Obecnie konsumenci muszą płacić więcej za litr oleju napędowego niż Super E10. W całym kraju cena litra Super E10 w piątek 11 marca wynosiła średnio 2,18 euro. Z drugiej strony olej napędowy nadal był drogi i wzrósł do 2,29 euro.
Top News
Ceny oleju napędowego są nagle wyższe niż benzyny premium
Ponad dwa euro przy dystrybutorze
:
Dlaczego olej napędowy nagle kosztuje więcej niż super na stacji benzynowej
Usługa Wojna na Ukrainie podnosi ceny paliw w Niemczech Skutkuje to nietypowym scenariuszem na stacjach benzynowych: pomimo niskich podatków olej napędowy bywa droższy od benzyny premium. SZ wyjaśnia dlaczego.
Również w Charland kierowcy muszą liczyć się z wyższą ceną przy dystrybutorze. W piątek (7 marca) kierowcy musieli zapłacić średnio 2,2 euro za litr benzyny premium, 2,15 euro za Super E10 i 2,29 euro za olej napędowy. Dla porównania: około dwa lata temu, kiedy ceny ropy i paliw związane z koroną były niższe, średnia E10 na litr w Niemczech wynosiła 1,13 euro, a oleju napędowego 1,03 euro.
Może to być bezpośrednią przyczyną trwającego na Ukrainie konfliktu, ponieważ większość oleju napędowego pochodzi z Rosji: Niemieckie Forum Ekonomiczne (IW) w Kolonii twierdzi, że Rosja jest „głównym dostawcą” oleju napędowego. Około 15 procent oleju napędowego w zbiornikach samochodowych w tym kraju pochodzi z Rosji.
Według ADAC sporadyczne wahania cen oleju napędowego i benzyny są normalne. Jeśli zimą będzie więcej ciepła, ceny oleju napędowego wzrosną, ponieważ produkcja oleju napędowego i opałowego jest łączona. Z drugiej strony, wraz ze wzrostem liczby podróży latem, Super E10 jest często droższy. Ale nierzadko olej napędowy jest droższy po opodatkowaniu niż benzyna.
Według ADAC fakt, że olej napędowy jest obecnie droższy niż Super E10, jest przyczyną obecnego dużego zapotrzebowania na olej opałowy. „W tym sezonie jest naprawdę inaczej, ale ludzie kupują teraz olej opałowy, ponieważ nie wiedzą, jak będzie wyglądać następna zima” – powiedziała niemieckiej agencji prasowej rzeczniczka ADAC w Monachium. Ta niepewność związana jest głównie z rosyjską inwazją na Ukrainę.
Niedobory oleju napędowego są spowodowane strajkiem kupujących
Hans Wenk, dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Handlu Zagranicznego ds. Ropy Mineralnej i Energii, rozmawia z „Mitteldeutsche Zeitung” o „strajku kupujących” na międzynarodowych rynkach energetycznych, który obecnie powoduje niedobór oleju napędowego. Rosja nadal dostarcza, ale importuje mniej ze względu na podobieństwo do Ukrainy.
„Jest niedobór oleju napędowego, jest naprawdę wystarczająco dużo oleju napędowego”, wyjaśnia Wenk Mitteldeutsche Zeitung. W rezultacie, według eksperta ds. ropy naftowej, ceny oleju napędowego gwałtownie wzrosły, czasami wyższe niż benzyny.
Jeśli wojna będzie trwała, ceny prawdopodobnie wzrosną. Według ADAC w poniedziałek same ceny benzyny i oleju napędowego wzrosły o ponad pięć paisów w ciągu trzech dni. Śmieci.
Ceny benzyny i oleju napędowego wzrosły do bezprecedensowych poziomów z powodu wyższych podatków w Niemczech
Oprócz rosnących cen zakupu, podatki w Niemczech doprowadzą również do rekordowych cen. W przypadku benzyny super obciążenie podatkiem energetycznym, podatkiem od CO2 i VAT wynosi obecnie jedno euro za litr, podczas gdy olej napędowy nadal wynosi 90 paise za litr ze względu na niższą stawkę podatku od energii.
W niektórych sąsiednich krajach tankowanie jest tańsze niż w Niemczech, np. w Polsce, Czechach, Austrii i Luksemburgu. W Luksemburgu Niskie ceny wynikają z niższych podatków od olejów mineralnych oraz z państwowego limitu cen.
Eksplozja cen oleju napędowego i benzyny: ADAC domaga się wyższych uprawnień dla pasażerów
Heard Hillbrand, szef ADAC Transport, wezwał rząd federalny do płacenia więcej za wszystkich pasażerów: „Ci podróżujący mniej niż 21 kilometrów również powinni zostać zwolnieni”.
