Economy
Pasek Ukraina: kup kolejną broń od niemieckiego producenta
14:20: Rosja jest bliska niewypłacalności
Rosja zbliża się do swojego pierwszego bankructwa od czasu rewolucji bolszewickiej ponad 100 lat temu. Termin zapłaty 100 milionów dolarów odsetek od obligacji rządowych wyemitowanych w dolarach i euro upływa w niedzielę. W rzeczywistości Rosja miała dokonać płatności 27 maja, ale tak się nie stało. Następnie rozpoczął się 30-dniowy okres karencji, który teraz dobiega końca. Ponieważ w prospekcie obligacji nie podano konkretnego terminu, prawnicy twierdzą, że Rosja może mieć również czas do końca następnego dnia roboczego na dokonanie płatności na rzecz swoich wierzycieli.
Jednak obecnie niewiele jest dowodów na to, że inwestorzy odzyskują swoje pieniądze. Od inwazji na Ukrainę 24 lutego rozległe sankcje wyalienowały Rosję z globalnego systemu finansowego. Od tego czasu Moskwa zmagała się z spłatami obligacji na łączną kwotę 40 miliardów dolarów, pomimo miliardowych rezerw walutowych.
12:20: wojska rosyjskie zbliżają się do Łyszczańska
Według doniesień medialnych, po zdobyciu strategicznie ważnego miasta Sevgirodontsk we wschodniej Ukrainie, siły rosyjskie przeszły także przez rzekę do sąsiedniego miasta Lysiechansk. Poinformowała o tym agencja informacyjna Interfax, powołując się na przedstawiciela prorosyjskich separatystów, którzy mieli być zaangażowani w postęp. Po upadku Siewierodoniecka Łysychańsk jest ostatnią ukraińską twierdzą w obwodzie ługańskim.
12:05: Rosja atakuje ośrodki szkolenia wojskowego
Według Ministerstwa Obrony Rosja zaatakowała kilka ośrodków szkoleniowych armii ukraińskiej bronią o wysokiej precyzji. Według rosyjskich agencji informacyjnych, ataki rakietowe uderzyły w cele w obwodach Czernihowa, Żytomierzu i Lwowa.
11:25: Wybuchy w Czerkasach, centralna Ukraina
W niedzielę w Czerkasach na środkowej Ukrainie słyszano wybuchy. Za pośrednictwem aplikacji Telegram poinformował gubernator okręgu Olexander Skitschko. Nie podał szczegółów. Czerkasy, które mają prawie 300 000 mieszkańców, w dużej mierze uniknęły bombardowań od czasu inwazji Rosji na Ukrainę w lutym.
11.10: Szycie: Kryzys wymaga tymczasowo elastyczności z hamulcem zadłużenia
Według prezesa banku Christiana Swinga obecne kryzysy wymagają elastyczności w radzeniu sobie z wydatkami rządowymi. Szef Deutsche Bank powiedział w swojej pracy jako szef Federalnego Związku Banków Niemieckich (BdB). „Na dłuższą metę wszyscy skorzystamy z hamulca zadłużenia. Ale trzeba też mieć oko na obecną sytuację, a wtedy może być sensowne działanie bardziej elastycznie już teraz”. Jako przykład Swing podał Specjalny Fundusz Obronny.
10.35: Johnson – Cena zwycięstwa Rosji będzie bardzo wysoka
Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson powiedział, że zwycięstwo Rosji w wojnie z Ukrainą będzie kosztować więcej niż obecny wzrost kosztów energii i żywności. Johnson powiedział na początku szczytu G7, jeśli prezydentowi Rosji Władimirowi Putinowi uda się odciąć dużą część Ukrainy i kontynuować swój program inwazji. Tak więc zachodni sojusznicy będą musieli zachować jedność.
10:00: Pięciu rannych w rosyjskim ataku rakietowym na Kijów
Według policji co najmniej pięć osób zostało rannych w rosyjskim ataku rakietowym na stolicę Ukrainy, Kijów. Pocisk uderzył w budynek w centrum miasta, powiedział szef policji Ihor Klimenko w państwowej telewizji.
9.35: Minister Obrony Szojgu odwiedza wojska na Ukrainie
Oficjalne źródła podały, że rosyjski minister obrony Siergiej Szojgu przeprowadził inspekcję sił rosyjskich uczestniczących w operacji przeciwko Ukrainie. Resort poinformował w oświadczeniu, że Shoigu poinformował go w centrum dowodzenia o aktualnej sytuacji i działaniach Sił Zbrojnych Rosji w najważniejszych obszarach działania. Termin wizyty nie został ogłoszony. Nie wiadomo też, czy Shoigu jest na Ukrainie.
