Connect with us

Economy

„1000 pracowników i brak rady biznesowej – absurd”

Published

on

„1000 pracowników i brak rady biznesowej – absurd”

Bautsen. 52-letni Uwe Garbe był pierwszym nowym akredytowanym przedstawicielem Związku Przemysłu Metalowego powiatów Bautzen i Görlitz oraz regionu Sebnitz. Zastąpił Jana Otto, który w tym samym charakterze powrócił do rodzinnego Berlina. W rozmowie z Sächsische.de Garbe wyjaśnia, jakimi zadaniami chce się teraz zająć IG Metall we Wschodniej Saksonii.

Panie Garby, co pan robił, zanim został pan pierwszym człowiekiem IG Metall we Wschodniej Saksonii?

Podobnie jak mój poprzednik Jan Otto, pochodzę z Berlina, jestem z wykształcenia lutnikiem i od młodości jestem członkiem IG Metall. Około 10 lat temu przyjechałem do Górnych Łużyc i pracowałem w biurze lokalnego związku ds. rozwoju przedsiębiorstw.

Rozwój biznesu – co to znaczy?

Oznacza to, że idziemy do firm, które nie mają jeszcze rady zakładowej ani układu zbiorowego. I staraj się pomagać pracownikom robić dokładnie to, kiedy chcą. W ostatnich latach we Wschodniej Saksonii nastąpiła zmiana mentalności. W przeszłości ludzie tutaj byli szczęśliwi, że w ogóle mieli pracę, bez względu na okoliczności. A ci, którzy nie mogli tu znaleźć pracy, zwykle opuszczają okolicę. Większość pracowników koncentruje się teraz na osiągnięciu lepszych warunków pracy, a nie na wyprowadzce. I coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę, że jest to również czynnik lokalizacji: ci, którzy mogą wybrać, gdzie pracować, wybiorą najlepszą ofertę. Może to być we wschodniej Saksonii.

Jak wyraża się ten nowy sposób myślenia?

Na przykład w zeszłym roku podpisaliśmy wybiegający w przyszłość układ zbiorowy z kierownictwem firmy tekstylnej Ontex w Großpostwitz, który oprócz poprawy płac zapewnia również bezpieczeństwo lokalizacji i inwestycje. W Maja-Möbel w Wittichenau osiągnęliśmy porozumienie zbiorowe, aby stopniowo dostosowywać się do zachodnich standardów. Producent przyczep kempingowych Capron w Neustadt koło Sebnitz ma teraz radę pracowniczą – wcześniej było śmieszne, że firma zatrudniająca około 1000 pracowników nie ma rady pracowniczej. A potem oczywiście mamy latarnię morską w Cummins…

READ  Impuls dla transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo

„Niektórych rzeczy nawet nie wiedziałem z Berlina”

Masz na myśli niemiecki Accumotive?

Dokładnie, akomotywowa spółka zależna Daimlera. Tamtejsi pracownicy powiedzieli, że już nie rozumiemy, dlaczego zarabiamy o wiele mniej pieniędzy niż np. nasi koledzy w Stuttgarcie. Udało nam się wtedy wynegocjować układ zbiorowy z kierownictwem. Ale to jest nowy sposób myślenia: coraz więcej pracowników chce pomagać w kształtowaniu i definiowaniu przyszłości swoich firm i nie można ich już obejść przy niskich zarobkach. Dziesięć lat temu było inaczej, a pewnych rzeczy nawet nie wiedziałem z Berlina, bo tutaj toczyło się codzienne życie.

Które na przykład?

Tablice ogłoszeniowe są w Berlinie całkiem normalne. Tutaj musieliśmy i musimy przekonać niektórych przedsiębiorców, że zaangażowanie w projektowanie też im pomaga, że ​​zmotywowani pracownicy mogą więcej – i że ta motywacja nie powinna polegać na strachu przed utratą pracy. Na przykład we Wschodniej Saksonii jest teraz więcej MŚP niż na przykład w Berlinie. Nie każdy właściciel jest równie podekscytowany posiadaniem rady biznesowej — ale rozmawiamy o niej z szefami, jeśli pracownicy nas chcą. Łużyce Górne cieszyły się niegdyś Czerwoną Latarnią nie tylko pod względem zarobków, ale i uczestnictwa. Ale wiele się zaczęło.

„Chcemy kontynuować politykę strukturalną”

Jakie są Twoje priorytety na najbliższe miesiące i lata?

Przede wszystkim chcemy osiągnąć większe zaangażowanie pracowników i dobre układy zbiorowe pracy. Szanse są dobre, bo sukcesy na tym polu rozprzestrzeniają się naturalnie, a z każdym sukcesem coraz więcej osób nabiera pewności siebie. Widać to po liczbie członków IG Metall. I chcemy dalej prowadzić politykę strukturalną, a nie być obserwatorem rozwoju regionu.

co przez to rozumiesz?

