Connect with us

Economy

DAX pozostaje w tyle: brak poprawy po Wielkanocy

Published

on

DAX pozostaje w tyle: brak poprawy po Wielkanocy


Raport rynkowy

Stan: 19.04.2022 09:34

Po długich świętach wielkanocnych DAX początkowo tracił na wartości. Obawy o gospodarkę w Chinach i wydarzenia na Ukrainie nie pozostawiają wiele miejsca na ryzykowne strategie inwestycyjne.

DAX spadł o ponad pół procenta i jest notowany poniżej poziomu 14 100 punktów. w ostatni czwartek Indeks wzrósł o 0,6 procent do 14 163 punktów.

„W dużej mierze wojna na Ukrainie i trwające blokady w Chinach pozostają w centrum uwagi” – napisali obserwatorzy rynku ING w komentarzu rynkowym. Z technicznego punktu widzenia przywiązują pewną wagę do znaku 14 100 punktów: „Jeśli DAX załamie się tutaj w sposób trwały, początkowo oczekuje się dodatkowego spadku ceny do okrągłego znaku 14 000 punktów”. Mniej niż 14 000 punktów to powrót do 13 106 punktów na dłuższą metę, twierdzą eksperci ING.

Wyzwalacze z sezonu sprawozdawczego mogą dać impuls, ale w obie strony. W USA firmy już składają swoje bilanse, a niemieckie grupy pójdą w ich ślady. Według analityk Tiny Teng z brokera CMC Markets, inwestorzy czekają teraz na kwartalne dane z dużych amerykańskich grup technologicznych. Serwis streamingowy Netflix rusza dziś po dniu giełdowym, w środę podąży m.in. producent samochodów elektrycznych Tesla.

Prawie żaden ruch na Wall Street

W USA handel rozpoczął się ponownie wczoraj, a rynki jako całość pozostały bez zmian: indeks Dow Jones stracił 0,1 procent do 34 411 punktów. Indeks S&P 500 zmienił się ledwie na poziomie 4391 punktów, a indeks Nasdaq Tech stracił 0,1 procent do 13 332 punktów. Obiektywnie sytuacja również się nie zmieniła: „Polityka monetarna Fed, bardzo wysokie koszty energii i problemy gospodarcze spowodowane wojną na Ukrainie będą miały wpływ na rynki w ciągu najbliższych kilku tygodni, jeśli nie zostanie znalezione rozwiązanie” – powiedział Rick Meckler, Partner. W firmie inwestycyjnej Cherry Lane Investments.

READ  minus 18%: szok deflacyjny na niemieckim rynku samochodowym | pieniądze

Tymczasem amerykański bankier federalny James Bullard ponownie wezwał do podniesienia stóp procentowych w USA do 3,5 procent do końca roku w celu ograniczenia wysokiej inflacji. Nie można się tam dostać jednym krokiem, a przyrosty nie powinny przekraczać 0,5 punktu procentowego na krok, powiedział szef Banku Rezerwy Federalnej w St. Louis w St. Louis. Gospodarka USA nie wejdzie w recesję, a stopa bezrobocia, która obecnie wynosi 3,6 proc., prawdopodobnie spadnie w tym roku poniżej 3 proc.

Wyższe stopy procentowe są zazwyczaj niekorzystne dla rynku akcji, ponieważ wyższe stopy procentowe sprawiają, że obligacje są alternatywą dla akcji.

Mieszane specyfikacje z Azji

W Azji nie było wyraźnego trendu: mieszane dane gospodarcze z Chin wpływają na tamtejsze giełdy. Giełda w Szanghaju straciła 0,6 proc. do 3177 punktów. Główny indeks Hongkongu spadł o 2,5 proc. W Chinach gospodarka w pierwszym kwartale niespodziewanie mocno rosła. Jednak w związku z niedawną falą koronową i wojną na Ukrainie sprzedaż detaliczna w marcu spadła dwukrotnie bardziej niż oczekiwano 3,5 proc., a bezrobocie na poziomie 5,8 proc. było najwyższe od prawie dwóch lat.

Z drugiej strony, japoński Nikkei wzrósł o 0,7 procent do 26 985 punktów dzięki wzrostowi cen w wartości żetonów.

Ceny ropy są prawie stabilne

Ceny ropy wydają się być nieco słabsze. Rano cena beczki North Sea Brent (159 litrów) wyniosła 113,06 dolarów. To o 10 centów mniej niż dzień wcześniej. Cena baryłki ropy West Texas Intermediate (WTI) spadła o 27 centów do 107,94 USD.

