Connect with us

Economy

Modernizacja 911: Porsche przedstawia nową Carrerę GTS wyposażoną w technologię T-Hybrid

Published

on

Modernizacja 911: Porsche przedstawia nową Carrerę GTS wyposażoną w technologię T-Hybrid

Modernizacja 911
Porsche prezentuje nową Carrerę GTS z technologią T-Hybrid

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Porsche unowocześnia 911 i robi bardzo znaczący krok: ikona samochodu sportowego po raz pierwszy otrzymuje hybrydowy układ napędowy jako GTS. To nie tylko oszczędza paliwo, ale także sprawia, że ​​pocisk jest mocniejszy i bardziej aerodynamiczny.

Porsche poddaje 911 liftingowi i w przyszłości nadal będzie polegać na mocnych silnikach spalinowych. Jednak nowy GTS po raz pierwszy wyposażony jest także w silnik elektryczny, zapewniający znacznie większą moc.

Zmienione Porsche 911 Carrera zadebiutuje późnym latem.

Zmienione Porsche 911 Carrera zadebiutuje późnym latem.

(Zdjęcie: Porsche)

Odświeżone Porsche 911 można teraz zamawiać w cenach zaczynających się od 128 700 euro. Popularny samochód sportowy, który od późnego lata będzie początkowo dostępny w podstawowej wersji Carrera, można rozpoznać między innymi po nowych przednich i tylnych zderzakach oraz większych wlotach powietrza. Opcjonalnie można zamówić nowe reflektory matrycowe HD o wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo w ramach liftingu seria otrzymuje ulepszone nadwozie, nowe konstrukcje ramek oraz w pełni cyfrowy kokpit z 12,6-calowym zakrzywionym wyświetlaczem i ulepszoną łącznością.

Carrera nadal napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów, chociaż otrzymała większą turbosprężarkę z poprzedniego modelu GTS, zapewniającą wzrost mocy o dziewięć KM do 290 kW/394 KM. Dzięki pakietowi Sport Chrono nowa Carrera przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 294 km/h. Do tej pory było to 4,0 sekundy i 293 km/h.

GTS z napędem hybrydowym 400 V

Nowe 911 GTS ma teraz w pełni cyfrowy kokpit.Nowe 911 GTS ma teraz w pełni cyfrowy kokpit.

Nowe 911 GTS ma teraz w pełni cyfrowy kokpit.

Wersja GTS, która kosztuje co najmniej 170 600 euro i będzie dostępna od końca 2024 roku, robi jeszcze większy skok pod względem jezdnym i wyróżnia się między innymi nowym przednim zderzakiem z aktywnymi klapami chłodzącymi. Tył napędza nowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra, nazwany T-Hybrid, który w przyszłości będzie potrzebował jedynie turbosprężarki wspomaganej silnikiem elektrycznym umieszczonym pomiędzy sprężarką a kołami turbiny. Dodatkowo w prowadzeniu pomaga drugi silnik elektryczny w 8-biegowej skrzyni biegów PDK o mocy 41 kW/55 KM

Energię elektryczną zapewnia umieszczony z przodu samochodu akumulator 400 V o pojemności 1,9 kilowatogodziny. Podczas gdy nowa technologia turbosprężarki zapewnia lepszą reakcję i większą dynamikę, silnik elektryczny w skrzyni biegów zwiększa osiągi silnika spalinowego, które zostały nieznacznie zwiększone do 357 kW/485 KM, do 398 kW/541 KM.

Oznacza to, że GTS, który waży około 1,6 tony i jest o 50 kg cięższy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 312 km/h. Wcześniej było to 3,4 sekundy i prędkość 311 km/h.

READ  To tanie piwo zawodzi bezlitośnie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Baywie grozi niewypłacalność – przeglądy prasy i podstawowe informacje o sytuacji

Published

on

Baywie grozi niewypłacalność – przeglądy prasy i podstawowe informacje o sytuacji

Firma zajmująca się handlem produktami rolnymi Baywa AG stoi w obliczu kryzysu. Od czasu publikacji raportu restrukturyzacyjnego cena akcji spadła. Rolnicy odczuwają skutki jako klienci i inwestorzy. Informacje zwrotne i tło:

Niedziela, 21 lipca 2024 o 9:51

Czas czytania: 6 minut

Baywa AG opublikowała w piątkowy wieczór po zamknięciu giełdy specjalny komunikat, w którym zwróciła się o sporządzenie raportu restrukturyzacyjnego. W rezultacie w poniedziałek rano akcje Baywy tymczasowo spadły o około 35%. Następnie we wtorek akcje ponownie spadły i rano spadły do ​​najniższego poziomu od 2009 roku.

