Connect with us

Economy

Drezno przywróciło turystów

Published

on

Drezno. Mimo ciemnych chmur i silnego wiatru we wtorek rano przed południowym wejściem do Drezna Zwinger pojawił się uroczy obrazek: kilkuset turystów – głównie z Niemiec – z niecierpliwością czeka na miejsce w jednym z miejskich autobusów turystycznych. Wśród nich są Philip Leutbecher i Jonah Boone z Coburga w Górnej Frankonii. Po tym, jak młoda para spędziła noc z poniedziałku na wtorek w Arcotel HafenCity, poranek wykorzystali na odwiedzenie Frauenkirche i Drezna Zwinger.

Reklama

Palais Sommer, bezpłatny festiwal sztuki, kultury i edukacji, powraca z kilkoma atrakcjami w ostatnim tygodniu festiwalu.

„Jesteśmy pod wrażeniem architektury i ogólnie pięknych pejzaży miejskich” – mówi 24-letni psycholog. Od przejażdżki piętrowym autobusem oboje mają nadzieję uzyskać kilka ekscytujących szczegółów na temat innych atrakcji miasta, zanim wyruszą w środę na wędrówkę do Pirny. Ale czy hotelarze w Dreźnie są bardzo zadowoleni z urlopu? To są aktualne wydarzenia.

Ilu turystów odwiedza miasto?

Jedno można powiedzieć na pewno: drugi rok kryzysu koronowego był znacznie gorszy dla hotelarzy, emerytów i operatorów obozów w Dreźnie niż w 2020 roku. Blokada zakończyła się na początku czerwca, a więc około dwa tygodnie później w zeszłym roku . Dodatkowo chęć wyjazdów nad Morze Północne, Bałtyk i za granicę wydaje się tym razem silniejsza niż wycieczka po mieście w Niemczech. Na przykład w czerwcu naliczono tylko 153 767 noclegów — o kolejne 55 000 mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku, który już naznaczony był dużymi stratami. Świadczą o tym najnowsze dane Urzędu Statystycznego. Dane za lipiec zostaną przekazane dopiero we wrześniu.

Nawet jeśli nie są jeszcze dostępne dane za lipiec i sierpień, hotelarze w Dreźnie ujawniają, czy oczekiwany wzrost rozpoczął się z niewielkim opóźnieniem. Thomas Gayer, kierownik hotelu Schloss Eckberg, był bardzo rozczarowany wynikami z czerwca. „Więc pomyślałem o tym, jak rzeczy będą się kiedykolwiek potoczyć.” Lipiec nie szedł tak dobrze jak w zeszłym roku. Na szczęście w sierpniu osiągnięto od 80 do 90 procent liczby gości odnotowanych w 2019 roku.

READ  Tradycyjny niemiecki detalista jest niewypłacalny: co drugi oddział musi zostać zamknięty

Bilderberg Hotel Bellevue jest również zadowolony z sierpniowego obłożenia. „Zaczęliśmy w maju z obłożeniem na poziomie 10 procent, a teraz około 85 procent. To bardzo dobrze jak na sierpień, ponieważ przed koroną w mieście nie było wielu turystów” – mówi Alexander Haddam z Bellevue.

Pasuje do tańszych dostawców pokoi. „W sierpniu jesteśmy w 95 procentach w pełni zarezerwowani”, mówi Dirk Kranat, kierownik hotelu Ibis Budget przy Wilsdruffer Strasse. „Mamy zamiar wyprzedzić.” Pokój dwuosobowy z nim kosztuje średnio 70 euro, a w weekendy, kiedy turyści przyjeżdżają do stolicy stanu na krótką wizytę, jest trochę drożej.

Axel Klein, dyrektor zarządzający Niemieckiego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji (Dehuga) Saksonia, potwierdził, że hotelarze nie spodziewali się znaczącego wzrostu popytu od lipca. „Spodziewaliśmy się już większego spadku sprzedaży”.

Skąd pochodzą turyści?

Zeszłego lata Drezno było absolutnym zwycięzcą w lokalnej turystyce niemieckiej, a żadni zagraniczni goście nie trafiali do miasta z powodu ograniczeń i wahań w podróżowaniu. Przynajmniej w czerwcu tego lata bajka się nie powtórzyła. W porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku liczba niemieckich urlopowiczów spadła o prawie 28 procent, chociaż niemieccy odwiedzający nadal stanowili lwią część.

