Connect with us

Economy

Ford Capri: powrót jako elektryczny crossover

Published

on

Ford Capri: powrót jako elektryczny crossover

Od czasów Mustanga Mach-E było wiadomo, że Ford w swoich modelach elektrycznych opiera się na najsłynniejszych nazwach modeli marki, nie biorąc pod uwagę strat: podczas gdy elektryczny Transit jest przynajmniej spójny ze swoim imiennikiem, Mustang Mach-E jako elektryczny SUV ma niewiele wspólnego ze wspólnym samochodem US-Pony. Pierwszy elektryczny samochód Forda z Europy, Explorer, nosi nazwę amerykańskiego modelu. Tutaj też: Poza nazwą podobieństwo jest niewielkie.

Wiadomo było, że Fordowi Explorerowi (to nasza pierwsza relacja z jazdy) z fabryki Forda w Kolonii, jako kompaktowemu elektrycznemu SUV-owi, wkrótce dołączy sportowy elektryczny crossover. Zgodnie z podejrzeniami jest to Capri. Według Forda pojazd ten jawi się jako „sportowo zaprojektowany SUV coupe, kontynuując w ten sposób linię sportowego coupe o tej samej nazwie w epoce nowożytnej”.

Tak naprawdę Capri można było już oglądać w Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii, kiedy na początku czerwca Ford oficjalnie rozpoczął tam produkcję serii Explorer. Wśród nadwozi Explorera podczas końcowego montażu często widywano coupe 4×4 z płaskimi bokami – ale bez napisów z tyłu i bez zderzaka z przodu. Napis Capri jest również trójwymiarowy pod logo Forda.

Pod blachą oba modele są identyczne: technologię zapewnia Volkswagen, a gotowe do montażu zestawy akumulatorów dostarcza ŠKODA z Mladej Boleslav do czasu ukończenia fabryki akumulatorów Forda w Kolonii. Producent pośrednio odwołuje się teraz do pojawiających się w międzyczasie plotek, że Ford mógłby zastosować w Explorerze akumulator LFP (w przeciwieństwie do Volkswagena): „W celu wprowadzenia ich na rynek Ford wyposaża napęd na tylne koła i napęd na wszystkie koła wersje z powiększonym akumulatorem” – czytamy w oświadczeniu. Akumulator ma asortyment „litowo-jonowy NMC (nikiel-mangan-kobalt)”.

Dane pokrywają się z danymi Explorera: Capri Extended Range RWD z napędem na tylne koła ma zawartość energii netto 77 kWh, co wystarcza na zasięg WLTP wynoszący 627 km. Silnik dostarcza Volkswagen APP550, czyli wariant o mocy 210 kW i 545 Nm. Oznacza to, że Ford Capri RWD przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 180 km/h. Ładowanie możliwe jest z mocą 11 kW w punktach ładowania AC i do 135 kW w punktach ładowania DC – w tym drugim przypadku akumulator można naładować od 10 do 80 procent w około 28 minut.

READ  Agent Coveland widzi nowe maszyny i jest zdumiony
Capri o zwiększonym zasięgu z napędem na tylne koła Capri o rozszerzonym zasięgu AWD
Napędowy Napęd na tylne koła SUV-a
wydajność 210 kW 250 kW
Moment obrotowy 545 Nm 134+545Nm
Przyśpieszenie 6,4 sekundy 5,3 sekundy
maksymalna prędkość 180 kilometrów na godzinę 180 kilometrów na godzinę
WLTPzakresy 627 km 592 km
Pojemność baterii 77 kWh 79 kWh
Moc ładowania DC 135 kW 185 kW
Czas ładowania DC 10-80% 28 minut 26 minut
cena 51.950 euro

Wersja Capri Extended Range AWD wykorzystuje wersję akumulatora VW o mocy 79 kWh. Można go naładować od 10 do 80 procent w 26 minut przy mocy do 185 kilowatów. Po pełnym naładowaniu może zapewnić zasięg do 592 km według WLTP. Podczas jazdy tylny silnik elektryczny jest uzupełniany przez drugą jednostkę na przedniej osi, co daje moc systemową wynoszącą 250 kilowatów. Dzięki dodatkowemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 134 Nm na przedniej osi samochód z napędem na wszystkie koła przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy – i tutaj także prędkość wynosi 180 km/h. Nazwa modelu „Extend Range” sugeruje, że podobnie jak Explorer, w późniejszym czasie pojawi się akumulator „Standard Range”.

