Connect with us

Tech

Kiedy czarna dziura zderza się z gwiazdą neutronową

Published

on

Kiedy czarna dziura zderza się z gwiazdą neutronową

Kiedy czarna dziura zderza się z gwiazdą neutronową
Redakcja
/ Komunikat prasowy Instytutu Fizyki Grawitacyjnej im. Maxa Plancka
astronews.com
21 lipca 2022

Przy pomocy superkomputerów po raz pierwszy zaprojektowano cały proces zderzenia czarnej dziury z gwiazdą neutronową. Zespół obliczył procesy od ostatnich orbit poprzez fuzję do etapu po zderzeniu, w którym według obliczeń mogą również wystąpić wysokoenergetyczne rozbłyski gamma.


Symulacja numeryczna łączenia się gwiazd neutronowych z czarną dziurą. Profil gęstości pokazano na niebiesko i zielono, a linie pola magnetycznego przenikającego czarną dziurę na różowo. Materiał niezwiązany jest pokazany na biało, a jego prędkość za pomocą zielonych strzałek.
obrazek:

Hayashi (Uniwersytet w Kioto) [Groansicht]

Po raz pierwszy naukowcy zamodelowali zarówno połączenie czarnej dziury z gwiazdą neutronową, jak i proces, który nastąpił w ramach pojedynczej symulacji. 12 lipca 2022

Wykorzystując obliczenia modelowe na superkomputerach, naukowcy z Instytutu Fizyki Grawitacyjnej im. Maxa Plancka w Poczdamie oraz z Japonii po raz pierwszy przedstawili spójny obraz: modelowali cały proces zderzenia czarnej dziury z gwiazdą neutronową. Obliczyli procesy od ostatnich orbit poprzez fuzję do fazy po zderzeniu, w której według ich obliczeń mogą również wystąpić wysokoenergetyczne rozbłyski gamma.

Od pierwszego pomiaru fal grawitacyjnych minęło prawie siedem lat – 14 września 2015 r. instrument LIGO w USA odebrał sygnał dwóch połączonych czarnych dziur z kosmosu. Od tego czasu zmierzono w sumie 90 sygnałów: z układów podwójnych dwóch czarnych dziur lub gwiazd neutronowych, a także z układów mieszanych. Jeśli w fuzję bierze udział co najmniej jedna gwiazda neutronowa, istnieje szansa, że ​​detektory fal grawitacyjnych będą monitorować nie tylko to zdarzenie, ale także teleskopy w zakresie elektromagnetycznym.

Kiedy dwie gwiazdy neutronowe połączyły się w obserwowanym wydarzeniu 17 sierpnia 2017 r. (GW170817), około 70 obserwatoriów astronomicznych na Ziemi i w kosmosie zaobserwowało sygnały elektromagnetyczne. W dwóch obserwowanych dotychczas procesach łączenia gwiazd neutronowych z czarnymi dziurami (GW200105 i GW200115) nie wykryto elektromagnetycznych analogów fal grawitacyjnych. Jeśli jednak więcej takich zdarzeń jest mierzonych za pomocą coraz bardziej czułych detektorów, naukowcy spodziewają się również tutaj obserwacji w zakresie elektromagnetycznym.


Ponieważ podczas i po fuzji materia jest wyrzucana z systemu i wytwarzane jest promieniowanie elektromagnetyczne. Prawdopodobnie spowodowałoby to również krótkotrwałe rozbłyski gamma, które mogą być obserwowane przez teleskopy kosmiczne. Do swoich badań naukowcy wybrali dwa różne systemy modelowe: obracającą się czarną dziurę i gwiazdę neutronową. Masy czarnej dziury wynosiły odpowiednio 5,4 i 8,1 mas Słońca, a masa gwiazdy neutronowej wynosiła 1,35 mas Słońca. Parametry te zostały wybrane w taki sposób, aby można było oczekiwać, że gwiazda neutronowa zostanie rozerwana przez siły pływowe.

