Connect with us

Economy

Pakiet ratunkowy: udział Unipera + 15%: porozumienie Unipera pozornie nieuchronne – pakiet ratunkowy może zawierać przepustkę kosztową | biuletyn Informacyjny

Published

on

Pakiet ratunkowy: udział Unipera + 15%: porozumienie Unipera pozornie nieuchronne – pakiet ratunkowy może zawierać przepustkę kosztową |  biuletyn Informacyjny

Po tym, jak dzień wcześniej akcje wzrosły o dobre dziesięć procent, XETRA tymczasowo wzrosła o 15,00 procent do 11,96 euro.

Podczas gdy we wtorek krążyły spekulacje o wznowieniu dostaw rosyjskiego gazu po pracach konserwacyjnych na gazociągu Nord Stream 1, dziś skupiono się na możliwym ratowaniu przez grupę. Dostawca energii znalazł się pod presją z powodu dławienia dostaw rosyjskiego gazu przez bałtycki gazociąg Nord Stream 1. Na początku tygodnia w pełni wykorzystano wielomiliardową linię kredytową z państwowego banku rozwoju KfW i wniosek o wniesiono dodatkowe fundusze.

Według wtajemniczonych pakiet ratunkowy jest tak dobry, jak złożenie go w całość. Porozumienie z niemieckim rządem federalnym może zostać zawarte w ciągu najbliższych kilku dni, podał Bloomberg News, powołując się na osoby zaznajomione z tą sprawą. Rząd federalny mógłby wtedy trzymać mniejszość opozycyjną do 30 procent w Uniper. Oprócz kupowania akcji zwykłych po wartości nominalnej, opcją są również hybrydowe papiery wartościowe podobne do akcji. Jak donosi Handelsblatt, limit kredytowy KfW zostanie zwiększony do 8 mld euro.

Detalista pozytywnie ocenił środek i sprecyzował: „Niemcy rozważają inwestycję o wartości ponad 5 miliardów euro, z potencjałem całkowitego zaangażowania poniżej 10 miliardów euro”. Dodał, że według „Handelsblatta” pakiet ratunkowy dla Unipera zostanie ponownie omówiony w najbliższy piątek na spotkaniu z kanclerzem Olafem Schultzem, by do poniedziałku 25 lipca dojść do porozumienia.

Vincent Airal, analityk JPMorgan, zwrócił uwagę na ograniczoną rolę głównego akcjonariusza i spółki dominującej Fortum, które zamierzają odegrać w tej sprawie. Fiński minister ds. europejskich, odpowiedzialny również za udziały państwowe, Titi Toborainin, po przesłuchaniu w parlamencie podkreślił, że umowa nie powinna prowadzić do dodatkowego obciążenia fińskich podatników. Punktem wyjścia jest to, że Fortum, jako główny właściciel Uniper, nie będzie już dokonywał nowych dokapitalizowań.

READ  Możliwe obniżki odsetek: Niskie stopy procentowe zagrażają emeryturom firm

Według Airala oznacza to, że prawdopodobnie rozwodnienie udziałów Fortum będzie ceną, jaką będzie musiała zapłacić fińska firma – „z potencjalnym ryzykiem dekonsolidacji Unipera, w zależności od ostatecznych szczegółów ratowania”.

Rząd federalny może czterokrotnie zwiększyć kredyty bankowe KfW do 8 mld euro

Działania mające na celu ratowanie kłopotliwej firmy energetycznej Uniper stają się coraz bardziej realistyczne. Zgodnie z dokumentem Komisji Klimatu i Energii Bundestagu, dostępnym niemieckiej agencji informacyjnej DPA, istniejące pożyczki z banku państwowego KfW powinny zostać zwiększone z 2 do 8 mld euro. Jest to konieczne w celu zapewnienia krótkoterminowej płynności na zakup gazu alternatywnego oraz zabezpieczenia tzw. pozycji marżowych. Marże to rezerwy, które dostawcy muszą wpłacać w transakcjach wymiany energii.

W poniedziałek Uniper ogłosił, że obecny limit kredytowy w wysokości 2 mld euro został całkowicie wyczerpany i dlatego wystąpił o jego podwyższenie. Według gazety rząd federalny planuje również przejęcie pakietu do 30%. Należy to osiągnąć poprzez połączenie pozyskiwania kapitału i większej ilości kapitału mieszanego. Celem jest tutaj pokrycie strat nagromadzonych w Grupie Düsseldorf. Rzecznik prasowy Uniper nie chciał komentować gazety, gdy został o to poproszony. Handelsblatt donosił wcześniej w odniesieniu do gazety.

„Aby możliwe było wejście państwa do dostawców gazu, należy zadbać o to, aby straty nie były pozostawione wyłącznie podatnikom” – powiedział w środę dpa Michael Cruz, polityk energetyczny DUP. Uniper złożył wniosek o środki stabilizacyjne 8 lipca. Pakiet działań zaproponowany rządowi federalnemu przez koncern z Dusseldorfu zawiera m.in. składniki giełdowe, w które rząd federalny może inwestować w Uniper. Propozycja przewiduje również podwyższenie limitu kredytowego KfW. Jednak rozważania nie są jeszcze zakończone.

Grupa ma problemy z płynnością, ponieważ jest zmuszona kupować brakujące dostawy rosyjskiego gazu po wyższych cenach rynkowych, aby móc realizować kontrakty ze swoimi klientami. Według gazety te dodatkowe koszty powinny zostać zatrzymane. W tym celu cena ma zostać przekazana zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie energetycznym. Pozostaje jednak niejasne, czy Uniper będzie mógł przenieść dodatkowe koszty na swoich klientów, czy też grupa otrzyma więcej pieniędzy za pośrednictwem systemu pay-as-you-go, który płaci ogółowi społeczeństwa i może wypełnić jego dość ciasną kasę.

READ  Energia jądrowa – Polska planuje wejście do gospodarki jądrowej

Frankfurt/Düsseldorf (dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe na UniperDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Uniper

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Uniper

Kredyty obrazkowe: PATRIK STOLLARZ/AFP/Getty Images

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Polska: Śledztwa w sprawie korupcji w wydawaniu wiz

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  Możliwe obniżki odsetek: Niskie stopy procentowe zagrażają emeryturom firm

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Economy

Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a

Published

on

Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a

Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.

Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80.
twórca

Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.

Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.

Typ ludowy

Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.

Mazdy CX-80

Pełna chata: sześciomiejscowa Mazda CX-80.
twórca


CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.

Duży bagażnik

Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.

READ  Tylko Dacia jest najgorsza: samochód elektryczny TÜV - Tesla spada co dziesięć razy

A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.

Napęd na cztery koła jest standardem

Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.

Mazdy CX-80

Wyluzowany: CX-80 ma skromne, przytulne wnętrze, podobne do mniejszego CX-60.
twórca


Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.

READ  Pomidory za 11 euro? Klient zszokowany widząc cenę

Ceny od 55 350 euro

CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.

Continue Reading

Trending