Connect with us

Economy

Aldi, Edeka, Lidl and Co. Zagrozić wyższym cenom – więc zakupy mogą wkrótce stać się droższe

Published

on

  • ZPatrick Freewah

    Blisko

Wiele codziennych potraw może stać się droższych. Wielu producentów spodziewa się wzrostu cen w supermarketach. Korona to tylko jeden powód.

Monachium – Każdy, kto w przyszłości robi zakupy dla firm detalicznych w kraju, najprawdopodobniej nie będzie w stanie uniknąć podwyżek cen w wielu obszarach. Rozwój na światowych rynkach powinien zapewnić, że konsumenci będą w supermarketach i przecenionych punktach sprzedaży, takich jak Edeka, Lidl i Co. Wkrótce wejdą głęboko do kieszeni.

Na przykład obecnie istnieją „historyczne wahania cen” zbóż, kukurydzy i nasion oleistych. Thorsten Tiedemann, dyrektor generalny Federacji Sprzedawców Zboża na giełdzie w Hamburgu, mówi: „Jeśli ceny olejów roślinnych i zbóż pozostaną takie przez jakiś czas, to z pewnością znajdzie to odzwierciedlenie w cenach żywności w supermarkecie w ciągu kilka miesięcy.” dpa. Na przykład soja staje się hałaśliwa Lebensmittelzeitung.net Około 80 procent droższe w ciągu roku.

Edeka, Lidl and Co.: Klienci muszą liczyć się z wyższymi cenami – a mięso może również stać się droższe

Wspomniany wówczas wzrost kosztów surowców ma wpływ pośredni Ceny produktów mięsnych od *Produkcja mięsa może stać się droższa, ponieważ to samo dotyczy paszy, którą karmi się zwierzęta do momentu uboju. Wydaje się, że jest coś podobnego w robieniu słodyczy: cukier stał się o około 77 procent droższy w ciągu dwunastu miesięcy, mówi. t-online.de Na zewnątrz. Oznacza, że ​​więcej pieniędzy może być dłużnych za kilka słodzonych potraw. Nie wspominając o tym, że niektórzy producenci czasami robią to na zmianę.

Przyczyny szybkiego wzrostu cen surowców mogą być zróżnicowane. Wydaje się, że kluczowe są trzy czynniki:

  • Złe plony, jak w Brazylii.
  • Pandemia Corona jest wynikiem wąskich gardeł i niedoborów siły roboczej.
  • Rosnący popyt z Chin.
READ  Rosnące straty na DAX: strach przed stopami procentowymi spowalnia rynek akcji

Eugene Weinberg, analityk ds. Surowców Commerzbanku, wyjaśnia ostatni punkt: „Chiny odgrywają tutaj ważną rolę. Chiny importują 80 procent popytu na soję, a udział kukurydzy jest podobnie wysoki”. Stale rosnący dobrobyt w Państwie Środka będzie prowadzą do stałego wzrostu zapotrzebowania na surowce.

Wzrost cen w supermarketach: opakowanie kosztuje również więcej pieniędzy

Spodziewany wzrost cen prawdopodobnie nie wpłynie tylko na żywność, ale także na opakowania: w przypadku środków powierzchniowo czynnych, tworzyw sztucznych, a nawet papieru wystąpił wskaźnik inflacji, który w niektórych przypadkach mieści się w „dwucyfrowym przedziale”, cytuje LZ Producent środka czyszczącego Fit. A więc co najmniej właściwe jest wdrożenie nowych przepisów dotyczących opakowań z tworzyw sztucznych i depozytów w Niemczech od 2022 roku.

Plastik PET wzrósł o 75 procent w stosunku do poprzedniego roku, odpowiednio zwiększając koszty przetwarzania. Drugim decydującym czynnikiem w tym rozwoju są wąskie gardła, którym – co do niepewności jest ewidentna – towarzyszy zwiększony popyt ze strony krajów boomu gospodarczego. Kto ostatecznie płaci wynikające z tego podwyżki cen: klient końcowy.

Ceny surowców, takich jak zboża, charakteryzują się historycznymi wahaniami.

© Jens Büttner / dpa

Aldi, REWE and Co.: Trudne negocjacje przy zakupie produktów się zbliżają

Przez Lebensmittelzeitung.net „Ze względu na znaczny wzrost kosztów surowców coroczne rozmowy powinny odbywać się w 2021 roku z użyciem szczególnie twardych opatrunków” – powiedział Paolo Lesquiotta z agencji ratingowej Moody’s. Ekspert dóbr konsumpcyjnych powiedział, że w pierwszej Coronie w 2020 roku ceny nieznacznie wzrosły, ale w bieżącym roku wzrosną, wielu producentów jest zmuszonych do takiego kroku.

To nieuchronnie doprowadzi do gorących negocjacji cenowych, jeśli chodzi o fakt, że duże sieci supermarketów, takie jak Aldi, REWE i Co. Wykorzystuje swoją siłę rynkową, aby uzyskać dla nich dobre warunki. „Handel wywiera dużą presję na nas, producentów” – mówi jeden z głównych producentów żywności. Ale jeśli narzucone zostaną wyższe ceny, producenci będą mieli ładny efekt uboczny: jeśli koszty surowców ponownie spadną, firmy mogą zwiększyć swoje zyski, jeśli ostateczne ceny pozostaną takie same.

READ  Mimo wojny na Ukrainie – zachodnia technologia zbrojeniowa dociera do armii Putina

Dlatego wielu ekspertów w tym kraju przewiduje wzrost cen w branży FMCG. A więc na rynku drewna również dochodzi do gwałtownych wzrostów cen. To samo zagraża innym dziedzinom życia: czy nastąpi podobny rozwój, jak w Stanach Zjednoczonych?

Ponadto konkurencja o firmy detaliczne zaostrza się: Lieferando chce również w przyszłości dostarczać artykuły spożywcze i supermarkety. Do końca roku usługa ta powinna być dostępna dla dwunastu milionów ludzi. (PF) Merkur.de i hna.de są dostarczane przez IPPEN.MEDIA.

Listy ewaluacyjne: © Sascha Steinach / imago-images

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Ludzie jako „broń”? | Telepolis
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  W 2024 roku Kaufland zamknie kilka oddziałów: Te lokalizacje są zamknięte

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  Rosnące straty na DAX: strach przed stopami procentowymi spowalnia rynek akcji

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Trending