Connect with us

Economy

2G zbliża się do supermarketu: Czy zakupy dla osób nieszczepionych w Aldi, Lidl i Co.? Teraz bardziej skomplikowane?

Published

on

Zasady Corona są stale dostosowywane. Niektóre procedury obowiązują również w supermarketach, takich jak Aldi, Lidl i Co. Czy wkrótce zostanie tam wprowadzona zasada 2G?

Frankfurt – zachowaj dystans i załóż maskę: obecnie obowiązuje zwykła maska Korona– Akcje * w supermarkecie. Ale czy to możliwe, że wkrótce konsumenci będą mogli robić zakupy bez maseczki? W przypadku bazy 2G byłoby to możliwe. Do tej pory można z tego korzystać tylko na poziomie stanowym w wybranych miejscach publicznych. Czy domy towarowe mogą być częścią tego w najbliższym czasie?

W Hesji może to wkrótce stać się rzeczywistością: zamiast polegać na zaostrzeniu, państwo chce zapewnić większą ulgę w koronawirusie. Mówi się, że jeden z nich to opcja detaliczna 2G.

Wskaźniki Corona w Aldi, Rewe and Co: baza 2G powinna być dostępna dla supermarketów i detalistów

Premier Hesji, Volker Bouvier, ogłosił we wtorek, 12 października 2021 r., po konsultacjach z gabinetem koronacyjnym, kontrowersyjną innowację: wszystkie firmy muszą mieć możliwość wyboru, czy chcą zezwolić na działalność tylko osobom wykonującym szczepienia i rekonwalescentom. Oznacza to, że już wkrótce nie będzie konieczne zwracanie uwagi na odległości i przestrzeganie wymagań dotyczących masek w lokalach – nawet w supermarketach i dyskontach. Jednak podczas zakupów w supermarkecie obowiązują obecnie inne zasady.

Model opcjonalny 2G może być teraz używany w supermarketach w Hesji. (obraz ikony)

© Marcus / Imago

Opcjonalna baza 2G została stworzona „na żądanie branży”, jak stwierdzono w Komunikat prasowy Kancelarii Państwowej Hesji. Połączenie mówi, że opcja 2G może być używana tylko na co dzień: „Zakładamy, że ta opcja będzie używana tylko na co dzień i że codzienne firmy nie będą z niej korzystać”.

Jednak w przypadku supermarketów Hesji ta zasada Corona oznacza, że ​​można określić, czy zarząd supermarketu nalega na regulację 2G. Tak orzekł Sąd Administracyjny we Frankfurcie. Wprowadzenie regulacji sprzedaży detalicznej 2G było już widoczne w jednym aspekcie Wyrok Sądu Administracyjnego z września 2021 r.. W tym czasie sprzedawca akcesoriów do grilla pozwał zakaz prowadzenia swojego biura zgodnie ze standardami rozporządzenia 2G.

READ  Amerykański rynek pracy jest bardzo silny: DAX zakończył swoją ośmiotygodniową passę

Jak donosi dziennik Welt, Niemiecka Federacja Handlowa z zadowoleniem przyjmuje orzeczenie. Sprzedawcy będą mieli swobodę wyboru, „czy chcą wdrożyć rozporządzenie 2G”, powiedział prezes Federacji Handlowej Stefan Ginth. Według raportu nie spodziewa się jednak zaostrzenia przepisów w całym kraju. Zamiast tego jest oparty na lokalizacji i będzie używany tylko w przypadku dużej liczby przypadków koronowych.

Aldi, Lidl, Rewe i Edeka: Zasada 2G w supermarkecie – co to oznacza dla osób niezaszczepionych?

Innowacje wywołują dyskusje. Według Instytutu Roberta Kocha Obecnie 65,3% całej populacji jest w pełni zaszczepionych (stan na 12 października 2021 r.). Gdyby supermarkety takie jak Aldi, Lidl, Edeka czy Rewe skorzystały z opcji 2G, około 35 proc. populacji w Niemczech nie byłoby w stanie robić zakupów w sieciach supermarketów.

Jednak możliwość takiego zdarzenia jest bardzo mało prawdopodobna. Jak dotąd supermarkety nie były uważane za obszar wysokiego ryzyka infekcji podczas pandemii. Wskazuje na to na przykład a Studia na Politechnice Berlińskiej. Chociaż zamknięte pomieszczenia są uważane za obszar ryzyka przenoszenia koronawirusów w aerozolu, na przykład w supermarketach ryzyko jest znacznie niższe niż w biurach – logicznie zależne od obłożenia. Potem jest plik Ocena Federalnego Urzędu Oceny Ryzyka, w którym stwierdza się, że obecnie nie ma znanego ryzyka zarażenia koronawirusem poprzez żywność.

Model opcjonalny 2G może być teraz używany w supermarketach w Hesji. (obraz ikony)

© Marcus / Imago

Ponadto domy towarowe i rabaty są częścią podstawowej podaży: gdyby zastosowano zasadę 2G, duża liczba potencjalnych klientów zostałaby kategorycznie wykluczona. Jednak baza 2G nadal może być wykorzystywana w poszczególnych oddziałach. Wtedy osoby, które nie są zaszczepione koroną, będą musiały poszukać innego supermarketu, który nadal działa bez opcji 2G. (aa / tu) * fr.de widok z IPPEN.MEDIA.

Lista list ocen: © marcus / imago

READ  Trzymaj się z dala od dwóch marek supermarketów
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Trzymaj się z dala od dwóch marek supermarketów

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  „1000 pracowników i brak rady biznesowej – absurd”

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending