Connect with us

Tech

Intro / 10-bitowy tryb kinowy (tryb kinowy)

Published

on

z wtorek, 5 października 2021 | 4 strony | Przeczytaj ten artykuł na jednej stronie


Kontynuujemy eksplorację iPhone’a 13 Pro i robimy nasze pierwsze nagrania w świetle dziennym w nowym trybie kinowym w 10-bitowym HDR i porównujemy nagrania 1:1 przy różnych wartościach przysłony? W tym całkowite zakłócenie miękkiego skupienia AI. Dodatkowo przyjrzymy się stabilizacji wideo, funkcji spowolnienia 240 klatek na sekundę i wydajności baterii.

Przede wszystkim nasze wideo z Caro i iPhone 13 Pro, które oprócz funkcji slow-motion 240 kl./s i stabilizacji wideo porównujemy również 10-bitowy tryb kinowy z trybem standardowym i z inną przysłoną 1: 1 wartości.


Tylko iPhone 13 Pro był używany bez żadnych innych pomocy. Edycję i korekcję kolorów wykonano w aktualnym Final Cut Pro X (10.5.4.).

10-bitowy Kinomodus (tryb kinowy)

Aby aktywować nowy tryb kinowy w nowym iPhonie 13, menu aparatu na ekranie ma dodatkową opcję Kino? dodany.

Jeśli ta opcja jest włączona, wszystkie iPhone 13s nagrywają z rozmyciem obliczonym przez sztuczną inteligencję w najwyższej jakości 10-bitowym BT2020 HLG w HD — to znaczy w trybie HDR iPhone’a. Czy 10-bitowy HDR można aktywować w trybie kinowym? W przeciwieństwie do normalnego nagrywania wideo 4K (24p, 25p, 30p lub 60p) – nie wyłączaj opcjonalnie. Należy o tym pamiętać, ponieważ oznacza to, na przykład, w przypadku odtwarzania REC 709, że być może będziesz musiał zająć się konwersją HDR-SDR w porównaniu z postprodukcją.

W celu porównania ujęć w świetle dziennym sfilmowaliśmy Caro, gdy zbliżał się do kamery (z odtwarzaczem poruszającym się do tyłu w tym samym czasie z podręcznym iPhone’em 13 Pro). Teleobiektyw 77 mm (odpowiednik KB) iPhone’a 13 Pro został użyty w sekcji teleobiektywu.

Domyślnie system kamer iPhone’a 13 Pro aktywuje maskę głębi ostrości?? f4.5?? , (który jest wyświetlany w sposób przyjazny dla operatora jako odpowiednik F-Stop). W standardowym systemie kamer szerokokątnych (odpowiednik 26 mm) maska ​​głębi ostrości „f2,8” jest używana jako ustawienie domyślne.

READ  Wielkanocne promocje MediaMarkt tylko do poniedziałku - teraz bezpieczne rabaty!

Każdy, kto do tej pory fotografował przede wszystkim małymi czujnikami w telefonach komórkowych, już zauważy znaczący efekt ze standardową maską głębi ostrości. Co? duży czujnik? Filmowcy są bardziej standardowym obrazem i czują się z mobilnej perspektywy? Zaczęło się już po małej rewolucji. Und diese zweigeteilte Perspektive in einen Konsumer- und einen Pro-Blick lässt sich durchaus auf mehreren Ebenen fortsetzen: Während der Pro-User vor seinem 4K-Referenz-Monitor sitzt und die Tiefenschörich the scientist? na ekranach telefonów komórkowych za pomocą technologii kinowej z ulepszonym obrazem.

Jak ma się osoba? F-stop? Widać to bardzo dobrze w bezpośrednim porównaniu.

Kiedyś zainstalowaliśmy obok siebie f2.0, f4.5 i f8 na tym samym filmie 1:1. Podczas gdy (maksymalnie możliwe) f2.0 wyraźnie tworzy najsilniejszy efekt bokeh, z najmniej silną maską głębi ostrości przy f8.0, fryzura Caro w strefie przejściowej pozostaje nieco nienaruszona. Osobiście wolimy korzystać z alternatywy, która działa delikatnie? Jest to również możliwe bez żadnych problemów dzięki sile efektu, którą następnie można regulować w zależności od indywidualnych upodobań i potrzeb.

W celu późniejszej edycji maski głębi ostrości na iPhonie 13 wystarczy zapisać klip w ?? Zdjęcia?? Otwórz bibliotekę zdjęć i filmów iPhone’a i kliknij przycisk „Edytuj” w prawym górnym rogu. Kliknij Menu.

