Connect with us

Tech

Nadawanie misji marsjańskich zostało wstrzymane – Mars przechodzący za Słońcem odcina komunikację z sondami marsjańskimi NASA

Published

on

Cisza radiowa: Przez następne dwa tygodnie będzie cicho w eterze Marsa – gdzie normalnie ważna komunikacja między NASA a jej łazikiem i łazikiem na Czerwonej Planecie została zamknięta. Bo Mars jest za Słońcem od 2-16 października i to łącze odcina radio. Dlatego łaziki marsjańskie, takie jak Perseverance i Curiosity, nie będą działać w tym czasie i, podobnie jak pozostałe sondy, będą dokonywać tylko najbardziej niezbędnych pomiarów.

Stworzone przez człowieka sondy istnieją na pobliskiej planecie Mars i wokół niej od dobrych 20 lat. Łaziki takie jak Curiosity i determinacja Badając powierzchnię czerwonej planety podczas jazdy, inni słuchają jej wnętrza jak sondy Wgląd Marsa Albo orbitują wokół Marsa, jak NASA MAVEN lub ESA Mars-Express. Aby kontrolować ich działania, dokonywać pomiarów i planować ich trasy, między Ziemią a Marsem zwykle odbywa się duży ruch radiowy.

Z naszego punktu widzenia Mars znajduje się obecnie bezpośrednio za Słońcem. © NASA

Parowanie jest sparowane z połączeniem

Ale od weekendu nie było audycji radiowych. Powód: od 2 do 14 października Mars będzie znajdował się bezpośrednio za Słońcem widzianym z naszego punktu widzenia. Ta słoneczna koniunkcja między Marsem a Ziemią występuje co dwa lata, ponieważ Czerwona Planeta potrzebuje dwa razy większej długości Słońca, aby okrążyć Ziemię. Tak więc Mars jest obecnie ukryty za słońcem, a fale radiowe nie pochodzą z Ziemi, albo tylko częściowo.

W szczególności korona słoneczna powoduje silne zakłócenia spowodowane prądami plazmy i polami magnetycznymi. W przypadku komunikacji radiowej z sondą i łazikami na Marsie istnieje ryzyko, że polecenia mogą nie nadejść lub w tym czasie dotrzeć tylko w zniekształconym stanie. W najgorszym przypadku może to prowadzić wędrujące pojazdy na manowce lub awarie czułego i kosztownego sprzętu.

Tylko oznaki prymitywnego życia

Aby być po bezpiecznej stronie, NASA i Europejska Agencja Kosmiczna zamknęły prawie całą komunikację z badaczami Marsa na około dwa tygodnie – dopiero wtedy Mars pojawił się dalej od Słońca. Jednak ta przerwa w transmisji nie odbywa się bez przygotowania: w poprzednich tygodniach wszystkie wędrujące pojazdy i czujniki są ponownie dokładnie sprawdzane, a następnie otrzymujesz serię instrukcji, co robić, a czego nie robić w ciągu najbliższych kilku tygodni.

READ  Badanie gier akcji: udana strzelanka pierwszoosobowa?

„Chociaż nasza misja na Marsa nie będzie aktywna przez najbliższe kilka tygodni, zobaczymy, czy wszystko jest w porządku”, wyjaśnia Roy Gladden z NASA Jet Propulsion Laboratory. Ponieważ nawet jeśli wszystkie transmisje na Marsa ustaną, będą próby w przeciwnym kierunku: trzy aktywne orbitery NASA — MAVEN, Odyssey i Mars Reconnaissance Orbiter — będą nadal żądać danych od sond lądowników i łazików i będą próbowały uzyskać przynajmniej część to jednak Od ingerencji w wysyłanie Ziemi. Więc nadal możliwe jest pojawienie się oznak życia i przynajmniej wstępnych danych.

„Zadanie domowe” wytrwałości, ciekawości i współpracy

Z kolei na Marsie mottem na najbliższe tygodnie będzie: nie ruszaj się, nie jedź i wykonuj tylko niezbędne pomiary. Ale nawet czujniki lądowania i łazik nie są całkowicie zepsute: „Dla każdej misji wysłano wiele prac domowych i teraz nad nimi pracują, aby mogli ponownie nas usłyszeć” – wyjaśnia Gladin. Statek kosmiczny Curiosity and Perseverance pozostanie nieruchomy i nie będzie też poruszał swoimi robotami ani kamerami. Ale stacje pogodowe i niektóre czujniki radarowe i mierniki promieniowania są nadal aktywne. To także mikrofon Pozostaje wytrwałości.

podrzędny Stworzenie helikoptera na Marsa Obecnie znajduje się 175 m od trwałości i musi być tam zaparkowany w okresie parowania. Łazik będzie jednak zgłaszał swój status raz w tygodniu. Sonda Mars InSight, która i tak jest nieruchoma, będzie nadal wykonywać pomiary sejsmiczne podczas sprzężenia. Twój trening –Mars kretf” – Już zamknięte po nieudanych próbach kopania.

