Economy
Fotelik elektryczny CUPRA Born można zamówić już teraz
z Urodzona kobra Można już zamówić pierwszy w pełni elektryczny model siostrzanej marki foteli sportowych. Wersja 150 kW (204 KM) z akumulatorem 58 kWh to początek czterech różnych modeli. Jest dostępny od 37 220 euro. Po odliczeniu finansowanym przez rząd federalny i producentów „nagroda środowiskowa” Cena to 27 650 euro. Pierwsze samochody trafią do sprzedaży w listopadzie.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 58 kWh może magazynować energię na około 420 kilometrów zgodnie ze standardem WLTP. Dzięki mocy ładowania 100 kW można go naładować od 5 do 80 procent swojej pojemności w 35 minut. Silnik z tylną osią o mocy 150 kW (204 KM) przyspiesza Cupra Born od zera do 100 km/hw 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Standardowe zużycie to 15,4 kWh na 100 km. Cupra udziela ośmioletniej gwarancji na akumulator jezdny do 160 000 km i gwarantuje pojemność co najmniej 70 proc.
„Wysoce zaawansowana technologia napędu elektrycznego Cupra Born gwarantuje ekscytujące wrażenia z jazdy. Jest to dowód na to, że energia elektryczna i osiągi doskonale się uzupełniają. nie oferuje żadnych ustępstw” – mówi Werner Tietze, członek Rady ds. Badań i Rozwoju Seata i Cupra.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy pojawią się trzy kolejne wersje Cupra Born o różnych poziomach wydajności i możliwościach baterii. Oba warianty o mocy do 170 kW (231 KM) powinny być dostępne do zamawiania od końca tego roku, a pierwsze dostawy planowane są na luty 2022 roku. Różnią się one pojemnością akumulatorów 58 kWh i 77 kWh. Zasięg powinien wynosić około 420 i 540 kilometrów. Poniższy zasięg jazdy uzupełnia model podstawowy o mocy 110 kW (150 KM) i akumulatorze 45 kWh dla jeszcze nieokreślonego zasięgu, który będzie dostępny od drugiego kwartału 2022 r.
Standardowe wyposażenie wszystkich czterech wersji obejmuje: w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 5,3 cala, sportowe fotele kubełkowe z przodu, „selektor trybu Cupra” do wyboru różnych profili jazdy, 18-calowe felgi aluminiowe, Keyless Go, system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i Assist System Na przednim i tylnym parkowaniu ultradźwiękowym system monitorowania otoczenia „Front Assist” z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz pełnymi diodowymi reflektorami i tylnymi światłami.
„Dwa modele o mocy 170 kW (231 KM) mają dodatkowe zalety wyposażenia, które po raz kolejny potwierdzają, że Cupra ma swoje korzenie w sportach motorowych”, deklaruje marka. Należą do nich wielofunkcyjna, podgrzewana, obszyta skórą kierownica z Cupra Mode Selector i Cupra e-Boost Activator, 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz przednie hamulce tarczowe o średnicy 340 mm. W przypadku e-Boost elektronika silnika wymaga dodatkowych 20 kW (27 KM) mocy w porównaniu z wariantem 150 kW za naciśnięciem przycisku lub opcjonalnie przez przyspieszenie, aby następnie przyspieszyć samochód o 170 kW (231 KM). ). Od zatrzymania do prędkości 100 km/h mija tylko 6,6 sekundy.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?
Naciska
Tesla podejmuje drastyczne kroki, aby zapobiec upadkowi samochodów elektrycznych. Ale ona nie jest sama. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą ich śladem.
FRANKFURT – Elon Musk miał wielkie plany dotyczące jedynej w Europie lokalizacji dla swojej firmy produkującej samochody elektryczne Tesli. Fabryka Tesli w Gruenheide pod Berlinem została otwarta w marcu 2022 roku i zatrudnia dziś ponad 12 000 osób, w tym 1500 pracowników tymczasowych. Teraz nadeszły ciężkie czasy: groźba redukcji zatrudnienia niepokoi pracowników.