Tutaj możesz wybrać i przenieść żądaną siłę, punkt ostrości i sekwencję czasową (nawet przesunięcie ostrości) z Bokeheffekt. Aby wybrać moc, po prostu kliknij wyświetlaną wartość przysłony, a zobaczysz skalę o nazwie „Głębokość”. do którego można ustawić równoważną przysłonę.

Aby całkowicie dezaktywować efekt, po prostu kliknij „CINEMA”. Zwolnienie można przesuwać w czasie, klikając na osi czasu, w tym przestrzenne przesunięcie punktu ostrości na obrazie ?? Również bezpośrednio w bodźcu dotykowym. Wspaniała, łatwa w użyciu implementacja stworzona przez Apple.

A oto kolejna wskazówka dotycząca wyostrzania po wyostrzeniu: podczas fotografowania miej również oko na możliwość wizualnej edycji używanego systemu aparatu. Bo jeśli chcesz później wyostrzyć klarowność obiektów na obrazie, ale są one poza skupieniem wizualno-fizycznym, sztuczna inteligencja nie może niczego zmienić (przynajmniej na razie ;-). Dlatego warto wziąć pod uwagę naturalny efekt bokeh danego systemu kamer.

READ  Status kariery Koticka nie jest jeszcze jasny

Najważniejsze jest to, że kinowa funkcjonalność nowego iPhone’a 13 Pro skupia się na dwóch rzeczach: z jednej strony jest to obecnie bardziej funkcja konsumencka, a z drugiej strony tryb kinowy bardzo dobrze pokazuje, dokąd zmierza podróż w przyszłości dzięki (smartfonowi) zasilanemu sztuczną inteligencją można nagrywać filmy. Redakcja Apple jako pierwsza oferuje prostą i atrakcyjną opcję.

W przypadku przyszłych aktualizacji trybu kinowego widzimy wartościowy potencjał aktualizacji w trzech obszarach: 1. Edytowalna opcja dla FCPX (którą już ogłosił Apple), 2. Opcja renderowania w postprodukcji w celu dalszego obliczania maski głębi ostrości. dokładnie i 3. Maksymalna rozdzielczość 4K.

Jeśli spojrzysz na szybkie tempo, w jakim postępują obecne prace nad sztuczną inteligencją, opcje ulepszeń wymienione w najbliższej przyszłości są bardziej prawdopodobne niż w odległej przyszłości…

[noch keine Leserkommentare] [Kommentar schreiben]

Więcej artykułów:

Test: RED KOMODO – czujnik RAW i zachowanie globalnej migawki 11 maja 2021 r.
Po wakacjach mogliśmy wreszcie przyjrzeć się bliżej RED KOMODO w naszej redakcji. W pierwszej kolejności patrzymy jak zawsze na zachowanie czujnika i toczenia… uch, migawka uniwersalna…

Test: Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro – zaawansowane funkcje, migawka obrotowa i debayering wtorek, 16 marca 2021
Test: Canon EOS C70 – Dynamika jak na pełnoklatkowych matrycach? poniedziałek 28 grudnia 2020
Testowanie: Apple iPhone 12 Pro Max – 10-bitowa jakość wideo 4K, w tym dynamika i rolowana migawka Mu, 30 listopada 2020 r.
Testowanie: Testy GPU Blackmagic DaVinci Resolve z Apple M1 MacBook Pro 13 Zoll Ojciec 20 listopada 2020 r.
Test: Panasonic DC-BGH1 — zachowanie czujnika, rozdzielczość, dynamika Czy, 19 listopada 2020 r.
Testowanie: Blackmagic Design URSA Mini Pro 12K – Dynamika i mory 12 listopada 2020 r.
Test: Czujnik Blackmagic URSA Mini Pro 12K – Odblokuj i obróć migawkę 3 listopada 2020 r.
Testowanie: czujnik Sony Alpha 7S III – migawka obrotowa i debayering czwartek 8 października 2020 r.

[nach oben]

[nach oben]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowe zdjęcie czarnej dziury w centrum Drogi Mlecznej rodzi ważne pytanie

Published

on

Nowe zdjęcie czarnej dziury w centrum Drogi Mlecznej rodzi ważne pytanie
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Czarna dziura w centrum Drogi Mlecznej jest uderzająco podobna na zdjęciach do znacznie większej czarnej dziury M87*. To rodzi ważne pytanie.