„Uzyskujemy wgląd w proces, który trwa od jednej do dwóch sekund – to brzmi krótko, ale w rzeczywistości wiele się dzieje w tym czasie: od ostatnich orbit i rozerwania gwiazdy neutronowej przez siły pływowe i wyrzutu materii do wyrzucanie materii”, mówi Masaru Shibata, dyrektor wydziału astrofizyki numerycznej i relatywistycznej w Instytucie Fizyki Grawitacyjnej im. Maxa Plancka w Poczdamie: „Tworzenie dysku akumulacyjnego wokół powstającej czarnej dziury i dalsze wyrzucanie materii w dżecie”. prawdopodobnie będzie przyczyną krótkich wybuchów promieni gamma, których pochodzenie pozostaje tajemnicą.Wyniki symulacji wskazują również, że wyrzucona materia powinna tworzyć ciężkie przedmioty, takie jak złoto i platyna.

Symulacje pokazują, że podczas procesu łączenia gwiazda neutronowa jest rozrywana przez siły pływowe. Około 80% materii gwiazdy neutronowej wpada do czarnej dziury w ciągu kilku milisekund, zwiększając jej masę o około jedną masę Słońca. W ciągu kolejnych dziesięciu milisekund materiał gwiazdy neutronowej tworzy jednoramienną strukturę spiralną. Część materiału w ramieniu spiralnym jest wyrzucana z układu, podczas gdy reszta (0,2-0,3 mas Słońca) tworzy dysk akrecyjny wokół czarnej dziury. Jeśli dysk akrecyjny wpadnie do czarnej dziury po połączeniu, spowoduje to powstanie „dżetu”, tj. zebranego strumienia promieniowania elektromagnetycznego, które może ostatecznie wytworzyć rozbłysk gamma.

Aby rozwiązać równania Einsteina dla procesu, który trwał do dwóch sekund, komputer klastra dla sekcji o nazwie „Sakura” musiał wykonywać obliczenia przez około dwa miesiące. Dr wyjaśnia. Kenta Kiyoshi, lider grupy w oddziale Shibata, który opracował kod. „Ciągłe symulacje, takie jak ta, którą przeprowadziliśmy po raz pierwszy, zapewniają spójny obraz całego procesu dla ustalonych wcześniej warunków początkowych układu binarnego”.

Ponadto tylko przy tak długiej symulacji naukowcy mogą zbadać mechanizm powstawania krótkich rozbłysków gamma, które zwykle trwają od jednej do dwóch sekund. Shibata i naukowcy z jego działu pracują już nad podobnymi, ale bardziej złożonymi symulacjami numerycznymi, które wykorzystują do ciągłego modelowania połączenia dwóch gwiazd neutronowych i fazy po ich zderzeniu.

Wyniki ich badań zostały opublikowane w czasopiśmie specjalistycznym
fizyczny przegląd d

forum

Zobacz też

Linki w sieci

Polecaj w sieciach społecznościowych

READ  Tablety przyszłości Apple: iPadOS 16 dostępny od października - ekspert Apple Mark Gurman również uważa, że ​​wprowadzenie nowych iPadów jest możliwe | biuletyn Informacyjny
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.

Published

on

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Ilustracja: Statek kosmiczny NASA Voyager w przestrzeni kosmicznej. © Imago/Biblioteka obrazów naukowych

Po miesiącach ciszy radiowej NASA odzyskała kontakt z sondą kosmiczną Voyager 1, ale problem nie został jeszcze całkowicie rozwiązany.

PASADENA – Sonda Voyager 1 jest rekordzistą jako najdalszy obiekt stworzony przez człowieka od Ziemi. Od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiezdnej, poza naszym zasięgiem Układ SłonecznyWysłał na Ziemię cenne dane naukowe do 14 listopada 2023 r. Jednak od tego dnia amerykańska agencja kosmiczna NASA Nie otrzymujesz już zrozumiałych danych z Voyagera 1.. Niepokojące jest to, że sonda kosmiczna jest ważnym narzędziem naukowym tylko dlatego, że znajduje się daleko od Ziemi.