Kiedy Mars pojawi się dalej od Słońca za około dwa tygodnie, wszystkie dane zebrane w międzyczasie będą przesyłane z powrotem na Ziemię jeden po drugim. NASA szacuje, że otrzymanie i ocena wszystkich nieprzetworzonych danych zajmie około tygodnia. Dopiero wtedy łazik i lądownik stopniowo wznowią normalne operacje.

READ  Ludzie nie mogą jeszcze latać na pewno, czy Outridery są opłacalne

Co: NASA

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Ultra .projekt i szczegóły aparatu

Published

on

Wiele Plotki, a także udostępniać zdjęcia Do następnego Galaxy S22 już się zgromadziłem. Znany przeciek „Ice Universe” chce teraz więcej informacji na temat smartfonów z serii S22. Potwierdza to również plotki, że S22 i S22+ mają płaskie ekrany, płaski tył i symetryczne krawędzie. Pod tym względem ma wyglądać bardzo podobnie do iPhone’a 13, tyle że z małą dziurką zamiast (przewymiarowanego, przestarzałego) notcha.

Ice Universe chce również poznać informacje o kamerach w S22 Ultra. Ten aparat prawdopodobnie ponownie będzie częścią najlepszych aparatów smartfonowych na rynku w przyszłym roku. Dlatego w głównym czujniku, HM3, należy wprowadzać tylko drobne zmiany. Ten ma 108 MP i oferuje aperturę f/1,8 z 85-stopniowym polem widzenia.

W przypadku obiektywu ultraszerokokątnego SamsungWedług jego informacji postawił na identyczny aparat o rozdzielczości 12 megapikseli – polu widzenia 120 stopni i przysłonie f/2.2. Innowacje są następnie odtwarzane po powiększeniu. W przypadku teleobiektywów potrójnych i 10x zastosowano tu nową matrycę firmy Sony. Oba mają rozdzielczość 10 megapikseli.

Linki afiliacyjne są zawarte w tym artykule. Kliknięcie go przeniesie Cię bezpośrednio do dostawcy. Jeśli zdecydujesz się tam kupić, dostaniemy niewielką prowizję. Dla Ciebie nic się nie zmienia w cenie. Dziękuję za wsparcie!


Continue Reading

Tech

Po Uwaga 151 Aplikacje SMS Scam usunięte ze Sklepu Play

Published

on

Google usunęło 151 aplikacji ze Sklepu Play z zamiarem oszustwa. Avast ujawnił, że aplikacje zażądały specjalnych uprawnień i numeru telefonu po uruchomieniu, aby w końcu uzyskać drogie subskrypcje SMS-ów niezauważone przez użytkownika. W sumie aplikacje zostały pobrane ponad 10 milionów razy na całym świecie.

Google: 151 aplikacji oszustw SMS zostało usuniętych

Chociaż Google i Apple obiecują bezpieczeństwo aplikacji, które można pobrać ze Sklepu Play lub App Store, nie zawsze można to w pełni zagwarantować. Apple jest bardziej niezawodny w porównaniu z Google, ale został również dotknięty złośliwymi aplikacjami. Ale teraz jest nowy przypadek z aplikacjami na Androida ze Sklepu Play, w którym chciałoby się, aby Google lepiej sprawdził aplikacje z wyprzedzeniem. ponieważ PC Welt donosi o 151 aplikacjach wykrytych przez firmę Avast z branży bezpieczeństwa IT I spróbuj zdobyć drogie subskrypcje SMS-ów. Lista aplikacji dostępna jest również online. W sumie aplikacje, które oczywiście zostały zablokowane przez Google, miały 10,5 miliona pobrań. Ale każdy, kto już zainstalował aplikację, nadal jest narażony na oszustwo, które Avast nazwał „UltimaSMS”.

