Connect with us

Economy

Co Unia Europejska planuje stawić czoła wzrostowi cen gazu i energii elektrycznej?

Published

on

Wspólne zakupy gazu, nowe zasady dla rynku energii elektrycznej: Komisja Europejska rozważa daleko idące inicjatywy w odpowiedzi na gwałtowny wzrost cen gazu i energii elektrycznej. Jednocześnie debata ujawnia różnice między rządami UE w zakresie polityki energetycznej. W poniedziałek i wtorek ministrowie finansów UE omówili delikatną kwestię na spotkaniu w Luksemburgu. Jak Olaf Schultz, jego minister spraw zagranicznych. Ale najważniejsze stwierdzenie tego dnia padło 1600 kilometrów na północny wschód, w stolicy Estonii Tallinie.

tam Zrezygnowany Na wtorkowej konferencji prasowej przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen powiedziała, że ​​trzeba się zastanowić, czy iw jaki sposób można oddzielić cenę energii elektrycznej od ceny gazu. Ponadto szefowie państw i rządów muszą zająć się strategicznymi rezerwami gazu UE na szczycie za dwa tygodnie. Komisarz ds. gospodarczych von der Lenz, Paolo Gentiloni, był już wcześniej w Luksemburgu wytłumaczyćŻe jego agencja rozważa wspólne zakupy gazu dla krajów członkowskich – wyniki mogą zostać przedstawione w połowie grudnia, razem z innymi unijnymi przepisami dotyczącymi rynku energii. Ale jest jeszcze za wcześnie, aby poznać szczegóły.

Von der Leyen i Gentiloni otrzymali roszczenia z Hiszpanii i Francji. Hiszpański rząd przekonuje, że Unia Europejska powinna brać przykład z sukcesu wspólnego zamówienia na szczepionki przeciw Covid. Według Madrytu, gdyby związek zamawiał gaz w ten sposób, miałby większą siłę przetargową z dostawcami i mógłby gromadzić rezerwy strategiczne, które pomogłyby przeciwdziałać gwałtownym wzrostom cen.

Ponadto Hiszpania i Francja wzywają do zmiany zasad hurtowego rynku energii elektrycznej. Francuski minister finansów Bruno Le Maire Powiedziała Przed spotkaniem w Luksemburgu powiedział, że „nie akceptuje już uzależnienia cen prądu od cen gazu”. Wymagany jest „bezpośredni związek między średnim kosztem produkcji energii elektrycznej we wszystkich krajach a cenami płaconymi przez konsumentów”. Do tej pory najdroższa elektrownia ustalała cenę na europejskich rynkach energii elektrycznej.

READ  Hamburg: Poszukiwania mieszkania nasilają się! Połącz się z reklamą w ogłoszeniach w serwisie eBay

Francja czuje się poszkodowana, ponieważ ceny zależą od drogich elektrowni gazowych

Skutkuje to niższymi cenami, gdy popyt może zostać zaspokojony przez elektrownie wiatrowe, wodne, słoneczne i jądrowe o bardzo niskich kosztach operacyjnych. Ale w dzisiejszych czasach konieczne jest również spalanie drogiego gazu w elektrowniach: oznacza to, że ceny energii elektrycznej rosną wraz ze wzrostem cen gazu. Francuski minister Le Maire uważa to za szczególnie niesprawiedliwe, ponieważ jego kraj produkuje elektryczność stosunkowo tanio – dzięki licznym reaktorom jądrowym. Ponieważ jednak średnie krajowe koszty nie są jeszcze decydujące dla ceny energii elektrycznej, francuskie ceny zależą od drogich elektrowni gazowych „w Niemczech i gdzie indziej”, jak skarżył się Le Maire w zeszłym tygodniu. sieć.

Ten system był wielokrotnie wzywany w przeszłości – bez rezultatu. Ale teraz komisarz von der Leyen wysuwa tę samą krytykę. Wasz organ chce również przedstawić w przyszłym tygodniu tak zwany zestaw narzędzi: zalecenia dotyczące tego, w jaki sposób państwa członkowskie mogą złagodzić krótkoterminowe konsekwencje wyższych cen dla konsumentów i przedsiębiorstw.

