entertainment
Yael Brittana w Muzeum Żydowskim w Berlinie
- „Malka Germania” stanowi serce wystawy „Odkupienie teraz” w Muzeum Żydowskim. (Praca na zlecenie Muzeum Żydowskiego w Berlinie)
Muzeum Żydowskie w Berlinie prezentuje prace izraelskiej artystki Yael Bertana. W swojej pracy koryguje historię, umożliwiając w ten sposób również wynurzenie się wizji Niemiec Alberta Speera z wód rzeki Wannsee.
Paranoidalna wizja kosmopolitycznej stolicy Germanii, przedstawiona przez Alberta Speera, narasta wraz z hukiem powodzi w Berlinie Wannsee. Na całej sali gigantyczna instalacja filmowa „Malka Germania” Yael Bartany pozwala wyłonić się pomysłom, które jego zdaniem zostały zakopane na powierzchni.
„Jako filmowca interesuje mnie estetyka i oddziaływanie reklamy” – mówi Bartana. „Jeśli spojrzysz na nazistów jako na ruch odkupienia, jakiej estetyki użyli, aby stworzyć te potencjalne momenty odkupienia? Jak niebezpieczne są te obrazy? W czasach kryzysu istnieje wielka potrzeba nostalgii. A to jest bardzo niebezpieczne. „
Dziwny Jezus w Niemczech
„Malka Germania” oznacza królową Germanię. Film stanowi upiorne serce wspaniałej wystawy”.odkupienie teraz„W Muzeum Żydowskim. Obrazy przeszłości rozbrzmiewają pod delikatną powierzchnią teraźniejszości. Książki zostały wyrzucone z odnowionych domów w stylu wilhelmińskim w Berlin-Mitte. Ludzie czekają na peronie. Na tablicach berlińskich ulic widnieją nazwy w języku hebrajskim”.
Czy Chrystus jest kobietą czy mężczyzną? To jest nadal otwarte z Yael Brittana. (Praca na zlecenie Muzeum Żydowskiego w Berlinie)
Przez Bramę Brandenburską obok osła Beebalda przechodzi człowiek ubrany na biało, z amunicją na brzuchu. Jest Mesjaszem Yael Bertany: Zróżnicowany wygląd.
„Ludzie u władzy są zawsze mężczyznami, ponieważ mężczyźni pisali historie. Dla mnie ta praca jest sposobem na poprawienie historii. Opowiadam teraz historię zniewieściałego zbawiciela. On lub ona, to wszystko. Oczywiście to dziwna historia, ponieważ Napisałem to.”
Zbawiciel jako postać polityczna
Yael Bertana z wielką wprawą eksploruje uwodzicielski język propagandy i jej długotrwałe skutki pod skórą. Kurator Gregor Lerch mówi, że Chrystus jest także symbolem teraźniejszości:
„Jeśli pomyślimy o tym, jak obecnie działa ruch, jak działa protest, jak działa polityka, to działa bardzo dużo, oczekując wyzwolenia, a także wierząc, że coś się poprawi, nawet jeśli wiemy, że nie może być lepiej. trzeba zrozumieć. Chrystus jest tutaj jako postać polityczna”.
„Odkupienie teraz” to także wystawa o politycznej roli sztuki. (Muzeum Żydowskie w Berlinie, fot. Yves Suksdorf)
Na wystawie prezentowana jest także trylogia wideo „I zobaczysz, że Europa się zdziwi”, którą Yael Bartana zaprezentowała w 2011 roku w Pawilonie Polskim na Biennale w Wenecji. W filmach propaganda jest wykorzystywana do organizowania ruchu politycznego wzywającego do powrotu trzech milionów Żydów do Polski.
Muzeum Żydowskie otrzymało wcześniej zapytanie, czy ruch żydowskiego renesansu jest traktowany poważnie. Filmy pokazywane są teraz w kontekście muzeów i nagle uświadamiają sobie, jak wąska jest granica między działaniem politycznym a manipulacją.
