Connect with us

entertainment

Badanie skali telewizorów UHF: będzie wąski dla DVB-T2 po 2030 r.

Published

on

Częstotliwości są bardzo konkurencyjnym atutem. Dotyczy to również pasma UHF w paśmie 470-694 MHz, które obecnie jest przeznaczone głównie do naziemnej cyfrowej transmisji liniowych programów telewizyjnych (DVB-T2) oraz do obsługi lokalnych radiolinii w kontekście profesjonalnej technologii eventowej. Po opublikowaniu badania Federalna Agencja ds. Sieci chce pokazać „różnorodne zainteresowania i zmiany” związane z tym widmem, a także potencjalne scenariusze użytkowania od 2030 r., Kiedy wygasa poprzednia nagroda.

Na Światowej Konferencji Radiowej w 2023 r. społeczność międzynarodowa prawdopodobnie określi podstawowy kurs dla przyszłości tego pasma telewizyjnego UHF. Jednocześnie na szczeblu krajowym toczą się dyskusje. Lokalny organ regulacyjny zajmuje się „strukturyzacją aspektów technicznych, ekonomicznych i prawnych oraz osiągnięciem odpowiedniej równowagi między interesami różnych grup użytkowników”.

Jest naprawdę wysoko sprawdzać, z którą agencja sieciowa zleciła firmie konsultingowej Goldmedia we współpracy z Instytutem Fraunhofera Układów Scalonych (IIS) i profesorem prawa z Regensburga Jürgenem Kohlingiem, jedno jest jasne: w zakresie „zarejestrowane potrzeby stają się możliwościami dostępnego spektrum – również biorąc pod uwagę największą Efektywność – wyraźnie przewyższa.”

Naukowcy pracowali nad „wysokim zainteresowaniem wykorzystaniem częstotliwości przez transmisje naziemne, bezprzewodowy sprzęt produkcyjny (PMSE)” wśród organizatorów i dostawców usług w zakresie technologii wydarzeń i mobilnej łączności szerokopasmowej. W tym ostatnim przypadku wyciągnęły ręce zarówno władze, organizacje z misjami bezpieczeństwa (BOS), jak i cywilna część Bundeswehry, a także operatorzy telefonii komórkowej w celu udostępnienia opinii publicznej. Możliwe jest również zastosowanie czysto wojskowe, na przykład w ćwiczeniach, manewrach, trasach marszowych i wsparciu NATO.

Zasadniczo autorzy rozważają trzy główne scenariusze wykorzystania pasma: Utrzymanie status quo z kontynuacją nadawania DVB-T2 i uzupełnieniem o usługi mobilne New Broadcasting (NR) oparte na 5G. „Drugie użycie” Usług PMSE zostanie w całości zachowane.

Naukowcy uważają za bardziej prawdopodobne dwa pozostałe główne modele, które sami formułują bardziej szczegółowo. Opisujesz futurystyczne wspólne wykorzystanie widma TV-UHF, w którym część wykorzystywana przez radio jest redukowana z korzyścią dla innych użytkowników. W przypadku technologii eventowej przewidziana jest pewna gwarancja obecności. Trzeci scenariusz dotyczy podstawowego wykorzystania technologii mobilnej łączności radiowej z „wspólnym wykorzystaniem” w postaci produkcji bezprzewodowej. Jednak obecnie trudno będzie ujednolicić ten model ze względu na lokalną sytuację w kraju.

READ  Księżniczka Anna: W mundurze na pogrzebie – mimo niezadowolenia królowej

Konferencja transmisyjna będzie musiała najpierw ustalić podstawowe wymagania dotyczące długoterminowego wspólnego użytkowania widma UHF telewizora. Następnie, zdaniem ekspertów, „w założeniu coraz mniejszego wykorzystania telewizji linearnej” ostatecznie można również „rozdzielić linearne nadawanie telewizji za pomocą technologii nadawania, zwłaszcza w przypadku DVB-T2, z czasem można dyskutować”.

