Connect with us

Tech

iGPU w Ryzen 5000G w Game Test

Published

on

AMD zwiększyło także wydajność gier Cezanne’a, chociaż ani RDNA, ani RDNA 2, ale Vega jest nadal używana. Ale nie tylko zwiększa się zegar iGPU, ale także Zen 3 pomaga. W testach Ryzen 5 5600G i Ryzen 7 5700G odnotowały niewielkie zyski, ale nadal są niekwestionowanymi liderami wśród komputerów stacjonarnych.

Czy możesz grać z AMD Ryzen 5000G?

Wraz z Zen 3 APU Cezanne otrzymało dużą aktualizację po stronie procesora, jak pokazuje nasz klasyczny test procesora Ryzen 7 5700G i Ryzen 5 5600G. Według AMD, zintegrowana karta graficzna również uległa poprawie, ale sądząc po specyfikacjach, została tylko nieznacznie ulepszona – na przykład pozostała przy Vega.

Ciekawym pytaniem pozostaje, jak dobrze będzie działać z dwoma nowymi APU, ponieważ większość potencjalnych nabywców z pewnością będzie chciała zrezygnować z dyskretnej karty graficznej.

Ten test pokazuje w sześciu różnych tytułach, jakie możliwości Full HD jest możliwe dzięki iGPU. Dla porównania, APU muszą nie tylko sprawdzić się w starciu z poprzednikiem, ale także z procesorami graficznymi Intel Xe i dyskretnymi kartami graficznymi AMD i Nvidia.

Ryzen 5600G i 5700G otrzymują „aktualizację Renoir”

AMD ma mniej więcej generację Ryzen 4000G opartą na Renoir na swoim komputerze stacjonarnym. Przynajmniej dla klientów detalicznych, APU można kupić tylko pośrednio. W przypadku Cezanne są aktualizacje GPU, które Renoir już otrzymuje (zwłaszcza w notebooku), podczas gdy Picasso nie, a zatem Ryzen 3 3200G i Ryzen 5 3400G.

AMD Ryzen 5 5600G i Ryzen 7 5700G w teście iGPU

W związku z tym Ryzen 5 5700G z 8 jednostkami obliczeniowymi, a tym samym 512 FP32-ALU, oferuje taką samą liczbę jednostek jak Ryzen 7 Pro 4750G (Renoir), ale tylko o 3 jednostki mniej niż Ryzen 5 3400G, który ma 11. są bardziej zrównoważone przez znaczne zwiększenie stawek godzinowych. GPU Vega w nowym flagowym APU działa z maksymalną częstotliwością 2,0 GHz, podczas gdy GPU w Ryzen 5 3400G działa tylko z częstotliwością 1,4 GHz.

READ  Zapowiedź Uncharted 5? Nowa reklama Sony na PS5 może dostarczyć wskazówek
Procesory AMD do komputerów stacjonarnych: porównanie specyfikacji

GPU w Ryzen 5 5600G został nieco zmniejszony. 1 jednostka arytmetyczna została dezaktywowana, pozostało 7 jednostek arytmetycznych, zatem aktywnych jest 448 jednostek arytmetycznych. Częstotliwość taktowania jest również nieco niższa przy 1,9 GHz. Poza tym nie ma różnic między większymi i mniejszymi procesorami graficznymi APU Ryzen 5000G.

Procesor Ryzen 7 5700G
Procesor Ryzen 7 5700G
Procesor Ryzen 5 5600G
Procesor Ryzen 5 5600G

System testowy i gry

We wszystkich kolejnych testach Ryzen 5 5600G, Ryzen 5700G i wszystkie inne produkty AMD, Intela i Nvidii były testowane z ustawieniami fabrycznymi, chyba że zaznaczono inaczej. Asus ROG Strix B550-E z BIOS w wersji „2404” (AGESA V2 PI 1.2.0.3 Patch B) został użyty jako płyta główna dla APU AMD, a MSI Z590 ACE z wersją BIOS dla procesora Intel „7D04v12”. We wszystkich przypadkach jako pamięć wykorzystano 2 x 8 GB, częstotliwość taktowania ustalana jest według specyfikacji producenta, a czasy są niezależne od 14-14-14-32-1T. Jako sterowniki GPU używane są Adrenalin 21.6.2 (sterownik dla APU), GeForce 471.41 lub Intel 30.0.100.9684. Windows 10 21H1 i wszystkie aktualizacje służyły jako system operacyjny.

Ponieważ w gry AAA rzadko gra się ze zintegrowanymi jednostkami graficznymi, tylko dwie są reprezentowane w kursie z F1 2021 i Resident Evil Village. Fortnite, Rainbow Six Siege i Valorant to tytuły dla wielu graczy, które koncentrują się na e-sporcie, grach konkurencyjnych i bitwach królewskich, podczas gdy Lego Builder’s Journey to gra casual. Rozdzielczość to 1920 x 1080, tylko w Lego Builder 3840 x 2160 zostało wybrane w wybranym ustawieniu wstępnym ze względu na niskie wymagania. Poziomy szczegółowości zostały dostosowane zgodnie z wydajnością GPU, a bardziej szczegółowe informacje przedstawiono w poniższej tabeli.

W teście biorą również udział dyskretne karty graficzne, które są wyłącznie starszymi i wolniejszymi modelami. Dzięki GeForce GT 1030 i Radeonowi RX 550 (test) reprezentowane są nawet absolutne rozwiązania klasy podstawowej, podczas gdy używany również Radeon RX 460 jest nieco wyższy. Jednak kiedy została wprowadzona na rynek w 2016 roku, karta graficzna była niczym innym jak niższą klasą średnią.

AMD Cezanne APU kontra RX 550 i GT 1030
AMD Cezanne APU kontra RX 550 i GT 1030

Zachowanie zegara APU Cezanne

Nowoczesne układy graficzne, zwłaszcza procesory graficzne (GPU) oparte na RDNA 2, nie mają już żadnych stałych częstotliwości taktowania. Są one teraz dość dynamiczne i zależne od zużycia energii, temperatury i obciążenia. Nie dotyczy to jednak APU Cezanne, ponieważ przy nich obowiązuje po prostu motto: zawsze pełna przepustnica.

READ  MLB The Show 21 - już dostępne

W związku z tym GPU w Ryzen 7 5700G taktuje stale z częstotliwością 2000 MHz, a ta w Ryzen 5 5600G zawsze z częstotliwością 1900 MHz – niższe częstotliwości występują tylko na biegu jałowym lub przy częściowym obciążeniu. Z drugiej strony w grach jest pełny rytm, ponieważ jest całkowicie prosta.

GPU-Taktverlauf — Resident Evil Village04408801.3201,7602.200megaherc0,011,012,013,014.015.016,017,018,019,01100111,0112,0113,0114,0115,0116,0117,0118,0119,0120,0121,0122,0123,0124,0124,97sekundy Ryzen 5 5600g Ryzen 7 5700g

Technicznie rzecz biorąc, procesory graficzne w układach APU będą również mogły korzystać z dynamicznych częstotliwości taktowania pod obciążeniem. Procesor graficzny AMD Vega 10 sprawia, że ​​ten Radeon RX Vega 56/64 jest znany. Oczywiście, w przypadku APU nie ma problemu z temperaturą lub mocą, aby konsekwentnie pracować GPU z maksymalnym zegarem. Dlatego podjęto decyzję na korzyść takiego zachowania, nawet jeśli automatycznie oznacza to, że maksymalna możliwa wydajność krzemu jest brana za pewnik.

Na następnej stronie: Benchmarki w Full HD, pomiary pamięci, OC, FSR i wnioski

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

RT Benchmark: Ray tracing w Diablo IV zjada FPS na śniadanie

Published

on

RT Benchmark: Ray tracing w Diablo IV zjada FPS na śniadanie

Ray tracingowi wbudowanemu w Diablo IV w patchu 1.3.5 czasami towarzyszą znaczne spadki wydajności. Testy porównawcze karty GeForce RTX 4070 w rozdzielczości WQHD pokazują do 63 procent mniej klatek na sekundę, a wpływ na czas wyświetlania klatek jest większy.

Nowe ustawienia śledzenia promieni

Diablo IV umożliwia precyzyjne dostrojenie śledzenia promieni przy użyciu czterech nowych opcji graficznych lub ustawień wstępnych, które dostosowują ustawienia śledzenia promieni do znanych ustawień jakości. W przypadku poniższych testów porównawczych ComputerBase zawsze korzystał z dobrze znanych ustawień Ultra w WQHD, a także ręcznie konfigurował ustawienia śledzenia promieni.

Nowe opcje śledzenia promieni w menu graficznym Diablo IV wraz z łatką 1.3.5
Nowe opcje śledzenia promieni w menu graficznym Diablo IV wraz z łatką 1.3.5

Oprócz opcji cieni RT (wyłączone, niskie, średnio wysokie) i odbić RT (wyłączone, niskie, wysokie), możesz także określić, czy belki powinny uwzględniać liście (włączone, wyłączone) i cząstki (włączone, wyłączone ) . .

