykiem

Einige der ins Visier genommenen Objekte soll Dieter S. vor Ort ausgespäht und fotografiert haben, etwa Militärtransporte. Alexander J., half ihm laut den deutschen Ermittlern spätestens seit diesem März. Jetzt sitzen beide Männer in Untersuchungshaft.

Continue Reading

Trending