Connect with us

Economy

Konkurencja w witrynie niszczy demokrację

Published

on

Silne finansowo grupy, takie jak Austriackie Stowarzyszenie Przemysłu, chcą, abyśmy postrzegali Austrię przede wszystkim jako „lokalizację”. „Witryna” konkuruje z innymi „witrynami” na świecie. Ta międzystanowa konkurencja prowadzi do nieustannego wyścigu do podważania: kto oferuje najniższe płace, podatki korporacyjne, standardy środowiskowe lub społeczne. To właśnie tam demokracja znajduje się pod silną presją.

Kiedy kraje konkurują ze sobą

Jeśli jakiś kraj decyduje się demokratycznie narzucić wyższe standardy środowiskowe i społeczne niż jego sąsiad, to powoduje, że warunki produkcji stają się droższe dla jego firm. Nagle inne firmy, prawdopodobnie zlokalizowane bezpośrednio w krajach sąsiednich, mają przewagę kosztową i mogą osłabiać firmy pierwszego państwa.

Jeśli więc kraj zdecyduje się demokratycznie wdrożyć coś, co uważa za słuszne, zostanie za to ukarany w drodze konkurencji międzypaństwowej. Rywalizacja między narodami prowadzi do permanentnego wyścigu do podważenia. Konkurencja o stronę zaostrza się, im większe są różnice w poziomie między krajami. Wtedy firma może po prostu zatrzymać produkcję w kraju o wysokich standardach płacowych i środowiskowych, zabrać ze sobą kilka milionów euro do drugiego kraju i tam rozpocząć nową produkcję.

Odcinek 08 Scenariusz „Kowall mówi Tacheles”

Poniższy tekst pochodzi zKowall . Blog

Aktorzy, konkursy piękności, pokazy talentów, to sceny, które uwielbia nasza społeczność. Dotyczy to nie tylko show biznesu i mediów. Nasza działalność biznesowa musi również podlegać ciągłemu procesowi odlewania. Czy jako strona jestem wystarczająco sexy dla inwestorów? Czy jako firma mam wystarczająco dużo charyzmy, aby ludzie we mnie inwestowali? Prezes Federacji Przemysłowców George Neal podsumowuje to myślenie, mówiąc o dyskusji na temat Fabryki MAN w Steyr:

„To oczywiście bardzo dobry przykład (…) jak ważna jest polityka serwisu. Polityka serwisu, czyli w zakresie konkurencyjności i atrakcyjności jest wszystkim i końcem wszystkiego. (…) Konkurencyjność jest wszystkim eliksir życia”

(Czwarty prezydent George Neill podczas godziny prasowej 18 kwietnia 2021 r.)

Czy rywalizacja o stronę jest naszym nieuniknionym losem? Porozmawiajmy o tachele!

Konkurencja handlowa sama w sobie nie jest ani dobra, ani zła. Jest przydatny w sektorze prywatnym, jeśli jest kierowany w sposób celowy i oparty na jasnych zasadach. W związku z tym konkurencja może promować innowacyjność lub niższe ceny dla konsumentów. W sektorze szpitalnym konkurencja nie jest korzystna, ponieważ stworzy dobre szpitale dla bogatych i złe dla biednych. Gdzie konkurencja przynosi co, a gdzie nie, jest właściwie kwestią, którą można rozwiązać stosunkowo pragmatycznie. Jeśli całkowicie pozbędziesz się konkurencji, paraliżujesz gospodarkę. Ale jeśli rozszerzysz konkurencję na wszystkie dziedziny życia, skończysz w społeczeństwie takim jak USA. Tam często wydaje się, że wartość jednostki jest określana w 100 procentach przez jej dochód.

READ  Polska branża gier: Twórcy gier nadal umacniają swoją pozycję lidera

Dlatego konkurencja może być bardzo korzystna w sektorze prywatnym kraju, czy to w Austrii, Niemczech czy w Polsce. Politycy i partnerzy społeczni mogą interweniować poprzez regulacje i wdrażać rzeczy, które społeczeństwo uważa za słuszne. Na przykład, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pracy, wymagania środowiskowe lub płace. Nic z tego nie stanowi problemu w kraju, ponieważ przepisy dotyczą jednakowo wszystkich przedsiębiorstw. Nikt nie jest faworyzowany ani pozbawiony, na przykład wszyscy muszą zainstalować specjalny filtr w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń.

