Connect with us

Top News

Dolna Saksonia: wiele pomysłów na sukcesję biletu za 9 euro | NDR.de – Aktualności

Published

on

Dolna Saksonia: wiele pomysłów na sukcesję biletu za 9 euro |  NDR.de – Aktualności

Stan: 08.03.2022 08:33

Czy będzie następca biletu za 9 euro, który wygasa pod koniec sierpnia? Premier Dolnej Saksonii Stefan Weil (SPD) nie wierzy w ciągłość – i stawia na alternatywy.

Chciałby kontynuować ofiarę, być może w zaadaptowanej formie, powiedział Weil der „Nowa Gazeta Osnabrück”. Jednak według federalnego ministra finansów Christiana Lindnera (FDP) jest to nierealne. Dlatego powinniśmy stopniowo próbować tworzyć przystępne koncesje na coraz więcej odcinków” – powiedział Weil. Wspomniał na przykład o istniejącym w Dolnej Saksonii biletu studenckim i stażowym za 30 euro miesięcznie. Rząd zapewnia 25 mln euro w tym roku i 30 mln euro rocznie od przyszłego roku.

Dalsze rozwiązanie z północnych Niemiec?

W dyskusjach na temat następcy biletu za 9 euro ministerstwo transportu w Dolnej Saksonii proponowało wcześniej model północno-niemiecki: „Jeśli bilet ogólnokrajowy nie może zostać wdrożony, pięć północnoniemieckich krajów związkowych może stworzyć coś jako alternatywę”. Sugestie nadeszły również z Hamburga, Szlezwika-Holsztynu i Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Minister finansów Lindner odrzuca zwykłą kontynuację biletu za 9 euro. Oczekuje się, że do połowy sierpnia doradzą rządy centralne i stanowe.

Wideo: Z biletem za 9 euro do przystanku końcowego (30.07.2022) (4 min)

Krajowa rada studencka Dolnej Saksonii wezwała do kontynuacji biletu za 9 euro. Mówi się, że ten bilet zrewolucjonizował lokalny transport publiczny. „Bilet o wartości 9 euro wypełni lukę między szkołą a czasem wolnym” – powiedziała Luisa Posner ze stanowej rady uczniowskiej. Dla wielu uczniów wartość dodana „wykraczająca poza korzyści szkoły” – zwłaszcza dla dzieci z rodzin o niskich dochodach.

Althusman: Rząd centralny powinien wziąć na siebie odpowiedzialność

Minister transportu Dolnej Saksonii Bernd Althusmann (CDU) uważa, że ​​rząd federalny ma obowiązek. „Rząd federalny nie chce inicjować wydawania biletów, pozostawiać egzekwowania stanom, świętować zwycięstwo i brać odpowiedzialności za dalsze ugody”. Polityk CDU uważa, że ​​dalsza koncesja jest możliwa tylko przy znacznym zwiększeniu funduszy federalnych. Premier Stephen Weill (SPD) już na początku lipca powiedział, że nie spodziewa się kontynuacji koncesji. We wszystkich partiach w Dolnej Saksonii obowiązuje akceptacja biletu za 9 euro i oferta na niego po zakończeniu kampanii.

Hamburg: Transport lokalny wymaga stałej stawki ryczałtowej

W Hamburgu senator ds. transportu Anjes Tjarks (Zieloni) wezwał do rozwiązania dla wszystkich krajów. „Potrzebujemy jednolitej stawki ryczałtowej w całych Niemczech dla lokalnego transportu publicznego” – powiedział. Rządy centralne i stanowe powinny szybko opracować „atrakcyjną ofertę sukcesyjną”. W Hamburgu sprzedano 1,8 miliona biletów za dziewięć euro. W czerwcu Hamburger Werkersverband (HVV) po raz pierwszy miał więcej pasażerów niż latem przed koroną.

MV: Grupa parlamentarna CDU z zadowoleniem przyjmuje projekt Dolnej Saksonii

Kolejna reakcja na inicjatywę Dolnej Saksonii wyszła z Meklemburgii-Pomorza Przedniego: grupa parlamentarna CDU w parlamencie landowym popiera ideę modelu północnoniemieckiego. Rząd centralny jest podzielony w kwestii rozwiązania fuzji. ​​„Pod tym względem współpraca między skandynawską polityką transportową jest absolutnie idealna dla zwiększenia presji na rząd centralny i stworzenia możliwości dla koncepcji transportu międzypaństwowego” – powiedział Daniel Peters, transport rzecznik ds. polityki grupy parlamentarnej CDU. Meklemburgia-Pomorze Przednie ma już bilet na autokary o wartości 365 euro. W 2023 r. nastąpi roczny bilet dla seniorów w wysokości jednego euro dziennie.

