Connect with us

Economy

Ogień i zastosowanie dronów: dlatego ukraińska artyleria jest tak dobra

Published

on

Ogień i zastosowanie dronów: dlatego ukraińska artyleria jest tak dobra

To, że armia ukraińska skutecznie obroniła się przed rosyjskim najeźdźcą, to w dużej mierze zasługa jej skutecznej i sprawnej artylerii. Ich ogień kierowany jest nie w tradycyjny sposób, ale poprzez sprytne połączenie oprogramowania, dronów i „ufortyfikowanego” Internetu.

The Druzgocący Jeden lub dwa rosyjskie bataliony próbujące przeprawić się przez Donet Siwerski są uważane za jeden z największych sukcesów armii ukraińskiej w obronie przed rosyjskimi napastnikami. Skuteczny i wysoce skuteczny ostrzał artyleryjski był krytyczny, a atakujący nie mieli obecnie nic do porównania.

artyleria decydująca

To nie pierwszy raz od początku inwazji ukraińska artyleria zadała Rosjanom duże straty. Używając ukierunkowanego ognia, unieruchamiają czołgi i inne pojazdy, między innymi zatrzymują konwoje i mogły już zabić dziesiątki wrogich wysokich rangą oficerów wojskowych. Przynajmniej w dotychczasowym przebiegu wojny skuteczność ukraińskiej artylerii mogła mieć decydujące znaczenie dla wojny.

Decyduje w tym system kierowania ogniem, który znacząco różni się od tego w armii rosyjskiej i który Ukraińcy zbudowali w ostatnich latach od wybuchu wojny w Dombas w 2014 roku. Byłem więc przygotowany.

Konwencjonalne systemy są powolne i słabe

W tradycyjnym systemie, po prostu, byłby samolot rozpoznawczy, który używałby sprzętu optycznego lub – jak to jest obecnie powszechne – drona do lokalizacji celu i przesyłania danych do centrum dowodzenia i kontroli – wyjaśnia pułkownik. Markus Reisner z austriackich sił zbrojnych. Przekazałoby to informację do baterii artyleryjskiej lub innego „aktywnego systemu”, który następnie wystrzeliłby.

Jest z tym wiele problemów. Z drugiej strony transmisja informacji o celu może zająć dużo czasu lub wróg może ingerować w proces transmisji. Jest jednak również w stanie określić, skąd pochodzi ogień i może zająć pozycję strzelca ogniem odwzajemnionym, jeśli nie może wystarczająco szybko zmienić pozycji.

„Uber Artyleria”

Armia ukraińska zmieniła jednak system kierowania ogniem w dwóch kluczowych miejscach. Głównym celem jest system informacji geograficznej (GIS) „ARTA”. Jest głośno „czasy„Koprodukcja ukraińskich programistów z brytyjską firmą zajmującą się mapowaniem cyfrowym. Ekspert ds. bezpieczeństwa Trent Tlinko Według głównego dewelopera Jarosława Szerstyuka.

Program oferuje prosty interfejs użytkownika.

(fot. GIS ARTA)

Firma lubi określać się jako „Uber Artylerii”. Jest to dość wygodne, ponieważ podobnie jak konkurencja taksówek znajduje najbliższego wolnego kierowcę, wykorzystuje współrzędne, aby znaleźć wszystkie dostępne wieże w zasięgu. Dopiero wtedy haubica, pocisk, moździerz lub dron bojowy wykonują swoje zadanie, ale wystrzeliwują je wszystkie niezależnie od siebie do celu.

READ  Bilet drogowy po zakupie Edeca: Mężczyzna z Monachium był oszołomiony

Oprócz informacji z dronów w czasie rzeczywistym, „Arta” przetwarza również dane z dalmierzy, smartfonów, Globalnego Systemu Pozycjonowania (GPS) czy komercyjnych zdjęć satelitarnych. Według The Times, informacje radarowe z NATO zostały również zintegrowane z automatycznym systemem dowodzenia i kontroli.

30 sekund zamiast 20 minut

Dowódcy mający dostęp do zaszyfrowanego materiału „Arta” wybierają jednostki, które mogą następnie strzelać na miejscu. Kiedyś od ustawienia celu do zniszczenia go minęło średnio 20 minut, teraz nie więcej niż 30 sekund, Pisze telenko.

Kolejną wielką cechą „Arty” jest zdecentralizowany ostrzał, który uniemożliwia przeciwnikowi wyłączenie całej baterii kontratakiem, jak to miało miejsce w przeszłości. W zasadzie mógł jedynie próbować atakować poszczególne jednostki.

Po tym, jak Elon Musk od początku marca sprzedaje satelitarne urządzenia peryferyjne do internetu Starlink Wysyłając na Ukrainę „Arta” stała się lepsza. Podczas gdy łączność bezprzewodowa wykorzystywana wcześniej w systemie transmisji danych może zostać zakłócona, Rosjanie mają problemy ze Starlink.

Starlink jest prawie niezniszczalny

irytujący „Nowaja Gazeta„Nie wszystkie ukraińskie jednostki korzystające z „Arty” są wyposażone w Starlink. Jednak w ciągu ostatnich kilku miesięcy tylko raz się zepsuł, ponieważ użycie takich systemów zajmuje dużo czasu – mówi jeden z rozmówców gazety.