W branży panuje zamieszanie. Weźmy na przykład przemysł samochodowy, w którym samochody elektryczne zyskują coraz większe udziały w rynku. Ale oznacza to również, że baterie zużywają się i w pewnym momencie nie nadają się już do samochodów – ale nadal mogą być stałym magazynem energii. To może być nowy obszar działalności firmy Kamenz z Accumotive, a my jako IG Metall chcemy wspierać jego rozpoznawanie i rozwój. Udzieliliśmy również konstruktywnego wsparcia przy przejściu produkcji wagonów z Bombardiera do Alstom, a teraz obserwujemy, jak nowi właściciele z Francji chcą rozwijać fabryki w Budziszynie i Gourlits.

READ  Porada eksperta: Jim Cramer radzi: „Nie walcz z Fedem”: jak powinni postępować inwestorzy | biuletyn Informacyjny

Naszym kolejnym celem jest 12 000 członków.

Jak ewoluowało członkostwo w IG Metall?

Pięć lat temu mieliśmy około 8000 członków w powiatach Budziszyna i Görlitz oraz w powiecie Spinitz, z których wielu jest już na emeryturze. Obecnie jest ich ponad 10 000, a większość z nich pracuje w fabrykach. Naszym następnym celem jest 12 000 członków i myślę, że przy około 42 000 pracowników w branżach, które reprezentujemy, jest to realistyczne.

Region Górnych Łużyc i Szpinca znajduje się w strefie przygranicznej. Jak to wpływa na pracę IG Metall?

bardzo zauważalne. W fabryce obuwia Birkenstock w Görlitz około trzy czwarte pracowników to Polacy. Znajduje to również odzwierciedlenie w radzie pracowniczej, którą udało nam się tam stworzyć: około 75 proc. członków to Polacy. Oferujemy tam nasze materiały medialne w dwóch językach. Zarząd robi to również w ten sposób. Podobnie jak Maja-Möbel, pracuje tam też wielu Polaków. Nawiasem mówiąc, wszystko w Capron w Neustadt jest napisane po niemiecku i czesku. Aby wielu polskich kolegów z naszej okolicy również czuło się docenionych, chcemy spróbować porozumiewać się z nimi w ich ojczystym języku.

Uczysz się polskiego?

Staramy się uczyć języka, ale współpracujemy również z tłumaczami. Można też opanować słowa, które są ważne we wspólnym podejmowaniu decyzji w firmie, ale nie pojawiają się one w potocznej polszczyźnie. W perspektywie średnioterminowej chciałbym mieć również polskojęzycznego kolegę w biurze IG Metall.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  Po wycieku w Polsce: naprawa uszkodzonego rurociągu Przyjaźń
Continue Reading

Economy

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Published

on

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Rewolucja cenowa Mercedesa: od środy klienci nie będą już mogli poznać prawdziwego kosztu swojego samochodu. Co to znaczy? Jaki jest sens?

Koniec mercedesów z cenami: od środy luksusowa marka nie będzie już informować klientów, ile faktycznie kosztuje samochód. Również ceny poszczególnych dodatków będą w przyszłości zupełnie niejasne. Mercedes obiecuje swoim klientom większy komfort. Ale prawdziwy zamiar może być inny. Tutaj jesteś informowany o wszystkim, co ważne.

Zwykły, stały cennik pojazdów Mercedes należy już do przeszłości. Zamiast tego ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych – podobnie jak ceny akcji na giełdzie. Od tej chwili rzeczywistą cenę sprzedaży pojazdu zobaczysz jedynie na stronach internetowych Mercedesa, w sklepie internetowym i w konfiguratorze. Wciąż nie jest jasne, skąd ta cena. Ponadto w przyszłości Mercedes skupi się na miesięcznej stawce wynajmu, a nie na całkowitej cenie samochodu.

Producent obiecuje klientom szereg korzyści wynikających z tego posunięcia: takich jak bardziej elastyczne ceny, które pozwalają szybciej dostosować się do warunków rynkowych. Zakupy w Internecie powinny także stać się łatwiejsze, ponieważ klienci będą mogli indywidualnie ustalać stawki czynszu. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu będzie wygodniejszy.

W przyszłości w Mercedesie będzie mniejsza przejrzystość cen. Bez stałego cennika trudno jest porównać oferty i tym samym oszacować cenę modelu. Dla klientów nadal nie jest do końca jasne, czy reklamowana cena samochodu może znacząco przewyższać jego wartość. Szczególnie niedoświadczeni nabywcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ mają mniejszą zdolność oceny cen rynkowych.

Zamiast rozmawiać z dealerem, klienci muszą po prostu dogadać się z Mercedesem online. Po tym terminie negocjacje nie były już możliwe. Nie ma też zniżek.

Jako nabywca Mercedesa będziesz musiał w przyszłości lepiej współpracować z rynkiem, aby znaleźć dobre oferty. Przed podjęciem decyzji o zakupie sensowne może być monitorowanie cen przez dłuższy okres czasu. Wymaga to więcej czasu i uwagi w procesie zakupowym. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu jest wygodniejszy. Prawdopodobnie stanie się przede wszystkim jednym: znów droższym.

READ  Z powodu Gamesa: akcje Siemens Energy zamykają się ze stratą: Siemens Energy sprawdza swoją roczną prognozę | biuletyn
Continue Reading

Trending