Connect with us

Economy

Kampania odwoławcza Rewe: Produkt zmusza firmy do działania

Published

on

To jeden z wielu szybkich zwrotów i nie będzie ostatnim. Ponownie produkt musi zostać wycofany ze sprzedaży ze względu na tlenek etylenu. Tym razem to cukierki.

Dortmund/Hamburg – Po wycofaniu lodów w całej Europie nastąpiło wycofanie kilku makaronów. Powód jest zawsze ten sam: w produktach można wykryć rakotwórczy tlenek etylenu lub przynajmniej produkt pośredni substancji chemicznej. Tak jest również w przypadku obecnego ostrzeżenia o cukierkach.

Tlenek etylenu Bezbarwny i wysoce łatwopalny gaz
Równanie C2H4O
używany do Przemysł chemiczny i pestycydowy
ryzyko Według ECHA może być rakotwórczy i mutagenny u ludzi

Candy Summon: Znana firma rozpoczyna dochodzenie i znajduje je

W szczególności wycofanie dotyczy Rote Grütze od znanego producenta Carl Kühne KG (GmbH & Co.). Firma ogłosiła w liście, że podjęła decyzję o przeprowadzeniu szeroko zakrojonych samokontroli po dowiedzeniu się, że mączka chleba świętojańskiego może być zanieczyszczona tlenkiem etylenu.

W ramach śledztwa znaleziono pewne czynniki rakotwórcze, co skłoniło Connie do przypomnienia sobie cukierka. Klienci, którzy kupili następujący produkt, nie powinni go spożywać w żadnych okolicznościach:

  • produkt: Odważna czerwona galaretka owocowa
  • Zawartość: szkło 375g
  • Najlepiej stosować przed wizytą: 15.05.2022
  • Zakończ kodowanie: ME26

Kolejne wezwanie do tlenku etylenu. Tym razem wokół cukierków Kühne.

© Lebensmittelwarnung.de/Kühne

Calling Rote Grütze: Cukierek zawiera rakotwórczy tlenek etylenu

Tło masowych wycofań jest następujące: w 2020 r. pestycyd został znaleziony w kilku produktach zawierających nasiona sezamu z Indii. Jednym z powodów jest zakaz stosowania tlenku etylenu jako środka ochrony roślin w Unii Europejskiej, ale nie w innych krajach. Tam jest używany na przykład do zabijania wszelkich bakterii.

Ze względu na import do Unii Europejskiej produkty skażone toksyną mogą pojawić się na rynku i należy rozpocząć wycofanie. Obecnie głównym problemem nie jest już sezam, ale mączka chleba świętojańskiego z Turcji. Jest stosowany jako zagęszczacz i stabilizator w wielu lodach, dżemach, mięsie i wypiekach.

READ  Nieuczciwe praktyki handlowe: Kaufland grozi milionom kar w Polsce

We Francji wycofano już setki produktów. Niemiecki przemysł spożywczy do tej pory niechętnie wydawał ostrzeżenia. Powoli producenci, tacy jak Kühne, biorą na siebie odpowiedzialność i sprawdzają, czy ich żywność zawiera niebezpieczną substancję. Wezwanie Rote Grütze nie może być dla wielu ostatnim w najbliższej przyszłości (więcej Oddzwonienia w RUHR24).

Przypomnijmy z Kühne: Galaretka z czerwonych owoców zawiera substancje niebezpieczne dla zdrowia

W przypadku skażenia sezamem Unia Europejska szybko zareagowała w 2020 r. i wydała rozporządzenie wymagające, aby odpowiednie importowane produkty miały notatkę, że zostały sprawdzone pod kątem pestycydu. W przypadku mączki chleba świętojańskiego nadal brakuje tej prośby.

Ale tlenek etylenu jest ogólnie uważany za toksyczny i według Instytutu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy powoduje bóle i zawroty głowy, nudności, a nawet utratę przytomności. Objawy pojawiają się głównie przy bezpośrednim kontakcie z gazem. Ale pozostałości w żywności też nie są całkowicie szkodliwe. Tlenek etylenu jest uważany za rakotwórczy i mutagenny.

Tlenek etylenu w żywności jest przyczyną wielu przypomnień: jest uważany za czynnik rakotwórczy

Według Federalnego Urzędu Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności, jeśli skażone produkty zostaną spożyte jednorazowo, nie ma ryzyka poważnych problemów zdrowotnych. Staje się to problemem tylko przy regularnym i długotrwałym spożywaniu. Wtedy tlenek etylenu może być długoterminowym czynnikiem rakotwórczym. W związku z tym w Unii Europejskiej prawie nie ma tolerancji dla trucizn.

Federalny Urząd Ochrony Konsumentów ustalił również górną granicę tlenku etylenu, która określa maksymalne zanieczyszczenie produktu trucizną. Wartość to 1 miligram na kilogram.

Telefon zwrotny do Rewe i innych supermarketów: Kühne wycofuje cukierki ze sprzedaży

To właśnie ostatecznie skłoniło Cohena do oddzwonienia. Rote Grütze jest sprzedawany we wszystkich znanych supermarketach. Na przykład Rewe ostrzega na swojej stronie internetowej przed jedzeniem cukierków. Jednakże Kühne wyraźnie stwierdza, że ​​nie miało to wpływu na inne partie produktu „Kühne Rote Grütze 375 gramów szkła”.

READ  Energia jądrowa – Polska planuje wejście do gospodarki jądrowej

Ponadto cukierki były sprzedawane tylko do supermarketów w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, Hamburgu, Bremie, Dolnej Saksonii, Nadrenii Północnej-Westfalii, Badenii-Wirtembergii. Klienci, którzy kupili Rote Grütze lub mają go na stanie, mogą zwrócić go do punktu sprzedaży w celu uzyskania zwrotu ceny zakupu. Alternatywnie można skontaktować się z działem obsługi klienta Kühne pod adresem e-mail [email protected], podając dane produktu i zdjęcia opakowania, w tym kodowanie i najlepszy termin.

Zdjęcie w menu głównym: © Oliver Berg / dpa, Kolaż: RUHR24.de

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  - Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  - Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Dyskusja panelowa: Niemcy i Polska w kryzysie małżeńskim?
Continue Reading

Trending