SH: Rozwiązanie północnoniemieckie bez rządu centralnego nie zadziała

Ministerstwo Transportu Szlezwiku-Holsztynu ostrożnie zareagowało na pomysł Hanoweru. Mówi się, że prędkość powinna być wykorzystywana do przemieszczania większej liczby osób z samochodów na kolej ze względu na ochronę klimatu. Wymaga to jasnego ogłoszenia od rządu centralnego, ile pieniędzy otrzyma, powiedział w poniedziałek minister transportu Schleswig-Holstein Klaus Ruhe Madsen (niezależny) NTR w Dolnej Saksonii. Bilet przesiadkowy ma sens tylko wtedy, gdy oferta jest również rozszerzona. „Rozwiązanie północnoniemieckie nie zadziała bez rządu centralnego na pokładzie”, mówi Matson, witając dialog: „Wierzę, że inicjatywa z biletem za 9 euro pokazuje, że możemy uzyskać dostęp do ruchu. rozmowa „Myślę, że najważniejsza jest jednostka płatnicza, uproszczenie dla ludzi. Chcę, żeby było to proste i łatwe. Wtedy jestem gotowy do użycia.”

READ  Morze Wattowe: Grupy ekologiczne wzywają do ostrzejszych środków ochrony | NDR.de - Aktualności - Dolna Saksonia

8.03.2022 07:59

Od redakcji: We wcześniejszej wersji artykułu premier Dolnej Saksonii Weil miał przedstawić bilet o wartości 30 euro dla autokarów i uczniów jako możliwy następca biletu za 9 euro. To nieprawda: bilet szkoleniowy jest już w Dolnej Saksonii. Interpretacja Weila jest błędna.

Więcej informacji

Ludzie mijają automaty biletowe Deutsche Bahn.  © Obraz Sojusz/dpa |  Arne Dedert Zdjęcie: Arne Dedert

Propozycja Dolnej Saksonii wywołuje różne reakcje w Meklemburgii-Pomorzu Przednim. (08/01/2022) Również

Bilet za 9 euro przed metrem w Hamburgu,

Tania oferta podsyciła apetyty, mówi Stephen Richter w tygodniku NTR Info Weekly Commentary. Ale nie chodzi tylko o cenę, chodzi o ofertę. (24.07.2022) Również

Jeden z trzech automatów biletowych na Dworcu Centralnym w Hanowerze.  © NTR Zdjęcie: Julius Matusik

Prezydent regionalny Hanoweru Kracht oraz burmistrzowie Brunszwiku i Kilonii również widzą możliwość powrotu. (20.07.2022) Również

Reporter Jan Bockemuller przygląda się, jak tatuator tworzy nowy motyw dla klienta.  ©Zrzut ekranu

4 minuty

John Bockemuller poznaje między innymi byłego brytyjskiego żołnierza i młodego tatuażystę. (15.07.2022) 4 minuty

Ten temat w projekcie:

NTR 1 Dolna Saksonia | Zdjęcia Radia – Dzień | 08.02.2022 | 16:00

Logo NTR
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Deutsche Bahn chce w drodze regulaminu zakazać palenia trawki na stacjach kolejowych

Published

on

Deutsche Bahn chce w drodze regulaminu zakazać palenia trawki na stacjach kolejowych

Stan na: 20 kwietnia 2024 r. o 14:38

Konopie indyjskie zostały niedawno zalegalizowane, ale palenie trawki na stacjach kolejowych ma zostać zakazane. Według doniesień medialnych Deutsche Bahn zamierza odpowiednio zmienić swój regulamin. Od lipca grupa zamierza kontynuować naruszenia.

Pomimo zatwierdzenia konopi indyjskich palenie trawki na stacjach kolejowych i peronach będzie w Niemczech nadal zabronione. „Bild am Sonntag” zacytował rzecznika kolei Bahn, który powiedział, że Deutsche Bahn odpowiednio zmieni swój regulamin i rozwiesza plakaty zakazujące od przyszłego tygodnia. Tytoń Tytoń można nadal palić w wyznaczonych miejscach na stacjach kolejowych.