Zatrudniająca około 24 000 pracowników monachijska spółka zajmująca się handlem produktami rolno-energetycznymi ogłosiła, że ​​raport restrukturyzacyjny ma na celu poprawę „napiętej sytuacji finansowej”.

Komentatorzy w gazetach i portalach giełdowych widzą zmowę ze strony wyższej kadry kierowniczej. Trudna sytuacja finansowa stała się już jasna. Wybór dźwięków:

FAZ: Rockweed powinien zasiadać w radzie nadzorczej Baywy

the Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Komentarze na temat kryzysu pod tytułem „Baiwa House of Cards”. Zaledwie 15 miesięcy temu dyrektor generalny Klaus Lutz pożegnał się z Baywa AG bilansem otoczonym złotem. Lutz w dalszym ciągu „rozbudowuje” spółkę Green AG, dotychczas ograniczającą się do lokalnego handlu produktami rolnymi, w międzynarodową grupę o obrotach rzędu 27 miliardów euro, która sfinansowała ekspansję pożyczkami. Jego następca i wieloletni towarzysz Marcus Bollinger wspierał go „najlepiej, jak mógł”. „W czasach rosnących stóp procentowych firma założona w 1923 roku wygląda jak domek z kart w środku burzy” – napisał FAZ. Rada nadzorcza, w której zasiadają prezes rolników Joachim Rockwed i europosłanka CSU Monika Hollmayr, „biernie obserwuje, co się dzieje”. Musi działać teraz, ocenia FAZ. Nowy początek na czele Rady wydaje się nieunikniony.

DSW: Dotknięci rolnicy jako klienci i inwestorzy

Wiceprezes Niemieckiego Towarzystwa Ochrony Kolekcjonerów Papierów Wartościowych (DSW), prawniczka Daniela Bergholt z Monachium, szczególnie zaniepokojona jest inwestorami z sektora rolnego. „BayWa jest firmą prywatną: wielu tamtejszych rolników jest zarówno klientami, jak i akcjonariuszami. Akcje BayWa często stanowią ważną część oszczędności emerytalnych” – powiedziała. W komunikacie prasowym.

READ  Logistyka rynku: Amazon musi zapłacić we Włoszech grzywnę w wysokości 1,1 mld euro

Towarzystwo Opiekuńcze uruchomiło zatem serwis informacyjny dla wszystkich akcjonariuszy i obligatariuszy. Możesz bezpłatnie zarejestrować się w kancelarii prawnej Bergdolt jako regionalnym biurze DSW w Bawarii, a będziesz informowany o bieżących wydarzeniach i środkach. W tym celu należy wysłać e-mail na adres [email protected] lub zadzwonić pod numer 089/38665430.

Handelsblatt: Lutz rządzi

the Handelsblatt Dociekał przyczyn niedoli: w 2023 roku BayWa musiała ogłosić pierwszą w historii grupy porażkę. Szczególnym problemem ze względu na wysokie stopy procentowe jest wysoki poziom zadłużenia. Ponadto nie doszła do skutku planowana sprzedaż przynoszącej straty działalności w zakresie handlu energią słoneczną.

Długi te wynikają w dużej mierze z kadencji byłego dyrektora generalnego Klausa Josefa Lutza, który do wiosny 2023 roku kierował spółką ograniczającą się do handlu produktami rolnymi i przekształcił ją w konglomerat. Menedżer rozwijał się na całym świecie dzięki kredytowi, a przede wszystkim zbudował biznes energii odnawialnej jako drugi filar grupy.

Ale za kadencji Lutza Baiwa dokonywała również wykupów w branży rolnej: firma stała się większościowym właścicielem dużych nowozelandzkich plantatorów jabłek Turners and Growers, którzy prowadzą jej gospodarstwa na całym świecie.