Po ogłoszeniu zwolnień w Tesli ekspert motoryzacyjny Frank Schaub spodziewa się redukcji zatrudnienia również u innych producentów samochodów. „Tesla dokonuje teraz także zwolnień, o czym zdecydowali dostawcy samochodów kilka miesięcy temu. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą w ich ślady. Według niego rok 2024 będzie rokiem „recesji” w zakresie elektromobilności” – powiedział ekspert motoryzacyjny Ferdinand Dudenhofer. „Nieelastyczny i zbyt duży model wzrostu obecnie się załamuje, ponieważ rynek zaczyna padać na kolana”.
Pierwsze zwolnienia w Gruenheide: Tesla początkowo spodziewała się zwolnienia 300 pracowników
Amerykański producent samochodów Tesla chce zwolnić ponad dziesięć procent swoich stanowisk pracy na całym świecie w świetle spadku sprzedaży samochodów elektrycznych. Nadal nie jest jasne, w jakim stopniu oświadczenie prezesa firmy Elona Muska wpłynie na jedyną europejską fabrykę w Gruenheide pod Berlinem. raport Interesuje się handlem Według Tesli chce zwolnić 300 pracowników w swojej niemieckiej fabryce w Grünheide. W związku z tym pracownicy tymczasowi początkowo zostaną dotknięci redukcją stanowisk pracy począwszy od przyszłego poniedziałku.
Koncern samochodów elektrycznych odczuwa między innymi skutki ostrej wojny cenowej na największym rynku samochodowym, czyli Chinach, i w pierwszym kwartale dostarczył na całym świecie zaskakująco mniej samochodów niż w roku poprzednim – około 387 tys. sztuk. W Niemczech utrata składek za zakup samochodów elektrycznych odbiła się na sprzedaży samochodów zasilanych akumulatorowo.
Redukcja etatów w Volkswagenie: nowa normalność w branży motoryzacyjnej?
VW też nie został uratowany. Ze względu na słaby popyt na pojazdy elektryczne i obecną sytuację rynkową Volkswagen pod koniec ubiegłego roku nie przedłużył tymczasowych umów w fabryce pojazdów elektrycznych w Zwickau.
Rzecznik spółki poinformował, że firma zapewniła stałe miejsca pracy dla 540 pracowników zatrudnionych na podstawie umów na czas określony. „Jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową, nie możemy przedłużyć 269 umów na czas określony, które wkrótce wygasną, poza okres dwunastu miesięcy” – kontynuował.
Szybki wzrost i gwałtowny upadek producentów pojazdów elektrycznych?
Branża pojazdów elektrycznych stoi w obliczu nie tylko wzmożonych redukcji zatrudnienia, ale także fali bankructw. Czy redukcja zatrudnienia wskazuje na potencjalny kryzys?
Niemiecki start samochodów elektrycznych Marki elektryczneNa początku roku oznajmiła, że ma trudności finansowe. W Sądzie Rejonowym w Darmstadcie złożono wniosek i zatwierdzono procedurę tarczy ochronnej, czyli szczególny rodzaj postępowania w niemieckim prawie upadłościowym – podał portal branżowy. Tydzień Samochodowy.
Według raportów otrzymanych od WirtschaftsWoche niemiecki producent samochodów elektrycznych, Next.e.Go Mobile SE, również ogłosiła upadłość. Nastąpiło to zaledwie kilka miesięcy po zakończeniu IPO spółki. Fisker, amerykański producent samochodów elektrycznych, również doświadcza trudności finansowych. Firma zmuszona była wstrzymać produkcję i borykała się z wysokimi długami. Może nastąpić rychłe bankructwo.
Problemy z dostawcami: ostrzeżenia ekspertów pozostają zlekceważone
Produkcja samochodów elektrycznych jest mniej złożona niż produkcja silników spalinowych. Na całym świecie przejście do ery silników elektrycznych okazało się trudne. Szczególnie cierpi na tym niemiecki przemysł samochodowy. raport kapitał Według ekspertów eksperci od wielu lat ostrzegają, że elektryfikacja – szczególnie wśród dostawców i niemieckich firm zajmujących się inżynierią mechaniczną – zagraża wielu miejscom pracy.