„Yael Bertana pilnuje swojego wieku” – mówi kuratorka Shelley Harton. „Opisaliśmy to jako lot dronem, rodzaj lotu dronem zbiorowej tożsamości, patrzysz na to z góry, z dołu, z boku, a potem dochodzimy do punktu, w którym kwestionujemy naszą tożsamość z daleka i możemy zapalić.”
czarny humor
„Redemption Now” – z Yael Brittana Idei odkupienia towarzyszy ponure poczucie humoru, które rozpala się przede wszystkim macho. W filmie obserwuje kierowców 4×4 na wydmach Tel Awiwu, którzy w weekendy przemierzają plażę w samochodach 4×4 i przemierzają kraj.
Na serii zdjęć artysta pojawia się z brodą i kręconymi włosami patriarchy jako Theodor Herzl, założyciel syjonizmu. Artysta mówi, że humor jest przydatny w radzeniu sobie z traumą: „Rola humoru to kompensacja. Humor ma moc uwalniania lęków i pomaga oddalić się od traumy. Otwiera przestrzeń do refleksji”.
Musisz bardzo uważnie przyjrzeć się tej starannie wyselekcjonowanej galerii, aby rozpoznać, jakie obrazy tkwią w twojej głowie i co jest propagandą. Pod tym względem „Salvation Now” to także wystawa o politycznej roli sztuki.
Z całą tajemnicą – Yael Bertana ma oczywistą odpowiedź. W odpowiedzi na pytanie: Co się stanie, jeśli Chrystus jest kobietą?
„Potem wszystko będzie lepiej” – mówi ze śmiechem.
odkupienie teraz Wystawę prac izraelskiej artystki Yael Bertany można oglądać do 10 października 2021 roku w Muzeum Żydowskim w Berlinie.
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
entertainment
Musical o polskim nazistowskim bojowniku ruchu oporu – Kultura i rozrywka
Berlin (dpa) – W zwolnionym tempie Irina zostaje pobita przez funkcjonariuszy SS pałkami i kopnięciami. Gra muzyka jazzowa. Wszystko to dzieje się na scenie, zazwyczaj w Polsce, ale teraz także w Berlinie – raz, w niedzielę (5 maja). Musical „Irena” opowiada historię polskiej bojowniczki o wolność Ireny Sendlerowej (1910-2008), która przemyciła z getta warszawskiego 2500 żydowskich dzieci.
Dzieci na fałszywych dokumentach ukrywała w rodzinach zastępczych, klasztorach i sierocińcach. Pomnik Holokaustu Yad Vashem w Jerozolimie uznał ją za Sprawiedliwą wśród Narodów Świata. Jest to hołd dla ludzi, którzy ratowali Żydów w czasach nazistowskich.
Holokaust i muzyka – czy idą w parze?
W „Irinie” główny nacisk położony jest na walkę z polskim ruchem oporu. Musical stanowi niemal pełną chronologię jej twórczości, z wstawkami, w których retrospektywnie przygląda się swojemu życiu.
Życie, które wiele osób powinno poznać. Jednocześnie może wydawać się czasami dziwne, gdy historii Holokaustu towarzyszy muzyczny śpiew. Dość dziwne wydaje się to na przykład, gdy polski kolaborant z nazistami spuszcza spodnie żydowskiemu dziecku żyjącemu pod przybranym nazwiskiem, aby zgłosić je nazistom – i jednocześnie śpiewa.
Jak każda produkcja artystyczna lub filmowa adaptacja Holokaustu, także i to dzieło nie jest w stanie oddać sprawiedliwości okrucieństw, które faktycznie miały miejsce.