W walce o władzę z Lutzem, która obejmowała także podejrzenia dotyczące potencjalnych naruszeń zasad compliance, zwyciężył obecny dyrektor generalny Markus Bollinger, ponieważ ufają mu właściciele spółdzielni. „Ale rada nadzorcza dała jasno do zrozumienia, że ​​oczekuje od Bollingera postępów w restrukturyzacji w tym roku” – napisał Handelsblatt.

SZ: To są najwięksi wierzyciele

the Gazeta południowoniemiecka Spojrzał na wierzycieli Baiwy. Największymi posiadaczami są DZ Cooperative Bank, Landesbank Baden-Württemberg (LBBW) i Unicredit, które pozyskały kredyt konsorcjalny o wartości 2 miliardów euro, którego termin spłaty przypada na wrzesień 2025 roku.

Nie wiadomo, czy obwarowana jest warunkami kredytowymi (umowami), które upoważniają banki do wcześniejszego rozwiązania umowy w przypadku ich niespełnienia. W kwietniu Baywa anulowała emisję obligacji o wartości 250 mln euro ze względu na brak popytu, mimo że oferowała oprocentowanie 6,75%.

READ  MPK Kraków zamawia dodatkowe pojazdy przegubowe w Solarisie - Electric Mobility (Elektroniczna Mobilność), Wiadomości Firmowe, Gospodarka i Przemysł (Inne) | aktualności | Bus planner - technologia - transport publiczny

Monachium Mercur: kilka kryzysów jednocześnie

Zdaniem grupy przyczyną słabej działalności jest przede wszystkim spadek cen w branży modułów fotowoltaicznych Monachium Merkury. Ceny zostałyby obniżone o połowę w 2023 r. Nadwyżka mocy produkcyjnych w produkcji ogniw słonecznych w Chinach doprowadziła do globalnego nadmiaru, a następnie spadków cen.

Rolnictwo w dalszym ciągu boryka się z ekstremalnymi warunkami pogodowymi, kontynuuje Mercur, powołując się na wcześniejsze informacje z BayWa. Straty w zbiorach i składki ubezpieczeniowe naliczone, zwłaszcza w Nowej Zelandii, w wyniku huraganu Gabriel, zmniejszyłyby wynik. Warunki pogodowe spowodowały także straty w handlu zbożem. Dodatkowo niższe ceny nawozów będą miały negatywny wpływ na działalność rolniczą w 2023 roku. Niższe ceny zbóż w efekcie taniego importu z Ukrainy przełożyły się na niższy popyt na nawozy.

Dodatkowo, po podwyżce stóp procentowych prawdopodobnie nastąpi załamanie w budownictwie mieszkaniowym w Niemczech. Spadek liczby pozwoleń na budowę od 24 miesięcy z rzędu przekłada się wyraźnie na spadek popytu na materiały budowlane. Według Stephena Mechtera, generalnego przedstawiciela i szefa działu konstrukcyjnego monachijskiej firmy BayWa AG, największy kryzys w branży budowlanej od 50 lat można przezwyciężyć jedynie poprzez transformację – twierdzi gazeta.

Finanz.net: Analitycy zawieszają rekomendację

W poniedziałek inwestorzy sprawili, że ich akcje spadły aż o 35%. Na koniec notowań pozostało około -28%. Pisze Finanzen.net. Gazeta traci teraz 7,39% do 15,04 euro za pośrednictwem XETRA. Analitycy z Warburg Research i prywatnego banku Metzler zawiesili teraz swoją ocenę.

Fakt, że grupa powołała do zarządu eksperta ds. restrukturyzacji, będzie prawdopodobnie zauważalny w codziennej działalności, powiedział finanzen.net ekspert z Warburga, Oliver Schwarz. Na przykład wyprzedaż Solar Trade może zakończyć się nagle. Ponadto dostawcy mogą nalegać na płatność z góry, a refinansowanie może stać się droższe.

Borsenzitung: Teraz kolej na banki-wierzycieli

the Gazeta Al Borsa Uważa, że ​​„Baiwa znajduje się w kryzysie egzystencjalnym”. Wraz z publikacją raportu o restrukturyzacji mocno zadłużona grupa handlu rolnego Baywa zrzekła się sterów przedsiębiorstwa, jak podała gazeta Börsenzeitung, prosząc o dalsze komentarze. Teraz kolej na banki-wierzycieli. Raport restrukturyzacyjny opublikowany przez zadłużoną grupę handlu rolnego jest przyznaniem, że zarząd osiągnął swoje granice, jeśli chodzi o restrukturyzację spółki. Jak podaje gazeta „Porsenszeitung”, instytucje kredytowe obawiają się, że członek Monachium SDax wkrótce nie będzie w stanie terminowo spłacać swoich zobowiązań.