Nazwa naprawdę to pokazuje: chodzi o oszustwa SMS-owe. Większość toksycznych aplikacji to aplikacje oferujące oszczędności gotówkowe za pomocą kodów rabatowych – ale uwzględniono również gry lub edytory multimedialne. Wygląda na to, że oszuści nie zadawali sobie trudu, aby w przebraniu zintegrować obiecane rzeczy z aplikacjami, ponieważ wiele recenzji było tak negatywnych, że aplikacje w ogóle nie powinny działać. Jednak nie było to również konieczne, ponieważ aplikacje najpierw proszą o numer telefonu i adres e-mail, a także o pewne prawa – użycie ma zostać aktywowane – więc oszuści mieli już wszystko, czego potrzebowali. Ci, którzy odpowiedzieli, potwierdzili, że aplikacja pobiera drogą subskrypcję przez SMS. Chociaż większość ofiar pochodzi z Bliskiego Wschodu, Pakistanu i USA, niemieccy użytkownicy również powinni mieć oczy szeroko otwarte. Możesz uniknąć takiego ataku ze zdrową dawką sceptycyzmu, ale przede wszystkim pozwalając operatorowi komórkowemu na zaprzestanie korzystania z usług premium i o wartości dodanej.

READ  Windows 365 już tu jest: Microsoft zaczyna od komputerów w chmurze od 18 EUR

Linki oznaczone * to linki afiliacyjne. Linki afiliacyjne nie są reklamami, ponieważ jesteśmy niezależni w badaniu i wyborze oferowanych produktów. Otrzymujemy niewielką prowizję od sprzedaży produktów, którą przeznaczamy na częściowe finansowanie darmowej zawartości serwisu.

Continue Reading

Tech

Strażnicy Galaktyki Marvela w teście technicznym

Published

on

Marvel’s Guardians of the Galaxy nie jest obecnie w kinie, ale jako gra słynny oddział bohaterów ponownie sprawia, że ​​wszechświat jest niebezpieczny. ComputerBase testuje wersję PC. Skupiono się na standardach wielu kart graficznych, a także ray tracingu, który jest stale wykorzystywany w przygodach superbohaterów.

W kinie Marvel’s Guardians of the Galaxy odpoczywa, na PC jednak sympatyczny bohater nadal walczy o wolność wszechświata. Square Enix ma wielkie plany dotyczące gry o tej samej nazwie, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że Avengers Marvela zostały tak krytycznie przyjęte. W przeciwieństwie do drużyny superbohaterów z blokami kolorów, Guardians of the Galaxy nie gra w grę wieloosobową, ponieważ tym razem skupiamy się na grze dla jednego gracza, w tym na fabule.

Grafika wyznacza standardy, ale ma wady

Obie gry mają tego samego wydawcę. Ale co najbardziej zaskakujące, wymyślili inne podejście. Podczas gdy Avengers używają silnika podstawowego już używanego w częściach Tomb Raider, Strażnicy Galaktyki opierają się na silniku Dawn. Tłem są różne studia: Marvel’s Avengers zostało opracowane przez Crystal Dynamics, a więc trylogię Tomb Raider (testy), Guardians of the Galaxy, z kolei Eidos Montreal, które niedawno zajęło się splitem Deus Ex: Mankind (test), który używa silnika Dawn . Obie firmy polegały więc na technologii, którą znają.

Eidos Montreal rozwinął silnik dalej w porównaniu do jego ostatniego użycia, co można zobaczyć w tytule. Znany tylko jako DirectX 12, Guardians of the Galaxy (GotG) stał się naprawdę imponującym strzelcem dzięki różnorodnym i kolorowym światom, szczegółowym powierzchniom i eleganckim animacjom. Jeśli chodzi o ray tracing i wysoką rozdzielczość (przynajmniej WQHD, nieco wyższą), prawie żaden tytuł nie jest w stanie nadążyć za tym wyglądem. Bez promieni lub tylko w Full HD, GotG traci wiele ze swojego graficznego polotu.

READ  Apple apeluje od orzeczenia – zmiany w App Store mogą się opóźnić › Macerkopf

Wyrafinowanie jest słabe

Nawet jeśli ogólne wrażenie jest bardzo dobre, Guardians of the Galaxy musi uporać się z pewnymi słabościami. Na przykład wyrafinowanie nie jest zdecydowanie po mocniejszej stronie. Pomimo składowej czasowej TAA, niektóre obiekty nadal wesoło migają, nawet w wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo, pomimo szczegółowych tekstur, gra nie wygląda zbyt ostro. Nie pomaga to, że tekstury pojawiają się na obrazie od czasu do czasu, gdy kamera szybko zmienia kierunek. Przy tak wielu przerywnikach w niektórych miejscach jest to dość denerwujące. I wreszcie, LOD działa dość agresywnie, a przejścia między różnymi poziomami szczegółowości można łatwo zobaczyć. Ale ostatecznie nic z tego nie może zepsuć bardzo dobrego ogólnego wrażenia.