9.05: Kolejny zakup broni z niemieckiej fabryki
Podobno Ukraina ponownie kupiła broń bezpośrednio od niemieckiego przemysłu z własnej inicjatywy. Kijów zamówił około 2900 przenośnych broni przeciwpancernych RGW 90 Matador od niemieckiej firmy zbrojeniowej Dynamit Nobel Defense (DND). Więc zamówienie zostało już dostarczone. Według gazety Kijów zapłacił za broń własnymi pieniędzmi. Przekazanie broni wymaga zielonego światła od rządu federalnego. A „Wams” poinformował, że Federalne Ministerstwo Gospodarki nie chce komentować informacji na żądanie.
8.45: Zatrzymanie importu złota z Rosji
W związku z wojną na Ukrainie Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Japonia i Kanada wprowadziły zakaz importu złota z Rosji. Zostało to ogłoszone przez rząd brytyjski w niedzielę przed rozpoczęciem szczytu G7 w Schloss Elmau w Bawarii. Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson chce nakłonić inne kraje do podjęcia działań na spotkaniu głównych potęg przemysłowych.
8.10: Dyrektor Baletu Państwowego w Monachium Heller: Wojna sięga dziesięcioleci
Z punktu widzenia nowego dyrektora Bawarskiego Baletu Państwowego wojna ukraińska ma również poważny wpływ na świat tańca. „Wojna cofa nas o dziesięciolecia” – powiedział Laurent Heller. „W ostatnich latach miała miejsce aktywna wymiana, choreografowie z całego świata jeździli do pracy w Rosji. To już koniec”. Nikt z Zachodu nie chce już współpracować z rosyjskimi firmami – a na Zachodzie są one niemile widziane. Hellyer uważa, że błędem jest nie zatrudnianie tak wielu rosyjskich artystów. „Jeśli rosyjski artysta nie wyraża się politycznie, nie ma sensu, abym już z nim nie pracował”. Francuz Heller był do niedawna dyrektorem artystycznym Baletu Stanisławskiego w Moskwie.
6:25: Eksplozje wstrząsają stolicą Ukrainy Kijowem
Stolicą Ukrainy, Kijowem, wstrząsnęło kilka eksplozji w niedzielny poranek. Według dziennikarzy AFP doszło do trafienia w kompleks mieszkaniowy w centrum miasta i wybuchł pożar. Informacje o potencjalnych ofiarach nie były początkowo dostępne. Na miejsce zdarzenia zostali wysłani ratownicy medyczni i ratownicy. Kliczko dodał, że mieszkańcy dwóch budynków zostali uratowani i zabrani w bezpieczne miejsce. Historyczna dzielnica w centrum Kijowa jest domem dla wielu uniwersytetów, restauracji i galerii sztuki.
5:55: Prezydent Indonezji chce rozpocząć dialog między Rosją a Ukrainą
Prezydent Indonezji Joko Widodo chce zaprosić swoich rosyjskich i ukraińskich odpowiedników do dialogu podczas nadchodzących wizyt w Moskwie i Kijowie. „Wojna musi się zatrzymać, a globalne łańcuchy żywnościowe muszą zostać ożywione” – powiedział Widodo przed wyjazdem na szczyt G7 w Schloss Elmau w Bawarii, który został zaproszony jako gość. Będzie również wzywał rosyjskiego prezydenta Władimira Putina do nakazania natychmiastowego zawieszenia broni. Indonezja sprawuje w tym roku przewodnictwo w G-20.
03.40: Wielka Brytania gotowa do zagwarantowania większej liczby pożyczek
Wielka Brytania jest gotowa jeszcze w tym roku zagwarantować Ukrainie kolejne 525 milionów dolarów pożyczki Banku Światowego. Oznacza to, że całkowite wsparcie finansowe wyniesie w tym roku 1,5 miliarda dolarów, powiedział premier Boris Johnson przed szczytem G7 w Schloss Elmau w Bawarii. „Ukraina może i wygra, ale potrzebuje naszego wsparcia, aby to zrobić” – powiedział Johnson. „Teraz nie czas na porzucenie Ukrainy”.
1:35: Ewakuacja fabryki chemicznej w Serodoniecku zostaje zawieszona
Według rosyjskiej agencji informacyjnej TASS ewakuacja ludzi z zakładów chemicznych w Siewierodoniecku została wstrzymana z powodu ukraińskich bombardowań. Agencja powołała się na lokalną policję w mieście, które kilka godzin temu zostało schwytane przez siły rosyjskie.
Niedziela 26 czerwca 2022
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
Naciska
Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.
Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.
Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.
Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami
Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.
Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.
Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę
Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”
Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.
Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji
Co sprawia, że zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.
Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.
wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Czy browar tego nie docenił?
Naciska
Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.
Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.
Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium
To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.
Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.
(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)
Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim
W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.
Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.
Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.
Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji
Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a
Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.
Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80.
twórca
Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.
Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.
Typ ludowy
Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.
Pełna chata: sześciomiejscowa Mazda CX-80.
twórca
CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.
Duży bagażnik
Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.
A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.
Napęd na cztery koła jest standardem
Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.
Wyluzowany: CX-80 ma skromne, przytulne wnętrze, podobne do mniejszego CX-60.
twórca
Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.
Ceny od 55 350 euro
CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de