Rozwiązanie 3: Baywa jest „zbyt duża, aby upaść”

Nieprzyjemne konsekwencje czekają na akcjonariuszy i wierzycieli Redakcja 3. Może wystąpić ryzyko obniżenia kapitału, w tym podwyższenia kapitału lub restrukturyzacji strony pasywnej. Ale jasne jest również, że Baywa jest „zbyt duża, aby upaść” – mówi komentator Stock3. Z pewnością będzie to kontynuowane, ale w jaki sposób w perspektywie krótkoterminowej pozostaje dużym znakiem zapytania.

Mówi się, że do końca 2023 r. Baiwa będzie zadłużona na 5,5 miliarda euro. Stało się to problemem w związku ze wzrostem stóp procentowych. Po poniedziałkowym ogłoszeniu cena akcji spadła o jedną trzecią, do poziomu pomiędzy 13,80 a 14,90 euro. Największym akcjonariuszem jest Bayerische Raiffeisen-Beteiligungs-AG z 33,8%, a za nim plasuje się państwowa spółka zależna Volks- und Raiffeisenbanken. Spółka nie ujawniła początkowo tożsamości biegłego ani terminu udostępnienia raportu restrukturyzacyjnego. Według kręgów finansowych ma to być firma konsultingowa Roland Berger.

ogłoszenie:

Aby w pełni wykorzystać możliwości tej witryny, włącz JavaScript w swojej przeglądarce

Aby przeczytać ten artykuł, potrzebujesz najwyższej subskrypcji agrar

O naszych subskrypcjach

Continue Reading

Economy

Producent popełnia ogromny błąd – produkt sprzedawany jest w Edece i Rewe

Published

on

Producent popełnia ogromny błąd – produkt sprzedawany jest w Edece i Rewe
  1. tz
  2. konsument

Naciska

Piwo bezalkoholowe to idealne rozwiązanie na ugaszenie pragnienia. Jednak jeden z producentów ostrzega obecnie przed jednym ze swoich napojów. W sześciopakach znajdują się fałszywe butelki.

Kassel – Szczególnie w gorące letnie dni zimne piwo jest szczególnie popularne po treningu, na zakończenie dnia lub w towarzyskim gronie przy grillu. Jeśli wolisz unikać alkoholu, możesz zdecydować się na wersję bezalkoholową, ponieważ w supermarkecie jest duży wybór.

Konsumenci muszą jednak obecnie zachować ostrożność: alkohol przedostaje się do rzekomo bezalkoholowego napoju. Producent udostępnia informacje nt On pamięta Ostrzega wcześniej.

Pilne wycofanie piwa bezalkoholowego: Nieprawidłowa zawartość w produkcie bezalkoholowym

Dotknięte piwo nosi nazwę „Hirsch Non-Alcoholic” i pochodzi z firmy HirschBrauer Honer GmbH z siedzibą w Wurmlingen w Badenii-Wirtembergii. Firma pisze w A komunikat prasowy: „Niektóre sześciopaki oznaczone jako „Hirsch Alcohol Free” mogą zawierać butelki piwa zawierającego alkohol lub nasz produkt „Hirsch Hefe Weisse” z datą przydatności do spożycia 25 stycznia 2025 r.”.

Dotyczy następującego produktu:

Hirsch biały bezalkoholowy
Honor browaru Hirsch
25.01.2025
Sześciopakowe pudełka

Browar Hirsch informuje klientów o wycofaniu piwa – butelki, których to dotyczy, są również sprzedawane w supermarketach

Konsumenci powinni zwracać uwagę na reklamy umieszczone na butelkach podczas otwierania pudełek zawierających sześciopaki. „Możesz wymienić nieprawidłowo zapakowane butelki na zewnętrzne opakowanie alkoholu bezalkoholowego Hirsch na nowy towar w sklepie, w którym produkt został zakupiony, lub zwrócić cenę sprzedaży.”

