Connect with us

entertainment

Epopeja science fiction „Wydmy” w kinie: nadzieje Hollywood opierają się na kulturze piasku

Published

on

Naprawdę interesujące pytanie, które zadaje „Dunes” Denisa Villeneuve, brzmi: Jak bardzo cieszy szefowa studia Warner, że epopeja science-fiction kanadyjskiego reżysera bardziej przypomina postkolonialną wersję Lawrence’a z Arabii? A nie z mdłej serii Gwiezdnych wojen, w której pismo autora musiało w razie potrzeby zająć miejsce z tyłu dla fanów?

Villeneuve zawsze podkreślał, że jego główny projekt „Dune” należy do kin – nie na platformie streamingowej HBO Max. To pragnienie wiąże go z coraz bardziej niezadowolonym aktorem Christopherem Nolanem, którego „Tenet” rozczarował oczekiwania biznesowe Warnera w zeszłym roku – i który teraz publicznie wyraża niezadowolenie z polityki jego studia.

„Dune”, który miał swoją światową premierę kilka dni temu na Festiwalu Filmowym w Wenecji, po roku oczekiwania na ekrany kin wejdzie jako pełna nadziei postpandemiczna postać w amerykańskim przemyśle (za dwa tygodnie „No Time to Dies” Bonda). “). Interesujące powinno być zobaczenie, jak poważnie „Dune” nadal pasuje do obecnego krajobrazu filmowego między filmami o superbohaterach a serią Godzilla.

Kronika Franka Herberta o międzygalaktycznych dynastiach z roku 10 000 miała zupełnie inny rodzaj szaleńca: w połowie lat 70., filmowy psychodeliczny Alejandro Jodorowsky, którego być może bardziej interesowało źródło halucynogennego narkotyku Spice niż pustynna planeta Arrakis. Ale nikt w Hollywood nie chciał sfinansować 15 milionów dolarów produkcji z projektami Salvadora Dali, Orsona Wellesa i HR Geigera. I oczywiście David Lynch, którego film z 1984 roku został uznany za jeden z najwspanialszych wypadków w historii dzisiejszego kina, ma wiernych fanów. Od tego czasu niemożliwe stało się zobrazowanie sagi Herberta.

Galaktyka czeka na przybycie zbawiciela

Obiecując nakręcić „Gwiezdne wojny dla dorosłych”, Villeneuve, który jest również autorem książki z Jonem Spaihtsem i Ericiem Rothem, podejmuje tematy z cyklu powieści: kolonializm, eksploatację zasobów oraz związek polityki i religii. Mimo to, do ludowego mistycyzmu oryginału, rozpowszechnionego jeszcze w latach 60., traktuje z taką samą świętą powagą, jak później George Lucas. Jego film Diuna opowiada o tęsknocie prześladowanego tubylca, Freemina Arrakisa, za (białym) zbawicielem.

READ  Guntera Gaucha ponownie nie ma z powodu Corony

Paul (Timothée Chalamet), syn gubernatora Caladan Leto Atreides (Oscar Isaac) i pani Jessica (Rebecca Ferguson) z siostry Bene Gesserit, pewnego rodzaju węgierskiego rządu cieni, nękają wizje dziwnego młodego mężczyzny Shani (Zendaya), który z przyszłości wydaje się badać. Od tysięcy lat Freemen i Benny Gesret czekali na przybycie „Quizatów Hadracha”. Aby odnaleźć swoje przeznaczenie, Paweł musi wyruszyć na pustynię, jak kiedyś Jezus z Nazaretu, na planetę Arrakis, o którą gorąco dyskutuje się ze względu na złoża cennych przypraw, które są bezcenne w kosmosie.


Na początku „Dune” cesarz wydał dekret, by zakończyć reżim terroru barona Harkonena (Stellan Skarsgård pod grubym garniturem) nad Arachis i przekazać kontrolę nad produkcją przypraw spokojnemu domowi Atrydów. Zbuntowany Freeman podchodził do zmiany władzy ze sceptycyzmem: „Kto będzie naszym następnym prześladowcą?”. – pyta Chaney w czołówce, gdy gigantyczne statki kosmiczne Harkonnenów opuszczają ich planetę.

Problem Davida Lyncha polegał nie tylko na tym, że nie udało mu się nadać złożonej historii dramatycznej struktury. Przenieś nadmiar narracji do kosmicznej opery – do muzyki Briana Eno i rockowego zespołu Toto. Villeneuve, Spaihts i Roth stworzyli szkielet powieści Herberta. Zamiast tego prymitywna fabuła jej filmowej adaptacji grozi pogrążeniem się w kontemplacyjnym stanie zapomnienia między nimi, w niepohamowanym pobłażaniu scenografii Patrice’a Vermette’a (statki kosmiczne wielkości miasta, brutalne rezydencje i monochromatyczna pustka pustyni).