Voyager 1 przez pięć miesięcy wysyłał niezrozumiałe sygnały

Od nieco ponad pięciu miesięcy problemy Voyagera 1 nękają zespół z Jet Propulsion Laboratory (JPL) NASA. Być może jednak obawy te teraz zniknęły. 20 kwietnia 2024 roku Voyager 1 po raz pierwszy wysłał sygnał z powrotem na Ziemię, który został zrozumiały dla zespołu Voyagera. Według NASA Po raz pierwszy od pięciu miesięcy udało się zweryfikować stan i stan statku kosmicznego.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 NASA wysyła wyraźny sygnał z powrotem na Ziemię

Jednak kilka miesięcy przed nadejściem tej pozytywnej wiadomości zespół desperacko próbował nakłonić Voyagera 1 do ponownego mówienia. Wyzwanie: Sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić – w końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Ma to również wpływ na próby naprawy: sygnał zabiera podróż między Ziemią a sondą kosmiczną zajmuje około 22 godzin i 33 minut, a podróż powrotna trwa tyle samo czasu.

READ  Ziemia ma drugi księżyc - przynajmniej przez następne 300 lat

Zespół Voyagera musiał czekać około dwóch dni po każdej zmianie, aby wysłać statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną. Dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy zmiany się powiodły. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten moment: zespołowi udało się zidentyfikować problem na Voyagerze 1 i znaleźć rozwiązanie. Według NASA przyczyną problemu był podsystem danych lotu (FDS), jeden z trzech komputerów znajdujących się na pokładzie statku kosmicznego.

Na pokładzie „Voyagera 1” znajduje się uszkodzony chip

Departament Obrony i Bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za uzupełnianie danych naukowych i sytuacyjnych przed wysłaniem ich na Ziemię. Jednak część oprogramowania FDS była przechowywana na chipie, który okazał się wadliwy. To sprawia, że ​​przesyłane dane są nieczytelne. Ponieważ nie da się łatwo wymienić wadliwego chipa w kosmosie, zespół musiał wykazać się kreatywnością. Rozwiązanie: Kod programu, którego dotyczy problem, musi zostać zapisany w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia po raz pierwszy do Voyagera 1 wysłano polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. Pozostałe części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób w ciągu najbliższych kilku tygodni. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię. Wielu badaczy już na to czeka.

Voyager 1 to legendarna sonda kosmiczna NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 należąca do NASA jest legendarna w zakresie podróży kosmicznych: odwiedziła kilka planet w drodze na krańce Układu Słonecznego i zapewniła badaniom mnóstwo danych. Między innymi wykonała także słynne zdjęcie „bladoniebieskiej kropki”, które ukazuje Ziemię jako małą bladoniebieską kropkę w bezkresie kosmosu.

Susan Dodd, szefowa projektu Voyager, wyraziła w lutym ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jesteśmy dalecy od poddania się. Wygląda na to, że „największy cud” dzieje się właśnie teraz. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Tech

Aktualizacja Fallout 4: Next Gen na PS5 i Xbox pojawi się dzisiaj

Published

on

Aktualizacja Fallout 4: Next Gen na PS5 i Xbox pojawi się dzisiaj

Fallout 4 otrzymuje dużą aktualizację na PS5, konsole Xbox Series i PC.
Fallout 4 otrzymuje dużą aktualizację na PS5, konsole Xbox Series i PC.

Czwartek, 25 kwietnia 2024 r

13:58

Oficjalne kanały Bethesdy milczą na razie na temat konkretnego wydania. Nawet jeśli istnieją pojedyncze raporty o trwałych pobraniach, już przygotowujemy się na to, że aktualizację będziemy mogli pobrać dopiero później, niż pierwotnie oczekiwano.

