Connect with us

Economy

Perspektywy na przyszłość: czy trend wodorowy jest zrównoważony i jakie akcje mogą na tym skorzystać? | Wiadomość

Published

on

?? Wodór może stanowić ponad dziesięć procent światowego zużycia energii do 2050 r.
?? Tylko zielony wodór jest neutralny pod względem dwutlenku węgla
?? Duża część potencjału zapasów wodoru została już wyceniona.

Rola wodoru w przenoszeniu energii

Globalna debata na temat potencjału wodoru jako nośnika energii znacznie się nasiliła w ciągu ostatniego roku. Lista krajów dążących do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do 2050 roku jest coraz dłuższa, podobnie jak dotacje rządowe na wodór są coraz większe. Chociaż rynek elektroniki kwitnie, istnieją branże i rynki, na których baterie są trudne w obsłudze ze względu na wagę lub koszty, takie jak lotnictwo, żegluga lub w niektórych sektorach przemysłowych, zgodnie z oświadczeniem dużego szwajcarskiego banku UBS. W odpowiednich warunkach ramowych wodór może zatem stanowić ponad dziesięć procent światowego zużycia energii do 2050 roku. Ten scenariusz skutkowałby potencjałem inwestycyjnym przekraczającym 1 bilion dolarów.

Na razie wodór nadal pozostaje w tyle za paliwami kopalnymi pod względem kosztów, ale według UBS koszty te mogą spaść nawet o 50 procent w wielu obszarach zastosowań w ciągu najbliższych kilku lat. Wodór będzie nie tylko bardziej przyjazny dla klimatu, ale także bardziej konkurencyjny cenowo i może sprawić, że główne źródła emisji gazów cieplarnianych, takie jak przemysł i transport, będą bardziej przyjazne dla klimatu, a tym samym odegrają ważną rolę w transformacji energetycznej.

Różnica między niebieskim a zielonym wodorem

Ale wodór to nie tylko wodór. Według Federalnego Departamentu Edukacji i Badań niebieski wodór jest wytwarzany przez rozdzielanie gazu ziemnego, a powstały dwutlenek węgla jest magazynowany i nie przedostaje się do atmosfery. Jednak ta forma wodoru nie jest obojętna dla dwutlenku węgla. Z drugiej strony, zielony wodór jest jedyną alternatywą bez dwutlenku węgla, gdzie elektroliza wodoru jest zasilana energią elektryczną z odnawialnych źródeł energii. Tak więc tylko zielony wodór jest naprawdę przyjazny dla środowiska. Jest też znacząca różnica w kosztach, ponieważ obecnie niebieski wodór można wyprodukować znacznie taniej. Jednak ekologiczny wodór mógłby kosztować mniej, gdyby energia elektryczna ze źródeł odnawialnych również stała się tańsza. Według UBS około 2030 r. zielony wodór dogoni niebieski wodór pod względem kosztów.

READ  DAX zamyka się mocniej - EBC pozostawia kluczowe stopy procentowe bez zmian - SAP notuje wzrost - UE najwyraźniej chce pozwać AstraZeneca za dostawę szczepionek - TUI, Coinbase, BMW, Evonik w centrum uwagi | Wiadomość

Te akcje mogą skorzystać na trendzie wodorowym

Inwestowanie w akcje wodoru było bardzo popularne wśród inwestorów detalicznych w ciągu ostatniego roku, a niektóre akcje znacznie wzrosły. Na przykład Plug Power jest jednym z „czystych graczy” w sektorze wodorowym, a jego cena akcji wzrosła ponad dziesięciokrotnie w 2020 roku. Udział Plug Power ostatnio gwałtownie się poprawił i jest obecnie o około 60 procent niższy od najwyższego w historii Styczeń (stan na 10 czerwca 2021 r.). Według raportu „ETF-Nachrichten”, amerykańska firma produkuje ogniwa paliwowe, systemy magazynowania i dystrybucji wodoru i jest liderem rynku w sektorze ogniw paliwowych. Według magazynu internetowego Plug Power, podobnie jak jego norweski konkurent Nel ASA, prawdopodobnie nadal będzie czerpać korzyści z tego trendu przez lata, nawet jeśli znaczna część potencjału została już wyceniona.