FRANKFURT – Czarne dziury to niezwykle masywne i tajemnicze ciała niebieskie – połykają wszystko, co się do nich zbliża i niczego nie wypuszczają. Nawet światła, dlatego nie widać samych czarnych dziur. Jednak kilka lat temu dzięki współpracy badaczy i teleskopów udało się zarejestrować bezpośrednie otoczenie dwóch czarnych dziur, w tym ich „cienie”. Obrazy czarnej dziury M87* znajdującej się w centrum galaktyki M87 i czarnej dziury Sgr A* znajdującej się w centrum Drogi Mlecznej rozprzestrzeniły się po całym świecie.

Obrazy dwóch czarnych dziur wyglądają uderzająco podobnie, mimo że Strzelec A* jest tysiąc razy mniejszy i mniej masywny niż M87*. To wywołało pytania wśród niektórych badaczy: czy te dwie czarne dziury są podobne pod innymi względami? To było główne pytanie, które skłoniło zespół badawczy do ponownego spojrzenia na centrum Drogi Mlecznej, ale tym razem w świetle spolaryzowanym.

Nowe spojrzenie na czarną dziurę w centrum Drogi Mlecznej, tym razem w świetle spolaryzowanym, które ujawnia pola magnetyczne. Pokazane linie wskazują kierunek polaryzacji, związany z polem magnetycznym wokół cienia czarnej dziury. © EHT Współpraca

Światło spolaryzowane jest trudne do odróżnienia ludzkim okiem od światła naturalnego. Światło nazywa się wtedy, gdy oscyluje w preferowanym kierunku. W plazmie otaczającej czarne dziury badacze mogą lepiej identyfikować procesy zachodzące w świetle spolaryzowanym i mapować linie pola magnetycznego. Zespół badawczy z Teleskopu Horyzontu Zdarzeń (EHT) właśnie tego dokonał i opublikował teraz nowe zdjęcie czarnej dziury Sgr A*.

Obrazy czarnej dziury w centrum Drogi Mlecznej ujawniają silne pola magnetyczne

Pokazuje to, że obie czarne dziury mają również bardzo podobne cechy w świetle spolaryzowanym: „Teraz widzimy, że w pobliżu czarnej dziury w centrum Drogi Mlecznej istnieją silne, skręcone i regularne pola magnetyczne” – wyjaśnia Sarah Isson z Drogi Mlecznej Centrum. Astrofizyka na Harvardzie i Smithsonian. Podczas badań M87* badacze odkryli wcześniej, że pola magnetyczne w tym regionie umożliwiły czarnej dziurze wyrzucanie potężnych dżetów materii z powrotem w ten obszar. Nowe zdjęcia pokazują, że może to dotyczyć również Sgr A*.

READ  Sony planuje słuchawki i monitory do gier Inzone

„W połączeniu z faktem, że Sgr A* ma uderzająco podobną strukturę polaryzacji do większej, potężniejszej czarnej dziury M87*, dowiedzieliśmy się, że silne, uporządkowane pola magnetyczne są niezbędne do interakcji czarnych dziur z gazem i otaczającą je materią, – mówi Isson, współlider projektu, w jednym ogłoszenie.

Czarne dziury mają wiele podobieństw

„Mierząc spolaryzowane światło świecącego gorącego gazu w pobliżu czarnych dziur, możemy bezpośrednio wywnioskować strukturę i siłę pól magnetycznych przenikających przepływ gazu i materii, które czarna dziura zbiera i wydala” – twierdzi Angelo Ricarte, inny uczestnik. – Lider projektu. „Możemy wykorzystać światło spolaryzowane, aby dowiedzieć się więcej o astrofizyce, właściwościach gazu i procesach zachodzących, gdy rośnie czarna dziura”.

Czarne dziury M87* (po lewej) i Sgr A* (po prawej) w świetle spolaryzowanym.  Obydwa mają podobną strukturę pola magnetycznego, co sugeruje, że pola magnetyczne mogą być uniwersalną cechą supermasywnych czarnych dziur.
Czarne dziury M87* (po lewej) i Sgr A* (po prawej) w świetle spolaryzowanym. Obydwa mają podobną strukturę pola magnetycznego, co sugeruje, że pola magnetyczne mogą być uniwersalną cechą supermasywnych czarnych dziur. © EHT Współpraca

Czarne dziury mają wiele podobieństw

Dwie czarne dziury obserwowane w świetle spolaryzowanym miały wiele podobieństw, w tym silne pola magnetyczne. Rodzi to nowe pytania w nauce. Zastępca naukowca projektu EHT, Mariafelicia De Laurentiis, wyjaśnia, czym obecnie interesują się badacze: „W przypadku tej próbki dwóch czarnych dziur – o bardzo różnych masach i bardzo różnych galaktykach macierzystych – ważne jest, aby wiedzieć, w jakim stopniu są zgodne, a czym się różnią”. „.