13:25

Wypuszczać tylko w godzinach wieczornych?

Nadal nie możemy zgłosić żadnego białego dymu dotyczącego aktualizacji nowej generacji. Ponieważ pora lunchu prawie się skończyła, czas premiery podawany przez niektóre sklepy znów stał się bardziej realistyczny.

Źródła takie jak te Spodziewaj się, że aktualizacja pojawi się dzisiaj Około 18:00 czasu niemieckiego Może zostać wydana – w zależności od terminu wydania poprzednich aktualizacji Fallouta 4.

12:54

Wciąż czekamy na znak życia ze strony aktualizacji – na razie bezskutecznie. Jeśli potrzebujesz porady, co zrobić przed premierą: Słyszeliśmy, że seria Fallout na Amazon Prime jest całkiem niezła…

12:33

Wygląda na to, że nic się jeszcze nie dzieje w związku z aktualizacją. Mamy serię PS5 i Xbox

W Internecie pojawiają się pojedyncze doniesienia, że ​​najwyraźniej rozpoczęło się odpowiednie pobieranie – w tym na nieoficjalnym kanale Fallouta 4 na Discordzie. Oczywiście będziemy Cię na bieżąco informować.

12:18

Serwery Fallouta 4 są obecnie wyłączone.Serwery Fallouta 4 są obecnie wyłączone.





Serwery Fallouta 4 są obecnie wyłączone.

To jest obraz, który aktualnie widzisz, gdy logujesz się na serwery Bethesdy. Brak informacji o czasie trwania prac konserwacyjnych.

12:08

Serwery modów przestały działać w ciągu tych minut

Teraz już niedługo okaże się, czy z aktualizacją nowej generacji będziemy mogli ruszyć już po południu – czy też będziemy musieli poczekać trochę dłużej.

11:55

Do zapowiadanych prac konserwacyjnych związanych z modyfikacją pozostało niecałe 5 minut. Czy aktualizacja nowej generacji zostanie również zainstalowana w tym samym czasie?

READ  Samsung Galaxy FE: Fan Edition budzi mieszane uczucia

11:38

Nasz użytkownik JDrake pisze w komentarzach, że pobieranie już trwa na platformie Steam, gdzie znajduje się wolumen aktualizacji Nieco ponad 55 GB. W takim razie prawdopodobnie nie zajmie to dużo czasu w przypadku konsol; Pad w wersji Xbox posiada już ikonkę „X/S”.

11:23

„Nagranie przedstawiające moje regularne sprawdzanie, czy aktualizacja Fallouta 4 została już wydana. […]”

Ten X-Post z gifem całkiem dobrze opisuje nasze obecne zachowanie – i prawdopodobnie także wielu z Was.

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie znajdziesz zewnętrzną treść z Twittera, która uzupełnia artykuł.
Możesz go ponownie wyświetlić i ukryć jednym kliknięciem.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści z Twittera.

Dane osobowe mogą być przekazywane do platform podmiotów zewnętrznych. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności.

łączyć z Treść Twittera

11:05

Aktualizacja nie została jeszcze wypuszczona, ale Bethesda ostrzegała przed nią przed oficjalną premierą – przynajmniej wszyscy bawiący się modami. W najgorszym przypadku łatanie może zniszczyć zawartość z powodu niekompatybilności.

Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj:

10:19

Nadal nie jest jasne, kiedy pojawi się aktualizacja Fallouta 4. Najprawdopodobniej będzie to około południa, ale niektóre anglojęzyczne sklepy również spekulują na temat premiery wczesnym wieczorem (około 17:00 i 18:00). Powód: Poprzednie aktualizacje gry End of Time RPG ukazały się w podobnym okresie.

9:51

Ciekawostka: dzisiejsza aktualizacja jest pierwszą dużą łatką do Fallouta 4 od 2017 roku(!).