Dowody miały być pierwotnie przedstawione we wtorek, ale komisja chce nadal dzielić się pomysłami z rządami. Na spotkaniu ministerialnym komisarz Gentiloni podkreślił znaczenie „ograniczenia w czasie i ukierunkowania” tych krajowych programów pomocy oraz „poszanowania zasad rynku wewnętrznego i wsparcia”. Rządy Hiszpanii i Włoch obniżyły już podatki od energii, podczas gdy Francja ograniczyła ceny energii elektrycznej i gazu.

Fakt, że prezes Gentiloni von der Leyen jest również zamieszany w tę sprawę, pokazuje, jak poważnie komisja traktuje kryzys cen gazu. Nic dziwnego: w końcu debata na temat wpływu na obywateli może zagrozić częściom Zielonego Ładu, ambitnego unijnego programu ochrony klimatu. Przed spotkaniem ministerialnym polski rząd ostrzegł, że UE musi teraz „kompleksowo” rozważyć swoje społeczne konsekwencje, jeśli chodzi o pakiet ochrony klimatu, np. plan rozszerzenia handlu emisjami o mieszkalnictwo i transport. Propozycja Komisji spowodowała, że ​​benzyna, ropa i gaz byłyby droższe w ogrzewaniu. Wiele rządów i tak krytykowało to – nawet przed doświadczeniami ostatnich kilku tygodni.

READ  Rada Zakładowa Forda ogłasza złe wieści dla pracowników Saarlouis

Paryż promuje i przedstawia krajową energię jądrową jako przyjazną dla klimatu alternatywę

Francja wykorzystuje również furię gazową jako pretekst do promowania energetyki jądrowej. „Jeśli mamy wygrać walkę ze zmianami klimatycznymi, potrzebujemy elektrowni jądrowych i większych inwestycji w energię jądrową”. Powiedziała Le Mer w Luksemburgu. Kwestią sporną w UE jest to, czy reaktory jądrowe należy uznać za zielone inwestycje. Komitet obecnie przygotowuje coś, co nazywa się Kategoria, obszerny katalog norm określających działalność gospodarczą przyjazną środowisku i klimatowi. W najbliższych tygodniach organ wprowadzi ustawę o ocenie energetyki jądrowej, a Le Maire chce wpłynąć na tę ustawę na jego korzyść. Inne rządy, takie jak Niemcy i Austria, odrzucają zieloną pieczęć reaktorów jądrowych.

Wydaje się, że Komisja planuje teraz stworzenie odrębnej kategorii dla elektrowni jądrowych i gazowych. Nie powinna być postrzegana jako ekologiczna, ale jako niezbędna technologia przejściowa o stosunkowo niskiej emisji gazów cieplarnianych. Z Paryża mówi się, że rząd francuski może żyć z tym kompromisem. Jednak Le Maire nadal chwalił korzyści płynące z energii jądrowej dla Unii Europejskiej. Lepiej dmuchać na zimne.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Published

on

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, zaprezentuje futurystyczny wygląd na wystawie samochodowej w Pekinie „SUV zupełnie nowej generacji”. ID.Code, opracowany wspólnie przez zespoły w Chinach i Europie, to „Witamy chińskich klientów Volkswagena”, Spółka ogłosiła 24 kwietnia 2024 r. Studium koncepcyjne już istnieje „Konsekwentnie zaprojektowany do w pełni zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4”. VW chce także do 2027 roku wprowadzić na rynek w Chinach pięć modeli submarki ID.UX.






Volkswagen znalazł się w Chinach pod presją ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich dostawców, szczególnie w obszarze samochodów elektrycznych. „Ceny stale spadają, a konkurencja staje się coraz trudniejsza”.Ralf Brandstätter, który kieruje chińskim oddziałem Volkswagena, powiedział niemieckiej agencji informacyjnej DPA na krótko przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Pekinie. Chiński BYD sprzedaje obecnie w swoim kraju więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych niż Volkswagen.

Logiczne wydaje się zatem, że Volkswagen chciałby w większym stopniu odpowiadać na pragnienia klientów w Chinach poprzez design i technologię. Prace nad konwencjonalnymi samochodami z silnikami spalinowymi są w dalszym ciągu zarezerwowane dla Volkswagena „Bardzo opłacalne” On jest. Jednak jeśli chodzi szczególnie o samochody elektryczne, Chińczycy preferują lokalnych dostawców lub Teslę.

Mnóstwo cyfrowych dzwonków i gwizdków

Nic więc dziwnego, że ID.Code ma wiele cyfrowych wodotrysków. Samochód koncepcyjny to pierwszy samochód Volkswagena, „Ten, kto komunikuje się i wchodzi w pełną interakcję ze swoim otoczeniem poprzez swój wygląd zewnętrzny”.. Ponieważ ID.Code jest zrozumiały „Nie tylko jako samochód, ale także jako cyfrowy awatar, który wchodzi w interakcję z innymi użytkownikami dróg i zapewnia właścicielom bogactwo informacji i opinii”..




READ  Rada Zakładowa Forda ogłasza złe wieści dla pracowników Saarlouis


Podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Volkswagen prezentuje studium koncepcyjne dedykowane chińskim klientom. (Zdjęcie: Volkswagen) [1/9]

ID.Code jest właściwie zaprojektowany do jazdy autonomicznej na poziomie 4. (Zdjęcie: Volkswagen) [2/9]

VW nazywa ID.Code SUV-em, ale wygląda bardziej płasko niż kombi. (Zdjęcie: Volkswagen) [3/9]

ID.Code ma elektrycznie sterowane drzwi bez uchwytów i cyfrowe lusterka zewnętrzne. (Zdjęcie: Volkswagen) [4/9]

Dachowy moduł fotowoltaiczny ma za zadanie zaspokoić zapotrzebowanie pojazdu elektrycznego na energię elektryczną. (Zdjęcie: Volkswagen) [5/9]

Żeton identyfikacyjny musi mieć niski opór powietrza. (Zdjęcie: Volkswagen) [6/9]

Kompaktowy robot próżniowy Lupo będzie dostępny dla kodu ID. (Rysunek: Volkswagen) [7/9]

To powinno wyczyścić samochód w trybie czyszczenia. (Rysunek: Volkswagen) [8/9]

Volkswagen zaproponował także wersję GTI. (Rysunek: Volkswagen) [9/9]


Symbol identyfikacyjny na przedniej części wyposażony jest w inteligentny system oświetlenia. Volkswagen nazywa ten typ chmur świetlnych 3D Interactive Eyes „Wiązka światła pod przednią osłoną”. Obejmuje to również wyświetlacz LED w częściowo przezroczystej części przedniej. Kiedy zbliża się kierowca lub autoryzowany użytkownik, ID.Code zaczyna działać „Wizualny i dźwiękowy scenariusz powitalny, który bezpośrednio dostarcza kierowcy i gościom aktualnej prognozy pogody na najbliższe dwie godziny”..

Największą innowacją jest jednak jazda autonomiczna z automatyzacją poziomu 4.


Continue Reading

Economy

Dlaczego może to stać się problemem

Published

on

Dlaczego może to stać się problemem
  1. Strona główna
  2. życie
  3. pieniądze

Naciska

Wypłata pieniędzy z supermarketu jest wygodna i nieskomplikowana oraz cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Może to stanowić problem dla rynków.

Wypłata pieniędzy podczas zakupów staje się coraz bardziej popularna. Coraz więcej klientów korzysta z usług nie tylko supermarketów, ale także aptek i sklepów z artykułami metalowymi. Korzyść jest oczywista: oszczędzisz sobie wizyty w bankomacie i będziesz mógł przechowywać gotówkę podczas zakupów.

Z reguły można wypłacić do 200 euro. Jedyną rzeczą, która różni się w zależności od sprzedawcy, jest wartość zakupu, po której oferowana jest usługa. O ile w 2019 r. rynki wypłaciły klientom około 2,23 mld euro, o tyle w 2023 r. przekroczyły one już 12,3 mld euro. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Handlowych EHI.

Klienci otrzymują płatność, mimo że płacą kartą

Paradoksalny może wydawać się fakt, że coraz więcej klientów wypłaca pieniądze podczas zakupów. Przecież ludzie coraz mniej płacą monetami i banknotami. „Popyt rośnie również ze względu na zmniejszenie liczby bankomatów” – wyjaśnia niemieckiej agencji informacyjnej DPA Horst Rutter, autor badania EHI. Ponadto w Niemczech nadal jest wielu miłośników gotówki, którzy nie chcą płacić kartą. Z raportów wynika, że ​​szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie wiele banków zamknęło swoje oddziały i zlikwidowało bankomaty, coraz ważniejsze staje się wypłacanie pieniędzy z supermarketów. skupiać się Cytat z działów korporacji.

Możesz używać koloru żółtego w sklepach spożywczych, takich jak Rewe i Edeka, w aptekach, takich jak dm i Rossmann, a także w sklepach z artykułami żelaznymi. © Funke Photo Services/Imago

Klientom łatwiej jest znaleźć miejsce, w którym można otrzymać gotówkę. Usługa jest także wolna od dodatkowych opłat – w przeciwieństwie do bankomatów innych banków. Portal potwierdza, że ​​banki oszczędzają pieniądze, kontynuując demontaż maszyn i tym samym zmniejszając koszty eksploatacji maszyn. Finanse.net. Usługa jest przydatna także dla sprzedawców detalicznych. Zwiększasz sprzedaż, pozyskujesz nowych klientów i wzmacniasz swój wizerunek. Badanie potwierdza jednak, że w dłuższej perspektywie usługa ta może wpędzić rynki w kłopoty Instytut Badań Handlowych EHI.

Brak wystarczających środków w kasie rynkowej

Jeśli więcej osób będzie nadal wypłacać pieniądze, a jednocześnie mniej klientów będzie płacić gotówką, „w niektórych przypadkach sprzedawcom detalicznym będzie trudno w pełni utrzymać tę usługę i zaspokoić popyt” – wyjaśnia autor badania Horst Rutter: „Wtedy będzie trzeba Kupowanie gotówki od dostawców.” Udział gotówki w całkowitej sprzedaży spadł o dwa punkty procentowe do 35,5 proc. w 2023 r. Jednocześnie sprzedaż płatności kartami wzrosła do 61,8 proc., czyli 300 mld euro, czyli – jak wynika z badania – krytycznego limitu zostaje osiągnięty, gdy wskaźnik obrotu gotówkowego spadnie poniżej 25%.

READ  Hamburg: Poszukiwania mieszkania nasilają się! Połącz się z reklamą w ogłoszeniach w serwisie eBay

Może to oznaczać, że sklepy nie zawsze są w stanie to zrobić, szczególnie rano, gdy punkty kasowe są puste. Wydawanie pieniędzy klientommówi Horst Rutter. Do tego dochodzą opłaty transakcyjne. Za każdą wypłatę rynki muszą zapłacić od 0,1 do 0,2 procent kwoty wypłacanej bankom. W 2023 roku firmy zapłaciły bankom 17,23 mln euro, co oznacza wzrost o 25,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Klienci mogą spotkać się z ograniczeniami

„Handel nie uważa tej rekompensaty za uzasadnioną, ponieważ obsługa gotówkowa oznacza ulgę dla sektora bankowego. Daje mu to możliwość demontażu większej liczby bankomatów i obniżenia kosztów”. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe W zeszłorocznym oświadczeniu. Horst Rutter spodziewa się, że w przyszłości usługa będzie podlegać ograniczeniom dla klientów. Jedną z możliwości jest na przykład ustalenie dolnego górnego limitu kwot wypłat. Sami handlowcy nie widzą jeszcze żadnego problemu. A oni nadal krytykują.

Chcesz cennych wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze?

W biuletynie „Clever Save” Merkur.de w każdy czwartek znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy.

Rossman na przykład nie widzi ograniczeń w podaży, ale nie chce kupować dodatkowej gotówki. Z drugiej strony konkurencyjny DM „byłby z radością, gdyby banki zniosły opłatę za pobranie kwoty płatności”. Brama Finanse.net Podejrzewa się, że dużym dyskontom i sieciom supermarketów uda się zakończyć model opłatowy. Docelowo w interesie banków leży zmniejszenie liczby bankomatów. Niezależnie od tego, co stanie się dalej, jest mało prawdopodobne, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali oferowania w przyszłości.

Continue Reading

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Rada Zakładowa Forda ogłasza złe wieści dla pracowników Saarlouis

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Trending