I właśnie to dzieje się teraz: główni dostawcy samochodów ogłosili, że każdy z nich chce uratować tysiące miejsc pracy. W połowie lutego firma Continental ogłosiła, że zwolni 7150 stanowisk pracy na całym świecie w branży zaopatrzenia branży motoryzacyjnej. Rada zakładowa ZF Friedrichshafen obawia się poważnych zwolnień, które mogą spowodować utratę pracy nawet 12 000 pracowników. W Bosch na całym świecie ma zostać zwolnionych 1200 stanowisk pracy, w tym aż do 950 w Niemczech.
Ekspert motoryzacyjny przewiduje „rok recesji” w dziedzinie elektromobilności
„Dla amerykańskiej firmy redukcja zatrudnienia o 10% w czasach kryzysu nie jest zaskakująca; zatrudnianie i zwalnianie następuje tam znacznie szybciej” – powiedział Schwob, odnosząc się do Tesli. Ekspert motoryzacyjny jest wykładowcą ekonomii motoryzacji na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Hanowerze dla średnich przedsiębiorstw.
Schoop nie spodziewa się długotrwałego kryzysu Tesli w Europie. „Jednak rok 2024 prawdopodobnie będzie rokiem stagnacji w zakresie mobilności elektrycznej”. Ekspert szacuje, że rok 2025 powinien przynieść ponowny wzrost mobilności elektrycznej w świetle zaostrzonych przepisów emisyjnych, które zostaną wówczas wprowadzone.
Producenci pojazdów elektrycznych żądają od polityków planowania bezpieczeństwa
Jego zdaniem producenci samochodów elektrycznych potrzebują planowania bezpieczeństwa, a nie „ciszy i napięcia” w polityce. „Nagłe zmiany warunków finansowania są pod tym względem katastrofą”. Schwob podkreślił jednak, że premie za pojazdy elektryczne nie są wcale potrzebne producentom. Ponieważ producenci samochodów zarobili w ostatnich latach bardzo dobre zyski.
Jak wynika z jednej z analiz, największe koncerny samochodowe zanotowały w zeszłym roku rekordowe liczby pod względem sprzedaży i zysków. Tesla odnotowała największy w 2023 roku spadek swojej średniej marży EBIT, która łączy zysk operacyjny ze sprzedażą.
Dudenhofer widzi także odpowiedzialność za recesję rządu federalnego
Ekspert motoryzacyjny Dudenhofer przyczynę spadku sprzedaży samochodów elektrycznych widzi w polityce Berlina i Brukseli. „Politycy zniszczyli wykorzystanie mocy produkcyjnych, kwestionując mobilność elektryczną”. Dudenhofer zwrócił także uwagę na zaskakujące zakończenie finansowania poprzez premię środowiskową dla osób fizycznych.
Tesla musi teraz sprawdzić, jak może dokonać dostosowań w obliczu znacznej nadwyżki mocy produkcyjnych. „Koszty personelu to mniejsze zło” – stwierdził Dudenhofer. Tesla potrzebuje dużo pieniędzy, aby kupić maszyny w swoich wysoce zautomatyzowanych fabrykach. Producent samochodów elektrycznych nie może „przestawiać się” pomiędzy samochodami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi, jak inni niemieccy producenci. Dudenhöffer przewiduje, że Tesla nie będzie realizowała planów ekspansji w Grünheide. „Przez najbliższe pięć lat nic się nie wydarzy”.
Z materiałami Agencji Ochrony Środowiska.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego
VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise
Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.
Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert
Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.
Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.
Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.
Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.
Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich
So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.
Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.
Stärken
- Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
- Moderate Unterhaltskosten
- Vielfältige Ausstattungsoptionen
Słabości
- Basisausstattung sehr karg
- Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
- Strammes Preisniveau
Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck
Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.
Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.
Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA połyka Hassela, Arco i Ilz.
Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę
19 kwietnia 2024 o 21:43
Posłuchaj materiału
Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię
W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.
Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.
Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.
Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao
„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.
Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de