Premier Charles Tobias Hans (CDU) domaga się natychmiastowego spadku cen paliwa w związku z nowymi rekordowymi wartościami na stacjach benzynowych. „Przełamanie bariery dwóch euro przy dystrybutorze paliwa jest niemożliwe dla każdego, kto polega na swoim pojeździe silnikowym w pracy. Istnieje pilna potrzeba hamulca ceny paliwa” – powiedział Charbroken w poniedziałek.
Potrzebna jest również krótkoterminowa obniżka podatku VAT na ceny paliw. „To, co zrobiono z podatkiem VAT podczas kryzysu koronowego, jest możliwe nawet w czasie kryzysu cen energii, aby wyzwolić ludzi” – powiedział Hans.
W sąsiedniej Polsce rząd kilka tygodni temu podjął środki zaradcze, aby obniżyć podatki na paliwo.
Wzrost cen oleju napędowego dwukrotnie wpływa na konsumentów: w miarę jak branża transportowa radzi sobie ze zwiększonymi kosztami transportu, to samo dzieje się z cenami usług i towarów.
„Miłośnik kawy-amatora. Guru podróży. Subtelnie czarujący miłośnik zombie. Nieuleczalny czytelnik. Fanatyk sieci”.
Top News
Zatrzymany w Polsce: Putin rzekomo planował zamach na Zełenskiego | Polityka
Nächster Schlag gegen das Agenten-Netzwerk des Kreml: Polen hat einen mutmaßlichen Spion verhaftet, der ein Attentat auf Ukraine-Präsident Wolodymyr Selenskyj vorbereitet haben soll.
Der Mann namens Pawel K. habe den Kreml-Geheimdiensten bei der Planung des Anschlags geholfen, hieß es von den polnischen Ermittlern. Der ursprüngliche Tipp kam dabei aus der Ukraine: Die dortige Generalstaatsanwaltschaft hatte die polnischen Behörden alarmiert und umfangreiche Beweise vorgelegt.
Wichtigen Flughafen ausspioniert
Die Staatsanwaltschaft wirft ihm vor, dass er sensible Informationen über den Flughafen Rzeszow im Süden Polens ausgespäht und an Russland gegeben habe.
► Der Airport ist seit Beginn des russischen Großangriffs auf die Ukraine von zentraler Bedeutung. Denn: Über diesen Airport reisen alle westlichen Politiker, die nach Kiew wollen. Selenskyj und andere ukrainische Spitzenpolitiker nutzen ihn ebenfalls für Besuche im Westen.
Direktflüge aus der Ukraine sind nicht möglich, weil der Luftraum wegen der Russen-Angriffe gesperrt ist.
Laut den Ermittlern wurde Pawel K. am Mittwoch verhaftet. Ihm drohen bei einer Verurteilung bis zu acht Jahre Haft.
Am gleichen Tag klickten im fränkischen Bayreuth die Handschellen: Die Deutsch-Russen Dieter S. (39) und Alexander J. (37). sollen für den Kreml US-Stützpunkte ausgespäht und Anschläge auf militärische Transportwege geplant haben.
Laut Generalbundesanwalt soll sich Dieter S. bereit erklärt haben, Sprengstoff- und Brandanschläge auf Militär-Infrastruktur und Industriestandorte zu begehen. Sein Ziel: die militärische Hilfe von Deutschland an die Ukraine zu sabotieren!
Einige der ins Visier genommenen Objekte soll Dieter S. vor Ort ausgespäht und fotografiert haben, etwa Militärtransporte. Alexander J., half ihm laut den deutschen Ermittlern spätestens seit diesem März. Jetzt sitzen beide Männer in Untersuchungshaft.
„Miłośnik kawy-amatora. Guru podróży. Subtelnie czarujący miłośnik zombie. Nieuleczalny czytelnik. Fanatyk sieci”.
Top News
Pożar tunelu w Monachium: ponowne otwarcie tunelu Louis Geiselbach
Tunel Luise Kiesselbach w Monachium będzie ponownie dostępny w obu kierunkach tuż przed godziną 20:00. Rzecznik policji wyjaśnił to wieczorem zapytany przez PR.
Pojazd zapalił się w tunelu
Wschodnia rura metra w kierunku północnym i tunel Heckenstaler na zachodzie musiały zostać zamknięte zeszłej nocy po pożarze furgonetki. Ta akcja spowodowała poranne korki.
Po południu prace konserwacyjne również wymusiły zamknięcie południowo-zachodniej metra na kilka godzin.
Nadal obowiązują ograniczenia
Chociaż ruch może zostać wznowiony, nadal obowiązują ograniczenia: wjazd do tunelu w kierunku północnym od strony Louis-Gieselbach-Platz nie jest możliwy aż do odwołania. Maksymalna prędkość w tunelu wynosi 40 km/h. Można tylko do i wyprzedzanie jest obecnie zabronione.