Podobnie jak w przypadku Volkswagena, obciążenie przyczepy (hamowanej) pojazdu z napędem na tylne koła wynosi maksymalnie 1000 kg, a pojazdu z napędem na cztery koła może holować do 1200 kg – obciążenie zarówno podpory, jak i dachu wynosi 75 kg. Ford podaje, że ładowność samochodu z napędem na tylne koła, który waży 2,1 tony, wynosi 587 kilogramów, natomiast dla samochodu z napędem na cztery koła wynosi 571 kilogramów.

Capri różni się od Explorera nie tylko nazwą. Chociaż dzielą wspólną technologię, Ford celowo umieścił elektryczny duet jako samodzielne modele. Capri ma długość 4,63 m i jest o 16 cm dłuższe od Explorera. Szerokość wynosi 1,87 m, wysokość 1,63 m, a rozstaw osi Forda określono na 2,77 m. Carpi jest wyposażony w wyświetlacze o przekątnej 19 cali, a opcjonalnie dostępne są nawet 21 cali. Celem jest zapewnienie pewnego wyglądu, mówi Ford.

READ  Polska jest bardzo krytyczna wobec Niemiec – ale ma swój własny „problem Nord Stream”.

Ogólnie wydajność. Mówi się, że nowy Carby zachowuje geny oryginalnego Capri z 1969 roku, łącząc sportowy wygląd z wysoką użytecznością na co dzień. „Przykładowo przednia maska, przed którą płaska osłona chłodnicy rozciągająca się niemal na całą szerokość samochodu pomiędzy poziomymi reflektorami, nawiązuje do modelu stylistycznego, podobnie jak opadająca krawędź tylnego nadkola na poziomie drzwi klamki To chyba najbardziej rzucający się w oczy element designu. Jest to okno w kształcie litery C skierowane do tyłu: skutecznie podkreśla elegancko opadającą linię coupe klasycznego Forda Capri: „W nowej, całkowicie elektrycznej wersji nadkola tylne. wybrzuszaj się pod spodem” – mówi Ford.

Kolor modelu pokazany na światowej premierze to także hołd dla oryginalnego Capri: „Vivid Yellow” ma nawiązywać do popularnych „popowych kolorów” lat 70. XX wieku, a konkretnie do Forda Capri RS. „Składamy hołd naszemu dziedzictwu i wymyślamy na nowo naszą przyszłość – za pomocą pojazdu, który może wyprodukować tylko Ford Legenda powraca” – mówi Amko Lennaerts, dyrektor ds. projektowania w Ford of Europe „Wnętrze prezentuje się dokładnie jak kierowca klasyka Ford Capri wyobraził sobie przyszłość.

Wewnątrz – podobnie jak w Explorerze – znajdziemy 14,6-calowy ekran dotykowy, pod którym ukryty jest schowek. Oprócz własnego oprogramowania Forda można także korzystać bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto. Wysoki poziom codziennego użytkowania zapewniają także duże półki, takie jak 17-litrowa „MegaConsole” w konsoli środkowej. Bagażnik samochodu mieści od 570 do 1510 litrów. Szerokość przestrzeni ładunkowej waha się od 95 do 100 cm, a wysokość otworu według Forda wynosi 63 cm.

Przypadkowo Ford ogłosił także ceny za światową premierę: samochód z napędem na tylne koła dostępny jest już od 51 950 euro – a zatem o 2450 euro drożej od Forda Explorera z tym napędem.

READ  Jak bardzo Europa jest zaniepokojona dostawami gazu ziemnego?