Na rynku ropy inwestorzy nadal martwią się popytem z Chin. Blokady i inne ograniczenia narzucone przez ścisłą strategię zerowego Covida spowalniają drugą co do wielkości gospodarkę. Inwestorzy liczą teraz na wspierające działania gospodarcze.

Inwestor finansowy Apollo rozważa udział w programie na Twitterze

READ  Omikron uczy ostrożności: DAX jest stabilny, ale niestabilny

Według doniesień prasowych amerykański inwestor finansowy Apollo może chcieć przejąć usługę SMS na Twitterze. Firma rozważa wsparcie miliardera technologicznego Elona Muska lub innego oferenta kapitałem lub pożyczkami w ofercie, Raport „Wall Street Journal” („The Wall Street Journal”) i oparł się na osobach zaznajomionych z tą sprawą. W inwestora finansowego wcieliła się również ewentualna współpraca serwisu internetowego Yahoo i Twittera.

Bank of America zarabia mniej

Po błyskotliwej pracy podczas pandemii Bank of America osiągnął na początku roku znacznie mniejsze zyski. W pierwszym kwartale dochód netto spadł o około 12 procent rok do roku do 7,1 miliarda dolarów. Jednak bank zwiększył swoje łączne dochody o 2% do 23,2 mld USD. Wynikało to w dużej mierze z silnej aktywności w zakresie kredytów konsumenckich.

Peloton chce zwiększyć grono klientów z tańszymi urządzeniami

Nowe kierownictwo firmy Peloton, dostawcy artykułów sportowych, psuje model biznesowy po ciężkich stratach. Rowery sportowe i sprzęt do chodzenia firmy będą tańsze na wszystkich rynkach. Na przykład najtańszy rower Peloton w Niemczech kosztuje teraz 1445 euro, czyli o 300 euro mniej niż wcześniej. Na rynku krajowym w USA klienci muszą również zapłacić 44 USD zamiast dotychczasowych 39 USD, aby połączyć się z godzinami szkoleń online. Ceny abonamentów za granicą „na chwilę obecną” pozostają bez zmian, natomiast zakres treści jest poszerzany.

Peloton był jednym z największych zwycięzców na początku pandemii Corony, ale przecenił swoje perspektywy wzrostu i wszedł w kryzys.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?

Published

on

Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Tesla podejmuje drastyczne kroki, aby zapobiec upadkowi samochodów elektrycznych. Ale ona nie jest sama. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą ich śladem.

FRANKFURT – Elon Musk miał wielkie plany dotyczące jedynej w Europie lokalizacji dla swojej firmy produkującej samochody elektryczne Tesli. Fabryka Tesli w Gruenheide pod Berlinem została otwarta w marcu 2022 roku i zatrudnia dziś ponad 12 000 osób, w tym 1500 pracowników tymczasowych. Teraz nadeszły ciężkie czasy: groźba redukcji zatrudnienia niepokoi pracowników.

Po ogłoszeniu zwolnień w Tesli ekspert motoryzacyjny Frank Schaub spodziewa się redukcji zatrudnienia również u innych producentów samochodów. „Tesla dokonuje teraz także zwolnień, o czym zdecydowali dostawcy samochodów kilka miesięcy temu. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą w ich ślady. Według niego rok 2024 będzie rokiem „recesji” w zakresie elektromobilności” – powiedział ekspert motoryzacyjny Ferdinand Dudenhofer. „Nieelastyczny i zbyt duży model wzrostu obecnie się załamuje, ponieważ rynek zaczyna padać na kolana”.

Pierwsze zwolnienia w Gruenheide: Tesla początkowo spodziewała się zwolnienia 300 pracowników

Amerykański producent samochodów Tesla chce zwolnić ponad dziesięć procent swoich stanowisk pracy na całym świecie w świetle spadku sprzedaży samochodów elektrycznych. Nadal nie jest jasne, w jakim stopniu oświadczenie prezesa firmy Elona Muska wpłynie na jedyną europejską fabrykę w Gruenheide pod Berlinem. raport Interesuje się handlem Według Tesli chce zwolnić 300 pracowników w swojej niemieckiej fabryce w Grünheide. W związku z tym pracownicy tymczasowi początkowo zostaną dotknięci redukcją stanowisk pracy począwszy od przyszłego poniedziałku.

Koncern samochodów elektrycznych odczuwa między innymi skutki ostrej wojny cenowej na największym rynku samochodowym, czyli Chinach, i w pierwszym kwartale dostarczył na całym świecie zaskakująco mniej samochodów niż w roku poprzednim – około 387 tys. sztuk. W Niemczech utrata składek za zakup samochodów elektrycznych odbiła się na sprzedaży samochodów zasilanych akumulatorowo.