Van w ogniu
Pojazd zapalił się w tunelu w środę około godziny 23:15. Kilku mieszkańców zauważyło gęsty dym i widziało dym wydobywający się z końców tunelu Luise Kiesselbach. Wezwali straż pożarną.
Policja stwierdziła, że nie było wypadku. 30-letni kierowca vana zdołał oswobodzić się z płonącego pojazdu, został przebadany na miejscu przez zespół ratownictwa medycznego. Nie musiał jechać do szpitala. Dwie inne osoby, które wraz z pojazdem znajdowały się w tunelu, gdy wybuchł pożar, wyszły bez szwanku.
Na razie nie jest jasne, co było przyczyną zapalenia się pojazdu. Policja prowadzi dochodzenie.
Tunele odgrywają kluczową rolę w transporcie
Strażakom udało się ugasić pożar w samochodzie, jednak został on całkowicie uszkodzony. Tunel również jest uszkodzony – nie wiadomo jeszcze, jak bardzo.
Tunel Louisa Geiselbacha ma kluczowe znaczenie dla ruchu na południowy zachód od Monachium. Dopływa do niego autostrada A95 i przepływa przez nią część ruchu pomiędzy A995 i A96 na południu. Wydział Kryminalny w Monachium zbada przyczynę pożaru.
Z raportami i informacjami od reporterów BR Davida Herdinga, Manuela Raucha, Franka Jordana, Christopha Müllera i Gerharda Bragga.
„Miłośnik kawy-amatora. Guru podróży. Subtelnie czarujący miłośnik zombie. Nieuleczalny czytelnik. Fanatyk sieci”.
Top News
1500 km do Pemovo Bisci. Żołnierze z Knüll trenują z Armią USA w Polsce
Naciskać
Żołnierze Jägerbataillon 1 ze Schwarzenborn byli teraz w stanie pomyślnie ukończyć pierwszą część manewru Saber Strike. Na początku tygodnia grupa bojowa dotarła na polski poligon „Polonie Bemowo Biskie”. Przejdźmy teraz do kolejnej części treningu: programu ostrego strzału.
Schwarzeneggera. Podpułkownik Hagen, dowódca 1. Batalionu Jaggerów, był usatysfakcjonowany: „Udało nam się zakończyć fazę „marszu” przy minimalnej liczbie awarii pojazdów i bez poważnych obrażeń. Ludzie i towary przybyli we właściwe miejsce we właściwym czasie.” W sumie żołnierze z Kull przebyli dystans 1500 kilometrów.
Przy tej trasie i takiej liczbie pojazdów jest to duży sukces, podpułkownik mówi: „Jak dotąd osiągnęliśmy wszystkie nasze cele. Jestem dumny z moich zawodników.
Szkolenie w Schwarzenborn rozpoczęło się 8 kwietnia. Po stacjonowaniu w Vilcek, gdzie stacjonował 2. pułk kawalerii armii amerykańskiej, Wielonarodowa Grupa Bojowa Jägerbataillon 1 pomaszerowała do Polski wraz z 2. pułkiem kawalerii armii amerykańskiej. Odtąd niemiecka grupa bojowa wchodziła w skład 2. Pułku Ułanów w celach szkoleniowych. Wielonarodowy Zespół Bojowy, specjalnie zebrany na szkolenie w Vilseck, składa się z 800 żołnierzy i 250 pojazdów. Jagger dowodzi Batalionem 1.
Zintegrowane z systemami NATO
„Międzynarodowy charakter tych ćwiczeń jest imponującym przykładem tego, co naprawdę oznacza NATO. Jako dowódca dowodzi mną dowódca amerykańskiej brygady i byłem jednym z jego regularnych dowódców amerykańskich batalionów. Nie ma żadnych różnic” – podkreśla podpułkownik Sebastiana Hagena.
Z Vilcka pojechaliśmy autostradą i przekroczyliśmy granicę Polski z końcowym przystankiem technicznym w Koszarach Wettiner we Frankenbergu (Saksonia). Według sierżanta prasowego Tima Friedricha żołnierze mogli odpocząć przez kilka godzin w Jaganiu i Łasku, po czym kontynuowali marsz do Pemovo Biskie, na „Polonie Szkoleniowym Bemovo Biskie”.
Pemovo Biskajska to miejscowość w województwie warmińsko-mazurskim, należąca do gminy miejsko-wiejskiej Biała Piska w powiecie Biskajskim – kilkudniowa międzynarodowa impreza strzelecka – obecnie odbywa się w Pemovie. Pole treningowe Pisci. Żołnierze z Knüll będą współpracować z innymi partnerami NATO w bezpośrednim ogniu, wyjaśnia Press Sgt.
„Miłośnik kawy-amatora. Guru podróży. Subtelnie czarujący miłośnik zombie. Nieuleczalny czytelnik. Fanatyk sieci”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de