Economy
Frustracja panuje w firmach na południe od Baden pomimo kompletnych ksiąg zamówień – Gospodarka
Droga energia, brakujące części i konsekwencje wojny na Ukrainie: nastrój w gospodarce Południowego Badenii. Mimo wielu zamówień w wielu miejscach pojawiają się problemy – mają konsekwencje dla wszystkich.
Wojna Putina z Ukrainą, drogi gaz ziemny, niedobory materiałów budowlanych, zakłócenia łańcucha dostaw, a teraz także ostre zamknięcia chińskich ośrodków przemysłowych przez koronawirusa: w gospodarce południowego Baden wychodzenie z recesji koronawirusowej jest zagrożone nagłym końcem.
Wysokie ceny za zawarte kontrakty torpedowe
W normalnych kryzysach gospodarczych firmy narzekają, że nie mają wiele do zrobienia. Ale obecny kryzys to nic innego jak zwykły kryzys. Widać to po tym, że niektórzy szefowie korporacji narzekają na pracę, którą muszą wykonywać.
„To są ciężkie czasy”. Johannes Ulrich
„To są ciężkie czasy” – mówi Johannes Ulrich. Szefem Izby Rzemieślniczej jest główny malarz z Fryburga. Poinformował, że zna firmy, które dostają kontrakt z sektora publicznego, ale nie jest z tego zadowolony i wolałby go nie realizować. Odkąd złożyli swoją ofertę, ceny materiałów budowlanych wzrosły tak bardzo, że biznes nie jest już dla nich opłacalny. W przeciwieństwie do klientów prywatnych, trudno jest przenieść wysokie koszty dodatkowe na sektor publiczny. Jednak firmy muszą być wierne umowie — są do tego prawnie zobowiązane – wyjaśnia Ulrich. Więc w razie potrzeby wykonali pracę ze stratą.
dziwna sytuacja ekonomiczna
Ulrich przekonuje, że państwo jako klient musi teraz uwzględnić w umowach rzemiosło z klauzulami o podwyżkach cen. „Potrzebujemy bezpieczeństwa, aby w ogóle móc planować”. Ulrich poinformował o podwyżkach cen, których „nigdy wcześniej nie widziałem”. Ceny parkietów będą podnoszone co miesiąc, a okna drewniane będą o 20 proc. droższe – co trzy miesiące. Cena stali podwoiła się.
Ulrich opisuje dziwne konsekwencje zablokowania koła ratunkowego światowej gospodarki: „Mamy kompletną ewidencję zamówień, a mimo to wiele firm kończy braki z powodu braku materiałów budowlanych lub nie jest już możliwe obliczenie rozsądnej ceny w stosunku do należnego popytu. do oczekiwanego wzrostu cen.”
Agencje zatrudnienia w regionie mówią: Praca krótkoterminowa generalnie spada w okresie zimowym ze względu na pogorszenie sytuacji w Coronie. Ale teraz znowu rośnie zapotrzebowanie na porady dotyczące konfliktu na Ukrainie. „Podczas gdy firmy z branży turystycznej zgłaszają znaczne odwołania podróży, firmy z sektora produkcyjnego, budowlanego i handlowego przypisują (nadciągającą) utratę działalności niedoborom surowców, rosnącym kosztom energii, wąskim gardłom w dostawach i niechęci do inwestowania” – mówi.
Handel spodziewa się recesji
Szef rzemiosła Ulrich przewiduje recesję. „Obecnie firmy zajmujące się budową z klapką mają problemy z budową. Oczekuje się, że wszystkie branże, które później zajmą się wykańczaniem wnętrz, podążą za nim. Tak naprawdę nie można umieścić instalacji elektrycznej w domu, w którym pada deszcz”. Perspektywy gospodarcze wyglądają ponuro.