Autorzy wyjaśnili, że w 2020 r. 2,4 mln gospodarstw domowych z telewizją w Niemczech korzystało z nadawania naziemnego jako kanału transmisji telewizji. Odpowiada to 6,3 procent telewizyjnych gospodarstw domowych. Wraz z IPTV i ekskluzywnym odbiorem Internetu („Connected TV Only”) antena jest jednym z trzech mniejszych kanałów transmisji telewizyjnej. To także tylko na 52 proc. obszaru RFN „odbiór wewnętrzny i w kolejnych 26 proc. odbiór zewnętrzny z DVB-T2”. W sumie prawie połowa (44 procent) gospodarstw domowych korzystających z DVB-T2 korzysta z abonamentu Freenet, aby oglądać specjalne programy telewizyjne, a także ARD i ZDF.

Z drugiej strony, jak wynika z badania, niemal wszędzie istnieje możliwość odbioru szerokopasmowej telewizji internetowej. Przy docelowej dostępności 96,3 procent na poziomie co najmniej 16 Mbit/s i 93,3 procent przy 50 Mbit/s w połowie 2020 r., usługi te można sklasyfikować jako „należne na poziomie krajowym”. A od wielu lat istnieje również „tendencja do nielinearnego i zmiennego w czasie wykorzystywania treści programów telewizyjnych”. W połowie 2020 r. 33 procent telewidzów oglądało programy telewizyjne przynajmniej raz w tygodniu z opóźnieniem w bibliotekach mediów niemieckich stacji telewizyjnych.

Zgodnie z analizą, co do zasady, korzystanie z gifów w coraz większym stopniu zwraca się do platform internetowych, takich jak YouTube, i płatnych usług przesyłania strumieniowego, takich jak Amazon Prime i Netflix. Wątpliwe jest zatem, czy za dziesięć lat będzie „tyle linearnych niemieckojęzycznych kanałów telewizyjnych, ile jest dzisiaj”. Dalszy rozwój DVB-T2 do późniejszego standardu, opartego na wydajniejszym kodeku wideo, obsługującym rozdzielczość obrazu Ultra High Definition (UHD), nie jest obecnie realizowany ani przez nadawców publicznych, ani przez Freenet. Alternatywnie, obecne rozdzielczości HD na Ziemi muszą być również utrzymywane po 2030 r. 5G-NR może być przydatnym dodatkiem, ale wymaga nowej technologii odbioru i transmisji.

READ  Oscar dla „Idy”: „największy sukces polskiego kina”

Tymczasem ruch danych w sieciach komórkowych znacznie wzrósł w ciągu ostatnich kilku lat i w umiarkowanym scenariuszu może wykazywać wzrost o około dziesięć procent rocznie nawet po 2024 r. Dla 20 procent populacji żyjącej na obszarach słabo zaludnionych, Według naukowców widmo telewizyjne UHF zapewni pojemnościową wartość dodaną po 2030 roku. Z drugiej strony, wymagania dotyczące mobilności cyfrowej, takie jak autonomiczna jazda, na co lubią zwracać uwagę operatorzy telefonii komórkowej, wymagają „z dzisiejszej perspektywy nie ma masowego wzrostu szybkości transmisji danych na obszarach wiejskich”.

Jeśli chodzi o użycie mikrofonów radiowych i monitorów dousznych, wtórne wykorzystanie niezajętych regionalnie częstotliwości DVB-T2 „ma kluczowe znaczenie w przyszłości”, napisali autorzy. Będą potrzebne przy dużych imprezach i tymczasowych imprezach sportowych, a także na targach. Te mikrofony bezprzewodowe są często instalowane na stałe w salach koncertowych i teatrach, a także w studiach produkcyjnych filmowych i telewizyjnych. „Mega-wydarzenia”, takie jak Tour de France lub Konkurs Piosenki Eurowizji, mogą wymagać dużego pasma, przekraczającego 150 MHz pod względem czasu i lokalizacji. Popyt wzrósł ze względu na rosnącą liczbę produktów, wyższe wymagania jakościowe i będzie nadal rósł.

W przypadku sektora wojskowego eksperci widzą całkowite zapotrzebowanie na taktyczne aplikacje mobilne do 2030 r. 100 MHz. Służby BOS, które ostatnio poszły z pustymi rękami w sporze o częstotliwości 450 MHz na rzecz przesyłu energii, zażądały dodatkowego pasma współdzielonego 60 MHz, m.in. łączność Radiowa, transmisja wideo i drony rozpoznawcze. Jednocześnie skupienie DVB-T2 na kluczowych regionach około 56 MHz i dalsze ograniczanie zasięgu naziemnego może zapewnić do 112 MHz.