Testy porównawcze GeForce RTX 4070

Poniższe testy porównawcze zostały zbudowane na Ryzen 9 7950X3D z kartą GeForce RTX 4070 12 GB (sterownik 551.86). Podobnie jak w przypadku testów technologii Diablo IV z lata 2023 r., jako scenę odniesienia wykorzystano wycieczkę z punktami orientacyjnymi po „Yelesnej”.

Wyniki mówią same za siebie: nawet ustawienie cieni/odbić na Niskie powodowało znaczny spadek czasu wyświetlania klatek o 35 procent, a także spadek liczby klatek na sekundę o 15 procent. Wpływ wizualny na scenę uchwyconą na zdjęciu jest niewielki. Zmienia się to na drugim poziomie, który ustawia cienie RT na „średnie”, co ma wyraźny wpływ na cienie rzucane przez narożniki domów lub niektóre większe kostki brukowe. Jednak wpływ na liczbę klatek na sekundę jest ewidentny i wynosi 33 procent, a czas renderowania klatek jest nawet o połowę krótszy w porównaniu z wyłączonym RT.

Diablo IV 1.3.5 – WQHD, ustawienia ultra

    • GeForce RTX 4070 – Wyłącz RT
      Efekty RT są wyłączone

    • GeForce RTX 4070 – RT i I
      Niskie cienie/odbicia

    • GeForce RTX 4070 – RT II
      Cienie/odbicia są średnie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT a III
      Cienie/odbicia są wysokie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT i IV
      Cienie/odbicia wysokie/wysokie + liście/cząsteczki

    • GeForce RTX 4070 – Wyłącz RT
      Efekty RT są wyłączone

    • GeForce RTX 4070 – RT i I
      Niskie cienie/odbicia

    • GeForce RTX 4070 – RT II
      Cienie/odbicia są średnie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT a III
      Cienie/odbicia są wysokie/wysokie

    • GeForce RTX 4070 – RT i IV
      Cienie/odbicia wysokie/wysokie + liście/cząsteczki

READ  Plotka: następną grą NetherRealm będzie Mortal Kombat 12, a nie Injustice 3

Jednostka: Klatki na sekundę (FPS)

Zwiększanie efektów RT nie skutkuje już wyraźną przewagą w zrzutach ekranu, ale nadal znacznie zmniejsza wydajność.

RT/Niskie odbicia/Niskie cienie (WQHD, Ultra)
RT/Niskie odbicia/Niskie cienie (WQHD, Ultra)
Średnie/wysokie cienie/odbicia RT (WQHD, Ultra)
Średnie/wysokie cienie/odbicia RT (WQHD, Ultra)
RT/wysokie odbicia/wysokie odcienie (WQHD, Ultra)
RT/wysokie odbicia/wysokie odcienie (WQHD, Ultra)
Odcienie RT/wysokie odbicia/wysokie+ listowie/cząsteczki (WQHD, Ultra)
Odcienie RT/wysokie odbicia/wysokie+ listowie/cząsteczki (WQHD, Ultra)

Jasne, wynik wizualny może się różnić w zależności od sekwencji gry, ale biorąc pod uwagę spadek wydajności, ray tracing w Diablo IV będzie musiał być używany z zachowaniem proporcji – nawet na GeForce RTX 4000, który jest obecnie najpotężniejszą kartą do gier Seria GPU pod kątem ray tracingu. Na Radeonie RX 7800 XT liczba klatek na sekundę spada z „RT off” do „RT max”, co nie jest zaskoczeniem, nie tylko o 63, ale o 78 procent, a czasy klatek wynoszą -86 procent.

Czy ten artykuł był interesujący, pomocny, a może jedno i drugie? Zespół redakcyjny docenia wszelkie wsparcie ze strony ComputerBase Pro i wyłączonych programów blokujących reklamy. Więcej o reklamie w ComputerBase.