Ale są też firmy takie jak Linde, które są zaangażowane w trend wodorowy, ale nie są „czystymi graczami”. Więc ryzyko dla inwestorów jest tutaj mniejsze. Linde jest światowym liderem na rynku gazów przemysłowych; A wodór to tylko jedna z prac podrzędnych. Jeśli dominuje technologia wodorowa, Linde może szybko reagować dzięki swojej sile rynkowej. Istnieją również partnerstwa strategiczne, takie jak z brytyjskim specjalistą od wodoru ITM Power, takie jak raport „Der Aktionär”. ElringKlinger AG jest również jednym z faworytów wodorowych ETF-Nachrichten 2021. Tradycyjna niemiecka firma niedawno nawiązała współpracę z Airbusem. Wspólnie pracują nad rozwiązaniem w zakresie lotniczego ogniwa paliwowego. Tutaj również jest duży potencjał, jeśli dominować będą technologie wodorowe. Inwestorzy z pewnością będą z entuzjazmem przyglądać się całej branży wodorowej w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Jednak okaże się, czy warty wiele miliardów dolarów rynek naprawdę się tu rozwinie, czy też wodór nie przejdzie na energię.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

READ  Włoska firma drogowa ASPI została znacjonalizowana

Więcej wiadomości o Airbus SE (dawniej EADS)

Źródła obrazu: petrmalinak / Shutterstock.com, Anusorn Nakdee / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

AstraZeneca zarabia miliardy na sprzedaży (ale bez zysku) ze szczepionki przeciw Covid

Published

on

Brytyjska Szwedzka Firma Farmaceutyczna AstraZeneca W pierwszej połowie 2021 roku zarobiła 1,2 miliarda dolarów ze sprzedaży swojej szczepionki. Firma poinformowała, że ​​do ponad 170 krajów dostarczono około 319 milionów paczek, w tym około 97 milionów w Unii Europejskiej. AstraZeneca sprzedaje szczepionkę po kosztach – bez zysku.

AstraZeneca opracowała swoją szczepionkę we współpracy z Uniwersytetem Oksfordzkim i jest jednym z wiodących producentów na świecie. Całkowite przychody firmy wzrosły o około jedną czwartą do 15,5 miliarda dolarów w pierwszej połowie 2021 roku Wielka Brytania Szczepionka miała kluczowe znaczenie dla kampanii szczepień, która została szybko wdrożona.

AstraZeneca planuje również osiągnąć długoterminowy wzrost poprzez przejęcie amerykańskiej firmy biotechnologicznej Alexion. Ten „kamień milowy” umożliwi firmie lepszą pozycję w dziedzinie immunologii i chorób rzadkich, mówi prezes firmy Pascal Soriot. AstraZeneca sfinalizowała przejęcie Alexion o wartości 39 miliardów dolarów kilka dni temu, co czyni ją największym przejęciem w historii firmy farmaceutycznej.

Jednak zwiększone wydatki i dobrowolne zobowiązanie grupy do niezarabiania na szczepionce na koronawirusa wywierają presję na marże. W sumie zyski spadły z 756 milionów dolarów w zeszłym roku do 550 milionów dolarów. Analitycy mieli niższą sprzedaż na poślizgu, ale spodziewali się wyższych zysków.

Wraz z zamknięciem wielomiliardowego przejęcia Alexion w lipcu, AstraZeneca również zaktualizowała swoje cele na bieżący rok, zgodnie z oczekiwaniami. W związku z tym sprzedaż w bieżącym roku powinna wzrosnąć w niskim przedziale dwudziestu procent. Zysk na akcję skorygowany o efekty specjalne powinien wzrosnąć wyraźniej: w tym przypadku planowany jest wzrost z 5,05 USD do 5,40 USD.

READ  „Nie ma piwa bez pudełka”: browaru w Salzburgu brakuje
Continue Reading

Economy

Odżywianie – Teterow – Schlachthof Teterow: operatorzy inwestują miliony więcej – Ekonomia

Published

on

Teterow (dpa/mv) – Firma przetwórstwa mięsnego Danish Crown będzie nadal inwestować w jedyną dużą ubojnię w Meklemburgii-Pomorzu Przednim w Teterowie (powiat Rostock). Dyrektor zarządzający Danish Crown Teterower Fleisch GmbH powiedział w czwartek, że na nadchodzący rok podatkowy zostanie przeznaczonych 2,5 miliona euro. Duńczycy, uważani za jednych z największych europejskich rzeźników bydła, przejęli Teterow w 2017 roku. Od tego czasu zainwestowano 10 milionów euro, powiedział Rohlov. W 2019 r. zaprzestano uboju trzody chlewnej ze względu na koszty.

„Chcemy pozycjonować się szerzej w Tetero” – powiedział Rohlov. W chlewniach, które stały się puste, mięso zwierząt gospodarskich jest krojone i dzielone znacznie częściej niż wcześniej. „Teraz sami przetwarzamy około 70 procent wołowiny, w 2017 roku było to tylko 20 procent”. W efekcie około 200 mężczyzn i kobiet będzie nadal zatrudnionych. Nie ma już umów o pracę. Na przykład współpracują z siecią steków, aby zapewnić, że skóry Uckermärker są przetwarzane na skóry ze świadectwem pochodzenia.

Obecnie Teterower ubija i przetwarza około 110 000 sztuk bydła rocznie, w tym duże ilości do standardów ekologicznych. Zwierzęta pochodzą od rolników z Saksonii-Anhalt, Brandenburgii, Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Polski. Towary mrożone są eksportowane do Francji, Hiszpanii, Włoch, Chin itp. Powiedziała, że ​​oddzielenie od sekcji świń, które jest powszechne w rzeźni, nie wpływa na eksport wołowiny do Chin. Po pojawieniu się afrykańskiego pomoru świń Chiny przestały importować wieprzowinę z Niemiec.

© dpa-infocom, dpa: 210729-99-591922 / 2

READ  Były menedżer Google kieruje zespołem zarządzającym VW dla inżynierów oprogramowania
Continue Reading

Economy

Nadpodaż: Volkswagen może kupić Europcar

Published

on

Stan: 28.07.2021 22:11

Wypożyczalnia samochodów powinna wkrótce ponownie stać się częścią imperium Volkswagena: Volkswagen odkupuje Europcar za 2,5 miliarda euro. Wieczorem francuska firma przyjęła ofertę z Wolfsburga.

Prezes Volkswagena, Herbert Diess, faktycznie chciał zmniejszyć i zmniejszyć grupę z jej dwunastoma markami. Firma z Wolfsburga porzuciła niedawno większość luksusowej marki Bugatti.

Nieznacznie zwiększono szerokość opętania

Ale teraz Diess chce ponownie rozszerzyć imperium VW – o wypożyczalnię samochodów. W ramach konsorcjum z zarządzającym aktywami Atestor i największym importerem VW w Holandii, Pon Holdings, VW nabywa Europcar. Oferta została zwiększona o jeden cent do 50 centów na akcję. Odpowiada to około 2,5 miliarda euro.

Obie strony zgodziły się teraz na umowę. Wieczorem Europcar ogłosił, że przyjmie ofertę. Rada Nadzorcza VW zatwierdziła transakcję.

Z Europcar do wiodącego dostawcy mobilności

Umowa ma sens również z punktu widzenia Volkswagena. Prezes VW Diess ogłosił, że Europcar powinien odgrywać kluczową rolę w tworzeniu platformy dla mobilności. Wiodąca europejska wypożyczalnia samochodów posiada rozległą sieć terminali na lotniskach, dworcach kolejowych i w centrach miast. „Zarządzając swoją nowoczesną flotą i rozległą siecią stacji, Europcar pomoże Volkswagenowi szybciej osiągnąć ambitne cele w zakresie rozszerzania usług mobilności” – wyjaśnił Dies. Klienci coraz częściej korzystają z formularzy subskrypcji i car-sharingu jako alternatywy dla własnego samochodu.

Volkswagen jest już zaangażowany w car sharing pod marką WeShare i oferuje usługi ride-hailing z Moia. Praca ta zostanie rozszerzona w ciągu najbliższych kilku lat. Grupa chce przekształcić się z producenta klasycznych samochodów w konglomerat technologiczny, który oprócz pojazdów zarabia na oprogramowaniu i usługach cyfrowych.

Ożenił się ponownie po rozwodzie 15 lat temu

Europcar był już własnością Volkswagena pod koniec lat 90-tych. W 2006 roku firma z Wolfsburga sprzedała wypożyczalnię samochodów, ponieważ nie była już odpowiednia dla jej podstawowej działalności. Podczas pandemii Corona Europcar wszedł w najgorszy kryzys w swojej historii. Francja i Hiszpania musiały pomóc w pożyczkach awaryjnych. Główny akcjonariusz Europcar Eurazeo odszedł. Aby przetrwać, wypożyczalnia samochodów zmniejszyła swoją flotę pojazdów o prawie połowę.

READ  Tooru: Teraz Unia Europejska jest atakowana

Continue Reading

Trending