Uczeni uważają, że ograniczenie, a nawet zakończenie nadawania DVB-T2 nie jest problematyczne z punktu widzenia konstytucyjnego prawa o nadawaniu, ponieważ telewizja naziemna nie jest „konstytucyjnie obowiązującym podstawowym przedmiotem usługi. W związku z tym składka nadawcza nie jest w żaden sposób kwestionowana. nie ma obowiązku” utrzymywanie infrastruktury do swobodnego rozpowszechniania nadawania publicznego w postaci DVB-T2. Aby zabezpieczyć długoterminową przyszłość częstotliwości radiowych i kulturalnych.

READ  Katastrofa „Pierwszych randek” Jutty Speidel: „Był aktorem” | rozrywka


(mies.)

do strony głównej

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Let's Dance 2024: Gwiazdy narzekają po kampanii powrotu RTL

Published

on

Let's Dance 2024: Gwiazdy narzekają po kampanii powrotu RTL

Er ist wieder da und sorgt schon vorab für zittrige Knie. Dabei sollten die Promis von „Let’s Dance“ eben jene doch eigentlich erst am Ende des berüchtigten Discofox-Marathons haben.

[–>

In der vergangenen Show am 12. April 2024 machte RTL die Rückholaktion offiziell: Nach einem Jahr Pause ist der Dauertanz zu Schlager- und Mallorca-Musik in Show 7 zurück. Eingeführt worden war er einst in Staffel vier (2011).

[–>

„Let’s Dance“: Promis meckern nach Rückholaktion von RTL

[–>

Zwei, die in der aktuellen Staffel zu den Favoriten zählen, sind vom Comeback alles andere als begeistert.

[–>

Alles zum Thema RTL

Die Reaktion von Detlef Soost, der zuvor noch sein morgendliches Ritual mit Ekaterina Leonova verriet, erfolgte spürbar genervt: „Ich fühle nix bei Diskofox-Marathon, weil ich Discofox nicht kann und mich auch noch nie damit beschäftigt habe. Insofern war das Gefühl gleich null.“ 

[–>[–>

Auch Gabriel Kelly zeigte sich wenig begeistert: „Discofox an sich ist ja ok. Aber die Musik dazu? Das wird ein hartes Training. Du hörst ja dann die Mucke wirklich jeden Tag durchgehend. Und ich bin nicht so der Typ Schlager und Ballermann.“

[–>

Die Ablehnung der Favoriten ist gleichzeitig die Chance für die übrigen Kandidatinnen und Kandidaten, einen wichtigen Schritt zum Weiterkommen zu machen. Denn wer beim Discofox-Marathon nicht von der Jury rausgenommen wird und die vollen sieben Minuten durchtanzen darf, erhält als Belohnung zusätzliche zehn Punkte für die Gesamtwertung. 

[–>

Wenn es für Soost und Kelly ähnlich gut läuft, wie in den vorherigen Shows, sind sie nicht unbedingt auf diese Extra-Punkte angewiesen. 

READ  Szczepienie na koronawirusa: polski minister zdrowia wysyła wiadomość ogniową do firmy Pfizer

[–>

Auch für Mark Keller lief es bei „Let’s Dance“ zuletzt super, er hat dank der Jury in der kommenden Show einen riesigen Vorteil.

[–>

Discofox-Marathon: Fans üben Kritik an Song-Auswahl

[–>

Im Gegensatz zu so manchem Promi freuen sich viele Zuschauerinnen und Zuschauer über die Rückkehr des Discofox-Marathons. Auf Instagram drückten eine Menge Anhängerinnen und Anhänger ihre Freude darüber aus, dass die Challenge nun wieder stattfindet. Kritik gab es allerdings – wie von Gabriel Kelly – an der Musik-Auswahl.

[–>

Unter dem Instagram-Beitrag des offiziellen „Let’s Dance“-Kanals ließen sich die Fans über die Song-Auswahl aus:

[–>[–>

So schreibt ein Fan etwa: „Der Discofox-Marathon ist toll, aber was ist das bitte für eine Songauswahl? Es gibt auch tanzbare Musik abseits des Ballermanns – lasst euch beim nächsten Mal besser beraten.“

[–>

Ein weiterer hat eine noch drastischere Meinung: „Naja gut, dann nächste Woche mit TV-Ton stumm! Das ist keine Discofox-Musik, sondern Körperverletzung.“

[–>

Daniel Hartwich feierte einen Ballermann-Song schon im Vorfeld. Hier die Szene aus der Show ansehen:

[–>[–>

„Wenn nur diese teilweise echt dämlichen Lieder nicht wären …“, sinniert eine Followerin. Ganz anderer Meinung ist dagegen Daniel Hartwich. Der feierte einen bestimmten Song schon in der vergangenen Sendung, nämlich „Victoria“ von Schmitty Extreme. 