Badacz kontynuuje: „Ponieważ oba wskazują na silne pola magnetyczne, zjawisko to może być uniwersalną i być może podstawową cechą tego typu układów”. Jednym z podobieństw między tymi dwiema czarnymi dziurami może być tryskanie. Chociaż zauważyliśmy bardzo wyraźny dżet na M87*, nie byliśmy jeszcze w stanie go znaleźć na Sgr A*.

Czy czarna dziura w centrum Drogi Mlecznej zawiera dżety?

Jeśli taki przepływ istnieje – przepływ materii emitujący cząstki o wysokiej energii – jego odkrycie powinno być tylko kwestią czasu. Zespół odpowiedzialny za Teleskop Horyzontu Zdarzeń chce ponownie skierować swój wzrok na czarną dziurę w centrum Drogi Mlecznej już w kwietniu 2024 r. Dodatkowo planowane są rozbudowy uczestniczących teleskopów, które umożliwią produkcję filmów o wyższej jakości Strzelec A* i umiejętność znalezienia… Na potencjalnym samolocie odrzutowym w ciągu następnej dekady. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Tech

Seria Xbox

Published

on

Seria Xbox

W Xboxdynasty rozpoczynamy nowy konkurs, w którym tym razem do wygrania będzie Xbox Series

Wszyscy członkowie XboxDynasty mają kolejną szansę Seria Xbox Aby wygrać na XboxDynasty.de. Tym razem świętujemy premierę Diablo IV w ramach Xbox Game Pass i dlatego możesz wygrać Xbox Series

Ale to nie wszystko, bo w pakiecie znajdują się także nagrody od GameSir; Przenośny kontroler GameSir Galileo G8 Type-C (bez smartfona) i jeden Kontroler GameSir G7 SE Z efektem Echo obejmującym miesiąc subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate.

Udział w konkursie na XboxDynasty.de jest bardzo łatwy

  1. Skomentuj ten post i powiedz nam, od którego rozdziału zaczniesz Diablo IV? (Barbarzyńca, Czarodziej, Nekromanta, Druid, Łowca)
  2. Napisz co najmniej 50 komentarzy do 28 kwietnia 2024 r

Dajemy także wszystkim czytelnikom dodatkowe szanse na wygraną na X-Twitterze, YouTube i Facebooku. Szczegóły na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami.

Dodatkowe możliwości konkursowe:

Termin zgłoszeń upływa 28 kwietnia 2024 r. o godzinie 23:59. Obowiązują ogólne warunki uczestnictwa. Losowanie odbywa się na początku następnego miesiąca. Koszty wysyłki pokrywane są wyłącznie na terenie Niemiec. Wszyscy zwycięzcy zostaną powiadomieni o wygranej poprzez wiadomość prywatną.

Cały zespół XboxDynasty gratuluje wszystkim uczestnikom i życzy powodzenia!

= Linki partnerskie i partnerskie: Wymienione potencjalne oferty są zwykle wyposażone w tak zwane linki partnerskie. Dokonując zakupów za pośrednictwem jednego z tych linków, wspierasz Xboxdynasty. Otrzymujemy od dostawcy niewielką prowizję bez wpływu na cenę i możemy zaoferować Ci tę stronę za darmo.
READ  Status kariery Koticka nie jest jeszcze jasny
Continue Reading

Tech

RT Benchmark: Ray tracing w Diablo IV zjada FPS na śniadanie

Published

on

RT Benchmark: Ray tracing w Diablo IV zjada FPS na śniadanie

Ray tracingowi wbudowanemu w Diablo IV w patchu 1.3.5 czasami towarzyszą znaczne spadki wydajności. Testy porównawcze karty GeForce RTX 4070 w rozdzielczości WQHD pokazują do 63 procent mniej klatek na sekundę, a wpływ na czas wyświetlania klatek jest większy.

Nowe ustawienia śledzenia promieni

Diablo IV umożliwia precyzyjne dostrojenie śledzenia promieni przy użyciu czterech nowych opcji graficznych lub ustawień wstępnych, które dostosowują ustawienia śledzenia promieni do znanych ustawień jakości. W przypadku poniższych testów porównawczych ComputerBase zawsze korzystał z dobrze znanych ustawień Ultra w WQHD, a także ręcznie konfigurował ustawienia śledzenia promieni.