READ  Przesył energii w domu? Boom słoneczny na balkonie

Redukcja etatów w Volkswagenie: nowa normalność w branży motoryzacyjnej?

VW też nie został uratowany. Ze względu na słaby popyt na pojazdy elektryczne i obecną sytuację rynkową Volkswagen pod koniec ubiegłego roku nie przedłużył tymczasowych umów w fabryce pojazdów elektrycznych w Zwickau.

Rzecznik spółki poinformował, że firma zapewniła stałe miejsca pracy dla 540 pracowników zatrudnionych na podstawie umów na czas określony. „Jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową, nie możemy przedłużyć 269 umów na czas określony, które wkrótce wygasną, poza okres dwunastu miesięcy” – kontynuował.

Szybki wzrost i gwałtowny upadek producentów pojazdów elektrycznych?

Branża pojazdów elektrycznych stoi w obliczu nie tylko wzmożonych redukcji zatrudnienia, ale także fali bankructw. Czy redukcja zatrudnienia wskazuje na potencjalny kryzys?

Niemiecki start samochodów elektrycznych Marki elektryczneNa początku roku oznajmiła, że ​​ma trudności finansowe. W Sądzie Rejonowym w Darmstadcie złożono wniosek i zatwierdzono procedurę tarczy ochronnej, czyli szczególny rodzaj postępowania w niemieckim prawie upadłościowym – podał portal branżowy. Tydzień Samochodowy.

Według raportów otrzymanych od WirtschaftsWoche niemiecki producent samochodów elektrycznych, Next.e.Go Mobile SE, również ogłosiła upadłość. Nastąpiło to zaledwie kilka miesięcy po zakończeniu IPO spółki. Fisker, amerykański producent samochodów elektrycznych, również doświadcza trudności finansowych. Firma zmuszona była wstrzymać produkcję i borykała się z wysokimi długami. Może nastąpić rychłe bankructwo.

Wiele stanowisk pracy u producenta samochodów elektrycznych Tesli jest prawdopodobnie zagrożonych. © Alliance image / Niemiecka Agencja Prasowa | Jörga Carstensena

Problemy z dostawcami: ostrzeżenia ekspertów pozostają zlekceważone

Produkcja samochodów elektrycznych jest mniej złożona niż produkcja silników spalinowych. Na całym świecie przejście do ery silników elektrycznych okazało się trudne. Szczególnie cierpi na tym niemiecki przemysł samochodowy. raport kapitał Według ekspertów eksperci od wielu lat ostrzegają, że elektryfikacja – szczególnie wśród dostawców i niemieckich firm zajmujących się inżynierią mechaniczną – zagraża wielu miejscom pracy.

I właśnie to dzieje się teraz: główni dostawcy samochodów ogłosili, że każdy z nich chce uratować tysiące miejsc pracy. W połowie lutego firma Continental ogłosiła, że ​​zwolni 7150 stanowisk pracy na całym świecie w branży zaopatrzenia branży motoryzacyjnej. Rada zakładowa ZF Friedrichshafen obawia się poważnych zwolnień, które mogą spowodować utratę pracy nawet 12 000 pracowników. W Bosch na całym świecie ma zostać zwolnionych 1200 stanowisk pracy, w tym aż do 950 w Niemczech.

READ  minus 18%: szok deflacyjny na niemieckim rynku samochodowym | pieniądze

Ekspert motoryzacyjny przewiduje „rok recesji” w dziedzinie elektromobilności

„Dla amerykańskiej firmy redukcja zatrudnienia o 10% w czasach kryzysu nie jest zaskakująca; zatrudnianie i zwalnianie następuje tam znacznie szybciej” – powiedział Schwob, odnosząc się do Tesli. Ekspert motoryzacyjny jest wykładowcą ekonomii motoryzacji na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Hanowerze dla średnich przedsiębiorstw.

Schoop nie spodziewa się długotrwałego kryzysu Tesli w Europie. „Jednak rok 2024 prawdopodobnie będzie rokiem stagnacji w zakresie mobilności elektrycznej”. Ekspert szacuje, że rok 2025 powinien przynieść ponowny wzrost mobilności elektrycznej w świetle zaostrzonych przepisów emisyjnych, które zostaną wówczas wprowadzone.