Według Telenko, pod koniec 2016 roku amerykańska firma ochroniarska Crowdstrike stwierdziła, że ​​„Arta” pochodzi z osławionej rosyjskiej grupy hakerskiej”fantazyjny miśUdało się zhakować, nie tak. Deweloper Sherstyuk określił wówczas twierdzenie na Facebooku jako „iluzję”.Głos AmerykiZostał zbadany i nie był w stanie znaleźć żadnych dowodów na penetrację „Arty”.

Rosjanie mogli również próbować powstrzymać operację Starlink. Awaria sieci satelitarnej KA-SAT na początku rosyjskiego ataku, która zakłóciła kontrolę nad tysiącami europejskich turbin wiatrowych, mogła być „efektem ubocznym” ataku hakerskiego.

READ  Deutsche Post otrzymuje nową nazwę: tak będzie nazywać się firma w przyszłości

Niedrogi i ekonomiczny

W końcu użycie „Arty” jest bardzo tanie w porównaniu z konwencjonalnymi systemami artyleryjskimi. Program działa na tradycyjnych smartfonach, tabletach czy laptopach. Dla ukraińskiej artylerii ważne jest również, aby za pomocą systemu oszczędzić dużo amunicji. Zgodnie ze starymi standardami zniszczenie pozycji wroga za pomocą haubic 120 mm wymagało 60-90 pocisków. Po korekcie strzelania jest ich dziewięć – powiedział Aleksiej Aristowicz, doradca Selinskiego z „Nowej Gazety”.

Stosowane wielośmigłowce UAV są również stosunkowo tanie. Ukraińska jednostka rozpoznawcza Aerosvidka Chociaż używa również droższego sprzętu, takiego jak Autel EVO II z kamerą na podczerwień, która kosztuje ponad 8000 euro. Częściej jednak wykorzystywane są prostsze drony, którymi sterują również piloci amatorzy.

Drony DJI mają problem

Wiele z tych urządzeń pochodzi od chińskiego lidera rynku DJI, który nie jest pozbawiony problemów. Ponieważ oferuje również odbiorniki, które transmitują sygnał drona Lokalizacja, wysokość, kierunek, prędkość, model, numer seryjny lub lokalizacja.

System o nazwie AeroScope jest w rzeczywistości używany do ochrony przestrzeni powietrznej nad lotniskami lub inną infrastrukturą krytyczną. Teoretycznie piloci dronów mogliby stać się celem. Jest to mało prawdopodobne, powiedział Jarosław Honczar, współzałożyciel Ukraińskiej Jednostki Rozpoznania Powietrznego.Ukraińska Prawda”.

Program zaciemnia sytuację

Według Honchara obie strony używały dronów DJI i AeroScope. Jednak wersja mobilna ma zasięg tylko od trzech do czterech kilometrów. Kiedy dziesiątki dronów są w powietrzu, tylko stacjonarna wersja AeroScope może zidentyfikować operatorów. W razie potrzeby jego jednostka udostępnia również oprogramowanie, które ukrywa lokalizację pilota drona.

Oficjalnie samo DJI nie chce pomagać ani Rosjanom, ani Ukraińcom. Głęboko żałuje się militarnego użycia dronów, napisała firma w jednym z nich Opinia. Wszystkie urządzenia są przeznaczone wyłącznie do użytku cywilnego. Relacje biznesowe z dystrybutorami, sprzedawcami i innymi partnerami, którzy mimo wszystko sprzedawali drony wojsku, zostaną rozwiązane.

READ  Oczekuje się, że w 2023 r. zużycie gazu w Niemczech spadnie o pięć procent

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.

Published

on

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.

Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.

Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych

W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.

Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.

Producenci samochodów ponownie coraz częściej stawiają na modele z silnikami spalinowymi. © Jochen Tuck/Imago

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty

Z badania wynika, że ​​w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.

READ  Dotyczy to 30 000 miejsc pracy: tradycyjny spedytor nie działa

Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych

Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.

„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne

Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.

ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.

Continue Reading

Economy

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza

Published

on

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego |  Życie i wiedza

Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.

▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.

Besser geht’s nicht!

In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.

Fehlerpunkte: 0. Note: 1+

Der Erdgas-Audi steht mit null Fehlerpunkten an der Spitze im Ranking

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top

Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*

READ  Bańka kryptowalutowa: Nawet krótka sprzedaż nie jest opłacalna: Inwestor uważa, że ​​kryptowaluta jest bezwartościowa - radzi zainwestować w inną | biuletyn

Business-Kombi mit Bestnote

Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*

Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln

Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Vorsprung durch Qualität

Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>

READ  Opinia: Co kryje się za debatą w Polsce o odszkodowaniach?

Der Überraschungs-Kandidat

Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Foto: AUTO BILD

▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>

Der zuverlässige Japaner

Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>

Spitzen-Kombi-Note

Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>

READ  Oczekuje się, że w 2023 r. zużycie gazu w Niemczech spadnie o pięć procent

Stern mit Bestnote

Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Foto: AUTO BILD

▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>

Prima-Prius

Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>

Bestnote auch nach Verlängerung

Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Foto: AUTO BILD

▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>

Koreaner auf Top-Niveau

Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>

Der Beste im Norden

Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Foto: AUTO BILD

▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>

(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.

Continue Reading

Economy

Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze

Published

on

Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro |  pieniądze

Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.

Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.

Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt

Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.

Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.

▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“

+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++

[–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“

UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn

Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.

Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.

READ  Bańka kryptowalutowa: Nawet krótka sprzedaż nie jest opłacalna: Inwestor uważa, że ​​kryptowaluta jest bezwartościowa - radzi zainwestować w inną | biuletyn

Continue Reading

Trending