Connect with us

Economy

„Nie, dziękuję Panie Premierze”: polscy kierowcy ciężarówek spowalniają Johnsona

Published

on

– Nie, dziękuję, panie premierze.
Polscy kierowcy ciężarówek spowalniają Johnsona

Zgodnie z hasłem „Zawsze widujesz się dwa razy w życiu”, brytyjski premier oferuje specjalne wizy polskim kierowcom ciężarówek. Ale wielu nawet nie myśli o pomocy Wielkiej Brytanii w walce z kryzysem paliwowym. W końcu Brexit powstrzymał ludzi z dala od wyspy.

Polscy kierowcy ciężarówek odmówili trzymiesięcznej oferty pomocy w walce z niedoborami dostaw w Wielkiej Brytanii. – Nie, dziękuję, panie premierze, nie skorzystałbym z tej okazji – mówi Jakob Bayka za kierownicą swojej czerwonej ciężarówki na parkingu pod Warszawą. „Żaden kierowca nie chce wyjeżdżać na trzy miesiące tylko po to, aby ułatwić Brytyjczykom przygotowanie się do świąt Bożego Narodzenia”. 35-latek rzucił pracę w Wielkiej Brytanii z powodu Brexitu.

Rząd brytyjskiego premiera Borisa Johnsona ogłosił w niedzielę, że wyda 5 tys. wiz zagranicznym kierowcom ciężarówek do 24 grudnia w związku z utrzymującym się niedoborem dostaw. Ich głównym zadaniem jest transport benzyny na stacje benzynowe.

Baika mówi, że dodatkowe pieniądze nie zrekompensują kłopotów związanych z dojazdami do pracy, groźby, że migranci próbują przekroczyć kanał na tylnym siedzeniu ciężarówki ani rozłąki z jego rodziną. „Pieniądze, które można zarobić w Wielkiej Brytanii, nie rekompensują kierowcy wszystkich niebezpiecznych rzeczy, które mu się tam przydarzają”.

Podobnego zdania jest Jacek Rembikowski, 60-letni kierowca ciężarówki na innym parkingu. Pracował w Wielkiej Brytanii przez siedem lat, zanim wrócił do Polski w związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Wtedy nie było jasne, jak będą traktowani kierowcy i czy będą potrzebni po Brexicie – wyjaśnia Rymbekowski.

Johnson chce wytrzymać do Bożego Narodzenia

W świetle paniki przy zakupach na stacjach benzynowych i wąskich gardeł w populacji, Johnson zapewnił odpowiednią podaż. „Chcemy mieć pewność, że czynimy wszelkie niezbędne przygotowania, aby przetrwać Boże Narodzenie i dłużej, nie tylko w dostawach na stacjach benzynowych, ale we wszystkich łańcuchach dostaw” – powiedział premier w Londynie. W razie potrzeby wojsko powinno również pomóc wypełnić wąskie gardła w dostawach benzyny. Wielka Brytania już teraz zmaga się z rosnącymi cenami gazu, które podniosły koszty energii i doprowadziły do ​​niedoborów surowców.

Od czasu do czasu dochodziło do kłótni, ponieważ kierowcy rywalizowali o dostanie się do dystrybutora. Zdjęcia zamieszczone w Internecie pokazują ludzi nalewających benzynę do starych butelek po wodzie zamiast zapasowych puszek. Dlatego sekretarz ds. transportu Grant Shapps wezwał obywateli do powstrzymania się od: „To jest niebezpieczne”. W niektórych częściach kraju aż 90 proc. stacji benzynowych było bez paliwa – podało stowarzyszenie branżowe PRA. Czasami przed pozostałymi dystrybutorami benzyny tworzyły się długie kolejki.

Szacuje się, że w Wielkiej Brytanii brakuje 100 000 kierowców ciężarówek. Z powodu Brexitu wielu kierowców ciężarówek powróciło na kontynent europejski. Ponadto ograniczenia Corona doprowadziły do ​​zawieszenia szkolenia. Minister gospodarki Kwasi Kwarting powiedział, że żołnierze mogą pomóc w dostawie benzyny. Ograniczoną liczbę kierowców ciężarówek wojskowych postawiono w stan gotowości. Powinien być używany, gdy jest potrzebny do zaopatrzenia. Brytyjskie Stowarzyszenie Medyczne zaapelowało o preferencyjne paliwo dla pracowników służby zdrowia, aby mogli przychodzić do szpitali i gabinetów lekarskich.