Źródło: Informacja drogą e-mailową

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Baywie grozi niewypłacalność – przeglądy prasy i podstawowe informacje o sytuacji

Published

on

Baywie grozi niewypłacalność – przeglądy prasy i podstawowe informacje o sytuacji

Firma zajmująca się handlem produktami rolnymi Baywa AG stoi w obliczu kryzysu. Od czasu publikacji raportu restrukturyzacyjnego cena akcji spadła. Rolnicy odczuwają skutki jako klienci i inwestorzy. Informacje zwrotne i tło:

Niedziela, 21 lipca 2024 o 9:51

Czas czytania: 6 minut

Baywa AG opublikowała w piątkowy wieczór po zamknięciu giełdy specjalny komunikat, w którym zwróciła się o sporządzenie raportu restrukturyzacyjnego. W rezultacie w poniedziałek rano akcje Baywy tymczasowo spadły o około 35%. Następnie we wtorek akcje ponownie spadły i rano spadły do ​​najniższego poziomu od 2009 roku.

Zatrudniająca około 24 000 pracowników monachijska spółka zajmująca się handlem produktami rolno-energetycznymi ogłosiła, że ​​raport restrukturyzacyjny ma na celu poprawę „napiętej sytuacji finansowej”.

Komentatorzy w gazetach i portalach giełdowych widzą zmowę ze strony wyższej kadry kierowniczej. Trudna sytuacja finansowa stała się już jasna. Wybór dźwięków:

FAZ: Rockweed powinien zasiadać w radzie nadzorczej Baywy

the Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Komentarze na temat kryzysu pod tytułem „Baiwa House of Cards”. Zaledwie 15 miesięcy temu dyrektor generalny Klaus Lutz pożegnał się z Baywa AG bilansem otoczonym złotem. Lutz w dalszym ciągu „rozbudowuje” spółkę Green AG, dotychczas ograniczającą się do lokalnego handlu produktami rolnymi, w międzynarodową grupę o obrotach rzędu 27 miliardów euro, która sfinansowała ekspansję pożyczkami. Jego następca i wieloletni towarzysz Marcus Bollinger wspierał go „najlepiej, jak mógł”. „W czasach rosnących stóp procentowych firma założona w 1923 roku wygląda jak domek z kart w środku burzy” – napisał FAZ. Rada nadzorcza, w której zasiadają prezes rolników Joachim Rockwed i europosłanka CSU Monika Hollmayr, „biernie obserwuje, co się dzieje”. Musi działać teraz, ocenia FAZ. Nowy początek na czele Rady wydaje się nieunikniony.

DSW: Dotknięci rolnicy jako klienci i inwestorzy

Wiceprezes Niemieckiego Towarzystwa Ochrony Kolekcjonerów Papierów Wartościowych (DSW), prawniczka Daniela Bergholt z Monachium, szczególnie zaniepokojona jest inwestorami z sektora rolnego. „BayWa jest firmą prywatną: wielu tamtejszych rolników jest zarówno klientami, jak i akcjonariuszami. Akcje BayWa często stanowią ważną część oszczędności emerytalnych” – powiedziała. W komunikacie prasowym.

READ  Grupa KMP towarzyszy udanemu projektowi fuzji i przejęć Grupy Grimme w Polsce › WIR

Towarzystwo Opiekuńcze uruchomiło zatem serwis informacyjny dla wszystkich akcjonariuszy i obligatariuszy. Możesz bezpłatnie zarejestrować się w kancelarii prawnej Bergdolt jako regionalnym biurze DSW w Bawarii, a będziesz informowany o bieżących wydarzeniach i środkach. W tym celu należy wysłać e-mail na adres [email protected] lub zadzwonić pod numer 089/38665430.

Handelsblatt: Lutz rządzi

the Handelsblatt Dociekał przyczyn niedoli: w 2023 roku BayWa musiała ogłosić pierwszą w historii grupy porażkę. Szczególnym problemem ze względu na wysokie stopy procentowe jest wysoki poziom zadłużenia. Ponadto nie doszła do skutku planowana sprzedaż przynoszącej straty działalności w zakresie handlu energią słoneczną.

Długi te wynikają w dużej mierze z kadencji byłego dyrektora generalnego Klausa Josefa Lutza, który do wiosny 2023 roku kierował spółką ograniczającą się do handlu produktami rolnymi i przekształcił ją w konglomerat. Menedżer rozwijał się na całym świecie dzięki kredytowi, a przede wszystkim zbudował biznes energii odnawialnej jako drugi filar grupy.