Continue Reading

Tech

Kometa 12P/Pons-Brook przelatuje nad nocnym niebem w Pein

Published

on

Kometa 12P/Pons-Brook przelatuje nad nocnym niebem w Pein

ból. Astronomowie z Payne ze szczególnym zainteresowaniem przyglądają się obecnie nocnemu niebu: Kometa 12P/Pons-Brook przechodzi obecnie blisko Ziemi i można ją dość łatwo obserwować przy użyciu odpowiedniego sprzętu. „Włączyliśmy go do programu na długi czas, ponieważ jest bardzo interesujący, ponieważ ma bardzo piękną strukturę ogona z turbulencjami” – mówi Wolfgang Meyrich z Astro-Stammtisch Peine.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Niestety, komety nie da się zobaczyć bez pomocy wzrokowych; nawet przez lornetkę widać jedynie słabą kropkę. „Niestety, podobnie jak w przypadku zdjęć w mediach, nie da się tego zobaczyć przez lornetkę” – mówi Merikh. Jego stały współlokator, Rainer José, dostarczył PAZ zdjęcie komety na nocnym niebie Peina, które wykonał przy użyciu specjalnego sprzętu. „Zrobiłem to zdjęcie z mojego obserwatorium w Tilget za pomocą teleskopu i kamery astronomicznej” – wyjaśnia.

Kometa jest już głęboko na zachodzie

Jeśli chcesz obserwować kometę, pojawia się kolejna trudność: „Wieczorem, kiedy zaczyna się zmierzch nautyczny, kometa jest bardzo daleko na zachodzie i musisz znać drogę po gwiaździstym niebie, aby znaleźć 12P/Pons-Brock przez lornetkę” – wyjaśnia Merikh. Kometa z każdym dniem coraz bardziej zagłębia się w zachodni horyzont, a po zmianie czasu krótsze okno czasowe sprawi, że będzie trudniej ją wykryć.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Jörg Unricht z Obserwatorium Wallgarten w Gifhorn odkrył, że do tej pory prawie nikt nie zauważył obecnej komety, która odwiedza ją raz na 70 lat. „12 P/Pons-Brooks, które ma średnicę około 30 kilometrów i którego gejzery gazu i pyłu powodują wybuchy jasności, jest uważane przez niektórych astrologów-amatorów za starszego brata słynnej Komety Halleya” – mówi. Jednak Einricht woli opisywać ją jako swojego młodszego brata, ponieważ Kometę Halleya można łatwo dostrzec gołym okiem. Ale stanie się to ponownie nie wcześniej niż w 2061 roku.

READ  Strach przed ExoMars - spektrum nauki

Następną kometę będzie można obserwować w październiku

Sprawy mogą stać się jeszcze bardziej interesujące dla opinii publicznej w październiku, kiedy oczekuje się, że następna kometa znajdzie się w zasięgu wzroku Ziemi. „To ma ogromny potencjał, aby być widocznym nawet bez pomocy wizualnych” – mówi Miric z pewnością. Plan zakłada otwarcie obserwatorium w Peiner Ratsgymnasium dla publiczności 19 października i odpowiednie wyświetlenie komety. Jednak głównym warunkiem jest, aby się z tym zgodzić: „Komety są nieprzewidywalne i w każdej chwili mogą zmienić swoją strukturę. „Mogą stać się jaśniejsze, rozbić się i wpaść w Słońce” – zauważa astronom-amator. Najlepszym tego przykładem to kometa Shoemaker Levi 9, która rozpadła się w lipcu 1994 r. „Sam mogłem ją obserwować przez mój teleskop” – mówi Meyrich, który wciąż jest pod wrażeniem tego doświadczenia.

Wskazówka: szukaj ciemnych miejsc

Ostatnią kometą, która zbliżyła się do Ziemi, była C/2022 E 3 w styczniu i lutym ubiegłego roku, która zbliża się do Ziemi tylko co 50 000 lat. Niebo było jednak wówczas bardzo zachmurzone, więc obserwacje były trudne i wymagały odrobiny szczęścia. Jörg Unricht ma kilka rad dla zainteresowanych laików: należy unikać miejsc i dlatego należy unikać oświetlenia. Jeśli to możliwe, najlepiej jest patrzeć na nocne niebo poza obszarami zaludnionymi, aby zobaczyć komety lub meteory z dala od zanieczyszczeń świetlnych.

Brzęczeć

Continue Reading

Tech

Zupełnie nowy ekran główny: iOS 18 ma być czymś wielkim

Published

on

Zupełnie nowy ekran główny: iOS 18 ma być czymś wielkim

10 czerwca Apple udostępni pierwsze wersje iOS 18. Według doniesień może to być „najbardziej ambitna aktualizacja w historii” systemu operacyjnego iPhone'a. Duże zmiany zajdą między innymi na ekranie głównym i kilka nowych funkcji sztucznej inteligencji.

Apple ogłosiło, że tegoroczna konferencja deweloperów rozpocznie się 10 czerwca. Nie spodziewamy się niesamowitego nowego sprzętu, takiego jak zeszłoroczne okulary do transmisji danych Vision Pro, ale nadal może to być ekscytująca konferencja dla programistów. Dawno temu pojawiła się kompleksowa aktualizacja iOS i według doniesień może to być „najbardziej ambitna aktualizacja w historii”.