Uratowani przyjeżdżają do Berlina na musical
Ale „Irinę” można też rozumieć jako świadectwo historyczne, przybliżające wydarzenia innej grupie docelowej w muzycznej formie. Jedną z ocalonych przez Sendlerową jest Elżbieta Wikowska. Jako dziecko została przemycona z getta w drewnianej skrzyni i przeżyła Holokaust. Jej rodzice zostali zabici. Dziś 82-latek nadal mieszka w Warszawie i podróżuje do Berlina na pierwszy i jedyny występ musicalu poza granicami Polski. Oczekuje się, że będzie obecna w Pałacu Admirała w niedzielę.
„Przyjeżdżam do Berlina, bo uważam, że jest to konieczne” – powiedziała Vikowska w rozmowie z Niemiecką Agencją Informacyjną. „Jestem żywym dowodem na to, że to, co dzieje się na scenie, to fakt historyczny, a nie wymyślona historia”. Wikowska i Sindler spotkali się w ciągu swojego życia kilka razy. „Pani Sendlerowa nie była spokojną babcią, za jaką wielu ją uważało. Miała bardzo silną osobowość i wiedziała, jak wiele wymagać od siebie i innych”. Gdy była nastolatką, Sendler radził jej, aby zamiast do szkoły zawodowej poszła na studia. „Więc znowu mnie uratowała – studiowałam psychologię i pedagogikę”. Irena Sendlerowa zmarła w 2008 roku w wieku 98 lat.
Polska w okresie niemieckiego narodowego socjalizmu
Dla producenta musicalu i dyrektora Poznańskiego Teatru Muzycznego w Polsce Przemysława Kielzewskiego ważne jest także wzmacnianie relacji niemiecko-polskich poprzez takie projekty. „W ciągu ostatnich 50 lat po wojnie kontakt między Niemcami i Polakami był bardzo niewielki”. Z pewnymi sprawami nie można było sobie poradzić i nie dotyczyły one polityki. „Chodzi o empatię i słuchanie”. Z Iriną opowiada się częściowo nieznana, pozytywna historia.
Rola Polaków w czasie okupacji nie zawsze była jasna. Do dziś budzi to gorące dyskusje w polskim społeczeństwie. Polska została zaatakowana przez nazistowskie Niemcy w 1939 r. i pozostawała pod okupacją niemiecką do 1945 r. Narodowi Socjaliści zamordowali łącznie trzy miliony polskich Żydów. Okupanci nałożyli karę śmierci na każdego Polaka pomagającego Żydom.
Jednak było wielu odważnych ludzi, którzy właśnie to zrobili. Irina Sendlerowa była jedną z nich. Ale także katolickie małżeństwo rolników Wiktoria i Josef Olma z szóstką dzieci, którzy przyjęli Żydów. Rodzina Olmy została zdradzona, a w 1944 roku hitlerowcy wymordowali całą rodzinę. W książkach znanych badaczy Holokaustu można znaleźć historie o odważnym bohaterstwie, ale trudne do zniesienia są także opisy antysemityzmu i potępienia Polaków oraz ich zaangażowania w zbrodnie nazistowskie. To poważnie podważyłoby historyczny mit o zbawicielach, który polska prawica lubi propagować.
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
entertainment
Ryan Gosling: Na premierze filmu pojawia się jako postać z kreskówki „totalny idiota” | rozrywka
Da mussten die Fans zweimal hinschauen!
Zur L.A.-Premiere von „The Fall Guy“ kam Ryan Gosling (43) nicht als Stuntman Colt Seavers, sondern als eine andere ikonische TV-Figur. Als Beavis! Im Schlepptau hatte er – wen sonst? – Butt-Head.
Warum dieser kuriose Auftritt als Zeichentrickfigur der 90er?
Schon Mitte April war Gosling neben Mikey Day (44) in der Show „Saturday Night Live“ als Beavis erschienen. Der Auftritt ging viral, die Fans waren völlig aus dem Häuschen. Der Clip wurde millionenfach auf der Videoplattform YouTube aufgerufen.
