Connect with us

Economy

Czy możesz zaoszczędzić pieniądze dzięki tańszemu E10?

Published

on

Czy możesz zaoszczędzić pieniądze dzięki tańszemu E10?
  1. tz
  2. Samochody

Naciska

Czy naprawdę możesz zaoszczędzić pieniądze dzięki tańszemu E10? Kierowcy są sceptyczni. Obawiają się wzrostu konsumpcji. ADAC próbował tego.

Na stacji benzynowej kierowcy stają przed wyborem pomiędzy Super E5 a bardziej ekologicznym E10. Paliwo jest nie tylko tańsze, ale także preferowane przez niektóre stacje benzynowe. Część z nich chce, tak jak ma to już miejsce w Czechach Przestań sprzedawać E5. Jednak wielu klientów unika E10. Obawiają się, że w rezultacie konsumpcja może wzrosnąć. Ale czy to założenie jest również słuszne? ADAC teraz to przetestował.

Testy ADAC: co jest bardziej ekonomiczne, E5 czy E10?

W swoich testach ADAC udowodnił, że zużycie E10 faktycznie wzrasta. Potwierdza się zatem pogląd, że biobenzyna prowadzi do znacznego wzrostu zużycia. Dzieje się tak dlatego, że etanol, choć ma lepsze właściwości spalania i wyższą liczbę oktanową, stanowi jedynie około dwóch trzecich wartości energetycznej.

Każdy, kto zatankuje Super E10, może podróżować częściej i taniej pomimo zwiększonego zużycia paliwa. © ImageBroker/Imago

Powoduje to spalanie większej ilości paliwa w celu osiągnięcia tej samej wydajności. W teorii dodatkowe zużycie paliwa wynosi około jednego procenta, a w praktyce wynosi około 1,5 procent, jak stwierdził Automobilklub w teście przeprowadzonym na testowych siedzeniach. Jednak zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od takich czynników, jak styl jazdy i warunki zewnętrzne W Internecie wspomniany. Jednak dodatkowe zużycie jest równoważone niższą ceną E10. Zaleca się prowadzenie dziennika paliwa w celu porównania dokładnego zużycia i kosztów dla E5 i E10.

E10 nadal budzi kontrowersje w Niemczech ze względu na bilans CO2

Testy ADAC pokazują również, że biobenzyna E10 zmniejsza emisję CO2 z silników benzynowych. W związku z tym spadło o 0,9 proc. Jednak E10 pozostaje kontrowersyjny w Niemczech. W kraju tym do jej produkcji potrzebne są zazwyczaj buraki cukrowe lub pszenica quarx.d wspomniany.

Więcej ekscytujących tematów motoryzacyjnych znajdziesz w bezpłatnym biuletynie naszego partnera 24auto.de.

Do produkcji tej żywności potrzebne są grunty orne. Ponadto podczas rolnictwa emitowany jest dwutlenek węgla. badanie Instytut Europejskiej Polityki Środowiskowej (IEEP) Pokazuje nawet, że więcej dwutlenku węgla uwalnia się w rolnictwie, zarządzaniu i produkcji niż w wyniku spalania E5.

READ  CD Projekt przejmuje niezależne studio The Molasses Flood
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  Większość Niemców i Polaków czuje się zagrożona przez Rosję
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  Oszuści opróżniają swoje konta bankowe: każdy powinien już teraz pilnie sprawdzić swoje sprzedaże
Continue Reading

Economy

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Published

on

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Rewolucja cenowa Mercedesa: od środy klienci nie będą już mogli poznać prawdziwego kosztu swojego samochodu. Co to znaczy? Jaki jest sens?

Koniec mercedesów z cenami: od środy luksusowa marka nie będzie już informować klientów, ile faktycznie kosztuje samochód. Również ceny poszczególnych dodatków będą w przyszłości zupełnie niejasne. Mercedes obiecuje swoim klientom większy komfort. Ale prawdziwy zamiar może być inny. Tutaj jesteś informowany o wszystkim, co ważne.

Zwykły, stały cennik pojazdów Mercedes należy już do przeszłości. Zamiast tego ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych – podobnie jak ceny akcji na giełdzie. Od tej chwili rzeczywistą cenę sprzedaży pojazdu zobaczysz jedynie na stronach internetowych Mercedesa, w sklepie internetowym i w konfiguratorze. Wciąż nie jest jasne, skąd ta cena. Ponadto w przyszłości Mercedes skupi się na miesięcznej stawce wynajmu, a nie na całkowitej cenie samochodu.

Producent obiecuje klientom szereg korzyści wynikających z tego posunięcia: takich jak bardziej elastyczne ceny, które pozwalają szybciej dostosować się do warunków rynkowych. Zakupy w Internecie powinny także stać się łatwiejsze, ponieważ klienci będą mogli indywidualnie ustalać stawki czynszu. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu będzie wygodniejszy.

W przyszłości w Mercedesie będzie mniejsza przejrzystość cen. Bez stałego cennika trudno jest porównać oferty i tym samym oszacować cenę modelu. Dla klientów nadal nie jest do końca jasne, czy reklamowana cena samochodu może znacząco przewyższać jego wartość. Szczególnie niedoświadczeni nabywcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ mają mniejszą zdolność oceny cen rynkowych.

Zamiast rozmawiać z dealerem, klienci muszą po prostu dogadać się z Mercedesem online. Po tym terminie negocjacje nie były już możliwe. Nie ma też zniżek.

Jako nabywca Mercedesa będziesz musiał w przyszłości lepiej współpracować z rynkiem, aby znaleźć dobre oferty. Przed podjęciem decyzji o zakupie sensowne może być monitorowanie cen przez dłuższy okres czasu. Wymaga to więcej czasu i uwagi w procesie zakupowym. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu jest wygodniejszy. Prawdopodobnie stanie się przede wszystkim jednym: znów droższym.

READ  Börse Express - Isosport przejmuje polskiego specjalistę ds. tworzyw sztucznych Novo Tech od Avallon MBO Fund
Continue Reading

Trending