Praktyczne problemy z wojny ukraińskiej pojawiły się również tam, gdzie były nieoczekiwane – mówi Dieter Salomon, dyrektor generalny Izby Przemysłowo-Handlowej (IHK) Südlicher Oberrhein. Przykład: logistyka. Wszyscy wiedzą, że wysokie ceny paliwa to duży problem – ale to nie jedyny problem. Jeszcze przed wojną na Ukrainie zginęło w tym kraju dziesiątki tysięcy kierowców ciężarówek. Na przykład łańcuchy dostaw supermarketów zabezpieczali polscy przewoźnicy, którzy z kolei zatrudniali ukraińskich kierowców. „Wielu z nich broni teraz swojej ojczyzny z bronią w ręku. Brak kierowców potęguje to wykładniczo, co może prowadzić do poważnych problemów z wypełnieniem naszych półek w supermarketach” – ostrzega Salomon. „Lód, na którym stoi nasza gospodarka, jest teraz bardzo słaby”, mówi.
„Lód, na którym stoi nasza gospodarka, jest teraz bardzo słaby”. Dieter Salomona
Salomon pamięta, jak wskazywano palcem na Brytyjczyków, bo po Brexicie kierowcy ciężarówek zabrakło i nikt nie przywoził benzyny na stacje benzynowe. „Musimy powstrzymać się od takiej nienawiści, bo już wkrótce takie problemy grożą nam” – dodał.
Wojna na Ukrainie spowodowała skrajną niepewność
A jak wygląda branża, która jest gwarantem dobrobytu w kraju ze względu na wiele dobrze płatnych miejsc pracy? Tylko jeden procent eksportu trafia do Rosji, Białorusi i na Ukrainę – „nie ma to większego znaczenia”, mówi Christoph Munzer, dyrektor generalny Badeńskiego Stowarzyszenia Przemysłowego (WVIB). Jednak wojna spowodowała „skrajną niepewność”. „Firmy energochłonne, takie jak huty i kuźnictwo, które zaopatrują przemysł motoryzacyjny, nie wiedzą, za jaką cenę będą dostarczać energię w nadchodzących miesiącach – i pozostaje pytanie, czy nadal mogą niezawodnie uzyskać cokolwiek z tego wszystkiego”. Ceny energii elektrycznej i gazu od dłuższego czasu pochłaniają marże. „Możesz ominąć to tylko na chwilę”. Bez dalszego łagodzenia cen energii przez polityków sytuacja wielu firm pozostanie poważna.
„Ostatnią rzeczą, jakiej teraz potrzebują firmy, jest wir cen i płac”. Christopher Monther
Muenzer nazywa cenę energii „prawdziwą ceną chleba narodu”, ponieważ dotyczy ona wszystkich produktów, w tym żywności. Z kolei konsekwencjami szalejącej inflacji mogą być wyższe żądania płacowe ze strony związków zawodowych. „Ostatnią rzeczą, jakiej teraz potrzebują firmy, jest wir cen i płac” — mówi Munther.
IHK: Zakaz gazu będzie miał „poważne konsekwencje”
Jeśli chodzi o przemysł przetwórczy, dyrektor zarządzający IHK Salomon „już widzi zagrożenie dla konkurencyjności naszych energochłonnych przedsiębiorstw przemysłowych”. Uważa, że wstrzymanie dostaw rosyjskiego gazu ziemnego miałoby „poważne konsekwencje” również dla przemysłu Południowego Badenii. Ponieważ rosyjskiego gazu nie da się szybko wymienić, światła zgasną w przemyśle chemicznym, na przykład w BASF w Ludwigshafen. W efekcie w całych gałęziach przemysłu zabraknie podstawowych materiałów – peletów i części z tworzyw sztucznych. Wtedy nasza wartość dodana spada, a ceny eksplodują. „Wtedy pojawiło się pytanie, czy wiele firm musi mieć, czy nie” – mówi Salomon.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
Naciska
Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.
Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.
Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych
W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.
Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty
Z badania wynika, że w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.
Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych
Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.
„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne
Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.
ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza
Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.
▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.
Besser geht’s nicht!
In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.
Fehlerpunkte: 0. Note: 1+
▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top
Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*
Business-Kombi mit Bestnote
Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*
Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln
Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Vorsprung durch Qualität
Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>
Der Überraschungs-Kandidat
Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>
Der zuverlässige Japaner
Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>
Spitzen-Kombi-Note
Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>
Stern mit Bestnote
Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>
Prima-Prius
Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>
Bestnote auch nach Verlängerung
Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>
Koreaner auf Top-Niveau
Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>
Der Beste im Norden
Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>
(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze
Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.
Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.
Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt
Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.
Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.
▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“
+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++
▶ [–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“
UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn
Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.
Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech3 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de