Producenci pojazdów elektrycznych żądają od polityków planowania bezpieczeństwa

Jego zdaniem producenci samochodów elektrycznych potrzebują planowania bezpieczeństwa, a nie „ciszy i napięcia” w polityce. „Nagłe zmiany warunków finansowania są pod tym względem katastrofą”. Schwob podkreślił jednak, że premie za pojazdy elektryczne nie są wcale potrzebne producentom. Ponieważ producenci samochodów zarobili w ostatnich latach bardzo dobre zyski.

Jak wynika z jednej z analiz, największe koncerny samochodowe zanotowały w zeszłym roku rekordowe liczby pod względem sprzedaży i zysków. Tesla odnotowała największy w 2023 roku spadek swojej średniej marży EBIT, która łączy zysk operacyjny ze sprzedażą.

Dudenhofer widzi także odpowiedzialność za recesję rządu federalnego

Ekspert motoryzacyjny Dudenhofer przyczynę spadku sprzedaży samochodów elektrycznych widzi w polityce Berlina i Brukseli. „Politycy zniszczyli wykorzystanie mocy produkcyjnych, kwestionując mobilność elektryczną”. Dudenhofer zwrócił także uwagę na zaskakujące zakończenie finansowania poprzez premię środowiskową dla osób fizycznych.

Tesla musi teraz sprawdzić, jak może dokonać dostosowań w obliczu znacznej nadwyżki mocy produkcyjnych. „Koszty personelu to mniejsze zło” – stwierdził Dudenhofer. Tesla potrzebuje dużo pieniędzy, aby kupić maszyny w swoich wysoce zautomatyzowanych fabrykach. Producent samochodów elektrycznych nie może „przestawiać się” pomiędzy samochodami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi, jak inni niemieccy producenci. Dudenhöffer przewiduje, że Tesla nie będzie realizowała planów ekspansji w Grünheide. „Przez najbliższe pięć lat nic się nie wydarzy”.

READ  Testowanie środowiskowe sosów pomidorowych: popularna, ekologiczna marka swingująca

Z materiałami Agencji Ochrony Środowiska.

Continue Reading

Economy

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Published

on

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Manchen Traumwagen erkennt man erst auf den zweiten Blick. Der Caddy z VW Należy do tej kategorii. Nie dlatego, że jest ekskluzywny. Jednak jako rozwiązanie wszechstronne łączy w sobie zalety szerokiej gamy koncepcji pojazdów.

Serwis od

Notatki prawne

*Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnych indywidualnych emisji CO2 i, w stosownych przypadkach, zużycia energii elektrycznej w nowych samochodach można znaleźć w „Oficjalnym podręczniku zużycia paliwa”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobile Trauhand GmbH . www.dat.de.

VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise

Das ist er: Caddy piątej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, jako kompaktowy kombi z wysokim dachem, przemawia jednocześnie do rodzin, poszukiwaczy przygód, amatorów ciężarówek i dealerów – zapewniając stabilny popyt i odpowiednio wysokie ceny użytkowania. Mówi się, że nasz pokazany na zdjęciu samochód firmy Kuhn+Witte w Buchholz/Nordheide z zaczepem do przyczepy, PDC, podgrzewanymi siedzeniami, aluminiowymi felgami i klimatyzacją kosztuje sporo, ale według standardów rynkowych 28 625 euro. Koncepcja działania modelu produkowanego w Polsce jest ściśle oparta na Golf 8 & Co, opiera się na platformie MQB-evo z Wolfsburga.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Inklusive aller Extras kostete unser Fotofahrzeug neu laut Schwacke-Datenbank rund 37.000 Euro.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Viel Platz für die Passagiere und ein XL-Kofferraum sind Kaufargumente.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert

Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Reduziertes Cockpit mit schönem Dreispeichenlenkrad. Die sonstigen Kunststoffe wirken eher robust.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.

Carawao

Z łatwością sprzedaj swój samochód online po najlepszych cenach

Najlepsze ceny od zweryfikowanych kupujących – Osobiste porady – Bezstresowe leczenie z bezpłatnym zestawem!

Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.

Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.

Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich

So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.

Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.

Stärken

  • Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
  • Moderate Unterhaltskosten
  • Vielfältige Ausstattungsoptionen

Słabości

  • Basisausstattung sehr karg
  • Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
  • Strammes Preisniveau

Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck

Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Durch das nutzwertige Konzept sind Gebrauchsspuren typisch. Mängelfrei sind auch junge Exemplare nicht immer.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.

Bildergalerie

Kamera

Gebrauchter VW Caddy im Test

Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.

READ  Ceny ropy nadal rosną – chińska polityka wobec korony jest przeciążona
Continue Reading

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Omikron uczy ostrożności: DAX jest stabilny, ale niestabilny
Continue Reading

Trending