Na drugim i trzecim miejscu plasują się Polacy i Austriacy. Czescy urlopowicze stanowią czwartą co do wielkości grupę turystyczną. Ogólnie jednak należy zauważyć, że turyści zagraniczni nie przejmują się tym. Jest 63 809 turystów z Niemiec w porównaniu z 7592 z zagranicy.

Drezno – podobnie jak wiele innych niemieckich miejscowości wypoczynkowych – korzysta teraz z faktu, że rośnie liczba lokalnych turystów – mówi dyrektor zarządzający Dugi, Axel Klein. „Niemcy badają swój kraj, ponieważ wielu obawia się surowych wymogów kwarantanny i problemów z pracodawcą, gdy wyjeżdża za granicę”. Potwierdził to również Alexander Haddam z Bellevue. Drezno dopiero odkrywają niemieccy urlopowicze. Jednak Niemcy nie byli w stanie całkowicie zastąpić niskiego popytu ze strony zagranicznych turystów.

READ  Skąd pochodzą pieniądze dla kierowców ciężarówek w Grafenhausen?

Axel Klein wie od swoich kolegów z Deugi w Brandenburgii i Meklemburgii-Pomorzu Przednim, że wiele tamtejszych hoteli jest zarezerwowanych w 100 procentach, a turyści zwracają się do innych miejsc wakacyjnych. Drezno również na tym korzysta.

Czego hostele oczekują jesienią?

Alexander Haddam mówi, że Bellevue jest dobrze obsadzone od września do listopada, uzasadniając to przebudową konferencji. Inaczej sytuacja wygląda w Schloss Eckberg. Zastrzeżenia były jeszcze dobre do września, ale ze względu na niepewność, jak rozwinie się sytuacja w Coronie, organizatorzy również niechętnie biorą udział w konferencjach. „W ciągu ostatnich kilku tygodni gościliśmy wesela i inne uroczystości. Ale i tutaj pojawia się pytanie, czy mogą się one odbyć w przyszłości. Nie wszyscy goście są zaszczepieni i dlatego liczba gości gwałtownie spada”. Czas potrzebny na poinformowanie wszystkich gości o aktualnie obowiązujących zasadach Corona jest również długi.

Wielkie pytanie brzmi, czy Striezelmarkt odbędzie się w tym roku. Miasto przez długi czas pozostaje poza zasięgiem wzroku. Wiązało się to jednak z wieloma noclegami. W hotelu Ibis Budget przy Wilsdruffer Strasse numery rezerwacji wyglądają dobrze przez następne kilka tygodni. Według kierownika hotelu Dirka Kranata, również we wrześniu hotel Inner City był prawie całkowicie zarezerwowany.

Co zrobiło Drezno, aby przyciągnąć wczasowiczów?

Dyrektor Marketingu Drezna, Corinne Messer, jest przekonana, że ​​cel podróży Drezno i ​​okolice doskonale odpowiada aktualnym potrzebom komfortowego podróżowania. Miasto oferuje różnorodną rozrywkę kulturalną na najwyższym poziomie oraz wiele pokazów plenerowych, takich jak impreza „Drezno Open Air – Lato Kulturalne 2021”, która potrwa do jesieni i będzie odpowiednio promowana.

„Ponadto możemy optymalnie zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na aktywne wakacje w postaci wycieczek rowerowych, pieszych, rekreacyjnych i winnych z naszym Elpland”. W celu reklamowania Drezna Elpland jako celu podróży, zwłaszcza w Niemczech i wybranych rynkach zamorskich, takich jak sąsiednie kraje, takie jak Austria, Szwajcaria, Polska i Czechy, wykorzystywana jest kompleksowa kampania ponownego uruchomienia. Obejmowały one masowe reklamy w dużych miastach, kampanię cyfrową oraz umieszczanie ofert turystycznych w masowych magazynach, gazetach codziennych oraz programach radiowych i telewizyjnych. Celem jest pobudzenie turystyki długoterminowej, ale także zapewnienie krótkoterminowych opłat za podróże dla biznesu letniego.

READ  Dlaczego stosunki między Ukrainą a Polską się pogarszają - EURACTIV.com
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Paczki pieprzu Hermes messenger w brudzie
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Dlaczego stosunki między Ukrainą a Polską się pogarszają - EURACTIV.com

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  Reflektory samochodowe: modyfikacje LED firmy Osram są teraz zatwierdzone również w Austrii

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Trending