Sprzedaż biletów za 9 euro ma ruszyć wkrótce, ale jest pewien haczyk. Prawo nie zostało jeszcze uchwalone – a Pandesrod się gotuje. Ponieważ stany chcą więcej pieniędzy od Berlina. W przeciwnym razie, tak groźne, wszystko może zostać udaremnione.
Trwa poważny spór o bilet za 9 euro, o którym w czwartek rozstrzygną Bundestag, a dzień później Bundesrat. Stany chcą, aby rząd federalny znacznie zwiększył finansowanie regionalizacji, w przeciwnym razie grożą uchyleniem ustawy w Puntesracie. Fundusz regionalizacji jest funduszem dostarczanym corocznie przez rząd federalny stanom w celu finansowania lokalnego kolejowego transportu pasażerskiego. Rząd federalny finansuje projekt, przekazując stanom 2,5 mld euro, aby zrekompensować utratę dochodów.
„Jeśli rząd federalny uważa, że trzymiesięczne połączenie pocieszenia może być oklaskiwane na plecach krajów związkowych i że inni muszą zapłacić rachunek, popełnił ogromny błąd”, powiedział bawarski minister transportu Christian Bernrait. Jeśli rząd federalny CSU nie pokryje w całości kosztu biletu i nie zwiększy znacząco funduszu regionalizacyjnego, to w Bundesracie zostanie on zawieszony na ścianie. „W obecnych okolicznościach nie sądzę, aby Bawaria mogła zaakceptować ustawodawstwo w Bundesracie. Zamiast tego rząd federalny oferuje „błysk na patelni”, z ryzykiem znaczących ograniczeń wydajności na końcu.
Przy stole z Olafem Scholesem
Dzisiaj, w poniedziałek, prezydent federalny odpowiada na pytania obywateli: um 22:15 Wyświetlam RTL „RTL Live Special” z Olafem Scholz. Czterej goście przedstawiają kanclerzowi swoje obawy i żądania.
Senator z Bremy Maike Schaefer, przewodnicząca Partii Zielonych, która przewodniczyła konferencji ministrów transportu, powtórzyła w niedzielę swoje wielokrotne apele do krajów związkowych o zwiększenie finansowania transportu publicznego. Federalny minister transportu Volker Wissing powinien był wiedzieć, że zgoda krajów związkowych zostanie zachwiana po konferencji ministrów transportu w Bremie na początku maja. „Federalny minister transportu powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności za bilet za 9 euro, na który obywatele niemieccy mają duże oczekiwania, jeśli referencje są już kompletne” – powiedział Schaefer.
Minister transportu Badenii-Wirtembergii Winfried Hermann podkreślił, że jeśli rząd federalny nie chce zwiększać finansowania regionalizacji, cały pakiet zniżek na paliwo i 9-euro biletów upadnie w Bundesracie. Zielony polityk powiedział, że nieformalny proces mediacji może nadal zapobiec zbliżającemu się oblężeniu.
Zapowiada rozpoczęcie wyprzedaży pionków
Deutsche Bahn ogłosiła w niedzielę, że bilety będą dostępne od 23 maja za pośrednictwem procesora DP Navigator i wszystkich innych cyfrowych kanałów pociągów. „Będzie dostępny w około 5500 automatach biletowych Deutsche Bahn i 400 centrach podróży DB na dworcach kolejowych” – powiedział. Z biletem miesięcznym podróżni mogą korzystać z lokalnego transportu publicznego w całym kraju za maksymalnie dziewięć euro – we wszystkich miastach i na wszystkich granicach sieci. Bilety można kupić online lub w innych firmach transportowych. Kilka stowarzyszeń już zapowiedziało, że sprzedaż rozpocznie się 23 maja.
W miesiącach czerwcu, lipcu i sierpniu specjalne bilety mają umożliwić podróżowanie w komunikacji lokalnej i regionalnej na terenie całych Niemiec – 9 euro miesięcznie, a więc znacznie mniej niż zwykłe bilety miesięczne. Jest to część pakietu pomocowego, za pomocą którego Transportation Lighting Alliance reaguje na wyższe ceny energii. Jednocześnie autobusy i pociągi powinny być smaczną ofertą, która przyciągnie więcej klientów.
J 9rg Sandvoss, prezes DB Regio, spółki zależnej kolei, powiedział, że bilet za 9 euro „oferuje wyjątkową okazję do zainspirowania większej liczby osób na dłuższą metę lokalnymi środkami transportu publicznego i przyjaznymi dla klimatu pociągami”. Według Deutsche Bahn bilet za 9 euro jest ważny od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca. Więc jeśli masz do niego dostęp tylko w połowie miesiąca, możesz go nosić tylko przez pozostałą połowę.
Branża prywatnych autobusów jest zaniepokojona
Bilety można kupić jednocześnie przez trzy miesiące, począwszy od 23 maja. Branża prywatnych autobusów ostrzega przed negatywnymi konsekwencjami, zwłaszcza w przypadku dalekobieżnych podróży autobusowych. Oprócz funkcji udzielania ulgi pasażerom ze względu na ogólnokrajową ważność biletu, jest to „zryczałtowana stawka dalekobieżna”, wyjaśniło Federalne Stowarzyszenie Niemieckich Firm Autobusowych w oświadczeniu dla Bundestagu. Tak wiele osób podczas planowania podróży wybierze bilet za 9 euro i spodziewa się, że zdecyduje się na autobus dalekobieżny. „Po ponad dwóch latach awarii pasażerów związanych z Coroną”.
Stowarzyszenie wyjaśniło, że ceny biletów autobusowych od 9 euro również powinny być konkurencyjne. „Wiele wycieczek klasowych, szkolnych czy klubowych nie jest już realizowanych przez autokar, ale zaplanowano je również w pociągach regionalnych”. Aby zapobiec problemom związanym z przepływem środków pieniężnych przez firmy autobusowe z powodu spadających przychodów z biletów, ważne jest, aby firmy odszkodowawcze skontaktowały się z firmami w maju przed rozpoczęciem okresu kampanii w czerwcu.