Pan jako powód podaje bezpieczeństwo pasażerów

„Wychodząc z prawnego zakazu używania konopi indyjskich w ciągu dnia w strefach pieszych lub w pobliżu szkół i placów zabaw, chcemy chronić naszych pasażerów, zwłaszcza dzieci i młodzież, na naszych stacjach kolejowych” – powiedział rzecznik „BamS”. „Dlatego generalnie zakazujemy spożywania konopi indyjskich na naszych stacjach kolejowych”. Dostosowanie zasad panujących w domu powinno zakończyć się w ciągu czterech tygodni. Od 1 czerwca DB zamierza ścigać naruszenia.

Konsumpcja w miejscach publicznych jest już niska

Zakaz nie wpływa na używanie konopi indyjskich do celów medycznych, co było dozwolone przed jego publikacją.

Ustawa o częściowej legalizacji konopi indyjskich wchodzi w życie 1 kwietnia. Posiadanie i kontrolowana uprawa na własny użytek są dozwolone, ale z wieloma ograniczeniami. Konsumpcja w miejscach publicznych jest dozwolona w pewnym zakresie – w bezpośredniej obecności nieletnich oraz np. w pobliżu szkół, ośrodków opieki dziennej i obiektów sportowych jest zabroniona.

Zmiany w planowanych przepisach

W sobotę Augsburger Allgemeine przytoczył projekt ustawy, z którego wynika, że ​​rząd federalny chce zaostrzyć prawo. Przede wszystkim chce zapobiec budowaniu obiektów handlowych w trakcie upraw. Na przykład wiele stowarzyszeń hodowców nie może prowadzić plantacji w tym samym miejscu lub w tym samym budynku. Urzędnicy powinni mieć więcej czasu na odmowę wydania pozwolenia.

READ  Morze Wattowe: Grupy ekologiczne wzywają do ostrzejszych środków ochrony | NDR.de - Aktualności - Dolna Saksonia

Rząd federalny chce zapobiec powstaniu większej liczby modeli biznesowych związanych z uprawą konopi indyjskich.

Continue Reading

Top News

Beerbock był wściekły po doniesieniach o sporze z Netanjahu

Published

on

Beerbock był wściekły po doniesieniach o sporze z Netanjahu
Za granicą „Zniekształca publikację”

Beerbock był wściekły po doniesieniach o sporze z Netanjahu

Raport o gorącej wymianie zdań między Baerbockiem a Netanjahu – Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprzecza

Według izraelskiego dziennikarza podczas spotkania ministra spraw zagranicznych Berbacha z premierem Izraela Netanjahu doszło do gorącej wymiany zdań. Mówi się, że kontrowersyjnym materiałem są zdjęcia ze Strefy Gazy. Ministerstwo Spraw Zagranicznych temu zaprzecza.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych jest konieczna, ponieważ zgoda ta jest wymagana jako zewnętrzni dostawcy, aby dostawcy treści osadzonych mogli wyświetlać treści osadzone. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „ON”, wyrażasz na to zgodę (możesz w każdej chwili zrezygnować). Obejmuje to Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, korzystając z przełącznika i prywatności na dole strony.

Według izraelskiego dziennikarza spotkanie minister spraw zagranicznych Annaleny Berbach z premierem Izraela Benjaminem Netanjahu wywołało ostrą dyskusję na temat zdjęć ze Strefy Gazy. Zielony polityk mówi o „niszczeniu ulotek”.

AMinister spraw zagranicznych Annalena Baerbach wyraziła swój gniew w związku z doniesieniami o ogromnym rozłamie między nią a premierem Izraela Benjaminem Netanjahu. Ambasador Niemiec w Izraelu Steffen Seibert „kontaktował się z personelem premiera i dał jasno do zrozumienia, co myślimy o takich zniekształcających publikacjach” – powiedział zgromadzonym w piątek polityk Zielonych. Na pytanie dziennikarza, czy siedem głównych krajów uprzemysłowionych (G7) na włoskiej śródziemnomorskiej wyspie Capri rozmawiało już w tej sprawie z Netanjahu.

„Nie informujemy o poufnych rozmowach” – upierał się Bayerbach. „Moje biuro i ambasador Niemiec w Izraelu skomentowali już tę sprawę: „Żałujemy publikacji, której pochodzenie jest niejasne, i nie mamy nic do dodania”.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych kilka dni temu określiło doniesienia na temat sporu między minister spraw zagranicznych Annaleną Berbach a premierem Izraela Benjaminem Netanjahu jako fałszywe. – napisało na platformie Centralne Ministerstwo Spraw Zagranicznych

Treści osób trzecich można znaleźć tutaj

Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych jest konieczna, ponieważ zgoda ta jest wymagana jako zewnętrzni dostawcy, aby dostawcy treści osadzonych mogli wyświetlać treści osadzone. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „ON”, wyrażasz na to zgodę (możesz w każdej chwili zrezygnować). Obejmuje to Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, korzystając z przełącznika i prywatności na dole strony.