Ale mamy problem, gdy istnieje konkurencja nie tylko między firmami, ale także między krajami. Jeśli jakiś kraj decyduje się demokratycznie narzucić wyższe standardy środowiskowe i społeczne niż jego sąsiad, to powoduje, że warunki produkcji stają się droższe dla jego firm. Nagle sąsiad ma przewagę kosztową i może osłabić firmy tego kraju. Zastanówmy się, co to oznacza: państwo zdecydowało się demokratycznie wdrożyć coś, co uważa za słuszne, ale karze za to poprzez konkurencję międzypaństwową. To stawia demokrację pod silną presją.

Konkurencja między narodami prowadzi do nieustannego wyścigu do podcięcia: kto oferuje najniższe płace, podatki korporacyjne czy standardy środowiskowe lub społeczne? To właśnie ten konkurs witryny prezes Federacji Przemysłowców uważa za „cały nasz eliksir życia”.

Konkurencja między witrynami jest coraz gorsza, im większe są różnice w poziomie między krajami. Wtedy firma może po prostu zatrzymać produkcję w kraju o wysokich standardach płacowych i środowiskowych, zabrać ze sobą kilka milionów euro do drugiego kraju i tam rozpocząć nową produkcję. Ze względu na wolny handel mogą sprzedawać towary z powrotem do kraju, z którego pierwotnie przybyli. Takie manewry są typowe dla globalizacji, która w pierwszej kolejności rozpaliła rywalizację o pozycje.

Grupy takie jak Konfederacja Przemysłowców chcą, abyśmy postrzegali Austrię przede wszystkim jako miejsce. Nawet turkusowoniebieski rząd, czyli ten przed Ibizą, chciał „konkurencyjnego miejsca pracy” Wpisanie go do konstytucji jako celu narodowego. Zastanówmy się, jakie to szalone:

READ  Wojna z Ukrainą na taśmie na żywo: +++ 00:34 Ozdemir w sprawie cen żywności: nadchodzi „Niezwykła ulga” +++

Co to znaczy odnosić się do całego kraju jako lokalizacji? Zadanie polega na sprowadzeniu kraju do jego atrakcyjności kapitałowej. Nie jesteśmy więc państwem, społeczeństwem, gospodarką, narodem ani republiką. Jesteśmy tylko stroną internetową lub oddziałem. Jak filia Forstinger, znajdująca się na obwodnicy w Hainfeld, gdzie kupuję jakiś Trum do swojego roweru lub samochodu. Mając to na uwadze, turkusowoniebieski rząd federalny chciał, aby Fürstinger zapisał w konstytucji obwodnicę Heinfelda.

Oczywiście to nie jest śmieszne, bo tak naprawdę chcą, abyśmy oceniali nasze społeczeństwo, tak, nasz kraj, tylko na podstawie wskaźników ekonomicznych. Dlatego głosowanie pracowników MAN było tak niezwykłym wydarzeniem. Pomimo ogromnej presji, by naginać się do logiki zysku, prawie dwóch na trzech pracowników głosowało przeciwko ofercie inwestora Sigi Wolf. To pokazało nam wszystkim, że jesteśmy czymś więcej niż tylko małymi trybikami na budowie. To znaczy współpracownicy, demokraci i obywatele.

To, co możemy zrobić, aby zapobiec spadkowi konkurencji, aby ponownie aktywnie ukształtować politycznie naszą republikę i zobaczyć więcej miejsca w naszym społeczeństwie, zajmiemy się tym po lecie.

Skończyliśmy już pierwsze dziewięć odcinków Tacheles i zaczynamy nasze dwumiesięczne letnie wakacje. Szczególnie chciałbym podziękować wszystkim, którzy byli już zaangażowani w dziewiątki i nie mogę się doczekać ponownego spotkania od września. Do tego czasu możesz też wejść na moją stronę, zapisać się do mojego newslettera, a nawet przekazać darowiznę, jeśli chcesz. Dziękujemy za zainteresowanie i do zobaczenia!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Polska branża gier: Twórcy gier nadal umacniają swoją pozycję lidera

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Wojna z Ukrainą na taśmie na żywo: +++ 00:34 Ozdemir w sprawie cen żywności: nadchodzi „Niezwykła ulga” +++

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Scena wznosi się: Wzrost na Wschodzie: Dlatego giełda w Polsce kusi | biuletyn Informacyjny

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending