Connect with us

Economy

Perspektywy na przyszłość: czy trend wodorowy jest zrównoważony i jakie akcje mogą na tym skorzystać? | Wiadomość

Published

on

?? Wodór może stanowić ponad dziesięć procent światowego zużycia energii do 2050 r.
?? Tylko zielony wodór jest neutralny pod względem dwutlenku węgla
?? Duża część potencjału zapasów wodoru została już wyceniona.

Rola wodoru w przenoszeniu energii

Globalna debata na temat potencjału wodoru jako nośnika energii znacznie się nasiliła w ciągu ostatniego roku. Lista krajów dążących do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do 2050 roku jest coraz dłuższa, podobnie jak dotacje rządowe na wodór są coraz większe. Chociaż rynek elektroniki kwitnie, istnieją branże i rynki, na których baterie są trudne w obsłudze ze względu na wagę lub koszty, takie jak lotnictwo, żegluga lub w niektórych sektorach przemysłowych, zgodnie z oświadczeniem dużego szwajcarskiego banku UBS. W odpowiednich warunkach ramowych wodór może zatem stanowić ponad dziesięć procent światowego zużycia energii do 2050 roku. Ten scenariusz skutkowałby potencjałem inwestycyjnym przekraczającym 1 bilion dolarów.

Na razie wodór nadal pozostaje w tyle za paliwami kopalnymi pod względem kosztów, ale według UBS koszty te mogą spaść nawet o 50 procent w wielu obszarach zastosowań w ciągu najbliższych kilku lat. Wodór będzie nie tylko bardziej przyjazny dla klimatu, ale także bardziej konkurencyjny cenowo i może sprawić, że główne źródła emisji gazów cieplarnianych, takie jak przemysł i transport, będą bardziej przyjazne dla klimatu, a tym samym odegrają ważną rolę w transformacji energetycznej.

Różnica między niebieskim a zielonym wodorem

Ale wodór to nie tylko wodór. Według Federalnego Departamentu Edukacji i Badań niebieski wodór jest wytwarzany przez rozdzielanie gazu ziemnego, a powstały dwutlenek węgla jest magazynowany i nie przedostaje się do atmosfery. Jednak ta forma wodoru nie jest obojętna dla dwutlenku węgla. Z drugiej strony, zielony wodór jest jedyną alternatywą bez dwutlenku węgla, gdzie elektroliza wodoru jest zasilana energią elektryczną z odnawialnych źródeł energii. Tak więc tylko zielony wodór jest naprawdę przyjazny dla środowiska. Jest też znacząca różnica w kosztach, ponieważ obecnie niebieski wodór można wyprodukować znacznie taniej. Jednak ekologiczny wodór mógłby kosztować mniej, gdyby energia elektryczna ze źródeł odnawialnych również stała się tańsza. Według UBS około 2030 r. zielony wodór dogoni niebieski wodór pod względem kosztów.

READ  Cyberpunk 2077: Druga szansa (Szczęśliwego Piątku)

Te akcje mogą skorzystać na trendzie wodorowym

Inwestowanie w akcje wodoru było bardzo popularne wśród inwestorów detalicznych w ciągu ostatniego roku, a niektóre akcje znacznie wzrosły. Na przykład Plug Power jest jednym z „czystych graczy” w sektorze wodorowym, a jego cena akcji wzrosła ponad dziesięciokrotnie w 2020 roku. Udział Plug Power ostatnio gwałtownie się poprawił i jest obecnie o około 60 procent niższy od najwyższego w historii Styczeń (stan na 10 czerwca 2021 r.). Według raportu „ETF-Nachrichten”, amerykańska firma produkuje ogniwa paliwowe, systemy magazynowania i dystrybucji wodoru i jest liderem rynku w sektorze ogniw paliwowych. Według magazynu internetowego Plug Power, podobnie jak jego norweski konkurent Nel ASA, prawdopodobnie nadal będzie czerpać korzyści z tego trendu przez lata, nawet jeśli znaczna część potencjału została już wyceniona.

Ale są też firmy takie jak Linde, które są zaangażowane w trend wodorowy, ale nie są „czystymi graczami”. Więc ryzyko dla inwestorów jest tutaj mniejsze. Linde jest światowym liderem na rynku gazów przemysłowych; A wodór to tylko jedna z prac podrzędnych. Jeśli dominuje technologia wodorowa, Linde może szybko reagować dzięki swojej sile rynkowej. Istnieją również partnerstwa strategiczne, takie jak z brytyjskim specjalistą od wodoru ITM Power, takie jak raport „Der Aktionär”. ElringKlinger AG jest również jednym z faworytów wodorowych ETF-Nachrichten 2021. Tradycyjna niemiecka firma niedawno nawiązała współpracę z Airbusem. Wspólnie pracują nad rozwiązaniem w zakresie lotniczego ogniwa paliwowego. Tutaj również jest duży potencjał, jeśli dominować będą technologie wodorowe. Inwestorzy z pewnością będą z entuzjazmem przyglądać się całej branży wodorowej w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Jednak okaże się, czy warty wiele miliardów dolarów rynek naprawdę się tu rozwinie, czy też wodór nie przejdzie na energię.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

READ  Commerzbank: Obawy przed recesją znów rosną - Analiza giełdowa (Der Aktionär)

Więcej wiadomości o Airbus SE (dawniej EADS)

Źródła obrazu: petrmalinak / Shutterstock.com, Anusorn Nakdee / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Published

on

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, zaprezentuje futurystyczny wygląd na wystawie samochodowej w Pekinie „SUV zupełnie nowej generacji”. ID.Code, opracowany wspólnie przez zespoły w Chinach i Europie, to „Witamy chińskich klientów Volkswagena”, Spółka ogłosiła 24 kwietnia 2024 r. Studium koncepcyjne już istnieje „Konsekwentnie zaprojektowany do w pełni zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4”. VW chce także do 2027 roku wprowadzić na rynek w Chinach pięć modeli submarki ID.UX.






Volkswagen znalazł się w Chinach pod presją ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich dostawców, szczególnie w obszarze samochodów elektrycznych. „Ceny stale spadają, a konkurencja staje się coraz trudniejsza”.Ralf Brandstätter, który kieruje chińskim oddziałem Volkswagena, powiedział niemieckiej agencji informacyjnej DPA na krótko przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Pekinie. Chiński BYD sprzedaje obecnie w swoim kraju więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych niż Volkswagen.

Logiczne wydaje się zatem, że Volkswagen chciałby w większym stopniu odpowiadać na pragnienia klientów w Chinach poprzez design i technologię. Prace nad konwencjonalnymi samochodami z silnikami spalinowymi są w dalszym ciągu zarezerwowane dla Volkswagena „Bardzo opłacalne” On jest. Jednak jeśli chodzi szczególnie o samochody elektryczne, Chińczycy preferują lokalnych dostawców lub Teslę.

Mnóstwo cyfrowych dzwonków i gwizdków

Nic więc dziwnego, że ID.Code ma wiele cyfrowych wodotrysków. Samochód koncepcyjny to pierwszy samochód Volkswagena, „Ten, kto komunikuje się i wchodzi w pełną interakcję ze swoim otoczeniem poprzez swój wygląd zewnętrzny”.. Ponieważ ID.Code jest zrozumiały „Nie tylko jako samochód, ale także jako cyfrowy awatar, który wchodzi w interakcję z innymi użytkownikami dróg i zapewnia właścicielom bogactwo informacji i opinii”..




READ  870 miejsc pracy na całym świecie – Lanxess redukuje także miejsca pracy w Leverkusen


Podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Volkswagen prezentuje studium koncepcyjne dedykowane chińskim klientom. (Zdjęcie: Volkswagen) [1/9]

ID.Code jest właściwie zaprojektowany do jazdy autonomicznej na poziomie 4. (Zdjęcie: Volkswagen) [2/9]

VW nazywa ID.Code SUV-em, ale wygląda bardziej płasko niż kombi. (Zdjęcie: Volkswagen) [3/9]

ID.Code ma elektrycznie sterowane drzwi bez uchwytów i cyfrowe lusterka zewnętrzne. (Zdjęcie: Volkswagen) [4/9]

Dachowy moduł fotowoltaiczny ma za zadanie zaspokoić zapotrzebowanie pojazdu elektrycznego na energię elektryczną. (Zdjęcie: Volkswagen) [5/9]

Żeton identyfikacyjny musi mieć niski opór powietrza. (Zdjęcie: Volkswagen) [6/9]

Kompaktowy robot próżniowy Lupo będzie dostępny dla kodu ID. (Rysunek: Volkswagen) [7/9]

To powinno wyczyścić samochód w trybie czyszczenia. (Rysunek: Volkswagen) [8/9]

Volkswagen zaproponował także wersję GTI. (Rysunek: Volkswagen) [9/9]


Symbol identyfikacyjny na przedniej części wyposażony jest w inteligentny system oświetlenia. Volkswagen nazywa ten typ chmur świetlnych 3D Interactive Eyes „Wiązka światła pod przednią osłoną”. Obejmuje to również wyświetlacz LED w częściowo przezroczystej części przedniej. Kiedy zbliża się kierowca lub autoryzowany użytkownik, ID.Code zaczyna działać „Wizualny i dźwiękowy scenariusz powitalny, który bezpośrednio dostarcza kierowcy i gościom aktualnej prognozy pogody na najbliższe dwie godziny”..

Największą innowacją jest jednak jazda autonomiczna z automatyzacją poziomu 4.


Continue Reading

Economy

Dlaczego może to stać się problemem

Published

on

Dlaczego może to stać się problemem
  1. Strona główna
  2. życie
  3. pieniądze

Naciska

Wypłata pieniędzy z supermarketu jest wygodna i nieskomplikowana oraz cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Może to stanowić problem dla rynków.

Wypłata pieniędzy podczas zakupów staje się coraz bardziej popularna. Coraz więcej klientów korzysta z usług nie tylko supermarketów, ale także aptek i sklepów z artykułami metalowymi. Korzyść jest oczywista: oszczędzisz sobie wizyty w bankomacie i będziesz mógł przechowywać gotówkę podczas zakupów.

Z reguły można wypłacić do 200 euro. Jedyną rzeczą, która różni się w zależności od sprzedawcy, jest wartość zakupu, po której oferowana jest usługa. O ile w 2019 r. rynki wypłaciły klientom około 2,23 mld euro, o tyle w 2023 r. przekroczyły one już 12,3 mld euro. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Handlowych EHI.

Klienci otrzymują płatność, mimo że płacą kartą

Paradoksalny może wydawać się fakt, że coraz więcej klientów wypłaca pieniądze podczas zakupów. Przecież ludzie coraz mniej płacą monetami i banknotami. „Popyt rośnie również ze względu na zmniejszenie liczby bankomatów” – wyjaśnia niemieckiej agencji informacyjnej DPA Horst Rutter, autor badania EHI. Ponadto w Niemczech nadal jest wielu miłośników gotówki, którzy nie chcą płacić kartą. Z raportów wynika, że ​​szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie wiele banków zamknęło swoje oddziały i zlikwidowało bankomaty, coraz ważniejsze staje się wypłacanie pieniędzy z supermarketów. skupiać się Cytat z działów korporacji.

Możesz używać koloru żółtego w sklepach spożywczych, takich jak Rewe i Edeka, w aptekach, takich jak dm i Rossmann, a także w sklepach z artykułami żelaznymi. © Funke Photo Services/Imago

Klientom łatwiej jest znaleźć miejsce, w którym można otrzymać gotówkę. Usługa jest także wolna od dodatkowych opłat – w przeciwieństwie do bankomatów innych banków. Portal potwierdza, że ​​banki oszczędzają pieniądze, kontynuując demontaż maszyn i tym samym zmniejszając koszty eksploatacji maszyn. Finanse.net. Usługa jest przydatna także dla sprzedawców detalicznych. Zwiększasz sprzedaż, pozyskujesz nowych klientów i wzmacniasz swój wizerunek. Badanie potwierdza jednak, że w dłuższej perspektywie usługa ta może wpędzić rynki w kłopoty Instytut Badań Handlowych EHI.

Brak wystarczających środków w kasie rynkowej

Jeśli więcej osób będzie nadal wypłacać pieniądze, a jednocześnie mniej klientów będzie płacić gotówką, „w niektórych przypadkach sprzedawcom detalicznym będzie trudno w pełni utrzymać tę usługę i zaspokoić popyt” – wyjaśnia autor badania Horst Rutter: „Wtedy będzie trzeba Kupowanie gotówki od dostawców.” Udział gotówki w całkowitej sprzedaży spadł o dwa punkty procentowe do 35,5 proc. w 2023 r. Jednocześnie sprzedaż płatności kartami wzrosła do 61,8 proc., czyli 300 mld euro, czyli – jak wynika z badania – krytycznego limitu zostaje osiągnięty, gdy wskaźnik obrotu gotówkowego spadnie poniżej 25%.

READ  „Wynajem socjalny” we Francji: samochody elektryczne już od 54 euro miesięcznie

Może to oznaczać, że sklepy nie zawsze są w stanie to zrobić, szczególnie rano, gdy punkty kasowe są puste. Wydawanie pieniędzy klientommówi Horst Rutter. Do tego dochodzą opłaty transakcyjne. Za każdą wypłatę rynki muszą zapłacić od 0,1 do 0,2 procent kwoty wypłacanej bankom. W 2023 roku firmy zapłaciły bankom 17,23 mln euro, co oznacza wzrost o 25,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Klienci mogą spotkać się z ograniczeniami

„Handel nie uważa tej rekompensaty za uzasadnioną, ponieważ obsługa gotówkowa oznacza ulgę dla sektora bankowego. Daje mu to możliwość demontażu większej liczby bankomatów i obniżenia kosztów”. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe W zeszłorocznym oświadczeniu. Horst Rutter spodziewa się, że w przyszłości usługa będzie podlegać ograniczeniom dla klientów. Jedną z możliwości jest na przykład ustalenie dolnego górnego limitu kwot wypłat. Sami handlowcy nie widzą jeszcze żadnego problemu. A oni nadal krytykują.

Chcesz cennych wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze?

W biuletynie „Clever Save” Merkur.de w każdy czwartek znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy.

Rossman na przykład nie widzi ograniczeń w podaży, ale nie chce kupować dodatkowej gotówki. Z drugiej strony konkurencyjny DM „byłby z radością, gdyby banki zniosły opłatę za pobranie kwoty płatności”. Brama Finanse.net Podejrzewa się, że dużym dyskontom i sieciom supermarketów uda się zakończyć model opłatowy. Docelowo w interesie banków leży zmniejszenie liczby bankomatów. Niezależnie od tego, co stanie się dalej, jest mało prawdopodobne, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali oferowania w przyszłości.

Continue Reading

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Reakcje z zagranicy po wyborach federalnych: wiwatują europejscy socjaldemokraci - Chiny i Rosja czekają - Polityka

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Trending