Marvell ogłasza kartę sieciową – lub w obecnej branży rzecznik przetwarzania danych (DPU) – Octeon 10 zawiera mnóstwo fraz: technologia 5 nm TSMC, architektura ARMv9 z rdzeniami obliczeniowymi Neoverse N2, kontroler DDR5 i interfejs PCI Express 5.0 dla użytkownika. Producent planuje dostarczyć pierwsze karty jeszcze w tym roku.
Jądro Octeon-10. seria Tworzenie różnie skonfigurowanych systemów on-chip (SoC). Pierwszy model, CN106XX, wykorzystuje 24 rdzenie procesora Neoverse N2, sześciokątną pamięć RAM (DDR5-5200 z ECC) i wbudowany przełącznik 200Gb, który można podzielić na cztery porty 50Gb. CN106XXS z przełącznikiem terabitowym i DPU400 z 36 rdzeniami CPU i 12 kanałami DDR5-5200 pojawią się w 2022 roku.
Dużo pamięci podręcznej
Marvell opiera się na pełnej gamie modułów procesorów ARM: każdy rdzeń Neoverse N2 otrzymuje maksymalnie 128 KB pamięci podręcznej poziomu 1 i 1 MB pamięci podręcznej L2, a średnia wielkość buforów wynosi do 72 MB (2 MB na rdzeń, na stawkę). Częstotliwość zegara procesora wynosi 2,5 GHz. Architektura ARMv9 obejmuje Scalable Vector Extensions 2 (SVE2), które w przypadku serii Octeon 10 trasują i tym samym równoważą pakiety sieciowe (Vector Packet Processing, VPP).
Chipy monolityczne obejmują również procesory szyfrujące do kodowania i dekodowania danych oraz zaprojektowane przez siebie akceleratory AI, które składają się z płytek SRAM i multipleksowanych agregatorów (MAC). Dzięki integracji z SoC opóźnienie powinno być niskie. W zależności od modelu, akceleratory AI mają moc obliczeniową od 20 do 100 punktów na sekundę — wystarczającą, według Marvela, do zasilania wytrenowanych sieci, które mają np. wykrywać złośliwe oprogramowanie w ruchu sieciowym.
Karty sieciowe, takie jak te z serii Octeon 10, mają na celu odciążenie (rdzeniowych) procesorów. Marvell chce objąć szeroką gamę: od wysokiej klasy kart do centrów danych po 10-watowe modele do stacji bazowych 5G.
Wysokowydajny procesor
Pierwsza praca z serii Octeon 10, CN106XX, powinna osiągnąć ponad 800 punktów w standardzie SPECint 2006, nadchodzący topowy model DPU400 to ponad 1200. Jest to poziom wydajności procesorów serwerowych średniej klasy z 2017 roku, takich jak Intel Skylake-SP i AMD Neapol (Epyc 7001) – tylko jako współdzielony procesor, a nie jako główny procesor.
Intel planuje wypuścić porównywalne karty sieciowe w postaci SmartNICs w 2022 roku. Nvidia konkuruje z rodziną Bluefield DPU, a Xilinx – teraz spółka zależna AMD – konkuruje z Alveo.
Arrowhead Game Studios wypuściło obligacje wojenne premium „Polar Patriots”. Piekielni nurkowie 2 Zaplanowano na 9 maja. Dodatkowe informacje możemy przeczytać w powiązanej notatce prasowej:
Nowe obligacje wojenne premium „Polarni Patrioci” wprowadzają nowy sprzęt i niszczycielską broń, aby zantagonizować wrogów demokracji.
„Obligacje wojenne” to bezpośrednia usługa w Piekielni nurkowie 2, który zapewnia dostęp do szerokiej gamy zawartości do odblokowania. Każdy z dostępnych przedmiotów ma unikalne właściwości, które umożliwiają różne style gry w obronie krainy.
W Polar Patriots dostępny jest następujący sprzęt:
AR-61 Tenderizer, SMG-72 Pummeler i broń oczyszczająca PLAS-101.
Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.
Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe
Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.
Uważajcie nurkowie,
Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.
Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.
To są terminy
Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:
6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation
Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.
Problem dotyczy wielu graczy
To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.
Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.
reklama
W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.
Zgoda jest nieaktualna
W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.
Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.
Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.