Ale za kadencji Lutza Baiwa dokonywała również wykupów w branży rolnej: firma stała się większościowym właścicielem dużych nowozelandzkich plantatorów jabłek Turners and Growers, którzy prowadzą jej gospodarstwa na całym świecie.

W walce o władzę z Lutzem, która obejmowała także podejrzenia dotyczące potencjalnych naruszeń zasad compliance, zwyciężył obecny dyrektor generalny Markus Bollinger, ponieważ ufają mu właściciele spółdzielni. „Ale rada nadzorcza dała jasno do zrozumienia, że ​​oczekuje od Bollingera postępów w restrukturyzacji w tym roku” – napisał Handelsblatt.

SZ: To są najwięksi wierzyciele

the Gazeta południowoniemiecka Spojrzał na wierzycieli Baiwy. Największymi posiadaczami są DZ Cooperative Bank, Landesbank Baden-Württemberg (LBBW) i Unicredit, które pozyskały kredyt konsorcjalny o wartości 2 miliardów euro, którego termin spłaty przypada na wrzesień 2025 roku.

Monachium Mercur: kilka kryzysów jednocześnie

Zdaniem grupy przyczyną słabej działalności jest przede wszystkim spadek cen w branży modułów fotowoltaicznych Monachium Merkury. Ceny zostałyby obniżone o połowę w 2023 r. Nadwyżka mocy produkcyjnych w produkcji ogniw słonecznych w Chinach doprowadziła do globalnego nadmiaru, a następnie spadków cen.

Rolnictwo w dalszym ciągu boryka się z ekstremalnymi warunkami pogodowymi, kontynuuje Mercur, powołując się na wcześniejsze informacje z BayWa. Straty w zbiorach i składki ubezpieczeniowe naliczone, zwłaszcza w Nowej Zelandii, w wyniku huraganu Gabriel, zmniejszyłyby wynik. Warunki pogodowe spowodowały także straty w handlu zbożem. Dodatkowo niższe ceny nawozów będą miały negatywny wpływ na działalność rolniczą w 2023 roku. Niższe ceny zbóż w efekcie taniego importu z Ukrainy przełożyły się na niższy popyt na nawozy.

Dodatkowo, po podwyżce stóp procentowych prawdopodobnie nastąpi załamanie w budownictwie mieszkaniowym w Niemczech. Spadek liczby pozwoleń na budowę od 24 miesięcy z rzędu przekłada się wyraźnie na spadek popytu na materiały budowlane. Według Stephena Mechtera, generalnego przedstawiciela i szefa działu konstrukcyjnego monachijskiej firmy BayWa AG, największy kryzys w branży budowlanej od 50 lat można przezwyciężyć jedynie poprzez transformację – twierdzi gazeta.

Finanz.net: Analitycy zawieszają rekomendację

W poniedziałek inwestorzy sprawili, że ich akcje spadły aż o 35%. Na koniec notowań pozostało około -28%. Pisze Finanzen.net. Gazeta traci teraz 7,39% do 15,04 euro za pośrednictwem XETRA. Analitycy z Warburg Research i prywatnego banku Metzler zawiesili teraz swoją ocenę.

Fakt, że grupa powołała do zarządu eksperta ds. restrukturyzacji, będzie prawdopodobnie zauważalny w codziennej działalności, powiedział finanzen.net ekspert z Warburga, Oliver Schwarz. Na przykład wyprzedaż Solar Trade może zakończyć się nagle. Ponadto dostawcy mogą nalegać na płatność z góry, a refinansowanie może stać się droższe.

Borsenzitung: Teraz kolej na banki-wierzycieli

the Gazeta Al Borsa Uważa, że ​​„Baiwa znajduje się w kryzysie egzystencjalnym”. Wraz z publikacją raportu o restrukturyzacji mocno zadłużona grupa handlu rolnego Baywa zrzekła się sterów przedsiębiorstwa, jak podała gazeta Börsenzeitung, prosząc o dalsze komentarze. Teraz kolej na banki-wierzycieli. Raport restrukturyzacyjny opublikowany przez zadłużoną grupę handlu rolnego jest przyznaniem, że zarząd osiągnął swoje granice, jeśli chodzi o restrukturyzację spółki. Jak podaje gazeta „Porsenszeitung”, instytucje kredytowe obawiają się, że członek Monachium SDax wkrótce nie będzie w stanie terminowo spłacać swoich zobowiązań.