Im Sketch klärt ein Professor (gespielt von US-Comedian Kenan Thompson, 45) über die Gefahren künstlicher Intelligenz auf. Aber er kann seine Aufmerksamkeit nicht auf die Moderatorin (Heidi Gardner, 40) richten, weil ihn zwei Leute im Publikum, Jeff (Day) und Dean (Gosling), wegen ihrer frappierenden Ähnlichkeit mit den Zeichentrickfiguren der 90er total aus dem Konzept bringen.
Ein riesiger Spaß, den Gosling jetzt auf dem roten Teppich wieder aufleben ließ. Kurz zuvor war er aber trotzdem – ganz Hollywoodstar – im mintfarbenen Anzug und mit sexy Wuschel-Frisur an der Seite von „The Fall Guy“-Kollegin Emily Blunt (41) vor die Fotografen getreten.
Die US-Zeichentrickserie „Beavis and Butt-Head“ (dt. „Vollidiot und „A****gesicht“) startete 1993 beim Musiksender MTV und wurde sofort zum globalen Hit. Die Folgen zeigen das Leben der zwei Teenager-Freunde Beavis und Butt-Head – die meistens auf dem Sofa zu Hause sitzen, sich Heavy-Metal-Videos anschauen und sich durch ihren infantilen Humor, ihre Lethargie und mangelnde Intelligenz (nicht) hervortun.
Und damit das komplette Gegenteil von Megastar Gosling sind.
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
entertainment
Decyzja o następcy została już ustalona: Tony Power niespodziewanie opuszcza Let’s Dance.
Decyzja o wymianie została już podjęta
Tony Power jest nieoczekiwanie zmuszony do opuszczenia Let’s Dance.
2 maja 2024 o 20:18
Posłuchaj materiału
Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię
Smutna wiadomość dla fanów „Let’s Dance”: Tony Power musiał opuścić program ze względów zdrowotnych. Wyznaczono już jego następcę. Komika ponownie będzie można zobaczyć na parkiecie w nadchodzącym programie.
Komik Tony Power opuszcza program RTL „Let’s Dance” ze względów zdrowotnych. Radio ogłosiło to wieczorem. „To wszystko jest niesamowicie zabawne i dlatego właśnie ta sytuacja jest dla mnie tak smutna” – 28-latek powiedział o swoim odejściu.
„Ale energii, witamin, składników odżywczych i minerałów, których teraz potrzebuję do pełnego treningu tanecznego, nie da się już pokryć samym żywieniem pozajelitowym. Inni mogą jeść, aby zrekompensować brak energii, ale ja niestety nie mogę! – mówi Bauer. „Dlatego jestem teraz zmuszona słuchać swojego organizmu, aby nie narazić na stałe żadnego zagrożenia”.
Dla fanów Bauera jest jednak niewielka pociecha. W dziewiątym występie na żywo komik ponownie zatańczy, ale poza konkursem. „„Moim pragnieniem jest jutro kontynuować taniec w „Magic Moment”” – mówi Bauer. „Program dał mi tak wiele i wszystko mi się w nim podoba. Dziękuję, że pozwoliliście mi tam być i poznać was wszystkich”.
W zeszłym tygodniu Bauer świętował swoje najlepsze chwile z profesjonalną tancerką Anastasią Stan. Influencerka Anne Katherine Bendixen powraca z tej okazji do programu. 24-latka została wyeliminowana w zeszłym tygodniu i jutro wróci na parkiet ze swoim partnerem tanecznym Valentinem Losinem.
Kiedy Bauer miał dziewięć lat, jego jelito cienkie obumarło i trzeba było je usunąć chirurgicznie. Od tego czasu musi także jeść pokarm astronautów, który jest podawany bezpośrednio do jego naczyń krwionośnych za pośrednictwem implantu umieszczonego w jego klatce piersiowej. Dlatego 28-latkę często można spotkać z plecakiem gwarantującym tego typu odżywianie. Bauer musi go nosić 17 godzin dziennie, inaczej umrze z głodu.
„Let’s Dance” można oglądać w każdy piątek o 20:15 w RTL. Oczywiście oferta Dostępny także w RTL+.
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de