„To będzie Az pewnością I„Niewiarygodne” („To byłoby absolutnie niewiarygodne”), powiedział w ogłoszeniu szef marketingu Apple Greg Joswiak. AI oznacza sztuczną inteligencję (AI), jak powiedział Mark Gurman w „Bloomberga„To wyraźna wskazówka, że ​​nadchodzący system operacyjny iOS 18 dla iPhone’a będzie skupiał się na odpowiadających im innowacjach.

Nie ma w tym nic dziwnego, skoro Apple jest pod presją działania, a konkurencja smartfonowa dała się wyraźnie poznać. Najdalej posunęły się urządzenia Google Pixel 8, Samsung przypuścił atak na sztuczną inteligencję w swojej serii Galaxy S24, a Xiaomi i inni producenci smartfonów również wyprzedzają Apple.

Zainwestował miliardy w sztuczną inteligencję, ale Apple nadal potrzebuje pomocy

Spółka prawdopodobnie nie będzie jednak polegać na własnych zasobach. Apple pracuje nad własnym modelem dużego języka (LLM), który będzie nosił nazwę „Ajax” i według Bloomberga co roku wpompowuje w ten projekt 1 miliard dolarów. Również Ogłoszenia o pracę Jest to wyraźny sygnał. Ostatnio powiedziano”MacPlotki„Według badaczy sztucznej inteligencji firmy Apple nastąpił znaczny postęp w wykorzystaniu pamięci flash iPhone'a w programach LLM. W lutym dyrektor generalny Apple Tim Cook potwierdził te wysiłki i ogłosił, że szczegółowe informacje zostaną przekazane w dalszej części roku. W grę wchodzi oddzielny dyplom MBA, ale nie jeszcze nie odgrywają żadnej roli.

READ  Strach przed ExoMars - spektrum nauki

Istnieją doniesienia, że ​​Apple chciałoby współpracować z Google lub Microsoftem, według „Dziennik Wall Street„Mówi się, że prowadzone są rozmowy z Baidu Group, aby móc oferować funkcjonalność sztucznej inteligencji w Chinach. Wszystko jest jasne. „9 do 5Mac„Potem nic.

Dużo wsparcia dla Siri

Nawet bez LLM iOS 18 powinien otrzymać szereg nowych funkcji AI. MacRumors podsumował, co może być:

  • W Apple Music można tworzyć listy odtwarzania na podstawie danych wprowadzonych przez użytkownika. Może to być między innymi określony nastrój w aplikacji Zdrowie w sekcji „Dobrostan psychiczny”.
  • Użytkownicy mogą uzyskać pomoc AI podczas pisania na stronach lub tworzenia slajdów w Keynote.
  • Programiści mogą uzyskać pomoc w pisaniu kodu AI w Xcode.
  • Wyszukiwanie Spotlight wspomagane sztuczną inteligencją jest bardzo realistyczne.
  • Cyfrowy asystent Siri może w naturalny sposób odpowiadać na wiadomości lub prowadzić rozmowy przy pomocy sztucznej inteligencji. Generalnie można go lepiej dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika (personalizacja).
  • Dzięki integracji skrótów użytkownicy powinni mieć możliwość automatyzacji złożonych lub wieloetapowych zadań za pomocą poleceń głosowych.

„Największy remont ekranu głównego od lat”

Chociaż niektóre funkcje sztucznej inteligencji mogą być zarezerwowane dla nadchodzących modeli Pro z nowym chipem A18, radykalna zmiana projektu prawdopodobnie nastąpi we wszystkich urządzeniach z systemem iOS 18. Gorman i inni znawcy zakładają, że użytkownicy poniżej iOS 18 będą mogli dostosować ekran główny to znacznie więcej niż obecnie.

Informacja z „Plotki” Zgodnie z tym powinna istnieć możliwość m.in. umieszczania ikon aplikacji i widżetów w dowolnym miejscu ekranu. Użytkownicy mogą także mieć możliwość wyboru różnych odstępów między elementami, a nawet zmiany rozmiaru ikon. Nie jest to nic specjalnego dla użytkowników Androida, ale według MacRumors w przypadku iOS aktualizacja może być „największą zmianą ekranu głównego od lat”.

READ  Skull and Bones ujawnia niebezpieczeństwa świata, w którym grał podczas Ubisoft Forward
Continue Reading

Trending