Rozwiązanie 3: Baywa jest „zbyt duża, aby upaść”

Nieprzyjemne konsekwencje czekają na akcjonariuszy i wierzycieli Redakcja 3. Może wystąpić ryzyko obniżenia kapitału, w tym podwyższenia kapitału lub restrukturyzacji strony pasywnej. Ale jasne jest również, że Baywa jest „zbyt duża, aby upaść” – mówi komentator Stock3. Z pewnością będzie to kontynuowane, ale w jaki sposób w perspektywie krótkoterminowej pozostaje dużym znakiem zapytania.

Mówi się, że do końca 2023 r. Baiwa będzie zadłużona na 5,5 miliarda euro. Stało się to problemem w związku ze wzrostem stóp procentowych. Po poniedziałkowym ogłoszeniu cena akcji spadła o jedną trzecią, do poziomu pomiędzy 13,80 a 14,90 euro. Największym akcjonariuszem jest Bayerische Raiffeisen-Beteiligungs-AG z 33,8%, a za nim plasuje się państwowa spółka zależna Volks- und Raiffeisenbanken. Spółka nie ujawniła początkowo tożsamości biegłego ani terminu udostępnienia raportu restrukturyzacyjnego. Według kręgów finansowych ma to być firma konsultingowa Roland Berger.

ogłoszenie:

Aby w pełni wykorzystać możliwości tej witryny, włącz JavaScript w swojej przeglądarce

Aby przeczytać ten artykuł, potrzebujesz najwyższej subskrypcji agrar

O naszych subskrypcjach

Continue Reading

Economy

Producent popełnia ogromny błąd – produkt sprzedawany jest w Edece i Rewe

Published

on

Producent popełnia ogromny błąd – produkt sprzedawany jest w Edece i Rewe
  1. tz
  2. konsument

Naciska

Piwo bezalkoholowe to idealne rozwiązanie na ugaszenie pragnienia. Jednak jeden z producentów ostrzega obecnie przed jednym ze swoich napojów. W sześciopakach znajdują się fałszywe butelki.

Kassel – Szczególnie w gorące letnie dni zimne piwo jest szczególnie popularne po treningu, na zakończenie dnia lub w towarzyskim gronie przy grillu. Jeśli wolisz unikać alkoholu, możesz zdecydować się na wersję bezalkoholową, ponieważ w supermarkecie jest duży wybór.

Konsumenci muszą jednak obecnie zachować ostrożność: alkohol przedostaje się do rzekomo bezalkoholowego napoju. Producent udostępnia informacje nt On pamięta Ostrzega wcześniej.

Pilne wycofanie piwa bezalkoholowego: Nieprawidłowa zawartość w produkcie bezalkoholowym

Dotknięte piwo nosi nazwę „Hirsch Non-Alcoholic” i pochodzi z firmy HirschBrauer Honer GmbH z siedzibą w Wurmlingen w Badenii-Wirtembergii. Firma pisze w A komunikat prasowy: „Niektóre sześciopaki oznaczone jako „Hirsch Alcohol Free” mogą zawierać butelki piwa zawierającego alkohol lub nasz produkt „Hirsch Hefe Weisse” z datą przydatności do spożycia 25 stycznia 2025 r.”.

Dotyczy następującego produktu:

Hirsch biały bezalkoholowy
Honor browaru Hirsch
25.01.2025
Sześciopakowe pudełka

Browar Hirsch informuje klientów o wycofaniu piwa – butelki, których to dotyczy, są również sprzedawane w supermarketach

Konsumenci powinni zwracać uwagę na reklamy umieszczone na butelkach podczas otwierania pudełek zawierających sześciopaki. „Możesz wymienić nieprawidłowo zapakowane butelki na zewnętrzne opakowanie alkoholu bezalkoholowego Hirsch na nowy towar w sklepie, w którym produkt został zakupiony, lub zwrócić cenę sprzedaży.”