READ  Stagflacja: bój się scenariusza bez wygranej
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Stresujące dane przemysłowe: Ceny ropy pod presją po nowych podwyżkach | biuletyn

Published

on

Wczesnym rankiem ceny ropy osiągnęły najwyższy poziom od kilku lat.

Wczesnym wieczorem cena beczki North Sea Brent (159 litrów) wyniosła 84,60 USD. To było o 26 centów mniej niż w piątek. Cena wcześniej wzrosła do 86,04 USD, najwyższego poziomu od trzech lat. Cena baryłki amerykańskiej ropy West Texas Intermediate (WTI) spadła o jeden cent do 82,27 USD. Wcześniej osiągnął najwyższy poziom od 2014 r., wynoszący 83,87 USD.

Reklama

l, złoto, handluj wszystkimi towarami z dźwignią (do 30)

Handluj towarami z wysoką dźwignią i małymi spreadami. Możesz zacząć handlować już za 100,00, aby skorzystać z efektu 3000 euro kapitału!

Uwaga dotycząca Plus500: 74% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz podjąć wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Plus500UK Ltd jest autoryzowany i regulowany przez Financial Conduct Authority (FRN 509909). Plus500CY Ltd jest autoryzowany i regulowany przez CySEC (nr 250/14).

Po południu rozczarowujące dane przemysłowe z USA zaważyły ​​na cenach ropy. Produkcja przemysłowa we wrześniu niespodziewanie spadła. Problemy z międzynarodowymi łańcuchami dostaw nadal wywierają presję na produkcję. Spadek produkcji przemysłowej ogranicza również popyt na surowce.

Początkowo ceny ropy kontynuowały niedawny wzrost. Osiem tygodni temu ceny miały tendencję do wzrostu, wywołane obawami inwestorów o niewystarczającą podaż przed zimą. W miarę jak wiodące kraje uprzemysłowione wychodzą z kryzysu gospodarczego w wyniku kryzysu koronowego, rosną obawy o deficyt podaży na rynku ropy.

Inwestorzy obserwują przede wszystkim niedobór gazu ziemnego, który zwiększył zapotrzebowanie elektrowni na ropę naftową. Na tym tle eksperci nie mogą wykluczyć kolejnego wzrostu cen ropy.

„Napięta sytuacja rynkowa, którą Organizacja Krajów Eksportujących Ziemię (OPEC) i Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) widziały w swoich miesięcznych raportach w zeszłym tygodniu, kontrastuje z wczesnym zakończeniem wysokich cen ropy naftowej i produktów naftowych” – skomentował Raw. ekspert ds. materiałów Carsten Fritsch z Der Commerzbank in Trading.

READ  Aldi Walidl: Pamiętaj o mięsie ze względu na niebezpieczeństwo zranienia ust

Nowy Jork/Londyn (dpa-AFX)

Więcej informacji o cenie ropy (Brent)

Źródła obrazu: QiuJu Song / Shutterstock.com, B Studio / Shutterstock.com

Continue Reading

Economy

Dostawa teraz także do Polski

Published

on

Firma modowo-lifestyle’owa Breuninger wchodzi do Polski w październiku 2021 roku. Początkowo nie ma nawet kosztów wysyłki zamówień.

Podstawy w skrócie

  • Breuninger rozwija swój sklep internetowy.
  • Zgłoszenia są teraz przyjmowane z Polski.
  • Dla firmy jest to ważny krok w kierunku internacjonalizacji.

Breuninger jest jednym z odnoszących największe sukcesy dostawców e-commerce w sektorze premium w krajach niemieckojęzycznych.

Niemiecka firma zajmująca się modą i stylem życia rozszerzyła działalność na Austrię w 2017 r. i Szwajcarię w 2019 r.

Kolejnym krokiem jest teraz Polska: Breuninger zamierza po raz pierwszy oferować swoje usługi w krajach nieniemieckojęzycznych w październiku 2021 roku.