Nowe opcje śledzenia promieni w menu graficznym Diablo IV wraz z łatką 1.3.5
Nowe opcje śledzenia promieni w menu graficznym Diablo IV wraz z łatką 1.3.5

Oprócz opcji cieni RT (wyłączone, niskie, średnio wysokie) i odbić RT (wyłączone, niskie, wysokie), możesz także określić, czy belki powinny uwzględniać liście (włączone, wyłączone) i cząstki (włączone, wyłączone ) . .

Testy porównawcze GeForce RTX 4070

Poniższe testy porównawcze zostały zbudowane na Ryzen 9 7950X3D z kartą GeForce RTX 4070 12 GB (sterownik 551.86). Podobnie jak w przypadku testów technologii Diablo IV z lata 2023 r., jako scenę odniesienia wykorzystano wycieczkę z punktami orientacyjnymi po „Yelesnej”.

Wyniki mówią same za siebie: nawet ustawienie cieni/odbić na Niskie powodowało znaczny spadek czasu wyświetlania klatek o 35 procent, a także spadek liczby klatek na sekundę o 15 procent. Wpływ wizualny na scenę uchwyconą na zdjęciu jest niewielki. Zmienia się to na drugim poziomie, który ustawia cienie RT na „średnie”, co ma wyraźny wpływ na cienie rzucane przez narożniki domów lub niektóre większe kostki brukowe. Jednak wpływ na liczbę klatek na sekundę jest ewidentny i wynosi 33 procent, a czas renderowania klatek jest nawet o połowę krótszy w porównaniu z wyłączonym RT.

Diablo IV 1.3.5 – WQHD, ustawienia ultra

    • GeForce RTX 4070 – Wyłącz RT
      Efekty RT są wyłączone

    • GeForce RTX 4070 – RT i I
      Niskie cienie/odbicia

    • GeForce RTX 4070 – RT II
      Cienie/odbicia są średnie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT a III
      Cienie/odbicia są wysokie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT i IV
      Cienie/odbicia wysokie/wysokie + liście/cząsteczki

    • GeForce RTX 4070 – Wyłącz RT
      Efekty RT są wyłączone

    • GeForce RTX 4070 – RT i I
      Niskie cienie/odbicia

    • GeForce RTX 4070 – RT II
      Cienie/odbicia są średnie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT a III
      Cienie/odbicia są wysokie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT i IV
      Cienie/odbicia wysokie/wysokie + liście/cząsteczki

READ  Telewizory Samsung 2022 z grami w chmurze, NFT i nie tylko

Jednostka: Klatki na sekundę (FPS)

Zwiększanie efektów RT nie skutkuje już wyraźną przewagą w zrzutach ekranu, ale nadal znacznie zmniejsza wydajność.

RT/Niskie odbicia/Niskie cienie (WQHD, Ultra)
RT/Niskie odbicia/Niskie cienie (WQHD, Ultra)
Średnie/wysokie cienie/odbicia RT (WQHD, Ultra)
Średnie/wysokie cienie/odbicia RT (WQHD, Ultra)
RT/wysokie odbicia/wysokie odcienie (WQHD, Ultra)
RT/wysokie odbicia/wysokie odcienie (WQHD, Ultra)
Odcienie RT/wysokie odbicia/wysokie+ listowie/cząsteczki (WQHD, Ultra)
Odcienie RT/wysokie odbicia/wysokie+ listowie/cząsteczki (WQHD, Ultra)

Jasne, wynik wizualny może się różnić w zależności od sekwencji gry, ale biorąc pod uwagę spadek wydajności, ray tracing w Diablo IV będzie musiał być używany z zachowaniem proporcji – nawet na GeForce RTX 4000, który jest obecnie najpotężniejszą kartą do gier Seria GPU pod kątem ray tracingu. Na Radeonie RX 7800 XT liczba klatek na sekundę spada z „RT off” do „RT max”, co nie jest zaskoczeniem, nie tylko o 63, ale o 78 procent, a czasy klatek wynoszą -86 procent.

Czy ten artykuł był interesujący, pomocny, a może jedno i drugie? Zespół redakcyjny docenia wszelkie wsparcie ze strony ComputerBase Pro i wyłączonych programów blokujących reklamy. Więcej o reklamie w ComputerBase.

Continue Reading

Trending