Connect with us

Tech

Karta sieciowa 5 nm DDR5 PCIe 5.0: Marvell Octeon 10

Published

on

Marvell ogłasza kartę sieciową – lub w obecnej branży rzecznik przetwarzania danych (DPU) – Octeon 10 zawiera mnóstwo fraz: technologia 5 nm TSMC, architektura ARMv9 z rdzeniami obliczeniowymi Neoverse N2, kontroler DDR5 i interfejs PCI Express 5.0 dla użytkownika. Producent planuje dostarczyć pierwsze karty jeszcze w tym roku.

Jądro Octeon-10. seria Tworzenie różnie skonfigurowanych systemów on-chip (SoC). Pierwszy model, CN106XX, wykorzystuje 24 rdzenie procesora Neoverse N2, sześciokątną pamięć RAM (DDR5-5200 z ECC) i wbudowany przełącznik 200Gb, który można podzielić na cztery porty 50Gb. CN106XXS z przełącznikiem terabitowym i DPU400 z 36 rdzeniami CPU i 12 kanałami DDR5-5200 pojawią się w 2022 roku.

Marvell opiera się na pełnej gamie modułów procesorów ARM: każdy rdzeń Neoverse N2 otrzymuje maksymalnie 128 KB pamięci podręcznej poziomu 1 i 1 MB pamięci podręcznej L2, a średnia wielkość buforów wynosi do 72 MB (2 MB na rdzeń, na stawkę). Częstotliwość zegara procesora wynosi 2,5 GHz. Architektura ARMv9 obejmuje Scalable Vector Extensions 2 (SVE2), które w przypadku serii Octeon 10 trasują i tym samym równoważą pakiety sieciowe (Vector Packet Processing, VPP).

Schemat blokowy układów SoC Octeon 10, w tym procesora ARMv9, akceleratora AI i przełącznika sieciowego.

(Konstrukcja: Marvel)

Chipy monolityczne obejmują również procesory szyfrujące do kodowania i dekodowania danych oraz zaprojektowane przez siebie akceleratory AI, które składają się z płytek SRAM i multipleksowanych agregatorów (MAC). Dzięki integracji z SoC opóźnienie powinno być niskie. W zależności od modelu, akceleratory AI mają moc obliczeniową od 20 do 100 punktów na sekundę — wystarczającą, według Marvela, do zasilania wytrenowanych sieci, które mają np. wykrywać złośliwe oprogramowanie w ruchu sieciowym.

Karty sieciowe, takie jak te z serii Octeon 10, mają na celu odciążenie (rdzeniowych) procesorów. Marvell chce objąć szeroką gamę: od wysokiej klasy kart do centrów danych po 10-watowe modele do stacji bazowych 5G.

Specyfikacje serii Octeon 10. Karty mają moc od 10 do 60 watów.

(Konstrukcja: Marvel)

Pierwsza praca z serii Octeon 10, CN106XX, powinna osiągnąć ponad 800 punktów w standardzie SPECint 2006, nadchodzący topowy model DPU400 to ponad 1200. Jest to poziom wydajności procesorów serwerowych średniej klasy z 2017 roku, takich jak Intel Skylake-SP i AMD Neapol (Epyc 7001) – tylko jako współdzielony procesor, a nie jako główny procesor.

Intel planuje wypuścić porównywalne karty sieciowe w postaci SmartNICs w 2022 roku. Nvidia konkuruje z rodziną Bluefield DPU, a Xilinx – teraz spółka zależna AMD – konkuruje z Alveo.


(mmm)

do strony głównej

READ  Shadow of the Erdtree – taki jest rozmiar nowej mapy w DLC.
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2 – Obligacje premium „Polar Patriots” zostały zakończone.

Published

on

Helldivers 2 – Obligacje premium „Polar Patriots” zostały zakończone.



Arrowhead Game Studios wypuściło obligacje wojenne premium „Polar Patriots”. Piekielni nurkowie 2 Zaplanowano na 9 maja. Dodatkowe informacje możemy przeczytać w powiązanej notatce prasowej:

Nowe obligacje wojenne premium „Polarni Patrioci” wprowadzają nowy sprzęt i niszczycielską broń, aby zantagonizować wrogów demokracji.

„Obligacje wojenne” to bezpośrednia usługa w Piekielni nurkowie 2, który zapewnia dostęp do szerokiej gamy zawartości do odblokowania. Każdy z dostępnych przedmiotów ma unikalne właściwości, które umożliwiają różne style gry w obronie krainy.

W Polar Patriots dostępny jest następujący sprzęt:

  • AR-61 Tenderizer, SMG-72 Pummeler i broń oczyszczająca PLAS-101.
  • Zestawy pancerza CW-36 Winter Warrior, Kodiak CW-22 i Arctic Ranger CW-4.
  • Płaszcze „Koszmaru dysydentów”, „Skrzydła wiecznej chwały” i „Zasłużona odznaka urny wyborczej”.
  • Emotikony „Instrument pantomimy”, „Wezwij Helldivers” i „Rozdaj karty do głosowania”, a także trzy karty graczy.
  • Efekt zapalający G-13, wyrok P-113 i wstrząsy katalityczne.





READ  Sonda kosmiczna NASA dokonuje ważnego odkrycia w kraterze Jezero
Continue Reading

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Sonda kosmiczna NASA dokonuje ważnego odkrycia w kraterze Jezero

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Pokemon Go: wydarzenia ze stycznia 2023 r
Continue Reading

Trending