Moriah Assaf Wahlberg, wcześniej izraelski dziennikarz kanału telewizyjnego „Channel 13”. Oświadczenie O sporze Baerbocka z Netanjahu opublikowano w środę w Izraelu. „ZdjęcieWedług doniesień informatorzy potwierdzili, że w ten sposób doszło do bójki.

Spór podsycił materiał filmowy ze Strefy Gazy pokazany przez stronę izraelską. Można znaleźć cały rynek z jedzeniem. Według raportu Baerbock skrytykował zdjęcia za to, że nie pokazują prawdziwej rzeczywistości w Strefie Gazy: w niektórych miejscach panuje głód.

Czytaj

Netanjahu podobno odpowiedział, że nie było tam żadnych przypadków głodu. Według raportu Baerbock odradził mu pokazywanie zdjęć, ponieważ nie odpowiadają one rzeczywistości w Strefie Gazy.

Szef izraelskiego rządu głośno odpowiedział, że obrazy są prawdziwe i nie przedstawiają wymyślonej rzeczywistości, jak naziści. W 1942 roku ekipa filmowa nakręciła film propagandowy zawierający inscenizowane sceny z życia codziennego nazistowskiego getta warszawskiego. Berbach zapytał Netanjahu, czy chce powiedzieć, że lekarze w Strefie Gazy i międzynarodowe media nie mówią prawdy.

W środę Berbach spotkał się z Netanjahu i prezydentem Izaakiem Herzogiem podczas swojej siódmej wizyty w Izraelu.

READ  Nach Kusel: Homburg - Heimat der erschossenen Polizistin (24) jest najlepszy
Continue Reading

Top News

Kontrowersje aborcyjne w Polsce: podzielony rząd

Published

on

Kontrowersje aborcyjne w Polsce: podzielony rząd
[–>

Polens Parlament hat einen neuen Ausschuss mit einer ungewöhnlichen Zusammensetzung: 25 seiner 27 Mitglieder sind Frauen. Dabei liegt der Frauenanteil im Sejm nur bei dreißig Prozent. Es handelt sich um einen Sonderausschuss mit einem einzigen Thema: der Liberalisierung des Abtreibungsrechts. Mit diesem Versprechen sind die Parteien der Koalition von Ministerpräsident Donald Tusk im vergangenen Jahr in den Wahlkampf gezogen. Angesichts der außergewöhnlich hohen Wahlbeteiligung unter jungen Frauen war das vermutlich ein Faktor, weshalb die nationalkonservative PiS von der Macht verdrängt werden konnte.

[–>

Aber mit der Verwirklichung des Versprechens tut sich die Regierung schwer – und das liegt nicht daran, dass Staatspräsident Andrzej Duda sein Veto gegen jede Lockerung des Abtreibungsrechts angekündigt hat. Die Koalition selbst ist sich nicht einig.

[–>

In keiner anderen Frage tritt so klar zutage, wie groß die weltanschauliche Spannbreite des Bündnisses ist: Sie reicht von antiklerikalen Linken bis zu konservativen Katholiken im Parteienbündnis Dritter Weg des Parlamentspräsidenten Szymon Hołownia. Das Abtreibungsrecht ist die größte Gefahr für den Zusammenhalt der Regierung.

[–>[–>

Deshalb hat es nach der Regierungsübernahme Monate gedauert, bis das Thema überhaupt auf die Tagesordnung des Parlaments kam. In den Abstimmungen vor der Einsetzung des Sonderausschusses am Freitag voriger Woche war dann fraglich, ob die eigentlich deutliche Mehrheit des Regierungslagers hält. Aus der Koalition gibt es vier unterschiedliche Gesetzesentwürfe.

[–>

Es war vereinbart, dass alle vier zur weiteren Debatte an den Sonderausschuss überwiesen werden. Doch klar war auch, dass etliche Abgeordnete des Dritten Wegs da nicht mitmachen würden. Das Regierungsbündnis ist nur knapp an einer Abstimmungsniederlage und damit an einer schweren Koalitionskrise vorbeigeschrammt.