Piwo sprzedawane jest w sklepie internetowym Hirsch Brewery Honer. Można go również dostać w wielu sklepach z napojami, zwłaszcza w Badenii-Wirtembergii. Nawet w dużych sieciach supermarketów, m.in edicanetto i RoyJest na półce.

Producent informuje o pilnym wycofaniu piwa. Napój bezalkoholowy, który nieprawidłowo zawiera alkohol. (Awatar) © Svetlana Iakusheva/Imago

Inne produkty, których nie dotyczy wycofanie

Producent udziela pełnej aprobaty dla innych produktów: „Pojedyncze butelkowane butelki z asortymentu „Hirsch Hefe Weisse” (z alkoholem) nadają się do spożycia lub mają typową jakość, a deklaracja pojedynczej butelki odpowiada również zawartości butelki .” Jedynie opakowanie zewnętrzne z napisem „Hirsch Alcohol Free” zawiera podrobione butelki.

READ  Szeroko wyciągaj owoce z Ediki, Rio i Kauflandu – ryzyko zadławienia

Aktualnie jest też pilny Zadzwoń do kiełbasek w Edece, w najgorszych przypadkach istnieje ryzyko zatrucia krwi. Konsumenci powinni również: Kupując ser, należy zachować ostrożność: producent ostrzega, że ​​w jednym z produktów znajdują się bakterie. (Progresywny)

Continue Reading

Economy

Czy Smart Roadster powróci jako samochód elektryczny?

Published

on

Czy Smart Roadster powróci jako samochód elektryczny?

Adelmann, oficjalny dyrektor generalny Smart Europe, powiedział Autocar, że opcją jest ożywienie małego Smart Roadstera jako samochodu elektrycznego w celu poszerzenia gamy modeli marki. „Jeśli zbudujemy roadstera, możecie być pewni, że będzie on bardzo kompaktowy – na pewno dwumiejscowy” – powiedział.

W Europie Smart sprzedaje obecnie E-SUV nr 1 i powiązane z nim SUV-y coupe nr 3 – oto nasz aktualny raport dotyczący napędu tego modelu. Większy model SUV-a nr 5 ma zostać wypuszczony na rynek w przyszłym roku, jego badanie pokazano na kwietniowym salonie Auto China, a wstępne zdjęcia i dane dotyczące wersji seryjnej stały się znane w czerwcu. Smart nadal pracuje nad elektrycznym następcą oryginalnego Smarta – Fortwo. Aby obniżyć koszty w segmencie małych samochodów, Smart twierdzi, że będzie musiał dzielić platformę z innym producentem.

Gdy ta podstawowa gama modeli elektrycznych będzie już dostępna, marka będzie mogła zacząć „przekierowywać uwagę na bardziej dynamiczne i smuklejsze oferty” – stwierdził Autocar w raporcie. Wielkie ale: w przypadku tak kompaktowych pojazdów ceny i marże są zwykle tak niskie, że zyski (lub nawet próg rentowności) można osiągnąć tylko w dużych ilościach – problem, z którym Smart już się boryka w przypadku następcy Fortwo. Modele specjalistyczne dla entuzjastów ekonomii są bardzo trudne w realizacji, zwłaszcza w segmencie minivanów i minivanów.

Sam Smart również wie to ze swojej historii: zaledwie po trzech latach budowy Smart Roadster pierwszej generacji nie był sukcesem ekonomicznym ówczesnego DaimlerChrysler AG. Wysokie ceny, minimalne rabaty i nieprzekonująca motywacja doprowadziły do ​​spadku popytu. Do końca produkcji na początku listopada 2005 roku wyprodukowano 43 000 egzemplarzy, z czego około 11 000 nie zostało wówczas jeszcze sprzedanych.

To, że Adelmann jest w dalszym ciągu tak otwarty na pomysł nowego Roadstera, może wynikać także z jego „bardzo emocjonalnego związku z tym samochodem”, jak sam mówi – Smart Roadster był kiedyś pierwszym samochodem jego firmy.

READ  MPK Kraków zamawia dodatkowe pojazdy przegubowe w Solarisie - Electric Mobility (Elektroniczna Mobilność), Wiadomości Firmowe, Gospodarka i Przemysł (Inne) | aktualności | Bus planner - technologia - transport publiczny

autocar.co.uk, Archive.org (Artykuł o zakończeniu produkcji w 2005 roku)

Continue Reading

Trending