Zbyt drogie wzornictwo przemysłowe

Dwie wielkie sekwencje akcji – 400-metrowy atak robaka piaskowego na maszynę do zbioru przypraw i bitwa na Arrakis między dynastiami Atrydów i Harkonnenów – wyglądają jak próby reanimacji w filmie, który ledwo rusza się z przytłoczenia.

Rozkwitająca partytura Hansa Zimmera, znów z nieuniknionymi echami etnicznego kiczu, tylko podkreśla tę wystawną wielkość. Opóźniona inscenizacja Villeneuve’a jest wyraźnie uzależniona od sequela: „Dune” w tytułowej sekwencji można uznać za „pierwszy rozdział” większej narracji. Nie ma jednak gwarancji, że plan franczyzowy zadziała.

READ  „Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF

[Wenn Sie aktuelle Nachrichten aus Berlin, Deutschland und der Welt live auf Ihr Handy haben wollen, empfehlen wir Ihnen unsere App, die Sie hier für Apple- und Android-Geräte herunterladen können]

Dune udaje się być jednocześnie za dużo i za mało. Zespół, w skład którego wchodzą również Jason Momoa jako nauczyciel Paul Duncan z Idaho, Josh Brolin jako Royal Fighting Machine Journey Halick i Javier Bardem jako lider Freemana, został nieuchronnie zdegradowany do obsady w projektach tej rangi. Ich przeznaczeniem jest, by tak rzec, zachowywać się jak mrówki w stosunku do spektaklu.

Bez wątpienia Denis Villeneuve nadaje filmowi niepowtarzalną estetykę, ale „Dune” wygląda jak kosztowny projekt przemysłowy. Technokratyczne arcydzieło. Problem jest oczywisty: Villeneuve musi zmagać się nie tylko z ciężarem spuścizny literackiej Herberta, ale także ze zbiorową pamięcią wizualną trylogii „Gwiezdne wojny”. Jego pokora jest namacalna. Mieszanka szacunku i niezależnych pomysłów była dla niego najłatwiejsza w „Blade Runner 2049”.

Można jednak mieć nadzieję, że Warner Villeneuve nadal będzie pozwalał na jego seriale. Po porażce Tenet (również związanej z pandemią) gotowość wytwórni do robienia poważnych, dużych produkcji nadal spadała. Podobno efekt uznania franczyzy – analogiczny do ewolucji storytellingu wśród dostawców usług streamingowych – pomaga umożliwić finansowanie zaawansowanych historii w ramach wszechczasów wyższego budżetu. Ponieważ gdzieś w tym cukierku z zamkniętym okiem o nazwie „Wydmy” jest historia, którą warto opowiedzieć. (w kinach od czwartku)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Zaskakująca głowa z włosami: czy księżna Kate nosi przedłużenia?

Published

on

Skąd nagle wziął się ten facet? po sobie Księżna Kate (39) i jej rodzina jest jednością małe letnie wakacje Oddani królewscy są teraz w pełni z powrotem w biznesie. Czy to wszystko? Sportowiec w pracy lub Stylowy na imprezie – Fani mają żonę książę William (39), aby patrzeć na to raz za razem. Jednak w jednym ze swoich przejawów uwagę zwrócił jeden szczegół: Kate urodziła zaskakująco pełną czuprynę — dzięki przedłużeniom?

Podczas rejsu statkiem w Windermere 39-latek pojawił się z niezwykle długimi i jeszcze pełniejszymi włosami z jasnymi lokami. Ekspert ds. przedłużania włosów w rozmowie z słońceże jest pomoc. „Chociaż zmiana jest niewielka, wydaje się, że tak Księżna Kate Twoje naturalne włosy są wydłużane kilkoma przedłużeniami.Olya Katz podzieliła się swoją opinią. Jednak dzięki najnowszej technologii nic z tego nie widać.

Eksperci pracują więc nad włosami Kate – księżna była w stanie odkryć dla siebie umiejętności stylizacji włosów podczas kryzysu zdrowotnego. Ta brunetka była na swoich dzieciach Książę Jerzy (8), Księżniczka Charlotte (6) i Prinz Lewis (3) Żył nim. “Zostałem fryzjerem na tym rezerwacie – ku przerażeniu moich dzieci”, mama trójki dzieci żartobliwie w styczniu.

Księżna Kate nad jeziorem Windermere we wrześniu 2021 r.
Księżna Kate na imprezie w Windermere we wrześniu 2021 r.
Książę Jerzy, księżniczka Charlotte i księżna Kate na weselu Pippy Middleton
READ  Kaganiec dla sędziów: Unia Europejska pozywa Polskę w związku z reformą sądownictwa
Continue Reading

entertainment

Love Storm: Ariane wpada w panikę – czy Robert zostawi ją samą w lesie?

Published

on

W 3682 odcinku ARD TV zatytułowanym „Love Storm” romans i intryga są nieuniknione.

Monachium – W bieżącym odcinku Telenoweli ”burza miłościLeah podejmuje decyzję, a Max ponownie rozważa swoją relację z bratem.