READ  Wybory do Bundesstock: Seehofer popiera politykę Barbach

[–>

Wie die PiS ein strenges Abtreibungsrecht weiter verschärfte

[–>

Polen hatte schon eine sehr restriktive Gesetzgebung zur Abtreibung, bevor die PiS 2015 an die Regierung gekommen ist. Erlaubt waren sie seit 1993 nur bei Gefahr für Leben und Gesundheit der Schwangeren, bei einer schweren Behinderung oder unheilbaren lebensbedrohlichen Erkrankung des Fötus sowie bei Schwangerschaften, die die Folge einer Vergewaltigung oder von Inzest waren. Diese Regelung war ein schwer umkämpfter Kompromiss zwischen katholischen Kräften, die nach dem Ende des Kommunismus mit seiner relativ lockeren Regelung zur Abtreibung deren vollständiges Verbot wollten, und Liberalen.

[–>[–>

Zufrieden war mit dieser Einigung kaum jemand, aber des gesellschaftlichen Friedens wegen wollte daran lange keine Partei rütteln. Dabei klafften gesetzliche Regelung und Realität weit auseinander: Die Zahl der legalen Abtreibungen lag meist bei etwas mehr als tausend pro Jahr, während soziologische Forschungen nahelegten, dass zwischen einem Viertel und einem Drittel der polnischen Frauen einmal im Leben einen Schwangerschaftsabbruch vornehmen lässt – sei es illegal oder im Ausland.

[–>

Mit dem Regierungsantritt der PiS wurde der Kompromiss von 1993 infrage gestellt. Abtreibungsgegner aus dem Umfeld der Partei sammelten eine halbe Million Unterschriften für ein vollständiges Abtreibungsverbot. Von einem ersten Versuch, das Abtreibungsrecht zu verschärfen, ließ die PiS im Herbst 2016 aber unter dem Eindruck wochenlanger Demonstrationen rasch ab. Die Partei war in einer schwierigen Lage: Sie wurde vom harten Kern ihrer Anhängerschaft unter Druck gesetzt, Abtreibungen zu verbieten; gleichzeitig wusste die PiS-Führung, wie unpopulär ein solcher Schritt bis weit in die eigene Wählerschaft hinein war.

READ  Witold Zabela: Polszczyzna w sercu, wideo i siła inspiracji

[–>

Also schob die PiS die Entscheidung dem von ihr kontrollierten Verfassungsgericht zu. Das urteilte im Oktober 2020, Abtreibungen wegen Schädigung des Fötus seien selbst dann verfassungswidrig, wenn das Kind nicht lebensfähig ist. In den Tagen danach gingen in ganz Polen Hunderttausende auf die Straßen, es waren die vermutlich größten Proteste seit dem Systemwechsel 1989. Diese Emotionen beruhigten sich seither nicht mehr, da es nach dem Urteil des Verfassungsgerichts mehrere Todesfälle Schwangerer gab, denen sogar in einer medizinischen Notlage der Abbruch verweigert wurde.

[–>[–>

Liberalisierung – oder eine Rückkehr zum alten Kompromiss?

[–>

Vor diesem Hintergrund wurde die Abtreibung zum Wahlkampfthema für alle Parteien, die die PiS ablösen wollten. Die Vorstellungen innerhalb der neuen Regierung gehen jedoch weit auseinander. Während eine Mehrheit im Dritten Weg für eine Rückkehr zum Kompromiss von 1993 eintritt, wollen Tusks Bürgerplattform und die Linke die Abtreibung bis zur zwölften Schwangerschaftswoche erlauben; ihre Gesetzesentwürfe unterscheiden sich darin, wie weit sie die Liberalisierung treiben wollen.

[–>

Hołownia spricht sich angesichts der Zerrissenheit seines Bündnisses in dieser Frage für ein Referendum aus. Der Sejm, in dem Männer über 50 stark überrepräsentiert sind, sei offensichtlich konservativer als die Gesellschaft, argumentiert er. Außerdem könne Präsident Duda das Ergebnis eines Referendums nicht ignorieren.

[–>[–>

Allerdings hat der Präsident schon deutlich gemacht, dass er ein Referendum nicht zulassen werde. Ohnehin ist klar, dass eine Neuregelung vor dem Ende seiner Amtszeit im Sommer 2025 nicht in Kraft treten kann.

[–>

Doch zeigen Umfragen, dass die Wähler der Regierungsparteien erwarten, dass sie schon jetzt mit der Verwirklichung ihres Versprechens beginnen. Nicht zu handeln ist keine Option für sie. So versuchen sie nun, Zeit zu gewinnen – zunächst mit einer breiten gesellschaftlichen Debatte, die der Sonderausschuss des Sejm mit öffentlichen Anhörungen anstoßen will.

READ  Konflikt między UE a Polską: błądzenie

Continue Reading

Trending