8:26

Oczywiście najważniejsze pytanie brzmi: kiedy aktualizacja będzie dostępna dzisiaj?

Jest już dość wyraźny sygnał. Ponieważ o 10:00 UTC – około 12:00 czasu niemieckiego – odbędzie się konserwacja modów i Klubu Kreatywności. Jest więc bardzo prawdopodobne, że w tym czasie zostanie zainstalowana łatka nowej generacji.

W porze lunchu odbędzie się konserwacja modów do Fallouta 4.W porze lunchu odbędzie się konserwacja modów do Fallouta 4.
W porze lunchu odbędzie się konserwacja modów do Fallouta 4.

READ  Thermosecure: Zgadnij hasła za pomocą kamery termowizyjnej i sztucznej inteligencji

07:30

Witamy w transmisji na żywo z aktualizacji Fallout 4 nowej generacji!

Niektóre informacje na temat dużej łatki są już znane (patrz poniżej), ale inne informacje – takie jak dokładny czas – nie są jeszcze znane. Będziemy Cię tutaj na bieżąco informować i mamy nadzieję, że Ci się spodoba!

Bethesda dzięki nowej aktualizacji sprawia, że ​​Fallout 4 jest odpowiedni dla obecnej generacji konsol. Co dziwne, nazywa się to „aktualizacją dla konsol nowej generacji” i ma na celu między innymi znaczne ulepszenie wydanej w 2015 roku gry RPG końca czasu.

Szybki rzut oka na informacje dotyczące dzisiejszej łatki nowej generacji do Fallouta 4

  • początek: 25 kwietnia 2024 r
  • czas: Jeszcze nie wiadomo, prawdopodobnie około południa
  • Systemy: Seria PS5, Xbox
  • Rozmiar pobierania: Jeszcze nie wiadomo

Te treści i innowacje są obecne w aktualizacji Fallouta 4

Jak wspomnieliśmy wcześniej, aktualizacja dba przede wszystkim o techniczną stronę gry i dostosowuje ją do obecnych konsol PS5 i Xbox Series X/S, które są znacznie wydajniejsze w porównaniu do PS4 i Xbox One.

Bethesda ma to gdzieś Oficjalne ogłoszenie Ujawniliśmy już niektóre szczegóły i ulepszenia, które przyniesie łatka:

  • Ustawienia trybu wydajności i jakości
  • Liczba klatek na sekundę do 60 kl./s
  • Większa dokładność
  • Ulepszenia i poprawki stabilności

Ulepszenia komputera: Każdy, kto gra w Fallouta 4 na swoim komputerze, może spodziewać się obsługi ultraszerokokątnych wyświetlaczy, obsługi Steam Deck i różnych poprawek błędów.

Nowe zadanie: Oprócz ulepszeń technicznych aktualizacja dodaje także nową zawartość do Fallouta 4. Pojawi się zupełnie nowa misja o nazwie „Echoes of the Past”, w której musisz uniemożliwić Enklawie założenie bazy w północno-wschodniej części mapy. Nie ma jednak jeszcze informacji o czasie trwania misji.

Fallout 4 to gra RPG osadzona w postapokaliptycznym otwartym świecie. Akcja filmu rozgrywa się prawie 200 lat po wielkiej wojnie nuklearnej w okolicach niemal zniszczonego Bostonu w Ameryce Północnej.

READ  Kosmiczna spirala śmierci: gigantyczna planeta grozi kolizją z naszą macierzystą gwiazdą

W grze wcielamy się w jedynego ocalałego z Krypty 111, który budzi się z kriogenicznego snu i musi walczyć o przetrwanie na pustkowiach.

Tytuł jest aktualizowany w chwili, gdy uniwersum Fallouta cieszy się ogromnym wzrostem popularności za sprawą emisji serialu na platformie Amazon Prime. Aktualizacja została zapowiedziana już dawno temu i miała pojawić się w zeszłym roku. Teraz jest czas.