Pełne oprogramowanie “RTX On” dostępne na PC

Guardians of the Galaxy jest reklamowany na konsolach, a także na pecetach wyposażonych w ray tracing, gdzie technologia ray wykorzystywana jest wyłącznie do odbić. Śledzenie promieni jest dostępne tylko na PC od początku, konsole pojawią się później w patchu.

Ponieważ wersja na PC została stworzona przy pomocy Nvidii, do gry trafiła DLSS, dostępna tylko na GeForce RTX, która ma zapewnić lepsze wrażenia z gry – czyli więcej FPS – zwłaszcza pod względem ray tracingu. ComputerBase zajmie się szczegółowo obiema metodami na następnych kilku stronach.

Guardians of the Galaxy używa początkowego programu uruchamiającego na PC, który pojawia się przed rozpoczęciem właściwej gry. Można tam ustawić kilka opcji graficznych, ale pełny zakres jest dostępny tylko w samej grze, co jest denerwujące, ponieważ gracz ma mniejszy zasięg, ale dodaje więcej szczegółów do niektórych opcji – co nie ma sensu.

Presety nie zawierają ray tracingu

Dzięki trybom Low, Medium, High, Ultra High i Ultra Guardians of the Galaxy oferuje pięć różnych ustawień wstępnych, przy czym Ultra łączy maksymalną szczegółowość grafiki oprócz ray tracingu. Śledzenie promieni nie jest zawarte w ustawieniach wstępnych. Ulepszenie w grze pozwala na zmniejszenie rozdzielczości ekranu nawet o 50 procent. W programie uruchamiającym można go ustawić w krokach co 1 procent, ale w menu graficznym tylko w krokach co 5 procent.

READ  Za czarną dziurą: naukowcy potwierdzają przewidywania Einsteina

Możliwe jest również ulepszenie grafiki za pomocą FidelityFX CAS firmy AMD. Również w tym przypadku stopień ostrości można skonfigurować dokładniej w wyzwalaczu niż w menu (zalecana wartość 20 procent).

Oprócz ray tracingu z dwiema różnymi opcjami dostępny jest DLSS, w tym własny filtr ostrości, a także dynamiczna rozdzielczość, która oferuje 30 kl./s, 60 kl./s, 90 kl./s i 120 kl./s jako docelową liczbę klatek na sekundę. Funkcja obecnie nic nie robi i wyraźnie nadal występuje błąd.

144 kl./s to maksimum bez VSync

Dostępny jest również ogranicznik FPS, który można skonfigurować w zakresie od 30 do 144 FPS w krokach co 1 FPS. Nie ma jednak możliwości bezpośredniego wyłączenia, co w dzisiejszych czasach nie powinno mieć miejsca.

Jeśli jednak VSync jest aktywowany, selektor również pozostanie wyłączony w tej grze. Jeśli masz ekran o częstotliwości odświeżania wyższej niż 144 Hz, możesz w ten sposób uzyskać więcej niż 144 kl./s. Jednak później nie można wykluczyć pewnych błędów.

Dodatkowo wersja na PC oferuje własny benchmark, który pokazuje różne sekwencje lotu. To nierealne. Dołączone są przykładowe zrzuty ekranu poszczególnych opcji graficznych.

10 GB VRAM wystarczy dla UHD w pełnej szczegółowości i RT

Jeśli chodzi o zużycie pamięci, Strażnicy Galaktyki Marvela pozostają w tyle. Z karty graficznej o pojemności 10 GB nie ma problemów, nawet w Ultra HD przy najwyższych ustawieniach, w tym maksymalnych ustawieniach ray tracingu, pamięć VRAM jest wystarczająco duża. Chociaż karty graficzne z większą pamięcią miejscami mają znacznie więcej pamięci, nie wydaje się to konieczne – przynajmniej redaktorzy nie zauważyli żadnych wad. Nawet przy zaledwie 8 GB bardziej szczegółowe tekstury działają dobrze, a test nie wykazał problemów z ustawieniami istotnymi na co dzień.

Następna strona: Ray tracing i Nvidia DLSS w szczegółach

Continue Reading

Trending