Sklep internetowy i obsługa klienta prezentowane są w języku polskim. Jak informowaliśmy w doniesieniu medialnym, dostępne będą metody płatności online P24 i BLIK. Po złożeniu zamówienia klienci mogą oczekiwać, że zamówiony towar dotrze w ciągu trzech do pięciu dni roboczych. Ponadto początkowo nie będą naliczane koszty wysyłki zamówień z Polski.

Breuninger stał się międzynarodowy

Holger Blecker, dyrektor generalny Breuninger, jest podekscytowany ekspansją do sąsiedniego kraju: “Z entuzjazmem i podekscytowaniem czekamy na naszą pierwszą ekspansję online poza region DACH. Nasza sąsiednia Polska jest bardzo interesującą, dynamicznie rozwijającą się i wysoce internetową powiązanym rynku.”

W związku z tym firma planuje stale poszerzać swoją strefę internetową w Europie o gamę marek premium, luksusowych i designerskich.


READ  Były menedżer Google kieruje zespołem zarządzającym VW dla inżynierów oprogramowania
Continue Reading

Economy

10 000 nowych miejsc pracy w Europie: Facebook chce stworzyć „Metaverse”

Published

on

10 000 nowych miejsc pracy w Europie
Facebook chce stworzyć „Metaverse”

Facebook ogłasza, że ​​chce stworzyć „metawers” ​​– i nie tylko: Europa powinna pomóc w kształtowaniu tego cyberświata z około 10 000 nowych miejsc pracy i wieloma innymi firmami. Ten ruch może mieć coś wspólnego z poważnymi zarzutami, że amerykańska firma znajduje się obecnie pod ogromną presją.

Facebook chce stworzyć 10 000 nowych, wysoce wydajnych miejsc pracy w Unii Europejskiej w ciągu najbliższych pięciu lat, aby zbudować Metaverse. Zostało to ogłoszone przez dyrektora Facebooka, Nicka Clegga, w poście na blogu. „Ta inwestycja jest wotum zaufania w siłę europejskiego przemysłu technologicznego i potencjał europejskich talentów technologicznych” – napisał były brytyjski wicepremier.

Facebook rozumie „Metaverse” jako świat, w którym rzeczywistość fizyczna, rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) łączą się ze światem online. Termin pochodzi od amerykańskiego pisarza Neila Stephensona, który po raz pierwszy użył go w 1992 roku w powieści science fiction Snow Crash.

Clegg, który faktycznie jest sekretarzem stanu firmy internetowej, powiedział, że Facebook był na początku podróży, która miała pomóc w budowie platformy przyszłości. „We współpracy z firmami partnerskimi opracowujemy ‘Metaverse’ – nową fazę sieciowych doświadczeń wirtualnych z wykorzystaniem technologii takich jak rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona”. „Metaverse” ma potencjał, by otworzyć dostęp do zupełnie nowych kreatywnych, społecznych i ekonomicznych możliwości. A Europa pomoże go kształtować od samego początku. ”

Były dyrektor generalny Facebooka podnosi poważne zarzuty

Żadna indywidualna firma nie będzie właścicielem i operatorem Metaverse. „Podobnie jak Internet, Metaverse będzie otwarty i interoperacyjny”. Clegg podkreślił, że Europa jest bardzo ważna dla Facebooka. „Tutaj tysiące pracowników i miliony firm, które codziennie korzystają z naszych aplikacji i narzędzi, przyczyniają się do naszego sukcesu”. Unia Europejska ma wiele atutów, dzięki którym jest doskonałym miejscem do inwestowania w firmy technologiczne.

Ogłoszenie Facebooka pojawia się w czasie, gdy grupa amerykańska znajduje się pod ogromną presją na arenie międzynarodowej. Na przesłuchaniu w Senacie USA na początku października Frances Hogan, była szefowa Facebooka i demaskatorka, wezwała polityków do zmuszenia Internetu do większej przejrzystości. 37-latek oskarżył Facebooka między innymi o to, że dowiedział się z wewnętrznych badań, że Instagram szkodzi zdrowiu psychicznemu niektórych nastolatków – ale nic z tym nie zrobiono. Firma opublikowała również negatywne nagłówki, ponieważ błąd w ustawieniach sieci doprowadził do sześciogodzinnego przestoju na Facebooku i powiązanych z nim Whatsapp i Instagramie.

READ  To dlatego w Turowie jest tak cicho
Continue Reading

Trending