Continue Reading

Tech

NASA ogłasza sukces „Voyagera 1”: nastąpił „największy cud”.

Published

on

NASA ogłasza sukces „Voyagera 1”: nastąpił „największy cud”.
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Voyager 1 to jedyny ludzki element, który przekroczył granice Układu Słonecznego. (Wrażenie artysty) © Science Photo Libra/imago

Przez pięć długich miesięcy sonda Voyager 1 nie otrzymywała wyraźnego sygnału. Teraz wydaje się, że zespół NASA rozwiązał zagadkę.

PASADENA – Żadna sonda kosmiczna nie jest dalej od Ziemi niż Voyager 1. Sonda NASA od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiazdowej poza naszym Układem Słonecznym i stamtąd wysyła na Ziemię cenne dane naukowe. Robiła to co najmniej do 14 listopada 2023 r. Od tego czasu nie nadeszły zrozumiałe dane z Voyagera 1 – co stanowi problem NASA i jej Laboratorium Napędów Odrzutowych, które opiekuje się bliźniaczym statkiem kosmicznym Voyager. Sondy kosmiczne.

Podczas gdy Voyager 2 w dalszym ciągu bez problemu wysyłał dane na Ziemię, Voyager 1 przez wiele miesięcy sprawiał zespołowi ból głowy. Teraz jest jednak prawdopodobne, że zostały wysadzone w powietrze. 20 kwietnia 2024 r. — nieco ponad pięć miesięcy od ostatniego znaczącego transferu danych — sonda kosmiczna zgłosiła się ponownie na Ziemię w taki sposób, że zespół Voyagera mógł coś z nią zrobić. Co więcej, po raz pierwszy od pięciu miesięcy możliwe stało się sprawdzenie stanu i stanu technicznego statku kosmicznego, NASA twierdzi.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna NASA Voyager 1 od miesięcy wysyłała na Ziemię niezrozumiałe dane

Ta historia sukcesu następuje po kilku miesiącach, podczas których zespół desperacko próbował przekonać Voyagera 1 do współpracy. Problem: sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić. W końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Oznacza to coś jeszcze, co utrudnia próby naprawy: sygnał potrzebuje około 22 godzin i 33 minut, aby przebyć trasę między Ziemią a sondą kosmiczną, a podróż powrotna ponownie zajmuje tyle samo czasu.

READ  Thermosecure: Zgadnij hasła za pomocą kamery termowizyjnej i sztucznej inteligencji

Oznacza to, że po każdej zmianie zespół Voyagera wysyłał statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną, musiał czekać około dwóch dni, aby sprawdzić, czy zmiany przyniosły skutek. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten czas — zespół wiedział już, jaki problem ma Voyager 1 i jak go naprawić: problem dotyczył jednego z trzech komputerów na pokładzie statku kosmicznego, podsystemu danych lotu (FDS). Odpowiada za pakowanie danych naukowych i statusowych przed wysłaniem ich na Ziemię.

„Voyager 1”: za problemy odpowiada wadliwy chip – NASA znajduje rozwiązanie

Jednak chip przechowujący część pamięci FDS jest wyraźnie uszkodzony. Zapisana jest na nim także część oprogramowania FDS – której brakuje „Voyagerowi 1” i sprawia, że ​​wszelkie dane naukowe i systemowe staną się bezużyteczne. Na Ziemi możesz wymienić uszkodzony chip – 24 miliardy kilometrów stąd trzeba wykazać się większą kreatywnością. Dlatego zespół Voyagera zdecydował się umieścić kod, którego dotyczy problem, w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia Voyager 1 po raz pierwszy otrzymał polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. W nadchodzących tygodniach inne części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię.

W lutym liderka projektu Voyager, Susan Dodd, wyraziła ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jeszcze się nie poddaliśmy i wygląda na to, że ten «wielki cud» już się dzieje”. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Trending