[–>

Der Grund: Im Songtext wird auch seine Co-Moderatorin Victoria Swarovski namentlich genannt, allerdings in einem etwas fragwürdigen Kontext. 

Continue Reading

entertainment

Co wieczór pokaz: Tydzień Filmu Polskiego w Norymberdze

Published

on

Co wieczór pokaz: Tydzień Filmu Polskiego w Norymberdze

Migracje, samostanowienie, bohaterowie ludowi i musicale – podczas 19. Tygodnia Filmu Polskiego w Norymberdze chętni będą mogli zapoznać się z twórczością polskiego reżysera. Od 18 do 24 kwietnia w kinie Cinecitta w Norymberdze codziennie o godzinie 20:00 wyświetlany będzie film w języku polskim z niemieckimi napisami.

W czwartek premiera Zielonych granic w reżyserii Agnieszki Holland. Film opowiada historię uchodźców przepychanych tam i z powrotem w silnie chronionej strefie zamkniętej między Polską a Białorusią przez straż graniczną obu krajów – mówi miasto Norymberga, współorganizator Tygodnia Filmowego. Następnie Marysia Złonkiewicz będzie dostępna do dyskusji publiczności. Działa w organizacji „Granica” i brała udział w filmie.

Duma narodowa, fantazja i komedia

„Kos” opowiada o polskim bohaterze narodowym Tadeuszu Kościuszce i przygląda się historii powstania przeciwko zaborom Polski w XVIII wieku, a także współczesności z nieoczekiwanej perspektywy. „Niepokój” kręci się wokół pytań o samostanowienie śmierci i konsekwencje, jakie towarzyszą takiej decyzji. „Ultima Thule” zabiera widzów na koniec świata, aby opowiedzieć historię straty, poczucia winy i żalu przez dom, dwóch mężczyzn i stado owiec.

Velma nurkuje „Fin del Mundo?” a „It Came Out of the Water” rozgrywa się w humorystycznym, a czasem dziwacznym świecie fantasy. W „Vika!”, będącym połączeniem filmu dokumentalnego i musicalu, widzowie poznają historię 84-letniej matki i babci, która odkrywa siebie na nowo i zostaje gwiazdą warszawskich klubów.

Studenci uczelni filmowych przesyłają prace

Początkowy program obejmuje animację autorstwa studentów z Pracowni Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Norymberdze, mieście partnerskim Polski. Organizatorem Tygodnia Filmu Polskiego jest Stowarzyszenie Fajny Film we współpracy z Biurem Współpracy Międzynarodowej Miasta Norymberga i Cinecitta.

READ  Polityka z sercem i entuzjazmem
Continue Reading

entertainment

Dla Ambasadora RP nie ma kina

Published

on

Dla Ambasadora RP nie ma kina

Nowy Ambasador RP Andrzej Przylebski mógł sobie wyobrazić, że uroczysty wieczór w Berlinie będzie podobny do wrześniowego wydarzenia w Operze Warszawskiej: setki zaproszonych osobistości ze świata polityki i kultury bliskich rządowi oraz falanga chętnych i rzetelnych dziennikarzy reporterskich . Ideologicznie. Podniosła się kurtyna przed „Smoleńskiem” Anthony'ego Krause, pierwszym nienagannym filmem propagandowym nowej prawicowej Polski PiS.

Teraz nic z tego nie będzie. Po tym, jak tydzień temu Kino Delphi wycofało się z pierwotnej umowy najmu na poniedziałek 7 listopada, a Cubix na Alexanderplatz, który kilka dni temu został ogłoszony jako alternatywna lokalizacja, również nie był dostępny, nie udało się znaleźć innego domu dla „Smoleńska” – miasto ubogie w kina. Zarówno Delphi, jak i Copex odwołały spotkanie ze względu na „względy bezpieczeństwa”. Tak naprawdę kontrowersyjny film, wbrew wszystkim faktom, niemal dobitnie reprezentuje teorię polskiego rządu, jakoby prezydencki samolot, który rozbił się pod Smoleńskiem w kwietniu 2010 roku z 96 pasażerami na pokładzie, był celem kontrolowanego przez Władimira Putina ataku – a nie, jak Z analiz wynika, że ​​rejestrator lotu powstał w wyniku ogromnej presji ze strony przedstawicieli wojska i rządu w kokpicie, aby samolot wylądował pomimo gęstej mgły.