Piwo sprzedawane jest w sklepie internetowym Hirsch Brewery Honer. Można go również dostać w wielu sklepach z napojami, zwłaszcza w Badenii-Wirtembergii. Nawet w dużych sieciach supermarketów, m.in edicanetto i RoyJest na półce.

Producent informuje o pilnym wycofaniu piwa. Napój bezalkoholowy, który nieprawidłowo zawiera alkohol. (Awatar) © Svetlana Iakusheva/Imago

Inne produkty, których nie dotyczy wycofanie

Producent udziela pełnej aprobaty dla innych produktów: „Pojedyncze butelkowane butelki z asortymentu „Hirsch Hefe Weisse” (z alkoholem) nadają się do spożycia lub mają typową jakość, a deklaracja pojedynczej butelki odpowiada również zawartości butelki .” Jedynie opakowanie zewnętrzne z napisem „Hirsch Alcohol Free” zawiera podrobione butelki.

READ  Grupa KMP towarzyszy udanemu projektowi fuzji i przejęć Grupy Grimme w Polsce › WIR

Aktualnie jest też pilny Zadzwoń do kiełbasek w Edece, w najgorszych przypadkach istnieje ryzyko zatrucia krwi. Konsumenci powinni również: Kupując ser, należy zachować ostrożność: producent ostrzega, że ​​w jednym z produktów znajdują się bakterie. (Progresywny)

Continue Reading

Economy

Czy Smart Roadster powróci jako samochód elektryczny?

Published

on

Czy Smart Roadster powróci jako samochód elektryczny?

Adelmann, oficjalny dyrektor generalny Smart Europe, powiedział Autocar, że opcją jest ożywienie małego Smart Roadstera jako samochodu elektrycznego w celu poszerzenia gamy modeli marki. „Jeśli zbudujemy roadstera, możecie być pewni, że będzie on bardzo kompaktowy – na pewno dwumiejscowy” – powiedział.

W Europie Smart sprzedaje obecnie E-SUV nr 1 i powiązane z nim SUV-y coupe nr 3 – oto nasz aktualny raport dotyczący napędu tego modelu. Większy model SUV-a nr 5 ma zostać wypuszczony na rynek w przyszłym roku, jego badanie pokazano na kwietniowym salonie Auto China, a wstępne zdjęcia i dane dotyczące wersji seryjnej stały się znane w czerwcu. Smart nadal pracuje nad elektrycznym następcą oryginalnego Smarta – Fortwo. Aby obniżyć koszty w segmencie małych samochodów, Smart twierdzi, że będzie musiał dzielić platformę z innym producentem.

Gdy ta podstawowa gama modeli elektrycznych będzie już dostępna, marka będzie mogła zacząć „przekierowywać uwagę na bardziej dynamiczne i smuklejsze oferty” – stwierdził Autocar w raporcie. Wielkie ale: w przypadku tak kompaktowych pojazdów ceny i marże są zwykle tak niskie, że zyski (lub nawet próg rentowności) można osiągnąć tylko w dużych ilościach – problem, z którym Smart już się boryka w przypadku następcy Fortwo. Modele specjalistyczne dla entuzjastów ekonomii są bardzo trudne w realizacji, zwłaszcza w segmencie minivanów i minivanów.

Sam Smart również wie to ze swojej historii: zaledwie po trzech latach budowy Smart Roadster pierwszej generacji nie był sukcesem ekonomicznym ówczesnego DaimlerChrysler AG. Wysokie ceny, minimalne rabaty i nieprzekonująca motywacja doprowadziły do ​​spadku popytu. Do końca produkcji na początku listopada 2005 roku wyprodukowano 43 000 egzemplarzy, z czego około 11 000 nie zostało wówczas jeszcze sprzedanych.

To, że Adelmann jest w dalszym ciągu tak otwarty na pomysł nowego Roadstera, może wynikać także z jego „bardzo emocjonalnego związku z tym samochodem”, jak sam mówi – Smart Roadster był kiedyś pierwszym samochodem jego firmy.

READ  Młoda załoga budzi śpiącego „Pelikana”.

autocar.co.uk, Archive.org (Artykuł o zakończeniu produkcji w 2005 roku)

Continue Reading

Trending