Ariane (Viola Wedekind, 43 lata) wpada w panikę, gdy Robert (Lorenzo Battani, 44 lata) chce iść sam po pomoc. © ARD / Jendrick Mielke

Robert (w tej roli Lorenzo Battani, 44 lata) i Ariane (Viola Wedekind, 43 lata) uciekają przed rzekomymi porywaczami. Szukając drogi powrotnej do hotelu, stwierdzili, że cały czas chodzą w kółko. Ariane całkowicie traci siły, gdy również łamie kostkę. Robert jest bohaterski i to trwało.

Ponieważ Eric (Sven Wassner, 41 lat) nie otrzymał listu od Aryana, zaczął się martwić. Leah (Deborah Muller, 39 lat) również jest zaniepokojona, ale potem przypomina sobie, że Eric ostrzegał ją w przeszłości, że Aryan wbije klin między nią a Roberta. W środku nocy Leah podjęła decyzję.

Constance (Sofia Schiller, 26) przeprasza swoją przyrodnią siostrę Mayę (Christina Arends, 30) za noc z Florianem (Arne Lauper, 28). Ale kiedy Maja przyjmuje jej przeprosiny, uważa za zgodę na dalsze spotkanie z Florianem.

"To jest zazdrość!" Czy beneficjenci Hartz IV wykonują lepszą pracę niż pracownicy?
Widowisko telewizyjne
“To jest zazdrość!” Czy beneficjenci Hartz IV wykonują lepszą pracę niż pracownicy?

Tymczasem Hannes (Pablo Conrad, 30 lat) zauważa, że ​​partii darowizny wciąż brakuje pewnej rzeczy dla Floriana. Konstanz ma śmiały pomysł. Odchylasz się z nim od okna?

Max (Stefan Hartmann, 31) chce wysłać swojego brata Jerry’ego (Johannes Huth, 32) do nadzorowanego wspólnego mieszkania. Zobowiązuje się i żegna Shirin (Merv Choucair, 27). Jerry zostaje w domu Maxa po raz ostatni. Kiedy oboje nie mogą spać, grają w grę od dzieciństwa – i to sprawia, że ​​Max jest nieco oczywisty…

Fani mogą zawczasu przekonać się, czy wszystko pójdzie dobrze w ARD .biblioteka multimediów A w ten czwartek (23 września) o godzinie 15.10 pierwszego dnia.

Od 2005 roku romantyczne historie miłosne i złe intrygi Fürstenhof są źródłem inspiracji dla fanów „Burzy Miłości”. Udana seria ARD jest emitowana na całym świecie, od Polski przez Kanadę po Islandię.

Pod koniec każdego sezonu widzowie mogą spodziewać się wymarzonego ślubu dla głównej obsady. Ale zanim to się stanie, para napotyka wiele przeszkód na swojej drodze. Chodzi o pięciogwiazdkowy hotel “Fürstenhof” w cichym Bichlheim w Bawarii.

Każdy, kto ogląda ARD od poniedziałku do piątku o 15:10, może spodziewać się podróży pełnej emocji i dramatu.

READ  Indeks Korona-Saksonia: pomimo epidemii, eksport Saksonii ponownie rośnie
Continue Reading

entertainment

“Let’s Dance” – Ciężarna Patricia: Tak dowiedział się Alex

Published

on

Niedługo będzie ich trzech! w tym chodźmy tańczyć-Mąż Patricia Biełousowa I Aleksandro Ionel Działa jak w zegarku. Zaręczyli się zaledwie kilka miesięcy temu, a teraz już śledzą Pierwsze potomstwo razem. A ta dwójka Po prostu zachwycony ujawnić się w Proflash-na wywiad. Ojciec, który byłby szczególnie na haju, był zachwycony, gdy usłyszał o swojej ciąży Patrycja Ma doświadczenie!

Wkrótce po wykonaniu testu ciążowego piękna powiedziała swojemu narzeczonemu dobrą nowinę. Ta chwila była tak magiczna i wzruszająca – Alex nie mógł w to uwierzyć. „Byłem naprawdę szczęśliwy. Wiele osób pracowało przez lata, aby mieć potomstwo. Naszym pragnieniem zawsze było, aby nie odkładać zbytnio planowania dla dzieci”.mówi in Proflash-na wywiad.

Patrycja Ona też była bardzo przytłoczona pozytywnym wynikiem testu. „Było to dla mnie bardzo zaskakujące, ponieważ dowiedziałem się tak późno – w czwartym miesiącu. Była bardzo urocza i wzruszająca – przyznaje tancerka Proflash Cena £.

Patricia Belousova i Alexandru Ionel, „Let’s Dance” – gwiazdy

Stefan Walucha / ActionPress

Patricia Belousova i Alexandru Ionel na przyjęciu dla dzieci, wrzesień 2021
Patricia Belousova, „Let’s Dance” – Star
READ  „Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
Continue Reading

Trending