Również Cinemaxx i Cinestar kategorycznie zamknęły wszystkie swoje kina w Niemczech

Smutek, jaki odczuwał obecny lider PiS Jarosław Kaczyński po śmierci swojego brata bliźniaka Lecha, ówczesnego prezydenta Polski, uważany jest obecnie za bardzo dziwną przyczynę dla państwa. To nie pewne zaniedbanie krzepkich pasażerów spowodowało katastrofę. Zamiast tego w głowach użytkowników polskich mediów, a od wrześniowej premiery filmu „Smoleńsk” – także w głowach kinomanów, pisze się prawdziwą teorię spiskową. Zrozumiałe jest, że niemieccy filmowcy kategorycznie odmawiają organizowania takich festiwali horrorów. Mówią, że duże sieci kin, takie jak Cinestar i Cinemaxx, które działają na terenie całego kraju, a także pojedyncze teatry, takie jak Urania w Berlinie. Codzienne lustroa jednocześnie zdecydowanie wykluczył pokazanie tego filmu w ogóle – kiedykolwiek.

READ  Polityka z sercem i entuzjazmem

Późniejsze powołanie pod ochroną policji?

Ze swojej strony Ambasada RP nie podda się. Wygląda na to, że planuje ponowną wizytę w Berlinie za kilka tygodni i teraz, w świetle wyrażonych obaw dotyczących bezpieczeństwa w kinach, „podejmie odpowiednie kroki w związku z powagą otrzymanych sygnałów” – głosi niejasne oświadczenie, które rozeszło się po sieci. W piątek wieczorem. Co to może oznaczać? Być może przede wszystkim, domagając się dużej obecności policji, na czerwonym dywanie muszą pojawić się nie tylko zaproszeni goście Smoleńska – około 300 osób potwierdziło swoją obecność w pierwotnym terminie – ale także demonstranci protestujący.

Nowicjusz w branży. Od lipca profesor filozofii Andrzej Przylebski jest ambasadorem Polski w Niemczech – tutaj z wiceministrem spraw zagranicznych Katarzyną Kacprzyk na ceremonii otwarcia.

© Biuro Prasowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Takie strategie obronne wpisują się w wizerunek, jaki ambasador mianowany przez kontrolowane przez PiS Ministerstwo Spraw Zagranicznych, nowicjusz w branży jako profesor filozofii, odszedł od objęcia urzędu w lipcu. nowo Przyłupski wziął udział w paradzie z prezesem niemieckiego Trybunału Konstytucyjnego Andreasem Voskolem., który w stosunkowo dyplomatyczny sposób określił powszechne zbycie polskiego Trybunału Konstytucyjnego przez rząd PiS, krytykowane w całej Europie, jako „wprowadzający w błąd kurs dla Europy, a zatem także dla Polski”. Odnosząc się do obaw związanych z odwołaniem „Smoleńska”, zauważył – zaskakująco dosadnie, biorąc pod uwagę przyzwyczajenia w jego pracy, że w taki wieczór nikt nie „wysadzi się” w kinie.

Polityka kulturalna „samochodem”

Klęska smoleńska w Berlinie, śledzona z uwagą przez polskie media, stała się prawdziwym wstydem dla polskiego ambasadora – a biorąc pod uwagę propagandowy wątek – prawdziwym wstydem dla obecnych polskich władców. Jak proroczy i mądry był Paweł Butorozyn, słynny dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, centralnego urzędu polskiej polityki zagranicznej kulturalnej, który niedawno został zwolniony ze stanowiska bez podania przyczyny, proroczy i mądry? „Każdy, kto przemieszcza się pojazdem za granicę, spotka się z zamkniętymi drzwiami” – napisał w swojej notatce pożegnalnej, którą udostępniono na Facebooku.

READ  Love Storm: Nowy barman z trudnym dzieciństwem - Rozrywka
Continue Reading

Trending